Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Nä, Esbjörn kom till mötet men nekades ha med sin unga ledsagarinna. Ebbas advokat förvägrade Esbjörn det då hon befarade hon skulle komma att utgöra ett vittne. Så nej, rättegången hade hon redan i sikte innan mötet.
Esbjörn skulle alltså åter sitta ensam tillsammans med Ebba som försöker lura av honom sitt hus och som dessutom har med sig sin sylvassa advokat medans Esbjörns ombud skulle närvara via Teams. Det var då Esbjörn sprang därifrån, vilket enligt min mening var fullt förståeligt.
Ren spekulation från dig. Var finns uppgifterna om att hon blev nekad, och om det stämmer, av den orsak du nämner? Finns det en verifierad uppgift om varför hon blev nekad? Inte vad jag sett. Jag vet heller inte om det är verifierat att det berodde på att hon inte vill identifiera sig men om så är fallet så är det väl inte konstigt att man vill ha identitet på samtliga mötesdeltagare.
Det hade isåfall varit enkelt löst genom att personen ifråga uppgav vem de var. Så nej, återigen egen tolkning från din sida, inte fakta.