2021-09-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Förstår känslan. Man ger inte upp om man har den minsta chans att rätta till ett allvarligt fel.

■ 1: )Tveksamt om HD skulle erkänna

■ 2: ) men någon i bekantskapskretsen kanske har något att berätta. Om HD nu är insyltad.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag har trots det, lämnat ett svar nedan sett.

■ 1: ) Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD slöt sig likt en mussla redan ifrån första början, hon blev den Yodánska Förtigerskan och Yoda-bekyddaren.

■ 2: ) Ja, bekantskapskretsen har saker att kunna berätta, frågan är bara, när❗dom tänker berätta om vad de vet och känner till.

■ Tillägg: Om min älskade och underbara Yodánske Riddare [ SD ] kommer att häktas, då rasar hela min värld samman, trots orden från Yodinnan [ HD ], så tog hennes tokloggerier över och hon sken som en sol.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 20:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
gofile.io länken fungerar fortfarande.
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Är det nån som vet var man kan lyssna på ljudinspelningarna från Hovrätten??

I SloppySeconds inlägg finns länk.
Man får scrolla en del.
Citera
2021-09-11, 20:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå, han har i omgångar i tanken redan en tanke hur han skall göra sig av med LW om ingen annan utväg finns. Det har jag varit övertygad om redan från början. Det hade med lätthet kunnat fått ett naturligt avslut om SD med bestämdhet valt HD, varit ärlig och konsekvent gentemot LW samt begärt kontaktförbud och anmält LW om hon bröt mot det. SD var dock för förtjust i att ha både HD/LW att han fortsatte med båda. Han underskattade både HD/LW.

HDs nya medicin fungerade sedan några år och hon hade nu kraft att ta itu med hans otrohet som hon vetat om sedan länge men tyst accepterat pga svaghet. Nu hade hon samlat kraft och en plan.

LW märkte av HDs krav via att SD pålade LW uppföranderegler/begränsningar. Som ökade med tiden och LW ansåg mer och mer orimliga då det även påverkade hennes egen hobby/egen fritid/bekantskaper. Begränsade hennes rörelsefrihet och umgänge. Hon protesterade mot SDs behandling.

SD själv skickade dubbla budskap via JÄK och nattliga besök. Det ville han inte avstå, utan fortsatte bedra HD. Hur han kunde inbilla sig att via RT kunna tvinga LW till tyst acceptans och att HD skulle nöja sig med situationen säger att SD är en mycket störd individ.

Så fruktansvärt onödigt med ett så brutalt slut, så många barn och nära anhöriga, vänner som fått sorg i sina liv.

Ja, jag håller med fullt ut.

Och du trycker även på en viktig sak, även om det nötts och blötts många gånger:

"LW märkte av HDs krav via att SD pålade LW uppföranderegler/begränsningar. Som ökade med tiden och LW ansåg mer och mer orimliga då det även påverkade hennes egen hobby/egen fritid/bekantskaper. Begränsade hennes rörelsefrihet och umgänge. Hon protesterade mot SDs behandling."

Det är förstås en faktor som spädde på det hela, upptrappningen av kontroll.

På det viset blev det ju intrång i Lenas liv, och mycket tråkigheter runt geocachingen.

jag kan verkligen förstå Lenas irritation och vilja att få upprättelse, få den förtjänta uppmärksamheten för allt hon hade gjort.

Man kan tycka att Lenas kamp för upprättelse genom att straffa SD känns "dum", men jag kan förstå känslan av förödmjukelse, och känslan av att själv förintas på något plan. Att ha blivit så grovt bedragen under så många år och sedan bara ska gömmas undan, inte finnas till, inte få upprättelse...

Och då tänker jag även på HD.

Det blir en kamp som handlar om mer än att få "rätten" till SD.

Det handlar mer om en fundamental bevarelsedrift. Att överleva på något plan.

Och då ser jag också att SD är inte så central som han tror. Det har passerat att det handlar om honom...
Citera
2021-09-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille

■ Du anser HD trovärdig du måste skoja.

