2021-08-31, 16:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
"Min fiendes fiende är min vän"

Läser i Haveristernas Facebookgrupp att vänsterfeministen Loan Sundman och högermannen Jonas Hållén käkat middag ihop och poserat på selfies på Twitter. Roligt att se hur polarisering kan brytas och att människor från olika sidor kan ha trevligt ihop bara de har en gemensam fiende.

Sedan när har Jonas Hållén blivit "högerman"?
Citera
2021-08-31, 16:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Sedan när har Jonas Hållén blivit "högerman"?

Det kanske han inte är? Jag känner inte till honom mer än från Haveristernas bråk så deras definition kanske är helt fel. Är han vänster?
Citera
2021-08-31, 16:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det kanske han inte är? Jag känner inte till honom mer än från Haveristernas bråk så deras definition kanske är helt fel. Är han vänster?

Hållén är en journalest som de bråkat med. Ingen aning om varför de bråkat med honom, med minnesvis så hade det inte med höger- och vänsterskalan.
Citera
2021-08-31, 16:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hållén är en journalest som de bråkat med. Ingen aning om varför de bråkat med honom, med minnesvis så hade det inte med höger- och vänsterskalan.
Han backade väl RWU och skrev något om taskig ton. Väldigt fånigt av honom då. Är mitt minne. Sedan spelade Axel in honom och förnedrade honom i podden. Lyssnat om på det hela och det är så uppenbart att Axels medvetenhet om att han spelar in Jonas gör att han beter sig på ett annat sätt än han gjort annars. Jag antar att man kan ta heder och ära av människor på olika sätt. Har gått från att backat Haveristerna till att tycka det är komiskt och nästan rätt åt Henko. Han är en enkelspårig idiot som inte har förmåga att blicka inåt. I hans värld är han HELT oskyldig. Ett offer. Han bär inget eget ansvar.
Citera
2021-08-31, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Efter en längre haverist-paus blev jag nyfiken på avsnittet med Eberhard som refereras här i tråden.
Intrycket efter det är att det inte finns någon kvalitet i det Haveristerna gör, de är granskningscharlataner.

Precis så.

Avsnittet med Eberhart som på lugnt och sakligt vis förklarar sin ståndpunkt som besvaras av en helt hysterisk Henko som kör sina "argument" på repeat var direkt smärtsamt att lyssna på.
Citera
2021-08-31, 17:22
Medlem
Crapmagics avatar
Eberthart växte ifrån sina tråkiga åsikter för ett uns då det visa sig att han tänkte som jag
om att tjommen som skulle såga Flams bok innehållslös & enbart lyckades hitta petitesser
Citera
2021-08-31, 17:32
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han backade väl RWU och skrev något om taskig ton. Väldigt fånigt av honom då. Är mitt minne. Sedan spelade Axel in honom och förnedrade honom i podden. Lyssnat om på det hela och det är så uppenbart att Axels medvetenhet om att han spelar in Jonas gör att han beter sig på ett annat sätt än han gjort annars. Jag antar att man kan ta heder och ära av människor på olika sätt. Har gått från att backat Haveristerna till att tycka det är komiskt och nästan rätt åt Henko. Han är en enkelspårig idiot som inte har förmåga att blicka inåt. I hans värld är han HELT oskyldig. Ett offer. Han bär inget eget ansvar.

Jag skulle beskriva mig som gråsosse, utan parti. I förra riksdagsvalet röstade jag inte alls. Att jag är högerman osv beror väl på att Haveristerna kopplar ihop kritik mot svensk migrationspolitik som höger/SD.

Jag stöttar inte RWU oreserverat, däremot uttryckte jag kritik mot hur hon behandlades i en av Henkos twittertrådar i synnerhet och av vänstern i allmänhet. Invektiven och kommentarerna om hennes kropp och utseende är grova.

