2021-11-04, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Sluta svamla. Alla som lyssnat på segmentet kan höra att det är polisen som gör bort sig.

Det är uppenbarligen personer med nån inbillad konflikt med Haveristerna som av princip måste vara konträra och hävda motsatsen i varje enskild fråga, hur banal än den må vara. Det, eller så lyssnar de med röven.

Nej, alla som lyssnat kan inte alls höra det där. I Haveristernas sekt får man däremot inte ifrågasätta det, då åker man ut.

Citat:
Du menar att jag ska koppla ihop personen med en eller fler av hans konton han har här på Flashback? Jajamen! 😆

Lagom passande undanflykt, det räcker med en länk till själva sexnovellen, det skulle inte bryta mot 1.06.

Men det blir lite svårt eftersom det inte existerar nåt sånt, utan bara är ett elakt påhitt för att förtala personen som hämnd för inlägg i den här tråden.

Den utpekade användaren har själv skrivit här om dessa lögner, med exempel på de inlägg som används som "bevis" för anklagelserna:
(FB) Haveristerna
Citera
2021-11-04, 17:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Sluta svamla. Alla som lyssnat på segmentet kan höra att det är polisen som gör bort sig.

Aahahhahahahahahaha. Ja, polisen har verkligen tid att kolla på någon dörrvakts twitterkonto, bara om man skriker lite mer så... hör du hur du själv låter?

Brah, han gjorde bort sig och av någon anledning så lade Henrik upp det på nätet. Bra så.
Citera
2021-11-04, 17:02
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:

Det är uppenbarligen personer med nån inbillad konflikt med Haveristerna som av princip måste vara konträra och hävda motsatsen i varje enskild fråga, hur banal än den må vara. Det, eller så lyssnar de med röven.
Ja, det var polisen som gjorde bort sig. Inte Henko som tappade fattningen och skrek som en orangutang. Polisen tar säkert hans anmälningar jätteseriöst hädanefter. Kul att han erkände att han tog sambon och åkte ner till tågstationen för att hålla koll på den livsfarliga stalkern när den kom för att göra ”hembesök”. Det är nog så rädda förföljda människor brukar göra. Hoppas någon berättar för snuten att Henko spelar in dem för att förtala och slå mynt av…
Citera
2021-11-04, 17:11
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Ja, det var polisen som gjorde bort sig. Inte Henko som tappade fattningen och skrek som en orangutang. Polisen tar säkert hans anmälningar jätteseriöst hädanefter. Kul att han erkände att han tog sambon och åkte ner till tågstationen för att hålla koll på den livsfarliga stalkern när den kom för att göra ”hembesök”. Det är nog så rädda förföljda människor brukar göra. Hoppas någon berättar för snuten att Henko spelar in dem för att förtala och slå mynt av…

Jag tycker man kritisera både Henko och polisen i det där samtalet. Ingen av de två kommunicerar särskilt bra. Det blir världens låsning direkt. Hade jag varit i Henkos kläder skulle jag bara slängt på luren för polisen är verkligen trögfattad eller så gaslightar han utav bara helvete. Är det gaslighting som pågår så är polisgubben iskall och en grym trollare ändå.

Men jag skulle inte tappa ansiktet och bete mig som Henko gjorde för det. Det hajar vem som helst det inte leder framåt även om det skapar content.
Citera
2021-11-04, 17:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker man kritisera både Henko och polisen i det där samtalet.

Aww, gör inte ett "båda sidorna"-inlägg. Ta ställning för en sida till gränsen av psykos.
Citera
2021-11-04, 17:55
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Aahahhahahahahahaha. Ja, polisen har verkligen tid att kolla på någon dörrvakts twitterkonto, bara om man skriker lite mer så...
Eh, ja? Det var så tjackisen åkte fast i Avesta. Han gläfsade på Twitter om hur han och hans CP-kompisar skulle göra hembesök, och Polisen väntade helt enkelt in dem vid tågstationen.

Du är en väldigt intelligent person.
Citera
2021-11-04, 18:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Eh, ja? Det var så tjackisen åkte fast i Avesta. Han gläfsade på Twitter om hur han och hans CP-kompisar skulle göra hembesök, och Polisen väntade helt enkelt in dem vid tågstationen.

"Åkte fast"? Ingen anmälan har väckts mot det gänget och polisen verkade mer road över skiten än oroad.

Men visst, jag kan påstå att du håller på att bygga en bomb som ska spränga riksdagen och få SÄPO inblandat. Det betyder inte att mina påståenden är sanna eller att SÄPOs eventuella ingripanden är riktiga. Men detta fattar du.
Citera
2021-11-04, 18:22
Avslutad
Citat:
Ok. Om du säger så. 🤭

Jag kan inte reglerna i detalj, men jag hade i alla fall inte hänvisat till konton vars identitet potentiellt kan avslöjas genom att söka i en viss discord-kanal. Men det är jag det. 🤷

Men eftersom du redan hänvisar till den självutnämnde barnrullaren: (FB) Äldsta / yngsta du haft sex med?

Men det var ju en novell sa du?

Jag ser bara att jag skrivit ett skämt på en rad, angående om att jag lekt doktor nån gång i barndomen.

"Men varför skrev du att det var preskriberat". Du, det var ett skämt, inget att ta på allvar. En stor jävla smiley efteråt. Att vinkla det och använda det för att smutskasta är just det som Haveristerna gör som är så vidrigt. Och du väljer att vara en del av det.

Det är sånt här som gör en glad att Henko får hembesök, och att Axel gömmer sig på toa när det ringer på dörren.

Skriver om de andra inläggen som skärmdumpas av Henko här:
(FB) Haveristerna
Senast redigerad av farfar 2021-11-04 kl. 18:29.
Citera
2021-11-04, 18:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Hur känner du Haveristerna? Du har lyssnar länge och anammat deras sätt att tala, eller åtminstone Axels. Rätt gulligt.

Jag är inne på Carlboms spår. Jag förstår att Henko blir lack men jag hade inte gjort som Henko. Har han damp? Eller är det Falling Down-moment? Sistnämnda viss förståelse för. Men han borde förstå att det rättsligt inte räcker med att M laddat upp bilderna från smsen. Han kan ha fått dem från te.x. Luai Ahmed och då blir det ord mot ord och rättsligt svårt att bevisa. Även om uppkopplingar mot master indikerar att det ju antagligen är M. Men det blir ju litet som med de som uppges ha laddat hem saker; man måste bevisa att just de satt där just då, ip-nummer räcker ej. Förstår inte Henko detta eller var han bara i affekt?

Jag kan ändå gilla henkos balls. Att bete dig så jävla oförskämt mot en snut är fan modigt. Respect som Alban sa.
Citera
2021-11-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Men det var ju en novell sa du?

Nota Bene: Noveller kan vara korta.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Novell
Citera
2021-11-04, 18:53
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:

Var det egentligen inte så att Henko ringde på snuten när han såg att M & co var på väg upp?
Citera
2021-11-04, 18:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag kan ändå gilla henkos balls. Att bete dig så jävla oförskämt mot en snut är fan modigt. Respect som Alban sa.

Fast han gör ju sådant endast på telefon. I verkligheten så gömmer han och Axel sig på toan och hoppas att en vän ska komma och rädda dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in