2026-04-29, 09:51
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
kanske är OF men har han slutat streama eller vad händer, fick han nån strike? eller streamar han bara för medlemmar nu?

Ryktet säger att han fortfarande inte återhämtat sig efter promenaden med Nick
Citera
2026-04-29, 11:58
Medlem
strategasiats avatar
Myra tycker James i on the spectrum är VIDRIG, störtskön enligt mig
https://www.youtube.com/watch?v=WUORY7rGfmI
Citera
2026-05-02, 13:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Ryktet säger att han fortfarande inte återhämtat sig efter promenaden med Nick
Kan man få länk?
Citera
2026-05-05, 10:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Vad svamlar ni om egentligen? Det går inte att ta vänstern med nazi-tourettes på allvar - hur kan ni inte inse hur otroligt töntiga ni framstår? ”Han är nazist! Han är kommunist! Han är rasist!” Det är som att lyssna på dagisbarn, då blir det svårt att ta något annat seriöst som kanske faktiskt är vettigt på allvar. Kritisera något som personen har gjort och berätta hur det är relevant istället för att tro att ”han är nazist” är ett giltigt argument i något sammanhang. Man tar fram skämskudden när kyrktanter börjar gapa om nazister, det är så otroligt pinsamt, inte minst för alla dem som i sak faktiskt håller med det skräniga vänster-miffot. Tänk att vara vänster och ha relevanta argument och så hamna bredvid en som står och skriker nazist åt allt o alla? Haha stackars sate!

Min grundinställning är att (alla) journalister ska hållas kort, och har man inte själv bett om att bli intervjuad så ska man inte bli tvingad till det. Men det är bara grundinställningen, sedan finns det mängder av undantag. Med A och H blir det lite hönan eller ägget, för de har hög svansföring när de själva ”intervjuar” folk i podden och i övriga sammanhang, och kräver svar mot den intervjuades vilja, så då blir det lite konstigt om någon vill intervjua dem så blir de stumma och vägra svara på några enkla kritiska frågor.

Jag säger inte att alla journalister och ”journalister” (jag räknar H och A till denna senare kategori) måste ställa upp på intervjuer i tid och otid, men vilka jag gott tycker borde ställa upp har med deras egna journalistiska stil och metoder att göra. Det finns folk som förtjänar att bli konfronterade, och det finns folk som inte förtjänar det, det är inte svårare än så.

Hönan eller ägget gäller sedan också för Christian Peterson, som i sin tur konfronterar just såna som H och A (som förtjänar det). Det i sin tur innebär inte att Christian Peterson förtjänar att bli trakasserad, för han är inte ägget i sammanhanget.

Man måste se till vem som började vara svin, den förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det innebär inte att alla som behandlar svinen svinaktigt också förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det är bara logiskt. En mördare förtjänar straff, men polis utredare offer åklagare domare jury som ser till att mördaren får sitt straff förtjänar inte ett straff. Det är jätteenkelt.

Det går inte att dra alla över samma kam, man behöver se lite kontext och intention, men den stora konsten består i kunna väga olika kontext mot varandra, all kontext är inte alltid relevant, när axel blir stum som en mus när han blir konfronterad med saker han gjort som är mycket värre än något journalisten Christian Peterson har gjort så är jag ledsen att behöva säga det men då framstår Axel bara som blandning mellan feg och ett obehagligt beräknande rövhål. Jag hävdar inte att det är just därför att Axel sagt och värre saker är Christian som Axel bör svara på frågorna, men det tycks vara någon sådan anledning (vem Christian är och har gjort) som Axel ser som anledning till varför han inte kan svara på enkla frågor.

Sanningen är snarare att Axel och Henko aldrig besvarar någon när de blir konfronterade med kritiska frågor som handlar om deras vidrigheter. De hittar alltid på något vagt skäl till att inte kommentera.

Goebbelgossen Christian Peterson är inte journalist.
Citera
2026-05-05, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Goebbelgossen Christian Peterson är inte journalist.
Här är ett journalistiskt reportage från 1:a Maj:
https://www.youtube.com/watch?v=_f9PsX6ZzT0
Citera
2026-05-05, 16:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Myra tycker James i on the spectrum är VIDRIG, störtskön enligt mig
https://www.youtube.com/watch?v=WUORY7rGfmI

Myra är annars supertrevlig privat men hennes ideologiska filosofier är stundtals totalt jävla ologiska å virriga (jag småchattade med henne på gamla twitter en tid).