Jag står för det jag sa vid inspelningen. Upplever mest att Axel förnedrade sig själv. Han förlorade vänner på den inspelningen.
Citera
2021-08-31, 17:34
Medlem
Citat:
Har gått från att backat Haveristerna till att tycka det är komiskt och nästan rätt åt Henko. Han är en enkelspårig idiot som inte har förmåga att blicka inåt. I hans värld är han HELT oskyldig. Ett offer. Han bär inget eget ansvar.

Ändå är det tydligen ingen i den där kretsen som frågar sig hur fan det kommer sig att ALLA som blir oense med Henko plötsligt blir bindgalna, mobbande och hotande stalkers. Jag vet att de som är med i gänget byts ut, det är uppenbarligen så att de allra flesta till slut får nog och pyser ut bakvägen utan att säga nåt, men då står ju en ny tropp blåögda skvallerkärringar redo att förstärka och stryka Henkos ego, så vem bryr sig?

Däremot den innersta kretsen, som varit mer eller mindre konstant, där har vi en samling illvilliga, småsinta bitterfittor. De verkar mest ryggdunka och pyssla med damage control och försöker höja moralen genom att använda så mycket internhumor de kan. Undrar om de kommer på fler begrepp i stil med "skorpioner", "vecklon" och andra dagisliknande omskrivningar?
Senast redigerad av media876 2021-08-31 kl. 17:41.
Citera
2021-08-31, 17:37
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
"Min fiendes fiende är min vän"

Läser i Haveristernas Facebookgrupp att vänsterfeministen Loan Sundman och högermannen Jonas Hållén käkat middag ihop och poserat på selfies på Twitter. Roligt att se hur polarisering kan brytas och att människor från olika sidor kan ha trevligt ihop bara de har en gemensam fiende.

Visserligen tycker vi båda att Henko är ett pucko, men det som förde oss samman är att vi har likartade bakgrunder, samma syn på fackligt arbete samt samma patos när det gäller att stå upp mot förtryck och orättvisor.

Mycket otippat, men så kan vänskaper uppstå ibland. Jag började med att be henne om ursäkt för några saker jag skrivit till henne.

Den som förde samman oss var Magnus, som ju har vänner och är omtyckt på många ställen.
Citera
2021-08-31, 17:43
Medlem
Citat:
Han backade väl RWU och skrev något om taskig ton. Väldigt fånigt av honom då. Är mitt minne. Sedan spelade Axel in honom och förnedrade honom i podden. Lyssnat om på det hela och det är så uppenbart att Axels medvetenhet om att han spelar in Jonas gör att han beter sig på ett annat sätt än han gjort annars.

Helt uppenbart när man har hela sammanhanget ja. Vilket igen gör att det ligger något i kritiken de ofta får, dvs deras spelplan, deras regler (som gäller bara när det passar).

Det groteska ljugandet för polis i det här ärendet är också makalöst. Jag har aldrig sett något mer ovärdigt.
Citera
2021-08-31, 17:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Helt uppenbart när man har hela sammanhanget ja. Vilket igen gör att det ligger något i kritiken de ofta får, dvs deras spelplan, deras regler (som gäller bara när det passar).

Det groteska ljugandet för polis i det här ärendet är också makalöst. Jag har aldrig sett något mer ovärdigt.
Hur ljuger de? Jag har sett att henko skrivit att M hotat att lägga ut bilder på hans sambo - det är en lögn. Även det med att folk i farvattnen runt NMR startat en insamling för M. Även det en lögn.
Citera
2021-08-31, 17:54
Medlem
Citat:
Hur ljuger de? Jag har sett att henko skrivit att M hotat att lägga ut bilder på hans sambo - det är en lögn. Även det med att folk i farvattnen runt NMR startat en insamling för M. Även det en lögn.

Han ändrar i ordningen på saker och säger att han tex gör allt han kan samtidigt som han skriver om MF på olika vis, ibland hotfullt, i sin fb-grupp.

Det är såklart mycket mer än så, men oftast sitter det i hur han återberättar saker. Han är bra på att förvränga saker till något som inte sagts. Exvis det där med mordhot mot hans hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in