2021-08-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Johann sa till mig att hon hade kunnat legitimera sig men att Ebbas advokat tvärnobbade direkt. Det är nu de hittar på att hon inte ville legitimera sig då ju i stort alla är förundrade över Ebbas ombuds agerande i detta.

Klart att Esbjörnsidan tänkte på att hon nog skulle kunna komma att vara tvungen att legitimera sig och därför också hade med sig ett leg vilket också JB vidimerar är fallet. Att inte ha med sig legitimation inför det mötet hade ju varit en klar miss.
Den här binninge - han var alltså med på banken…? För hur vet han annars vad som hände där?
2021-08-04, 18:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme! Märkligt att flickans identitet inte kunde fastställas under den tiden. Det hade inte spelat nån roll om det så hade varit kronprinsessan som följt med Esbjörn. Ebbas advokat ville inte ha några presumtiva vittnen närvarande.

Så det här tjafset med ledsagaren pågick en timme? Var Esbjörn kvar hela den tiden också, eller gick han tidigare?
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hans farfar var läkare och han byggde huset.
Varför kpmmer det sig att Esb inte var där innan då?
Har du källan till det att hans farfar byggde?
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Den här binninge - han var alltså med på banken…? För hur vet han annars vad som hände där?
Gå tillbaka lite i diskussionen så ser du - han var uppkopplad på Teams - alltså närvarande vi sin mobiltelefon
2021-08-04, 18:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Det här är inte bankmötet vi diskuterar, utan det möte där Esbjörn och Ebba hade en möjlighet att reda ut saker och ting, innan stämningen lämnades in.
2021-08-04, 18:31
Medlem
Citat:
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme! Märkligt att flickans identitet inte kunde fastställas under den tiden. Det hade inte spelat nån roll om det så hade varit kronprinsessan som följt med Esbjörn. Ebbas advokat ville inte ha några presumtiva vittnen närvarande.

Märkligt att han inte nämner det till expressen. Varför gjorde han inte det? Det hade ju kunnat påverka Busch eller fått fram ett till möte mellan Esbjörn och Busch, där ombudet kunnat delta.
2021-08-04, 18:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så det här tjafset med ledsagaren pågick en timme? Var Esbjörn kvar hela den tiden också, eller gick han tidigare?
Jag har också funderat på det där med en hel timme men ponera att Ebba o advokaten var på banken långt före Esbjörn med följeslagare kom dit. Ja då är det också lätt att föreställa sig att de kopplade upp sig mot varandra kanske en hel timme innan och dryftade en del ombud emellan.

Det är vad jag tror och alltså inget jag fått höra är fallet. Annars finns det väl ingen anledning att koppla upp sig så långt i förväg (vet ej). Kanske Esbjörn var ovanligt sen? JB sa en timme till mig och jag kan ju inte dra av en halvtimme för att det ska låta bättre - nej jag återger korrekt.
Senast redigerad av kubun 2021-08-04 kl. 18:37.
2021-08-04, 18:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Om Ebbas advokat inte ville ha några vittnen med, är det märkligt att hon tillät Teams eller telefon. Så lätt att spela in vad som sägs. En (omanipulerad) inspelning är dessutom bättre än vittnesmål, för den är inte subjektiv som ett vittne.
2021-08-04, 18:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Ebbas advokat inte ville ha några vittnen med, är det märkligt att hon tillät Teams eller telefon. Så lätt att spela in vad som sägs. En (omanipulerad) inspelning är dessutom bättre än vittnesmål, för den är inte subjektiv som ett vittne.
Ja hoppas det finns bevarat hos JB - sen kan det ju också bli frågan om: "oj samtalet bröts...eller samtalet stängdes ner" då kan ett vittne behövas
Senast redigerad av kubun 2021-08-04 kl. 18:42.
2021-08-04, 18:39
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme!
Säger Binninge, så spekulation.

Citat:
Märkligt att flickans identitet inte kunde fastställas under den tiden. Det hade inte spelat nån roll om det så hade varit kronprinsessan som följt med Esbjörn. Ebbas advokat ville inte ha några presumtiva vittnen närvarande.
Spekulerar du.

Vi vet helt enkelt inte skälet till att mötet inte genomfördes. Det enda vi säkert vet är att det inte blev av. Enligt expressen så Han de knappt säga hej innan Esbjörn lämnade, enligt Binninge (via dig då) pågick där en diskussion en timme innan mötet ställdes in.
2021-08-04, 18:41
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ja hoppas det finns bevarat hos JB
Kanske finns inspelat hos Karin Ebba Om inte annat så kan man iaf se längden på mötet, du säger det pågick en timme. Det är lätt för Ebba/Karin att bekräfta eller bevisa motsatsen genom att titta i möteshistoriken och se hur länge mötet varade.

Du kan ju be Binninge om en printscreen på det? Det lär han själv ha tillgång till? Så då har han ju chansen att bevisa den delen iaf.
2021-08-04, 18:48
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kanske kommer de som hatar Busch och inte bry sig om Esbjörn dyka upp, de bara intalar sig själva om de bry sig om honom.
De kommer skrika mot Busch och kalla henne kränkande ord. Några kommer säkert hoppa på henne och försöka skada henne för de tror de skyddar Esbjörn, men de gör det för de hatar henne.
Eller mer troligen folk kommer gå för höra eller att de är något de brukar göra.
Tror inte det många från tråden som kommer gå.

Förstår fortfarande inte varför man kalla folk för "Enbaister" eller något annat. Hur hjälper det för bevisa sin punk eller åsikt?
Jag bryr mig inte speciellt mycket om Esbjörn. Det är inte för en översvallande kärlek till Esbjörn jag fastnat för denna soppa. Jag hatar inte Ebba heller. Jag hatar ingen. Jag har definitivt inte sagt att jag hatar någon sen jag var barn och inte visste bättre. Jag tycker att Ebba agerat omoraliskt och oetiskt och det är hennes i mitt tycke fula agerande är det som fått mig att fastna för det här.

Jag tror att många som tycker som jag om Ebba inte hatar henne, och att de inte älskar Esbjörn. Det är därför inte speciellt troligt att någon från den sidan ska bli känslosam på rättegången. Det är ju bara att titta i tråden. Hitta gärna exempel dör Ebba blivet påhoppad med kränkande ord. För det har knappast hänt. Esbjörn däremot har fått utstå både det ena och andra. Ebbaisterna vet ingen hejd i sina omsorger om Ebba. De känns oxå mycket mera känslomässigt engagerade i denna tråd är de som ifrågasätter Ebba.

Ebbaister är nog inte ett utryck som man använder för att bevisa något. Du skriver ju i detta inlägg folk som hatar Ebba. Skulle du föredra att jag skrev Esbjörnhatare framför Ebbaister?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in