2021-08-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag fattar nada om "konflikten" (om man ens kan kalla den det?) han har med Amir. Det verkar ha något att göra med att han är vän med Loan och att han då - by proxy - är vän med Magnus Fernström (Dörrvakten) och därför är hans svurna fiende. Loan och Amir å sin sida verkar ha någon konflikt med användaren @realMangefik (som Henrik använder som slagträ mot dom), men den som kan förstå hela det här nätet och vad de har att göra med varandra kan ju förklara.

Förstå, i betydelsen att uppleva den som Henko gör, är nog omöjligt. Bakgrunden till Amir-konfliktens existens är nog inte mer komplicerad än att Henko med sin apofeni på steroider har upptäckt att Amir klickar ”gilla” på sånt som Loan skriver om Henko etc, och således lyftes Amir in som en central person i teorin om konspirationen mot Henko. Som verktyg för att elda på konflikten använder Henko, i vanlig ordning, Amirs historik mot Amir oavsett vilka svar som Amir ger Henko.

För att förstå ”nätet”, i ett större sammanhang, så behöver man nog förstå Henkos perspektiv på saken, och det perspektivet bygger väl egentligen på den enkla minsta gemensamma nämnaren att alla som på ett eller annat sätt kritiserar Henkos person faller automatiskt in inom ramarna för detta ”nät”.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-12 kl. 10:27.
Citera
2021-08-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
De flesta känner till uttrycket "jag frågar åt en kompis" som ett sätt att med självdistans vara ironisk över att man ställer en dum och korkad fråga. Haveristerna är arketyperna över alla de personligheter som har bidragit till att ironi på den formen uppkommit. Henko och Axel är så ynkliga, patetiska och rädda att de inte vågar ställa frågor själva, utan istället skickar nån minion a.k.a. nyttig idiot som går deras ärenden, i tron och hopp om att de på det sättet håller sina egna ryggar fria. När Haveristerna har låst siktet på måltavlan avfyrar de denna haveristdräng som i raketfart flyger iväg mot svaga punkter. Måltavlan är MF men naturligtvis är det MF:s vänner och bekanta som ska engageras; proxykriget är ett faktum.

Haveristernas utnämnda och anlitade proxy, Haveristdrängen, attackerar med lömskt skvaller och lögner illa förtäckta som frågor ställda med omtanke, till MFs helt ovetande vänner. MFs vänner blev då helt utan eget initiativ, som proxy för MF, indragna i denna konflikt.

Detta utspelas alltså för några månader sedan innan Haveristerna gick all-in på att förtala MF som tjack-pundare och fan och hans moster. Drängen kontaktar MFs vän sedan 15 år som bor i Linköping:

... Ok. Ganska uppenbart att denna person inte alls var intresserad av att veta vad för sorts person MF är utan baktanken är ju uppenbar att Haveristernas proxy bara är ute efter att sprida dynga om MF till MFs vänner gaslighting-style. En genomvidrig och äcklig människa, helt enkelt, dvs såna vänner som Haveristerna har. Det fortsätter:

Samma flitiga dräng kontaktar dessutom en annan av MFs vänner, alltså hur kan man bara "råka" leta upp en persons vänner, som man inte känner, och kontakta dom lite spontant och ställa massa frågor om deras vän? Frågor ställde åt några andra? Och låtsas som att man bara är lite nyfiken "utan att vara inblandad"? Sjukt stört, om någon frågar mig. Håll dig för fan borta från okända människors privatliv, din framtida rullstols-invalida nolla. Nästa vän:

Samma haveristdräng drev i samband med detta sitt proxy-krig mot MF på fler fronter - bland annat är han flitig på Haveristernas Discord-kanal där han ifrågasätter folks vänskap (Hur är det möjligt att du ens lever?) med MF.

Av allt att döma så är alla falska rykten om MF och allt om att han ska ha dragit in Henkos familj i deras konflikt osv osv konstruerade av Haveristerna (och deras drängar) själva.

Den som betvivlar att Henko, och kanske Haveristerna rent generellt, kör med fult spel bakom kulisserna - och alltså inte bara tigger stryk av ”kändisar” och randoms på sociala medier och i podd för att tjäna stålars - kanske får tänka om nu när det kommer fram att det var en av Henkos bulvaner som kontaktade ordningsvaktens mamma först, innan Henkos mamma blev kontaktad tillbaka?

På det kuvert som skickades till MF:s mamma så var avsändaren förtryckt under frimärket, och den misstänkta personen (Henkos polare) jobbar på just den myndigheten i den staden där kuvertet kom från.

Med tanke på hur länge och hur mycket Henko har gnällt och grinat över att hans mamma blev kontaktad så smakar detta lite illa, minst sagt ..
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-12 kl. 12:44.
Citera
2021-08-12, 13:58
Medlem
Citat:
Den som betvivlar att Henko, och kanske Haveristerna rent generellt, kör med fult spel bakom kulisserna - och alltså inte bara tigger stryk av ”kändisar” och randoms på sociala medier och i podd för att tjäna stålars - kanske får tänka om nu när det kommer fram att det var en av Henkos bulvaner som kontaktade ordningsvaktens mamma först, innan Henkos mamma blev kontaktad tillbaka?

