2021-08-04, 20:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då ljög alltså Esbjörn till polisen när han sade att han såg huset första gången när han var 15?
Å fy tusan, så han är så illa däran ja herrejävlars alltså....var säger han det - i polisförhöret från trädfällningen?
2021-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Ebbas advokat ringde upp Binninge före mötet och undrade över varför Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig. Esbjörn ville av förståeliga skäl inte själv längre köra bil och Esbjörns ombud förklarade att Esbjörn behövde flickan vid sin sida för att känna sig trygg.

När väl Esbjörn o flickan kommer å vill in blir de redan vid dörren stoppad av advokaten som förvägrar henne tillträde till rummet. Därför det hetat att Esbjörn vände i dörren Flickan ringde upp Johann och sa hon inte fick vara med och då rekommenderade Binninge Esbjörn att avbryta mötet som aldrig blev av och ja de vände i dörren.
Vad märkligt att detta inte finns noterat i något dokument inlämnat till rätten. Jag tror att någon far fram med osanning här. Det vore ytterst märkligt att inte Binninge hade anmärkt på detta i någon av sina inlagor som annars är fulla med allehanda skvaller och oväsentligheter.
2021-08-04, 20:07
Medlem
Citat:
Å fy tusan, så han är så illa däran ja herrejävlars alltså....var säger han det - i polisförhöret från trädfällningen?
Oavsett hur det är så har problemen med närminnet även drabbat långtidsminnet. Men vi kan väl konstatera att han definitivt verkar sakna barndomsminnen från huset oavsett hur länge det varit i släktens ägo.
2021-08-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad märkligt att detta inte finns noterat i något dokument inlämnat till rätten. Jag tror att någon far fram med osanning här. Det vore ytterst märkligt att inte Binninge hade anmärkt på detta i någon av sina inlagor som annars är fulla med allehanda skvaller och oväsentligheter.
Varför skulle det varit en inlaga i den kommande processen?
Vad hade den tillfört?
2021-08-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
För att undvika att någon tror på svamlet den alltigenom hysteriska storstbastvackrast, visar jag här vad Barrys sista mening är i sitt utlåtande, vilket stämmer väl överens med Ebbas expertvittne som bekräftade diagnosen.

Diagnos 331.83 Lindrig kognitivt funktionsnedsättning

Således framgår inga ord av eventuellt i den.

Inser att detta sannolikt inte är nödvändigt, eftersom fler än jag måste se SBVs hysteri.

Att även Krmkr är en ständigt ljugande Ebba-hatare är ju tyvärr inget nytt, och även denna gång framställs saker på ett sätt som är direkt lögnaktigt. Här är Barrys diagnos med dito brasklapp som utgör stycket direkt före diagnosen i Barrys utredning, precis så som det är skrivet här. Det undgår ingen läskunnig att diagnosen endast gäller om vissa ytterligare utredningar bekräftar diagnosen, och det är till och med så att just det ord som lögnaren Krmkr hängt upp sig på omnämns.

Citat:
Föreliggande neuropsykologiska utredning har en begränsning i att det saknas en aktuell medicinsk och psykiatrisk undersökning med provtagningar och eventuell röntgen. Givet att fynd i linje med en sådan kompletterande undersökning inte ger en avvikande förklaring, är den sammanfattande bedömningen att Esbjörn har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning.

Diagnos 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
2021-08-04, 20:48
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.
Men så lägligt ett par minuter efter jag påpekade att det går att bevisa hur länge mötet varade!

Citat:
Ebbas advokat ringde upp Binninge före mötet och undrade över varför Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig. Esbjörn ville av förståeliga skäl inte själv längre köra bil och Esbjörns ombud förklarade att Esbjörn behövde flickan vid sin sida för att känna sig trygg.
Binninges version, fortfarande inget märkligt, och jag antar, eftersom de ändå gick till mötet och Binninge satt och väntade att hon då inte sa att flickan inte får komma in?

