2021-11-20, 23:11
Medlem
anisotropiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Allt är bättre än spånken. Man lurar sig själv.
Verkligen, benzo är inte bättre, katastrofalt självbedrägeri med rejäl nota på väg om du lyckas övertyga dig själv om detta.
Citera
2021-11-22, 12:18
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Jo, som du skriver "man lurar sig själv" - visst ligger det mkt i det, slippa fejsa en allt annat än rolig historik, ivf om man "summerar".

Gudskelov har jag ingen som helst lust att "flöddra" - tvärtom jäkligt strikt med bensen. Ditt "jag kan kontrollera det lika lite som alkoholen..." illavarslande! Take care - fastna inte i bensträsket! Till det yttre inte lika eländigt men - för de flesta - än svårare att ta sig ur! Be aware! Take care! VI fixar detta! Vi sitter fan och skriver på Fb - skulle lika gärna kunnat bokstavligen legat i varsin rännsten...

Jag kollade på min posthistorik från ett gammalt konto och redan 2015 så skrev jag om hur ''mitt liv har gått åt helvete'' de senaste 5 åren pga. spånken och det verkar som att jag ville ta mig ur cirkeln. Minns dock att det var runt den tiden som jag svandök ner i bensträsket. Tog mig ur det första gången efter 6 månader på alpra och sedan efter 2 år på diaz.

Hade varit bättre om jag hamnat i rännstenen då så kanske jag hade vaknat upp
Citera
2021-11-22, 12:47
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anisotropik
Verkligen, benzo är inte bättre, katastrofalt självbedrägeri med rejäl nota på väg om du lyckas övertyga dig själv om detta.

Med det sagt så är benso verkligen inte speciellt gångbart i det långa loppet, i alla fall för min del.
Citera
2021-11-23, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anisotropik

Alltså när det gäller benso så tror jag de flesta gör samma resa och kommer fram till samma sak för eller senare - dvs att benso är något av det tråkigaste som finns att "knarka på"/bli hög på, och lägger det lite bakom sig eller använder bara vid psykiska kristillfällen.

Har du brutal ångest så finns det inget mer befriande/avslappnade än lite benso men mår du inte särskilt dåligt så är det typ det sämsta man kan använda sig av. Ett alkoholrus är mycket skönare, men alkohol ska vi ju sluta med jag harockså slutat med det vidriga jävla rävgiftet. Spyr nästan bara jag känner lukten av etanol numera. Lägg ner alkoholen, skit i benson eller ha ett litet förråd för som sagt enbart när det krisar - och om ni vill ha ett skönt "fuck-it-all-rus" en gång i veckan kör tramadol eller lyrica. Oftast skönare rus än alkohol, varar mycket längre och man känner inget dagen efter. Kan även ses som lättare droger än alkohol, då jag anser alkohol vara en extremt tung drog i samma liga som typ kokain. CB rekommenderar jag inte personligen då det triggar igång panikångest för mig.

Hursomhelst lycka till med att sluta dricka. Var som sagt bara ren 2 veckor och ni kommer få kväljningar av bara lukta på alkohol efter det, jag lovar, iallafall blir det så för de flesta. Alkohol är inte svårt att lägga ner man är på benen och känner sig som människa efter bara ett par dagar.
Citera
2021-11-28, 12:09
Medlem
Detta är varför CBD olja borde vara lagligt. Det hjälper verkligen.

En kompis tog sig ur alkoholism ganska enkelt med hjälp av det. All abstinens försvann efter ett par droppar under tungan. Samma med ”suget”.

Give it a shot
Citera
2021-11-29, 11:35
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Detta är varför CBD olja borde vara lagligt. Det hjälper verkligen.

En kompis tog sig ur alkoholism ganska enkelt med hjälp av det. All abstinens försvann efter ett par droppar under tungan. Samma med ”suget”.

Give it a shot

Det är väl lagligt om dess innehåll av THC är under 0,2% vill jag minnas. Har testat ett par olika CBD-oljor och de hjälpte lite mot ångest osv men det påverkade mig inte i form av minskat alkoholsug.

