2021-08-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det finns redan en del som inte verkar tillföra processen något, men likväl finns det där. Dock, eftersom Ebbas ombud påstår att de har försökt att få till möten med Esbjörn vid flera tillfällen, men Esbjörn duckat, så är det väl ett ypperligt bevis för att slå hål på att felet bara ligger hos Esbjörn?
Det har väl noll bevisvärde i målet?
Målet handlar väl inte om att Ebba försökt få till möten med Esbjörn.
Vilket bevistema hade du valt?
Senast redigerad av Pilotyega 2021-08-04 kl. 21:08.
2021-08-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Kan det möjligtvis ha varit advokaten som ordnat med det i mötesrummet tror du?
Vems advokat… för Esbjörn hade ju ingen, bara en okänd följeslagare. Och denna någon var ju inte inne i konfarummet - och mötet han ju aldrig börja. Vem går runt med teams påslaget hela dagarna för att det är roligt. Jag tror binninge fantiserat ihop allt. Att någon ringt honom en timme senare och sagt att det sket sig - och att han måste fabricera ihop en lögn illa kvickt för att täcka upp.
2021-08-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä, Esbjörn kom till mötet men nekades ha med sin unga ledsagarinna. Ebbas advokat förvägrade Esbjörn det då hon befarade hon skulle komma att utgöra ett vittne. Så nej, rättegången hade hon redan i sikte innan mötet.

Esbjörn skulle alltså åter sitta ensam tillsammans med Ebba som försöker lura av honom sitt hus och som dessutom har med sig sin sylvassa advokat medans Esbjörns ombud skulle närvara via Teams. Det var då Esbjörn sprang därifrån, vilket enligt min mening var fullt förståeligt.

"unga ledsagarinna"? Källa på det, tack!

I princip allting du skriver ovan är rent påhitt. Men visst, jag ska ge dig the benefit of a doubt och istället be dig presentera en referens till dina påståenden.

Av allting som kommit fram kring mötet så var Esbjörns ledsagare inte på plats, och när det efterfrågades vem denne var så ville, eller kunde, Esbjörn inte uppge detta. Istället vände han på klacken och gick.

Därtill skulle Esbjörns ombud vara med på mötet, så Esbjörn var absolut inte ensam. Hade han väntat in sin ledsagare så hade han haft minst två personer på sin sida med på mötet.
2021-08-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Enligt media via Busch advokat, så vägra kvinnan identifiera sig till Busch och advokaten.
Varför gjorde hon inte det?

Återigen nya uppgifter som inte stämmer med vad jag läst i fallet. Kan du länka till den artikeln, tack!?

Det jag läst är att Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig och när Ebba eller hennes ombud undrade vem detta var, så svarade inte Esbjörn på det utan vände på klacken och gick. Så vitt känt så fanns ledsagaren aldrig på plats. Jag har tidigare dubbelkollat just den saken eftersom Ebba-hatarna ständigt ljuger om också detta förhållande. Så, som sagt, länka gärna till den artikel där ovanstående framkommer. Den måste jag ha missat, om den finns.
2021-08-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vems advokat… för Esbjörn hade ju ingen, bara en okänd följeslagare. Och denna någon var ju inte inne i konfarummet - och mötet han ju aldrig börja. Vem går runt med teams påslaget hela dagarna för att det är roligt. Jag tror binninge fantiserat ihop allt. Att någon ringt honom en timme senare och sagt att det sket sig - och att han måste fabricera ihop en lögn illa kvickt för att täcka upp.
Kan det vara Ebbas ombud som insisterade på mötet kanske? Kan det varit så att Ebbas ombud sett till att rigga upp en dator i och med att Esbjörns ombud inte kunde medverka på plats, kan det vart så?
2021-08-04, 21:16
Medlem
Citat:
Enligt det andra ombudet så avkrävdes kvinnan aldrig någon legitimation. Hon fick inte stanna än vilken legitimation hon hade visat upp.

Jaha, och var finns referenser till detta påstående då? Var har "det andra ombudet" hävdat detta?

