2021-08-04, 19:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så det här tjafset med ledsagaren pågick en timme? Var Esbjörn kvar hela den tiden också, eller gick han tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Märkligt att han inte nämner det till expressen. Varför gjorde han inte det? Det hade ju kunnat påverka Busch eller fått fram ett till möte mellan Esbjörn och Busch, där ombudet kunnat delta.

Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Säger Binninge, så spekulation.

Spekulerar du.

Vi vet helt enkelt inte skälet till att mötet inte genomfördes. Det enda vi säkert vet är att det inte blev av. Enligt expressen så Han de knappt säga hej innan Esbjörn lämnade, enligt Binninge (via dig då) pågick där en diskussion en timme innan mötet ställdes in.
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Ebbas advokat ringde upp Binninge före mötet och undrade över varför Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig. Esbjörn ville av förståeliga skäl inte själv längre köra bil och Esbjörns ombud förklarade att Esbjörn behövde flickan vid sin sida för att känna sig trygg.

När väl Esbjörn o flickan kommer å vill in blir de redan vid dörren stoppad av advokaten som förvägrar henne tillträde till rummet. Därför det hetat att Esbjörn vände i dörren Flickan ringde upp Johann och sa hon inte fick vara med och då rekommenderade Binninge Esbjörn att avbryta mötet som aldrig blev av och ja de vände i dörren.
2021-08-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Ebbas advokat ringde upp Binninge före mötet och undrade över varför Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig. Esbjörn ville av förståeliga skäl inte själv längre köra bil och Esbjörns ombud förklarade att Esbjörn behövde flickan vid sin sida för att känna sig trygg.

När väl Esbjörn o flickan kommer å vill in blir de redan vid dörren stoppad av advokaten som förvägrar henne tillträde till rummet. Därför det hetat att Esbjörn vände i dörren Flickan ringde upp Johann och sa hon inte fick vara med och då rekommenderade Binninge Esbjörn att avbryta mötet som aldrig blev av och ja de vände i dörren.

Det låter mer troligen än det du skrev innan.
Tror inte på det, men låter mer troligen.
2021-08-04, 19:20
Medlem
Citat:
Gå tillbaka lite i diskussionen så ser du - han var uppkopplad på Teams - alltså närvarande vi sin mobiltelefon
Det är ju inte det som är frågan…
Nu tar vi det från början.
Datorn binninge påstår sig vara uppkopplad mot står i ett rum, troligtvis konfarum. I detta rum befinner sig Ebba med ombud. Mötet har inte börjat och det finns ingen anledning att han är uppkopplad. Esbjörn anländer med okänd person i följe. De befinner sig sig troligtvis i någon form hall/foajé.
Det talas om att Esbjörn och - får man förmoda - bihanget vände i dörren. Det betyder att Esbjörn och bihanget aldrig befann sig i rummet där den - sannolikt - ännu inte uppkopplade datorn stod. Hur binninge ska ha kunnat höra något annat än sin mammas gnäll och sin egen tinnitus är alltså en gåta…
2021-08-04, 19:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju inte det som är frågan…
Nu tar vi det från början.
Datorn binninge påstår sig vara uppkopplad mot står i ett rum, troligtvis konfarum. I detta rum befinner sig Ebba med ombud. Mötet har inte börjat och det finns ingen anledning att han är uppkopplad. Esbjörn anländer med okänd person i följe. De befinner sig sig troligtvis i någon form hall/foajé.
Det talas om att Esbjörn och - får man förmoda - bihanget vände i dörren. Det betyder att Esbjörn och bihanget aldrig befann sig i rummet där den - sannolikt - ännu inte uppkopplade datorn stod. Hur binninge ska ha kunnat höra något annat än sin mammas gnäll och sin egen tinnitus är alltså en gåta…
Lustigt hur du kommit ur fas i denna diskussion se mitt förra inlägg
2021-08-04, 19:27
Medlem
Citat:
Lustigt hur du kommit ur fas i denna diskussion se mitt förra inlägg
Och Esbjörn som är både senil döv och blind har en smartphone med teams…?

Ärligt talat tror jag inte binninge heller fixar teams…
2021-08-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och Esbjörn som är både senil döv och blind har en smartphone med teams…?

