Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2021-08-29, 00:07
Medlem
Mitt argument för att blinka vänster har säkert tagits upp men bygger på att vissa är inte bra på placering i rondeller, blinkar de vänster är det lättare att förstå att de ska till någon avfart till vänster/rakt. Vad är det jobbiga?
2021-08-30, 09:44
Medlem
Bötfäller polisen någonsin dem jävlarna som inte blinkar i rondeller?

Hej.

Är det några som trafikpolisen gärna får bötfälla istället för dem som åker 7 km/h för fort så är det dem jävla fårskallarna som nöjt åker ur rondeller utan att blinka. Det förstör hela trafikrytmen! Speciellt vid hårt trafikerade leder.

Fokuserar polisen NÅGONSIN på dessa jävlar? Har aldrig hört någon som blivit bötfälld för att ej blinka ur.

/ Ernst
2021-08-30, 09:56
Medlem
Ghastens avatar
Dom flesta blinkar inte ut eller in det är väl dom som ska bötfällas.
Dom som blinkar inne visar iallafall vart dom ska. Sen lärde man sej att göra det förut.
Men bli du gråhårig i förtid för sånt.
2021-08-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirchsteiger57
Hej.

Är det några som trafikpolisen gärna får bötfälla istället för dem som åker 7 km/h för fort så är det dem jävla fårskallarna som nöjt åker ur rondeller utan att blinka. Det förstör hela trafikrytmen! Speciellt vid hårt trafikerade leder.

Fokuserar polisen NÅGONSIN på dessa jävlar? Har aldrig hört någon som blivit bötfälld för att ej blinka ur.

/ Ernst
Kan hända att polisen har viktigare saker att ägna sig åt.
2021-08-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Dom flesta blinkar inte ut eller in det är väl dom som ska bötfällas.
Dom som blinkar inne visar iallafall vart dom ska. Sen lärde man sej att göra det förut.
Men bli du gråhårig i förtid för sånt.

Ja, det är en sak som gör mig gråhårig. Rondeller hade varit det bästa som hänt trafiken om det inte vore för att inte en enda jävel vet hur man skall köra i dem.
2021-08-30, 10:21
Medlem
Fisknyllets avatar
Jag håller med TS. Hade varit önskvärt om rövhål som inte blinkar hade blivit bötfällda.
2021-08-30, 10:23
Medlem
Citat:
Hej.

/ Ernst

Koncentrera dig på att hitta en lucka istället för blinkers du ändå aldrig ser, osäkra förare som dig är det farligaste och jobbigaste i trafiken som inte kan läsa av sin omgivning utan tydliga instruktioner...Alla i rondellen har företräde oavsett om dom blinkar eller inte så vad är problemet?
2021-08-30, 10:27
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag hatar sådana människor, och det finns tyvärr gott om dom! Varenda gång man ska köra in i en rondell har man fan ingen aning om var bilarna tänker ta vägen.
En gammal vän till mig brukade förr köra omkring i en skrotbil som han med vilje sammanstötte med bilar i rondeller som ej följde de enkla trafikreglerna gällande blinkers. Ganska roligt.
2021-08-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Koncentrera dig på att hitta en lucka istället för blinkers du ändå aldrig ser, osäkra förare som dig är det farligaste och jobbigaste i trafiken som inte kan läsa av sin omgivning utan tydliga instruktioner...Alla i rondellen har företräde oavsett om dom blinkar eller inte så vad är problemet?

Förstår inte helt hur människor som dig resonerar. Svårt att ta många luckor när människor inte använder blinkers och visar att en lucka kommer skapas.
2021-08-30, 10:56
Medlem
Citat:
Förstår inte helt hur människor som dig resonerar. Svårt att ta många luckor när människor inte använder blinkers och visar att en lucka kommer skapas.

Men hur ser du den blinkningen därifrån du står, röntgensyn kanske?
2021-08-30, 11:03
Medlem
note-its avatar
Citat:
Hej.

/ Ernst
Bötfäller? Är det lag på att använda blinkers nu också? Sen när då??
2021-08-30, 11:23
Medlem
Citat:
Hej.

/ Ernst

Blinkar aldrig när jag kör ur rondeller. Däremot lägger jag mig så det syns tydligt att jag ska svänga av... men ärligt talat om man kör in i en rondell och ska rakt fram i rondellen, vill du att man ska blinka först vänster och sedan höger efter 1a avfarten? Ni är ju muppar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in