Citat:
Ursprungligen postat av
anisotropik
Verkligen, benzo är inte bättre, katastrofalt självbedrägeri med rejäl nota på väg om du lyckas övertyga dig själv om detta.
Alltså när det gäller benso så tror jag de flesta gör samma resa och kommer fram till samma sak för eller senare - dvs att benso är något av det tråkigaste som finns att "knarka på"/bli hög på, och lägger det lite bakom sig eller använder bara vid psykiska kristillfällen.
Har du brutal ångest så finns det inget mer befriande/avslappnade än lite benso men mår du inte särskilt dåligt så är det typ det sämsta man kan använda sig av. Ett alkoholrus är mycket skönare, men alkohol ska vi ju sluta med jag harockså slutat med det vidriga jävla rävgiftet. Spyr nästan bara jag känner lukten av etanol numera. Lägg ner alkoholen, skit i benson eller ha ett litet förråd för som sagt enbart när det krisar - och om ni vill ha ett skönt "fuck-it-all-rus" en gång i veckan kör tramadol eller lyrica. Oftast skönare rus än alkohol, varar mycket längre och man känner inget dagen efter. Kan även ses som lättare droger än alkohol, då jag anser alkohol vara en extremt tung drog i samma liga som typ kokain. CB rekommenderar jag inte personligen då det triggar igång panikångest för mig.
Hursomhelst lycka till med att sluta dricka. Var som sagt bara ren 2 veckor och ni kommer få kväljningar av bara lukta på alkohol efter det, jag lovar, iallafall blir det så för de flesta. Alkohol är inte svårt att lägga ner man är på benen och känner sig som människa efter bara ett par dagar.