Citat:
Ursprungligen postat av
DrunkenZealot
Jag drack mycket förr och ändra mig genom just de råden. Alltså kan du inte dissa mina argument så statiskt. Många som dricker, behöver bara minska mängden, man behöver inte bli helt torr alltid. Människor är olika. Men det verkar du inte ha fattat.
Istället för att svartvita människor som du skall bestämma över mig, kan jag nu se fram emot en Österrike resa med öl och gulasch och ha trevligt. Hade jag gått till AA så hade jag helt andra råd. Med detta sagt, många som är helt vita behöver inte vara det för att NI vill det. Sedan finns ju de som har noll i disciplin, de får nolla sig. De kan väl hänga med dig.
Du har kontroll över alkoholen. Andra har det inte. Är det svårt att förstå? Du drack för mycket förmodligen för att du ville dricka för mycket och sen drog du ner. Inte för att du var alkis. De flesta är som du och kan styra hur mycket de dricker. Det är lätt att vara disciplinerad när man knappt påverkas mentalt av alkoholen, men för oss här i tråden så är att sluta efter två öl jämförbart med att sluta knulla innan utlösningen. Det handlar inte om "disciplin" (varför är just det så svårt för vissa att fatta?), vår hjärnkemi ser annorlunda ut.
Förresten, du tror inte vi har tänkt på dina tips tidigare? Att man borde sätta gränser? Om det vore så jävla enkelt fanns det inga alkoholister.
Så tack för dina "råd", ha så kul i österrike, du har turistat klart här inne nu.