Citat:
Ursprungligen postat av
peterpanp
Förstår att ni har en väldigt komplex situation med långa skrymmande fordom att framföra säkert, och att den komplexiteten blir ännu värre av att vi olika bilister blinkar så inkonsekvent och på olika sätt. Har full sympati för att detta ytterligare förvirrar, och/eller ökar er komplexitet, som ni måste hantera praktiskt och ta höjd för.
Kan bara beklaga att vi bilister är så inkonsekventa mellan oss.
Jag ser sarkasm rinna ur ditt inlägg så jag kan lugnt meddela att mig agenda i tråden inte är att ha ett deltagande som ni, det har ni så att det räcker.
Ni skrev så galet till sist
att ni behövde även se hur allt kan fungera ändå till synes - fast alla gör och tar olika beslut och då utgår jag samma situation och plats.
"Söka ögonkontakt med bilisten" är ett kapitel i boken om psykologi, gäller även fotgängare och cyklister, samt inte minst ni själva bilister. Men ni har svarat bara på frågorna i en app nuförtiden som ni lär er utantill. Ni vet bara att man ska smäda dem i trafiken i man själv inte gillar. Så ni har aldrig läst utbildningen i klassisk bokform, då det är inte lärande som är viktigt för er, det är den lättaste vägen till körkort om gäller.
Jag ska komma ihåg det nästa gäng jag kör i stan med bilar parkerade på båda sida av en smal gata.
Som min gamla körlärare alltid sa, ju dyrare bil, ju sämre står de parkerade, så de har råd till att bli repade annars hade de aldrig ställt bilen som de gör.
En XC90 på var sida sticker ut 20cm på båda sidorna som ett hinder., blir att köra
ändå eller backa tillbaka som är så nära omöjligt att man inte gör det helt enkelt. -
Men de har råd till det, annars så skulle de ha parkerats som alla andra gör på samma gata.
Men det stämmer var gång , det är det som är det spännande med hans till synes korkade resonemang. Jag kör lite hårdare mot den röda av dem då du är en sådan där som kör röda bilar även om du inte börjat göra det ännu..
Jag skämtade, hade vi resonerat störst först, så hade vi tunga fordom diskuterats som problemet, och inte varit orsaken till att genom skicklighet styra upp och och visar ett fördömde för alla andra utan att gnälla och tappa humöret.