2021-09-16, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någon som har hans live sparad?
Han har nämnt att han kommer ta bort sociala medier, jag tror detta kommar ta slut iom att mamma blir medveten om att sonen avslöjat hennes lögner.
Så är det med all sannolikhet!
Citera
2021-09-16, 07:34
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag missade det snacket, men det spelar ingen roll om hon vittnade falskt, då hon inte vittnar under ed som närstående.
Juridiskt kanske det inte spelar någon roll (?) men moraliskt…
”Fä dör,
fränder dö,
även själv skiljes du hädan,
men ett vet jag,
som aldrig dör,
domen över död man.”
Var det värt det, Anna?
Citera
2021-09-16, 08:13
Medlem
Har det någonsin varit så här tyst från Anna? Vad händer? Vad gör hon? Hela världen väntar med spänning.
Citera
2021-09-16, 08:18
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag hörde också!
Anna vittnade i rättegången om att det var Antonios egna jacka, och att han alltså inte stulit den. Men Antonio blev dömd ändå, mot sitt nekande.

I liven erkände han plötsligt att han visst hade stulit jackan av en random kille. Han "tappade bort sig själv", var förklaringen.
Precis samma förklaring (ordagrant) som mamma Took själv använde när de sju vännerna i öppet brev talade om att hon stulit från dem. Hon tappade bort sig själv pga att hennes morsa hade dött (flera år tidigare).

Antonio erkände, men sa samtidigt att han minsann aldrig skulle be om ursäkt till killen.

Usch sådana otrevliga människor de är egentligen.

Bristen på uppfostran och brist på föräldrar med sunda värderingar har gjort Antonio till den värsting han är. Han våldtar aspackade småtjejer, han stjäl, han knarkar, han är allmänt stöddig och tänker då inte be om ursäkt för den skit han ställer till med.

Och Anna inte bara ljuger för att skydda eländet, hon försvarar också honom och det han gör och lägger skulden på offren.

Sak samma med Felicia och hennes knarkande och stjälande. Anna håller med och påstår att offren ljuger.

Och Halmpyntet? Han står väl bara där och ser fånig ut.

Då jag gick i skolan hade vi en del Antonio-typer där. När de sedan åkte dit för vad de gjorde så var det alltid någon tokig förälder som opponerade sig och lade skulden på andra, vare sig det var offren för värstingarnas små upptåg, lärarna eller andra värstingar. Jag minns särskilt en tokig kärring som alltid ljög och kom med ursäkter för sitt kräk till son: "Men min lille XXXX skulle aldrig göra något sådant".

Det är därför det är så svårt att tycka synd om Anna och hennes familj. Bortsett från det komiska i en del som denna familj ställer till med så är det mesta ganska obehagligt.
Citera
2021-09-16, 10:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Har det någonsin varit så här tyst från Anna? Vad händer? Vad gör hon? Hela världen väntar med spänning.

Jag tror att det är tomt i pillerburken, hon vågar inte "uppträda" utan psykofarmaka.
Citera
2021-09-16, 10:56
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Angående hennes senaste "tystnad" så kan man ju bara spekulera. Har hon blivit osams med My, gick det senaste frisörbesöket snett eller har en av kakelplattorna trillat ur?
Citera
2021-09-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Angående hennes senaste "tystnad" så kan man ju bara spekulera. Har hon blivit osams med My, gick det senaste frisörbesöket snett eller har en av kakelplattorna trillat ur?
Eventuellt kakelplattebekymmer skulle ju vara lätt att komma runt. Bara att använda gamla foton, välja foton av avocadosmörgåsar eller trädtoppar, eller lägga text eller en dekal mitt framför munnen. Inget av det är nytt för Anna.

Jag tror såhär: Antingen har hon abstinens som fan men håller sig från att skriva så länge som möjligt bara för att hon älskar att folk undrar, eller så väljer hon tystnaden för att slippa få frågor om det sonen avslöjat på sistone.
Citera
2021-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Konstigt att senaste frisörbesöket bara finns på Bahirs insta, Anna brukar alltid visa bilder. Det är bara cirka tre veckor sedan hon var hos frisören sist, hur har hon råd? Salongen kan ju inte ge henne dyra behandlingar varje månad gratis. Hon som gjorde LPG på henne tröttnade ganska snabbt. Efter det har Anna varken skrivit om LPG eller apparaten hon gjorde reklam för.
Citera
2021-09-16, 11:46
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vittnesed gäller trots att inte vittnesplikt gör det
Notera även att hon måste avlägga vittnesed ifall hon ändå väljer att vittna. Er nära relation undantar henne från vittnesplikt, men inte från plikten att avlägga ed som vittne

https://lawline.se/answers/vissa-ars...fran-vittnesed

När hände egentligen den här rättegången när Anna vittnade?

Närstående till den åtalade avlägger aldrig vittnesed.

Ur 36 kap. 13 § RB: "Ej heller må i brottmål ed avläggas av någon den tilltalade närstående, som avses i 3 §."
Senast redigerad av Photoshopped 2021-09-16 kl. 11:49.
Citera
2021-09-16, 12:57
Medlem
Var hittar man info om helgens evenemang i Eksjö ? Någon som planerar att gå ?
Citera
2021-09-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Juridiskt kanske det inte spelar någon roll (?) men moraliskt…
”Fä dör,
fränder dö,
även själv skiljes du hädan,
men ett vet jag,
som aldrig dör,
domen över död man.”
Var det värt det, Anna?

Nej, det är ju så. Hon har redan mängder med badwill ackumulerad i sitt liv, likaså har sonen trots sin ringa ålder.
Det har ju redan spekulerats massor i vad sonen ev lider av-tror vad det än är att han inte ser alls skillnaden mellan ”rätt” och ”fel”, dels pga taskiga förutsättningar han är född med, dels pga av att mamma Mu🐮 lärt honom att bara han inte åker fast så gäller inga regler. Allt gällande rätt, fel och konsekvenser är relativiserat i familjen. Så länge la Familia inte drabbas är allt ok.

Halmpyntet har väl inte lärt honom någonting annat än möjligen saker i stil hur man får schysst solbränna, lite spanska och hjälpt till att välja ”balla” tatueringar åt ättelägget.

Han hade väl tom gått omkring och skrutit med att han är Bookis son( ), bara det att han tror det skulle vara ngt positivt är ju talande.
Det enda som dämpar honom lite än så länge är väl att han inte vill åka in i fängelse.
Men förr eller senare kommer han inte kunna hejda sig längre utan faktiskt göra något som han får fängelse för, kanske ett långt straff rent av. Det är bara en tidsfråga.

Hon njuter som fan av att folk undrar nu(vad som än faktiskt hänt finner hon enorm tillfredställelse i det), det är ju en vanlig del av hennes cykler även om två dygn av tystnad är ovanligt. Naturligtvis har det regnat in DMs från tanter som oroat sig.
Citera
2021-09-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Är det något med sonen som hänt eftersom hon bara postat ett par småbittra citat på snart två dygn och i övrigt dödstyst? Att det kommit ut att hon vittnat falskt?

I liven där han berättade om jack-stölden och att mamma vittnat falskt började han hylla sina föräldrar som alltid stod bakom honom. Att han gjort skit som kostat familjen mycket, t ex tv-program . Då nämnde han en händelse senast i helgen som skulle förstöra för familjen...men sen tappade han den tanken och började läsa kommentarer i liven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in