Ärligt talat tror jag inte binninge heller fixar teams…
Kan det möjligtvis ha varit advokaten som ordnat med det i mötesrummet tror du?
2021-08-04, 19:33
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Så Binninge vet bara vad som faktiskt hände genom flickans utsago?

Det verkar, utifrån vad du skriver, inte som om ledsagarbehovet fanns med vid mötesbokningen, utan något som kommit upp senare ioma Ebbas ombud ringer upp Binninge precis innan mötet och ifrågasätter något som borde vara bestämt sedan långt tidigare.
2021-08-04, 19:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Varför kpmmer det sig att Esb inte var där innan då?
Har du källan till det att hans farfar byggde?
Vi vet ju inte om Esbjörn var där innan. Vi vet att hans föräldrar köpte huset när han var 15. Men det kanske var köpte ut något syskon till Esbjörn då, och att Esbjörn och familj tillbringade somrarna där redan från han föddes.

Om detta är sant måste väl den mest inbitna Ebbaist hålla med om att stället gått i släkten. Då skulle ju Matz vara fjärde generationen som hade det.

Slutligen till alla och försök ni förstå. Det spelar ingen roll vilket skick stället är i. Eller om det är skräpigt i trädgården. Man har det som man vill och som man orkar. Det har inget med äganderätt eller känslo- anknytningen till huset att göra.

Självklart vore det trevligare för grannarna om huset, trädgården och bryggan var tipptopp. Men det är fullständigt irrelevant.
2021-08-04, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
är det endast härifrån diskussionerna kommer gällande frågan? Då handlar det ju om flera olika tolkningar som kan göras.

Tex kan de ha gått fram för att hälsa på ombudet, frågat om namn och då blev Esbjörn sur och gick.

Eller att de var på väg in och Esbjörn bara gick av något skäl. Rädd, orkade inte, blev överväldigad, skämdes osv osv.
Givet att det inte uppfattas på andra sätt av motparten.. då är det bara en partsinlaga.
2021-08-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag bryr mig inte speciellt mycket om Esbjörn. Det är inte för en översvallande kärlek till Esbjörn jag fastnat för denna soppa. Jag hatar inte Ebba heller. Jag hatar ingen. Jag har definitivt inte sagt att jag hatar någon sen jag var barn och inte visste bättre. Jag tycker att Ebba agerat omoraliskt och oetiskt och det är hennes i mitt tycke fula agerande är det som fått mig att fastna för det här.

Jag tror att många som tycker som jag om Ebba inte hatar henne, och att de inte älskar Esbjörn. Det är därför inte speciellt troligt att någon från den sidan ska bli känslosam på rättegången. Det är ju bara att titta i tråden. Hitta gärna exempel dör Ebba blivet påhoppad med kränkande ord. För det har knappast hänt. Esbjörn däremot har fått utstå både det ena och andra. Ebbaisterna vet ingen hejd i sina omsorger om Ebba. De känns oxå mycket mera känslomässigt engagerade i denna tråd är de som ifrågasätter Ebba.

Ebbaister är nog inte ett utryck som man använder för att bevisa något. Du skriver ju i detta inlägg folk som hatar Ebba. Skulle du föredra att jag skrev Esbjörnhatare framför Ebbaister?

Varför skulle jag föredra det? Hur hjälper det det punkt eller åsikt om du kallar folk det ? Hur hjälper det deras punkt eller åsikt om de kallar dig något istället för det du skriver?
Skulle föredra om man sluta kalla Esbjörns sida kränkande saker, eller Busch sida för kränkande saker.
2021-08-04, 19:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Var försiktig med vilka idéer du planterar i en tråd som består av några rabiata och hysteriska skribenter.
Jag tror att det vore extremt olämpligt att huset brann innan det här är klart. I synnerhet som polisen har relativt god koll på vad som skrivs på Flashback. Faktumet att huset brann, när det så tydligt föreslagits av Ebbaister här. Skulle det verkligen inte bli till Ebbas fördel.
2021-08-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ja verkligen intressant - så det var också en trådsanning att huset inte har varit en släktgård från scratch utan bara från 50-talet. Tvi vale vad lögner det har fabricerats
Då ljög alltså Esbjörn till polisen när han sade att han såg huset första gången när han var 15?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in