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ändå få göra ett tillägg.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD har överhuvudtaget inget alibi för den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då dödsmisshandeln ägde rum bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Yodinnan [ HD ] hade bland annat under Fredagen den 25 Maj 2018 tokskurat sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att sålunda hjälpa sin älskade att undanröja bevis.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD blev en förtigerska genom alla tidigare gjorda polisförhör, hon vägrade helt enkelt sagt, att samarbeta ... varför ? ... därför att hon var en Yoda-beskyddare, hennes mycket älskade Yodánske Riddare skulle skyddas, till varje pris.

■ Yodinnan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten, hon avskydde L*na Wesstr*m till den absolut högsta grad, detta gav henne ett motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m, bort ifrån jordens yta och sålunda röjd ur sin väg.

■ HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja, blev till sist en verklighet, hennes rival L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro för att sålunda bringas om livet vilket skedde, mot någons vilja.

■ Den Yodánska Tokloggarinnan [ HD ], är en ytterst märklig och säregen individ, och som inte, har rent mjöl i sin påse.

■ Tant Gräddelin är väldigt speciell, en Blodsexpratarinna som emellan åt, tappat bort sitt minne, och inte tusan har det berott på att hon sägs ha varit fullständigt, och totalt, söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n, nej, det tror jag lika lite på som att storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus undre Fredagen den 25 Maj 2018, skulle ha varit en fullständigt normal storstädning.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Antar att du syftar på förhöret som

■ Sprin*gare och ■ Joh*n höll initialt. Rätta mig om jag har fel. Har lyssnat på detta förhör flera gånger, men jag kan inte alls se att de vilseleder SD öht. Han gjorde bort sig alldeles på egen hand.

■ Spaningsledare: P*ter Spr*ngare och❗
J*nas Ry*én, vid det aktuella tillfället, som biträdande förhörsledare, förnamnet är J*nas och inte❗Joh*n.

■ J*nas Ry*én: Utredningschef samt Polischef.

■ Ny spaningschef i mordfallet L*na Wesstr*m 2018 blev sedan M*kael Nykv*st som i vanlig fall är chef för avdelningen brott mot barn samt brott i nära relationer.

■ M*kael Nykv*st blev vid det aktuella tillfället, vikarierande Rotel-chef för avdelningen grova brott.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag vill ändå få göra ett tillägg.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD har överhuvudtaget inget alibi för den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då dödsmisshandeln ägde rum bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Yodinnan [ HD ] hade bland annat under Fredagen den 25 Maj 2018 tokskurat sin Yodánske Riddare St*fan Davidss*n:s golvbrunn för att sålunda hjälpa sin älskade att undanröja bevis.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD blev en förtigerska genom alla tidigare gjorda polisförhör, hon vägrade helt enkelt sagt, att samarbeta ... varför ? ... därför att hon var en Yoda-beskyddare, hennes mycket älskade Yodánske Riddare skulle skyddas, till varje pris.

■ Yodinnan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten, hon avskydde L*na Wesstr*m till den absolut högsta grad, detta gav henne ett motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m, bort ifrån jordens yta och sålunda röjd ur sin väg.

■ HD:s önskan, hennes hopp, hennes vilja, blev till sist en verklighet, hennes rival L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro för att sålunda bringas om livet vilket skedde, mot någons vilja.

■ Den Yodánska Tokloggarinnan [ HD ], är en ytterst märklig och säregen individ, och som inte, har rent mjöl i sin påse.

■ Tant Gräddelin är väldigt speciell, en Blodsexpratarinna som emellan åt, tappat bort sitt minne, och inte tusan har det berott på att hon sägs ha varit fullständigt, och totalt, söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n, nej, det tror jag lika lite på som att storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus undre Fredagen den 25 Maj 2018, skulle ha varit en fullständigt normal storstädning.

Mvh/JM.

HD ljuger sig igenom förhör så även i TR
hon vet mer märklig kvinna.
Citera
2021-09-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag håller med fullt ut.