Det är som vanligt bara den ena lögnen efter den andra från Ebba-hatarna.
2021-08-04, 21:23
Medlem
Citat:
Som jag nyss skrev till en annan - uppgiften jag nu lämnar ut har jag fått direkt från ombudet som var med eller skulle ha varit med på Teams. Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme. Ebbas advokat var stenhård och skulle absolut ha ut den 20-åriga flickan. Ingen spekulation utan direkta ord från Binninge till mig. Det är vad jag kan uppge som källa.

Jag talar sanning sen om Binninge ljuger vet jag ju inte men min magkänsla är nej. Han har inte ljugit i något annat avseende för mig så nej - detta är fakta.

Jaha ja, det var en sådan källa denna gång också. Det har visst blivit din ursäkt varje gång du ska plantera en ny lögn. "Binninge sa det till mig".
2021-08-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det här är inte bankmötet vi diskuterar, utan det möte där Esbjörn och Ebba hade en möjlighet att reda ut saker och ting, innan stämningen lämnades in.
Märk väl att i Ebbas värd så betyder "att reda ut saker och ting" alltid att Ebba får som hon vill vilket för Esbjörns vidkommande innebär ett ovillkorligt negligerande av vad han vill.

Det är mot den bakgrunden förståeligt att den vädjande gamle mannen instinktivt undviker att bli traumatiserad av den oförsonliga Ebba Busch en gång till.

Juridik i alla ära men till syvende och sist kokar allt ner till Ebbas facistioda oförsonlighet till en mycket gammal man som på sitt tafatta sätt föröker undkomma Partiledarens fanatiska begär efter hans just hans hus. Som om det inte existerar andra hus.

Man tror inte det är sant att en kristen Partiledare medvetet förstör en 81-årings sista år i livet för att komma över hans fastighet ? Va??? -och blir applåderad för sin grymhet av en etiskt handikappad sekt på Fb. Fullständigt oförvarbart och ofattbart.
Senast redigerad av 90510 2021-08-04 kl. 21:36.
2021-08-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag menar att Ebba inte skulle kalla ett vittne som tryckte på att den största differentialdiagnosen till lindrig kognitiv nedsättning är demenssjukdom.

Fast det är ju precis vad Ebba har gjort, möjligen med undantag för "största", men det är ju mest bara semantiskt.
2021-08-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Återigen nya uppgifter som inte stämmer med vad jag läst i fallet. Kan du länka till den artikeln, tack!?

Det jag läst är att Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig och när Ebba eller hennes ombud undrade vem detta var, så svarade inte Esbjörn på det utan vände på klacken och gick. Så vitt känt så fanns ledsagaren aldrig på plats. Jag har tidigare dubbelkollat just den saken eftersom Ebba-hatarna ständigt ljuger om också detta förhållande. Så, som sagt, länka gärna till den artikel där ovanstående framkommer. Den måste jag ha missat, om den finns.

Här har du

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

Det jag skrev var från minne, innan jag hitta artikel igen. Och det du beskriver gick det typ till enligt artikel.
2021-08-04, 21:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Kan det vara Ebbas ombud som insisterade på mötet kanske? Kan det varit så att Ebbas ombud sett till att rigga upp en dator i och med att Esbjörns ombud inte kunde medverka på plats, kan det vart så?

Skulle Karin har riggat upp en dator vid sitt kontors entrén?

De har givetvis en fungerande uppsättning i konferensrummet där mötet var planerat att hållas och inte vid entrén.
2021-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Låter som att vi är helt överens - om detta i alla fall.. : )
Det vi dock kan konstatera som fakta, är att Esbjörn var ensam vi kontraktsskrivningen medan Ebba hade en vän med sig.

Ja, trots att Ebba uppmanat Esbjörn, som av psykologer, läkare, en professor och överförmyndarnämnden, har förklarats vara "förståndig", att ha med sig någon, så valde Esbjörn att inte ha det. Ett Esbjörn i detta inte följde Ebbas goda råd, kan man bara lasta Esbjörn själv för.

Men det spelar egentligen ingen roll det heller. För såväl Esbjörn som Ebba är rörande överens om att avtalet skrevs under av bägge parter av egen fri vilja och utan tvång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in