2021-08-30, 07:58
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vad är det du gillar med Henko om man får fråga? Han framstår ju alltid som oinsatt, intellektuellt handikappad och lättirriterad.

+1 Axel kan vara lustig, Myra var smart i de ämnen hon behärskade.
Sanna likaså

Henko är ju mest brölig.
Citera
2021-08-30, 09:09
Medlem
moralhoras avatar
Lyssnar på Eberhard-avsnittet och det första man märker är att de är tämligen avslagna. Henko försöker säga att de minsann har gjort research - Sanna har lyssnat på en och en halv bok och Henko har minsann lyssnat på poddar där Eberhard medverkat ("Inte min egen podd då?" "Näe..."). Nu kan jag inte klandra Sanna för att hon bara orkade genom en och en halv bok - jag har själv bara läst Det stora könsexperimentet: så uppnår vi riktig jämställdhet och medan den var tankeväckande och tog upp saker som jag inte visste innan (t ex att sätta könsdysfori-diagnoser på människor med autism var ett stort no-no för drygt 20 år sedan; sedan man släppte på det så har det ökat lavinartat speciellt bland unga tjejer), så är Eberhard en väldigt torr skribent vilket gör att man måste vara engagerad och intresserad som läsare i ämnet. Jag tror inte att passiv lyssning av hans böcker ger så mycket.

De försöker dra ett citat om cykelhjälmar på barn ur sitt sammanhang i ett försök att sätta dit Eberhard - och det slutar med att Eberhard måste förklara att det handlar om att lära sitt barn riskbedömningar och inte bara lära dom att tvångsmässigt sätta på en hjälm.
Men herregud - "MENAR DU ATT DET FINNS NÅGON STATISTIK SOM MENAR ATT DET NEGATIVA SKULLE ÖVERVÄGA DET PSOSSETEVA". Detta efter att Eberhard har förklarat att det inte nödvändigtvis handlar om cykelhjälmar specifikt, utan att lära barn att göra korrekta riskbedömningar. Dvs att cykla utan hjälm på innergården är låg risk, att cykla mitt på motorvägen med en hjälm är hög risk.
MEN HERREGUD ASHDFJEKLGDD Eberhard försöker IGEN förklara det och Henko, som försöker leka I am very smart, börjar babbla om vad Transportstyrelsen säger. Trots att han nu fått förklarat ett flertal gånger att tvångsmässigt lära sina barn att sätta på en cykelhjälm inte nödvändigtvis skyddar dom mot olyckor om de inte lär sig att göra riskvärderingar i sina handlingar. Är det inte Henko och Axel som för övrigt älskar att använda "kisstinkande autist" som förolämpning mot människor? För just nu så är det Henrik som mest beter sig som en kisstinkande autist.

Semper fi till er som klarade av att lyssna på hela avsnittet, men jag klarade bara av ~30 minuter innan jag kände för ett skott i huvudet.
Citera
2021-08-30, 09:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Lyssnar på Eberhard-avsnittet och det första man märker är att de är tämligen avslagna. Henko försöker säga att de minsann har gjort research - Sanna har lyssnat på en och en halv bok och Henko har minsann lyssnat på poddar där Eberhard medverkat ("Inte min egen podd då?" "Näe..."). Nu kan jag inte klandra Sanna för att hon bara orkade genom en och en halv bok - jag har själv bara läst Det stora könsexperimentet: så uppnår vi riktig jämställdhet och medan den var tankeväckande och tog upp saker som jag inte visste innan (t ex att sätta könsdysfori-diagnoser på människor med autism var ett stort no-no för drygt 20 år sedan; sedan man släppte på det så har det ökat lavinartat speciellt bland unga tjejer), så är Eberhard en väldigt torr skribent vilket gör att man måste vara engagerad och intresserad som läsare i ämnet. Jag tror inte att passiv lyssning av hans böcker ger så mycket.

De försöker dra ett citat om cykelhjälmar på barn ur sitt sammanhang i ett försök att sätta dit Eberhard - och det slutar med att Eberhard måste förklara att det handlar om att lära sitt barn riskbedömningar och inte bara lära dom att tvångsmässigt sätta på en hjälm.
Men herregud - "MENAR DU ATT DET FINNS NÅGON STATISTIK SOM MENAR ATT DET NEGATIVA SKULLE ÖVERVÄGA DET PSOSSETEVA". Detta efter att Eberhard har förklarat att det inte nödvändigtvis handlar om cykelhjälmar specifikt, utan att lära barn att göra korrekta riskbedömningar. Dvs att cykla utan hjälm på innergården är låg risk, att cykla mitt på motorvägen med en hjälm är hög risk.
MEN HERREGUD ASHDFJEKLGDD Eberhard försöker IGEN förklara det och Henko, som försöker leka I am very smart, börjar babbla om vad Transportstyrelsen säger. Trots att han nu fått förklarat ett flertal gånger att tvångsmässigt lära sina barn att sätta på en cykelhjälm inte nödvändigtvis skyddar dom mot olyckor om de inte lär sig att göra riskvärderingar i sina handlingar. Är det inte Henko och Axel som för övrigt älskar att använda "kisstinkande autist" som förolämpning mot människor? För just nu så är det Henrik som mest beter sig som en kisstinkande autist.