På det kuvert som skickades till MF:s mamma så var avsändaren förtryckt under frimärket, och den misstänkta personen (Henkos polare) jobbar på just den myndigheten i den staden där kuvertet kom från.

Med tanke på hur länge och hur mycket Henko har gnällt och grinat över att hans mamma blev kontaktad så smakar detta lite illa, minst sagt ..

Ibland har man för bråttom. Det fetmarkerade är naturligtvis inte sant, jag missade ett ” väns ” där. Ett ganska centralt ord. Ledsen för det. Sådär, ville bara förtydliga och rätta det misstaget, så att jag inte gör mig skyldig till att sprida falska rykten om Henko och hans vänner.
Citera
2021-08-12, 15:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Är det så? Oj. Kan man få se bevis?
Citera
2021-08-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är det så? Oj.

Ja, så är det tyvärr. Oerhört obehagligt.

Citat:
Kan man få se bevis?

Bevis? Sitter vi i rätten eller domstol? Jag har inte gjort anspråk på rollen som åklagare på samma sätt som du verkar göra anspråk på rollen som advokat. Vi, du och jag, delar nog inte samma uppfattning om flashback forum med tanke på parallellerna du drar till rättssystemet.
Citera
2021-08-12, 15:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja, så är det tyvärr. Oerhört obehagligt.

Bevis? Sitter vi i rätten eller domstol? Jag har inte gjort anspråk på rollen som åklagare på samma sätt som du verkar göra anspråk på rollen som advokat. Vi, du och jag, delar nog inte samma uppfattning om flashback forum.
Förlåt, borde använt ett annat ord kanske? Jag är nyfiken på hur du vet det. Och om det kanske finns bilddumpar som styrker det.
Citera
2021-08-12, 15:53
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Snacka om dom var impad av AFA snubben. Herregud vad snoppar reds! Henko hävdade att han kluddade Afa i sin skolbok för att bli mer kompis. Löljigt ! Stängde av efter halva avsnittet.
Citera
2021-08-12, 15:53
Medlem
Citat:
Förlåt, borde använt ett annat ord kanske? Jag är nyfiken på hur du vet det. Och om det kanske finns bilddumpar som styrker det.

Låt oss säga att jag vet det bara. Jag kommer inte här gå närmare in på varken vilken myndighetsutövare det var som missbrukade sin statstjänstemannaroll eller vilken myndighet det gäller. Jag tänker inte heller förklara närmare hur jag med 100% säkerhet vet exakt vem som skickade kuvertet.
Citera
2021-08-12, 16:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Låt oss säga att jag vet det bara. Jag kommer inte här gå närmare in på varken vilken myndighetsutövare det var som missbrukade sin statstjänstemannaroll eller vilken myndighet det gäller. Jag tänker inte heller förklara närmare hur jag med 100% säkerhet vet exakt vem som skickade kuvertet.
Okej, samma modus som Henko således.
Citera
2021-08-12, 16:10
Medlem
Citat:
Okej, samma modus som Henko således.

Jag betvivlar att Henko:s modus operandi är att skicka brev till folks mammor, men det är en i Henkos ”krets” som gjorde det, därav epitetet ’bulvan’. Det är såklart omöjligt att sia om hur stort inflytande Henko hade över att det skedde, men det smakar som sagt illa (för att låna Strandhälls uttryck, som hon gillar att malplacera.)
Citera
2021-08-12, 16:17
Medlem
Citat:
Jag betvivlar att Henko:s modus operandi är att skicka brev till folks mammor, men det är en i Henkos ”krets” som gjorde det, därav epitetet ’bulvan’. Det är såklart omöjligt att sia om hur stort inflytande Henko hade över att det skedde, men det smakar som sagt illa (för att låna Strandhälls uttryck, som hon gillar att malplacera.)

Lika sant som att den där personen är ordningsvakt som du säger i ett tidigare inlägg.

Mycket ordsallad nu.
Citera
2021-08-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Lika sant som att den där personen är ordningsvakt som du säger i ett tidigare inlägg.

F.d. Dörrvakt, då. Just nu är han dock inte det längre, men han var det då. Oavsett så är det irrelevanta detaljer för det centrala i mitt inlägg - och naturligtvis väljer du att kommentera de irrelevanta detaljerna. Chocken som uteblev.

Ett av Henkos modus operandi är att både missa poängen, som flyger högt ovanför hans huvud, och samtidigt haka upp sig på irrelevanta detaljer. Senaste exempel på det kan ses på Twitter där han idag på detta sätt vantolkar en ny konfliktyta, Johan Gillman:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1425729872408756224

Henko förstår uppenbarligen inte vad Johan menar, utan inbillar sig att Johan på något sätt menar att folk en masse inte flydde europa när Hitler härjade. Det är faktiskt en enastående trångsynt tolkning av Johans inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av JohanGillman

Tänk om alla män flytt från Europa under andra världskriget.

Då hade Europa pratat Tyska nu och haft Adolf på väggen.

Alla oönskade hade gasats ihjäl.

Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-12 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in