Har i övr aldrig sett den här serien så svårt att bilda mig en uppfattning bara sådär.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-05 kl. 16:27.
Citera
2026-05-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det är väl glasklart för alla som följer podden vad som orsakade splittringen. Henko är starkt engagerad för Palestina samtidigt som Axel försvarar allt som Israel gör in absurdum.

Droppen blir sen när Axel bjuder in Bengt G Nilsson till podden ,avsnitt 230, och låter honom oemotsagd ge samma bild av konflikten som sprids av ytterhögern i Israel. Påminner lite om Navid Modiris intervju med Ingrid Carlqvist med den skillnaden att Axel inte bara lyssnar till utan också prisar denne Nilsson för hans stora kunskaper i ämnet.

Efter det var det bara en tidsfråga innan det skulle ta slut. Fortsättning lär följa eftersom det är Axel som av någon märklig anledning anser sig vara den förorättade i sammanhanget. Lite som det var med Myra.

Är de fortfarande "splittrade"? Tycker att det är symptomatiskt för vänstern att alltid blir extrema ovänner så fort de inte är överens om en politisk fråga - stor som liten.
Citera
2026-05-24, 16:58
Avslutad
Jag uppskattar haveristerna och Axels streams men det är något som skaver utav bara helvete.
Varför blir det alltid bråk när Axel är involverad? Har förstått att det funnits flertalet personer involverade i haveristerna tidigare som nu är "svartlistade" av Axel och hatade. Är det så att Axel trotts att han hävdar i "parti och minut" att han aldrig ljuger eller talar osanning, på något sätt råkar komma i kläm med alla dessa individer som han sedan försöker tysta.
Jag är absolut inget fan av vare sig Jockiboii eller någon annan som han har "beef" med, men varför är han alltid arg på folk och kastar skit på folk.
Vem är han egentligen och varför beter han sig såhär?
Citera
2026-05-26, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Jag uppskattar haveristerna och Axels streams men det är något som skaver utav bara helvete.
Varför blir det alltid bråk när Axel är involverad? Har förstått att det funnits flertalet personer involverade i haveristerna tidigare som nu är "svartlistade" av Axel och hatade. Är det så att Axel trotts att han hävdar i "parti och minut" att han aldrig ljuger eller talar osanning, på något sätt råkar komma i kläm med alla dessa individer som han sedan försöker tysta.
Jag är absolut inget fan av vare sig Jockiboii eller någon annan som han har "beef" med, men varför är han alltid arg på folk och kastar skit på folk.
Vem är han egentligen och varför beter han sig såhär?

Uppväxt med psyksjuk mamma tror jag förklarar mycket.

Han ljög om Nytorgsprinsessas identitet, visserligen trodde han väl själv på det, men ljög för sig själv och andra om bevisen.

Nyligen ljög han om om att en AI-bild var äkta, och klarar givetvis inte av att erkänna misstaget.

En tvättäkta lögnhals och inte en person som klarar av längre samarbeten med annat än undergivna människor.
Citera
2026-05-26, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente

Han ljög om Nytorgsprinsessas identitet, visserligen trodde han väl själv på det, men ljög för sig själv och andra om bevisen.

Nyligen ljög han om om att en AI-bild var äkta, och klarar givetvis inte av att erkänna misstaget.

En tvättäkta lögnhals och inte en person som klarar av längre samarbeten med annat än undergivna människor.
Nytorgsprinsessan? Jag är helt grön i det här så jag vet inget om några namn
Var hans mamma sjuk? Ja det är jobbigt kan jag förstå till 100% även om det inte ska få styra hur man beter sig mot folk när man är 50år.
Mvh
Citera
2026-06-04, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente

?
Citera
2026-06-04, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Nytorgsprinsessan? Jag är helt grön i det här så jag vet inget om några namn
Var hans mamma sjuk? Ja det är jobbigt kan jag förstå till 100% även om det inte ska få styra hur man beter sig mot folk när man är 50år.
Mvh

Mjaha, hon citeras på denna sida iaf så är det med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in