Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-05, 10:58
Medlem
Tänkte på E här, j vet jag inget om.
Märkligt ändå att männen avslutar med henne. Det visar ju på något.
Citera
2021-08-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Ni här målar upp p som ett helgon vilket är helt fel. Hon var också otrogen! Hon var inte heller den lättaste att leva med. Inget försvar för E men han hade det ganska jobbigt med lilla prinsessan.
Glömmer aldrig när hon skällde ut B å det grövsta i WV, när B i en pod hade pratat om sin dysfunktionella uppväxt. Det fick man minsann inte prata om!!
Kan mycket väl tänka mig hur hunsad och bortglömd B måste känt sig som liten, mamma var helt upptagen av att bråka med pappa……när sedan dottern i vuxen ålder berättar hur dåligt hon mådde (och mår) pga detta blir hon utskälld. Nej fy jag tycker P verkar vara så falsk och ytlig. Bara ytan betyder något, skit i hur barnen mår. 🤮
Citera
2021-08-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Glömmer aldrig när hon skällde ut B å det grövsta i WV, när B i en pod hade pratat om sin dysfunktionella uppväxt. Det fick man minsann inte prata om!!
Kan mycket väl tänka mig hur hunsad och bortglömd B måste känt sig som liten, mamma var helt upptagen av att bråka med pappa……när sedan dottern i vuxen ålder berättar hur dåligt hon mådde (och mår) pga detta blir hon utskälld. Nej fy jag tycker P verkar vara så falsk och ytlig. Bara ytan betyder något, skit i hur barnen mår. 🤮

Tycker synd om B. Hon mår ju uppenbarligen väldigt dåligt. Hon får däremot oförtjänt mycket skit. Det hjälper inte att p skryter om att hon själv försörjt barnen. Hon har inte gett de det de behöver i övrigt.
Citera
2021-08-05, 11:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Tycker synd om B. Hon mår ju uppenbarligen väldigt dåligt. Hon får däremot oförtjänt mycket skit. Det hjälper inte att p skryter om att hon själv försörjt barnen. Hon har inte gett de det de behöver i övrigt.

Som sagt, P har inte alltid haft en bra ekonomi. Gick inte Benj ut och sade att han köpte mat och hon shoppade? ( helt säker på det och inte i sommarpratet).
Citera
2021-08-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Som sagt, P har inte alltid haft en bra ekonomi. Gick inte Benj ut och sade att han köpte mat och hon shoppade? ( helt säker på det och inte i sommarpratet).

Jo Benjamin har berättat det i någon intervju och Pernilla har sagt att hon var shoppingberoende, ett sätt att hantera och dämpa ångest.

Det visar ju bara att det finns problem i alla familjer oavsett hur bra det verkar vara utåt
Citera
2021-08-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Då stämmer det säkert att han är på väg att flytta in för att på plats för sina egna saker. Varför annars vara där och rensa? Snacka om att ha bråttom att ta kommandot, fy fasen. Man kan ju undra vad minstingen som fortfarande bor hemma tycker om att det flyttar in en främmande karl?

C kommer skapa ett starkt band dem emellan. C kommer att bearbeta sonen att de ska ha så mycket gemensamt, i jargongen dem emellan och vad de gör. Sonen kommer att tycker enormt mycket om C.

C kommer också visa för sonen hur fin C är med mamman så att sonen får en uppfattning om att C behandlar mamma som en prinsessa. Verkligheten är en annan.

Om P vara antyder något om att de finns ett problem med C, så har ju C pepprat honom fullt med att hon inte är stabil, inte mår sa bra, är ofta negativ och kan faktiskt vara elak mot mig lilla C.

Det är upplagt för någon slags urladdning. Frågan är hur lång tid det tar?
Citera
2021-08-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ok, jag ger mig. Det låter onekligen inte bra. Men pw är enligt mig en korkad flicka trots sin ålder och jag måste erkänna att jag kommer le när hon blir bränd.
När ska hon växa upp? Hon har alltid varit ett barn, fnittrig och flamsig. Som BI själv sagt: ”Hon skrattar sig igenom livet”.

P kommer kan har svårt att ta sig ur en sån relation. Det kräver målmedvetenhet, styrka och att man är beredd för att ett fullskaligt krig. Att förstå hur det har blivit som det blivit är också viktigt att sätta sig in i. Och sen, var helt utan känslor och bara arbeta för att återta sitt liv som gäller.

Han kommer att göra allt att ta hennes yngsta son ifrån henne. Allt för att göra henne svag.

Men hon har ju vuxna barn, och ger hon dem hennes välsignelse kan de mota bort honom. Och fort kan det gå. Det är rätt av dem. Kanske både barnen och P växer upp. De måste se att deras mamma är känslig och de måste var till stöd för henne. Sina egna behov kan de vänta med i just detta skede.

OM det nu är sant det som sägs om C. Han kanske är en fantastisk drömprins. Vad vet jag?
Citera
2021-08-05, 16:14
Jag tror tyvärr att de som hört om C har nog på fötterna om man skriver sånt här

Alltså är P lurad!

Och tendenserna är klockrena narcissistisk personlighetsstörning

Att direkt börja städa ur hennes lådor är för att han ska visa sig bra i andras ögon, dels ha ordningen på sitt sätt och sist men inte minst själv flytta in sina saker i lådorna! Urk 🙈

Att ingen i Pernillas innersta närhet läser här och börjar kolla upp denne mystiskt plötsliga underbara man???
Citera
2021-08-05, 16:34
Medlem
Det värmer i hjärtat att alla här inne vurmar för Pernillas bästa. Jag tror att alla vill att hon skall leva lycklig i alla sina dagar. Som så många alla andra vet jag att det inte alltid går som man har tänkt sig. Vad jag däremot vet,är att Pernilla är en vuxen kvinna. Som har varit med om det ena och det andra här i livet. Så,jag tror hon mycket väl klarar sig ur denna situation om den inte går i stöpet...
Citera
2021-08-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Länk till hennes fb?

Sök på L*n* St*g*m*
= e, a, i, a, o

Dottern heter oxå B*u*r (=a, e) i efternamn.

Verkar vara fina människor!
Citera
2021-08-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Sök på L*n* St*g*m*
= e, a, i, a, o

Dottern heter oxå B*u*r (=a, e) i efternamn.

Verkar vara fina människor!
Ojojoj hennes profilbild! Det stämmer verkligen att P är korkad.
Citera
2021-08-05, 20:36
Medlem
Måste säga att det är skillnad på förhållningssätt mellan Pernilla och Shirley Clamp.

Shirley har också träffat en ny man men hon nämner honom inte ens vid namn utan regerar till honom eller min kärlek. Pernillas nya kärlek är med på insta hela tiden.

Säger inte att det ena är bättre än det andra men stor skillnad och sa inte Christian att han inte ville vara offentlig i början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in