Semper fi till er som klarade av att lyssna på hela avsnittet, men jag klarade bara av ~30 minuter innan jag kände för ett skott i huvudet.

Eberhard gick därifrån som stor vinnare. Det märks att han visste exakt hur han skulle hantera Haveristerna rent psykologiskt. Jag tror inte han var så imponerad och tyckte de var så bra som han sa i slutet, men det hade nog ett annat syfte. Han blir svårare att smäda och göra ner när han uppfattas som väldigt trevlig.
Citera
2021-08-30, 11:18
Medlem
En av dem utsatta som Haveristerna bråkar med, som även har hängts ut i podcasten, har med skärmdumpar exemplifierat vad som föranleder en samordnad attack på privatperson från Haveristerna och kompanis håll:

https://twitter.com/skonaste/status/1432235571699720194

https://twitter.com/skonaste/status/1432235576309264385

SMS-dialogen är mellan Haveristerna-sekten och den utsatte privatpersonens vän (!) - det är alltså frågan om social repression enligt den klassiska modellen: attackera en person via en persons släkt, vänner och andra personliga relationer.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-30 kl. 11:34.
Citera
2021-08-30, 12:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Eberhard gick därifrån som stor vinnare. Det märks att han visste exakt hur han skulle hantera Haveristerna rent psykologiskt. Jag tror inte han var så imponerad och tyckte de var så bra som han sa i slutet, men det hade nog ett annat syfte. Han blir svårare att smäda och göra ner när han uppfattas som väldigt trevlig.

Det roliga var när Eberhard påpekade att cykelhjälmsexemplet var en del av ett mer abstrakt resonemang och därmed mer eller mindre kallade dom för idioter utan att de själva ens märkte av det. För det är just förmågan att kunna ta till sig mer abstrakta tankar - eller att se en skog istället för en samling träd - som brukar vara ett tecken på intelligens. Det är just därför upptäckten att neandertalare sysslat med konst är såpass sensationell eftersom det visar att de var mer intelligenta än vad vi tidigare trott (eller åtminstone mer intelligenta än Hautisterna).
Citera
2021-08-30, 14:12
Medlem
Något av det vidrigaste jag har sett hittills av Henko sker just nu på Twitter, han skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av MrHenko123
Igår anordnades en swishkampanj för att mannen som trakasserat mig och min familj under ett år ska göra hembesök hos oss. Pengar som enligt mannen själv ska gå till att betala framtida skadestånd. Bakom insamlingen stod AFS, och tidigare NMR-aktivisten, Christian Peterson.

Henko vet mycket väl att det varken är AFS eller NMR som ”anordnar” någon insamling.

Insamlingen står den av Haveristerna utsatte Magnus Fernström själv för:

https://twitter.com/skonaste/status/1431743087974420486

Lämpligt nog har Henko censurerat datumen som skulle avslöja att Magnus insamling har legat fastnålan på Magnus twitter sedan igår förmiddags.

Till råga på allt är Henko så gravt störd att han i detta sammanhang bygger en halmgubbe som han använder för att ge sig på och beskyller Loan Sundman pga. att hon driver med Henkos offerkofta som snart täcker halva Dalarna.

Nu är det strax dags att någon hämtar upp Henko och skjutsar honom till psyket. Det här är så vidrigt och komiskt på samma gång. Det kan inte vara sant så otroligt barnslig han är. Det börjar gå för långt, kan ingen som bryr sig om honom tala honom till rätta och få honom att lugna ned sig? Det är så pinsamt.
Citera
2021-08-31, 04:11
Medlem
moralhoras avatar
Av anledningar så tänker jag lyssna på resten av avsnittet.

~37:00 Henrik försöker avsluta den föregående cykelhjälmsdebatten med att säga att David Eberhard minsann endast tycker att det han tycker är logiskt är logiskt - utan bevis!!!! Och därför vinner Henrik. Förutom att det är inte alls det Eberhard sagt. Ska vi för övrigt nämna hur Eberhard slaktade Henriks referens till Transportstyrelsen? När Henrik försökte proklamera att Transportstyrelsen skrev 2020 si och så, men Eberhard påpekade (om än för subtilt för Haverister att förstå) att han inte förstod det finstilta i dom presenterade siffrorna. Good times, good times...