Helt fantastiskt ju om det fungerar för en del.
Citera
2021-11-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Det är väl lagligt om dess innehåll av THC är under 0,2% vill jag minnas. Har testat ett par olika CBD-oljor och de hjälpte lite mot ångest osv men det påverkade mig inte i form av minskat alkoholsug.

Helt fantastiskt ju om det fungerar för en del.

Se till att ha en med hög % CBD. 3-5% hjälper kanske lite grann i början. Men sen måste man upp på 20-30. Han berättade att CBD i kombination med cola och choklad var hans räddning.
Cold turkey och har hållit sig nykter sedan. Detta var i februari 2020.
Värt ett försök alla ni som sliter!

Har också hört om folk där det har fungerat mot nikotin.
Citera
2021-12-03, 11:28
Medlem
Jesusmarychains avatar
Är nu inne på min sjätte dag som nykter, det sista jag drack var en flaska rött vin och en stor Whisky ensam i lördags. Ångesten jag hade på söndagen fick mig att tillslut inse att det är dags att sluta.
Har inte haft större abstinensbesvär än generell ångest och att jag är seg och lättirriterad.

Nojig som jag är så har jag läst på om farliga sidoeffekter när man slutar Cold Turkey, ffa lite skrämd av det som kallas för Delirium som kan uppstå 7-10 dagar efter man slutat. Någon med erfarenhet om detta? Tror inte jag ligger i riskzonen då jag inte direkt druckit varje dag senaste två åren som jag haft problem utan snarare 2-3 ggr i veckan (då cirka en flaska fin och fem sex ipas). Men iom att jag har blivit ängslig som person av alkoholen och utvecklat panikattacker så vore det fint och höra hur mina fellow strugglers tänker om detta.

Jag äter hyfsat normal (aptiten är inte helt där än) och sover utan större problem.
Citera
2021-12-03, 11:35
Medlem
Jesusmarychains avatar
Tänkte bara passa på att tipsa att förutom den här tråden, som verkar väldigt fin och stöttande, så finns r/StopDrinking som är ett community där man kan få massa stöd. Ett tips för er alla som likt mig beslutat sig för att klippa bandet med djävulen i flaskan.
Citera
2021-12-03, 11:51
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Är nu inne på min sjätte dag som nykter, det sista jag drack var en flaska rött vin och en stor Whisky ensam i lördags. Ångesten jag hade på söndagen fick mig att tillslut inse att det är dags att sluta.
Har inte haft större abstinensbesvär än generell ångest och att jag är seg och lättirriterad.

Nojig som jag är så har jag läst på om farliga sidoeffekter när man slutar Cold Turkey, ffa lite skrämd av det som kallas för Delirium som kan uppstå 7-10 dagar efter man slutat. Någon med erfarenhet om detta? Tror inte jag ligger i riskzonen då jag inte direkt druckit varje dag senaste två åren som jag haft problem utan snarare 2-3 ggr i veckan (då cirka en flaska fin och fem sex ipas). Men iom att jag har blivit ängslig som person av alkoholen och utvecklat panikattacker så vore det fint och höra hur mina fellow strugglers tänker om detta.

Jag äter hyfsat normal (aptiten är inte helt där än) och sover utan större problem.
Nej, du får inte delirium med den konsumtionen.
Bra beslut av dig, håll i.
Citera
2021-12-03, 11:55
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej, du får inte delirium med den konsumtionen.
Bra beslut av dig, håll i.

Tack för svaret av dig, käre vän. Du anar inte hur mycket det uppskattas.
Anledningen till att jag var orolig tror jag handlar mer om hur jag konsumerat alkoholen, snarare än mängden (dvs själv i sängkammaren framför massa filmer). Det har väl satt sitt spår psykiskt lika mkt som alkoholen.
Citera
2021-12-03, 13:03
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain

Delirium kommer inte efter 7-10 dagar, det kommer snabbare. Du är redan förbi risken för det.

Det är kopplat till sömn och när du då sover bra, så är det inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in