Citat:
När väl Esbjörn o flickan kommer å vill in blir de redan vid dörren stoppad av advokaten som förvägrar henne tillträde till rummet. Därför det hetat att Esbjörn vände i dörren Flickan ringde upp Johann och sa hon inte fick vara med och då rekommenderade Binninge Esbjörn att avbryta mötet som aldrig blev av och ja de vände i dörren.
Ah! Ok orsaken var? Är det inte märkligt att Karin inte upplyste Binninge om det när hon ringde honom och frågade om sällskapet?

Eftersom Advokaten inte upplyste Binninge om att ledsagaren inte fick komma in, antar jag att han anslutit till mötet och väntade på de andra? För det kan man också ta en printscreen på. Vore ju trevligt att få se, ger ju lite trovärdighet!

Det kan ju likaväl vara så att Binninge inte hade möjlighet att vara med och därför sa att de skulle avbryta det. Det är ju också en teori!
2021-08-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Frågan är om hävningen verkligen är en seriös invändning eller om den är tillkommen för att gentemot skattemyndigheten hävda att skatt inte skall betalas på vinsten som har uppstått vid försäljningen.

Vinstskatten skall betalas året efter att köpekontraktet är påskrivet oberoende av om tillträde har skett eller ej.

Vi pratar om mellan en halv och en miljon i skatt som skulle ha varit betald.

Helt korrekt. Och det kan mycket väl vara som du säger. Men känner vi Esbjörn rätt så har han inte ens deklarerat någon fastighetsförsäljning. Han ångrade sig ju redan den 21 augusti förra året och sedan blev, menar han, avtalet vips ogiltigt när han kom på att han glömt att han inte fattat att han skrivit på någonting alls.

Det kanske är läge att begära ut hans deklaration från skatteverket. Kan vara intressant läsning.
2021-08-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Är det inte så fiffigt att alla inblandade som kan vittna om själva affären är kompisar till Ebba?

Esbjörn har gott om "kompisar" som kan vittna om själva affären, och några av dem skall ju göra det också. Esbjörn har ju även en brorson som kan vittna om affären, men han vill visst inte att brorsonen skall göra det. Risken är väl att brorsonen säger sanningen, och det skulle ju inte bli så bra för Esbjörn.
2021-08-04, 20:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vad hade den tillfört?

Det finns redan en del som inte verkar tillföra processen något, men likväl finns det där. Dock, eftersom Ebbas ombud påstår att de har försökt att få till möten med Esbjörn vid flera tillfällen, men Esbjörn duckat, så är det väl ett ypperligt bevis för att slå hål på att felet bara ligger hos Esbjörn?
2021-08-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ebba och Esbjörn har tvisten.
Alla andra som kan vittna om hur affären gått till är kompisar till Ebba.
Tycker inte man kan missförstå detta, men ni har överraskat förut.

Är Notars mäklare Ebbas kompis?
Är Anticimex besiktningsman Ebbas kompis?
Är Matz Ebbas kompis?
Är Ulf Ebbas kompis?
Är kursgårdskärringen Ebbas kompis?

Att påstå att alla som varit inblandade i affären är Ebbas kompisar är en ren och skär lögn. Liksom de flesta övriga Ebba-hatare klarar du inte av att skriva ett enda argument om saken, utan att vräka ur dig en massa lögner för att försöka ge sken av rena fantasier. Det om något är ett bevis på hur rätt ute Ebba är i allt detta!

När blev Theo Ebbas kompis? Han har ju själv sagt att de inte är kompisar nämligen. Men också det fortsätter du ljuga om.
2021-08-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vad hade den tillfört?
Vad har allt annat trams tillfört, säpo-taxi och annat skvaller? Ebbas ombud har skrivit att Esbjörn eller hans barnmisshandlare till ombud inte ville träffas för att försöka lösa tvisten. Tror du inte att barnmisshandlaren hade protesterat om det i stället var så att de tvingats vända i dörren till mötesrummet?
2021-08-04, 21:03
Medlem
Citat:
Det kan dom eventuellt göra, men det var inte det jag skrev.

Alla (utom Ebba och Esbjörn) som har insyn i hur affären faktiskt gick till, är kompisar till Ebba.
Stämmer inte detta?

Nej, det stämmer som sagt inte. Det är bara ännu en lögn från din sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in