Och du trycker även på en viktig sak, även om det nötts och blötts många gånger:

"LW märkte av HDs krav via att SD pålade LW uppföranderegler/begränsningar. Som ökade med tiden och LW ansåg mer och mer orimliga då det även påverkade hennes egen hobby/egen fritid/bekantskaper. Begränsade hennes rörelsefrihet och umgänge. Hon protesterade mot SDs behandling."

Det är förstås en faktor som spädde på det hela, upptrappningen av kontroll.

På det viset blev det ju intrång i Lenas liv, och mycket tråkigheter runt geocachingen.

jag kan verkligen förstå Lenas irritation och vilja att få upprättelse, få den förtjänta uppmärksamheten för allt hon hade gjort.

Man kan tycka att Lenas kamp för upprättelse genom att straffa SD känns "dum", men jag kan förstå känslan av förödmjukelse, och känslan av att själv förintas på något plan. Att ha blivit så grovt bedragen under så många år och sedan bara ska gömmas undan, inte finnas till, inte få upprättelse...

Och då tänker jag även på HD.

Det blir en kamp som handlar om mer än att få "rätten" till SD.

Det handlar mer om en fundamental bevarelsedrift. Att överleva på något plan.

Och då ser jag också att SD är inte så central som han tror. Det har passerat att det handlar om honom...

PRECIS! Det handlar om känslan/behov av upprättelse och bevarande av den egna självkänslan! Inte om behov av SD själv som person! När dom uppnått det var han lätt(are) att lämna.

EDIT. SD förstod aldrig vad som höll på att hända - båda skulle lämna honom OAVSETT! Det hade redan gått för långt.
Senast redigerad av Remark 2021-09-11 kl. 21:35.
Citera
2021-09-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille

■ HD ljuger sig igenom förhör så även i TR
hon vet mer märklig kvinna.

■ Det finns många trådmedlemmar och skribenter som har fastnat i konfirmeringsbiaser och sålunda vägrar att se den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, som ingenting annat, än en rättskaffens person, en person som blivit fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n, detta för att få St*fan Davidss*n att framstå som Djävulen själv och HD, som hans offer.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD har tidigare befattat sig med lögner, detta för att då, ha skyddat St*fan Davidss*n, och då måste❗frågan ställas: Varför, och av vilken anledning, skyddade hon den mordmisstänkte St*fan Davidss*n ?

■ Frågan skall också ställas beträffande den storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, det vill säga, varför, och av vilken anledning, utfördes storstädningen ?

■ Storstädningen ägde rum 11 dagar förflutna efter det, att L*na Wesstr*m hade bragts om livet bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, samt, 6 dagar förflutna efter det att L*na Wesstr*m:s avlidna människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ Vid det aktuella tillfället samt enligt ovan skrivet, tokskurade Yodinnan [ HD ] sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n:s golvbrunn och i samma veva utnämnde SOA sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD samt Sotarmästaren SOA, de tvenne hade icke rent mjöl i sina påsar då denna plötsliga tokstädning ägde rum i den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n:s hus.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I SloppySeconds inlägg finns länk.
Man får scrolla en del.

Tack snälla!
Citera
2021-09-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns många trådmedlemmar och skribenter som har fastnat i konfirmeringsbiaser och sålunda vägrar att se den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD, som ingenting annat, än en rättskaffens person, en person som blivit fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n, detta för att få St*fan Davidss*n att framstå som Djävulen själv och HD, som hans offer.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD har tidigare befattat sig med lögner, detta för att då, ha skyddat St*fan Davidss*n, och då måste❗frågan ställas: Varför, och av vilken anledning, skyddade hon den mordmisstänkte St*fan Davidss*n ?

■ Frågan skall också ställas beträffande den storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil under Fredagen den 25 Maj 2018, det vill säga, varför, och av vilken anledning, utfördes storstädningen ?