- Yaas, kweens, nu går vi vidare till anledningen att Henrik bjöd in honom: Eberhard vågade kritisera hans kritik mot Flams bok. Eller ja, den där Mikaels kritik, men eftersom Mikaels kritik är Henriks så är det samma sak.

- Okej, återigen så blir det en upprepning om hur Eberhard måste förklara grundläggande saker för Haveristerna. Som till exempel plagiat.

- "Pedifist"? Verkligen Henrik?

- Axel, för att kan benämna sig som forskare eller docent betyder inte att allt man säger är seriöst. I am jurest, i can everythin about lawfs

Och här är där jag måste pausa och säga en sak: Aaron Flam är ett troll. Han är ett 10/10-troll, men han är ett troll. Varför är han ett troll? För att han använder en tes och argument om hur allt i dagens politik bottnar i 30/40-talets nazism/fascism och hur vi hör stöveltrampen. Twisten han gör är att istället för att peka på ett eventuellt högerstyre så pekar han på vänstern. Han använder deras egna argument mot den traditionella vänstern. För oss apolitiska så är detta rätt tydligt, men samtidigt så kan inte direkt vänster-inriktade rakt ut säga att hans resonemang är orimliga för att dom bygger rätt på deras egna. Och detta frustrerar och gör dom arga.
För att säga rakt ut att hans teser och tolkningar är trams innebär att erkänna att deras egna tolkningar om hur allt bottnar 30-talet är trams.
Men som sagt - 11/10 för trollningen Flam - go on with ur bad self gurl.
Citera
2021-08-31, 07:59
Medlem
Henko sammanfattar för polisen vad han har gjort mot Magnus Fernström:

Snälla. Jag är inte en haverist, och jag har testat allt för att undvika personen. Jag har varit tyst. Jag har sagt ifrån. Vi har anlitat en advokat för stöd. Jag har gjort allt man ska göra och lite till. Det här är inte rimligt. Jag måste kunna få hjälp att få stopp på det här.

https://mobile.twitter.com/skonaste/status/1432549141436112905

Jojo, men visst Henko. Sure. Verkligen en uttömmande sammanfattning av allt som du har gjort mot honom. Du är en person med tillgång till stora plattformar och brett kontaktnät (som Haveristerna-sekten utgör en delmängd av) som med många fula, sluga och rent vidriga metoder har helt oprovocerat gett dig på en privatperson, och du hoppades att privatpersonen skulle lägga sig platt och krypa under en sten som alla andra som ni samordnat attackerar. Alla dessa kontaktförbudsansökningar är ju bara ytterligare ett led i dina äckligt vidriga attacker mot Magnus? Inbillar du dig att alla andra inte skulle fatta det?

Dina metoder Henko som DU har praktiserat mot andra i åratal är gravt sjukliga. Minns du ens alla som du har stalkat och begått vidrigheter mot genom alla dessa år? Nina Drakfors? Klart du minns. Du minns alla dina ”segrar”. Du har ju förfinat dina metoder under så många år nu. DU, bara du själv Henko, har gjort att hundratals personer i landet som helst av allt vill att du deporteras till en öde ö nånstans långt långt borta från civilisationen. Du kämpar hårt för att gå till historien som en av de mest avskydda personerna i landet.
Citera
2021-08-31, 08:44
Medlem
tenebriss avatar
Efter en längre haverist-paus blev jag nyfiken på avsnittet med Eberhard som refereras här i tråden.
Intrycket efter det är att det inte finns någon kvalitet i det Haveristerna gör, de är granskningscharlataner.
Citera
2021-08-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Efter en längre haverist-paus blev jag nyfiken på avsnittet med Eberhard som refereras här i tråden.
Intrycket efter det är att det inte finns någon kvalitet i det Haveristerna gör, de är granskningscharlataner.

Haveristerna är för granskning vad flat-earth:ers är för forskning.
Citera
2021-08-31, 10:59
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Haveristerna är för granskning vad flat-earth:ers är för forskning.

De är typexempel på den kategori bröliga människor som tar sig till toppen på Mount Stupid och bosätter sig där.
Citera
2021-08-31, 15:34
Moderator
Carlboms avatar
"Min fiendes fiende är min vän"

Läser i Haveristernas Facebookgrupp att vänsterfeministen Loan Sundman och högermannen Jonas Hållén käkat middag ihop och poserat på selfies på Twitter. Roligt att se hur polarisering kan brytas och att människor från olika sidor kan ha trevligt ihop bara de har en gemensam fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in