■ Storstädningen ägde rum 11 dagar förflutna efter det, att L*na Wesstr*m hade bragts om livet bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, samt, 6 dagar förflutna efter det att L*na Wesstr*m:s avlidna människokropp hade upptäckts bakom bullerplanket under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ Vid det aktuella tillfället samt enligt ovan skrivet, tokskurade Yodinnan [ HD ] sin mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n:s golvbrunn och i samma veva utnämnde SOA sig själv till sotarmästare och toksotade St*fan Davidss*n:s skorsten.

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD samt Sotarmästaren SOA, de tvenne hade icke rent mjöl i sina påsar då denna plötsliga tokstädning ägde rum i den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n:s hus.

Mvh/JM.

Jag har inte sett ett enda inlägg där någon anser att HD är en rättskaffens person men att bete sej märkligt och ljuga i förhör gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Att dom städade huset efter en husrannsakan är inget ovanligt, har du själv blivit drabbad av att polisen har utfört en husrannsakan hos dej?? Om inte så kan jag berätta att det ser inte ut efter att polis har vänt upp och ner på hela huset och polisen är inte kända för att ta av sej sina skor när dom ränner in och ut i huset så ja en storstädning är absolut nödvändig. men varför tar du inte och ringer upp HD och SOA och frågar dom direkt varför dom städade och sotade pannan. Du påstår att du kände LW så då måste du också veta vem HD är eftersom dom bodde grannar och var med i samma geo gäng. Bättre att ta tjuren vid hornen och gå direkt till källan än att sitta här på FB och rapa ur dej en massa saker som du inte har en susning om. Jag tar om det igen så det fastnar riktigt. HD beter sej MÄRKLIGT och LJUGER en massa men det gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Fattar du??
Citera
2021-09-12, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag har inte sett ett enda inlägg där någon anser att HD är en rättskaffens person men att bete sej märkligt och ljuga i förhör gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Att dom städade huset efter en husrannsakan är inget ovanligt, har du själv blivit drabbad av att polisen har utfört en husrannsakan hos dej?? Om inte så kan jag berätta att det ser inte ut efter att polis har vänt upp och ner på hela huset och polisen är inte kända för att ta av sej sina skor när dom ränner in och ut i huset så ja en storstädning är absolut nödvändig. men varför tar du inte och ringer upp HD och SOA och frågar dom direkt varför dom städade och sotade pannan. Du påstår att du kände LW så då måste du också veta vem HD är eftersom dom bodde grannar och var med i samma geo gäng. Bättre att ta tjuren vid hornen och gå direkt till källan än att sitta här på FB och rapa ur dej en massa saker som du inte har en susning om. Jag tar om det igen så det fastnar riktigt. HD beter sej MÄRKLIGT och LJUGER en massa men det gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Fattar du??
Nu är det ju ofta så att ett suspekt beteende är basen till stark misstro.
Att vara lögnaktig och falsk. Problemet med HD är att hon tycks vara i centrum för det mesta om det så är att vara FTF på att LW hittats död, initiera storstädning mitt i en Fu eller ha fokus på blodigt sex och älta spår i huset sen 23 maj.
Samt vara i centrum för motiv.

Så låt du folk resonera fritt i debatt eftersom du också tycker att;

"HD är i mina ögon lika falsk som en 300 kronors sedel."
Citera
2021-09-12, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu är det ju ofta så att ett suspekt beteende är basen till stark misstro.
Att vara lögnaktig och falsk. Problemet med HD är att hon tycks vara i centrum för det mesta om det så är att vara FTF på att LW hittats död, initiera storstädning mitt i en Fu eller ha fokus på blodigt sex och älta spår i huset sen 23 maj.
Samt vara i centrum för motiv.

Så låt du folk resonera fritt i debatt eftersom du också tycker att;

"HD är i mina ögon lika falsk som en 300 kronors sedel."

Fortfarande så tycker jag att HD är lika falsk som en 300 kronors sedel men det gör inte HD till en mörderska eller medhjälperska. Självklart så anser jag att folk ska få debattera helt fritt. Att den här tråden håller på att självdö tror jag dom flesta inser och hoppas på att HD helt plötsligt ska öppna munnen och bikta sej här för oss i tråden ser jag som helt uteslutet, men det går alltid att drömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in