2021-08-04, 16:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Detta var väl långt senare? När det redan gått till tinget? Här anser nog jag att det var Esbjörn som inte nappade vilket ledde till tinget. Efter det, dvs när då man står där med kostnader för advokat etc anser jag nog inte man har någon skyldighet att hålla det löftet.

Om jag minns rätt så bad hon om en dialog, sa hon inte tänkte genomföra köpet om han inte ville, Esbjörn vill inte träffas och göra upp, då tvingas hon till tinget. Så jag klandrar inte henne för det. Enda klandret från min sida handlar om, som jag nämde, att hon inte skulle drivit affären själv utan genom ombud.
Nä, Esbjörn kom till mötet men nekades ha med sin unga ledsagarinna. Ebbas advokat förvägrade Esbjörn det då hon befarade hon skulle komma att utgöra ett vittne. Så nej, rättegången hade hon redan i sikte innan mötet.

Esbjörn skulle alltså åter sitta ensam tillsammans med Ebba som försöker lura av honom sitt hus och som dessutom har med sig sin sylvassa advokat medans Esbjörns ombud skulle närvara via Teams. Det var då Esbjörn sprang därifrån, vilket enligt min mening var fullt förståeligt.
2021-08-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä, Esbjörn kom till mötet men nekades ha med sin unga ledsagarinna. Ebbas advokat förvägrade Esbjörn det då hon befarade hon skulle komma att utgöra ett vittne. Så nej, rättegången hade hon redan i sikte innan mötet.

Esbjörn skulle alltså åter sitta ensam tillsammans med Ebba som försöker lura av honom sitt hus och som dessutom har med sig sin sylvassa advokat medans Esbjörns ombud skulle närvara via Teams. Det var då Esbjörn sprang därifrån, vilket enligt min mening var fullt förståeligt.

Enligt media via Busch advokat, så vägra kvinnan identifiera sig till Busch och advokaten.
Varför gjorde hon inte det?
2021-08-04, 16:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Enligt media via Busch advokat, så vägra kvinnan identifiera sig till Busch och advokaten.
Varför gjorde hon inte det?
Enligt det andra ombudet så avkrävdes kvinnan aldrig någon legitimation. Hon fick inte stanna än vilken legitimation hon hade visat upp.
2021-08-04, 16:42
Moderator
pewpews avatar
Citat:

Ren spekulation från dig. Var finns uppgifterna om att hon blev nekad, och om det stämmer, av den orsak du nämner? Finns det en verifierad uppgift om varför hon blev nekad? Inte vad jag sett. Jag vet heller inte om det är verifierat att det berodde på att hon inte vill identifiera sig men om så är fallet så är det väl inte konstigt att man vill ha identitet på samtliga mötesdeltagare.

Det hade isåfall varit enkelt löst genom att personen ifråga uppgav vem de var. Så nej, återigen egen tolkning från din sida, inte fakta.
2021-08-04, 16:43
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Enligt det andra ombudet så avkrävdes kvinnan aldrig någon legitimation. Hon fick inte stanna än vilken legitimation hon hade visat upp.
Enligt Binninge, som inte var där. Trovärdigt vittne.
2021-08-04, 16:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ren spekulation från dig. Var finns uppgifterna om att hon blev nekad, och om det stämmer, av den orsak du nämner? Finns det en verifierad uppgift om varför hon blev nekad? Inte vad jag sett. Jag vet heller inte om det är verifierat att det berodde på att hon inte vill identifiera sig men om så är fallet så är det väl inte konstigt att man vill ha identitet på samtliga mötesdeltagare.

Det hade isåfall varit enkelt löst genom att personen ifråga uppgav vem de var. Så nej, återigen egen tolkning från din sida, inte fakta.
Som jag nyss skrev till en annan - uppgiften jag nu lämnar ut har jag fått direkt från ombudet som var med eller skulle ha varit med på Teams. Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme. Ebbas advokat var stenhård och skulle absolut ha ut den 20-åriga flickan. Ingen spekulation utan direkta ord från Binninge till mig. Det är vad jag kan uppge som källa.

Jag talar sanning sen om Binninge ljuger vet jag ju inte men min magkänsla är nej. Han har inte ljugit i något annat avseende för mig så nej - detta är fakta.
2021-08-04, 16:55
Bannlyst
Citat:
och där någonstans pratar vi mjuka värderingar istället för fakta. Det är en förklaring men inte en ursäkt. Gällande att ha någon med sig på mötet så fick han väl det så länge personen identifierade sig? Då är det återigen ett val från hans sida, inte tvång.
Ptja, det är en spekulation från din sida. För du har väl ingen verifierad uppgift om att ledsagaren vägrade att identifiera sig?
2021-08-04, 16:56
Bannlyst
Citat:
Enligt Binninge, som inte var där. Trovärdigt vittne.
Detsamma gäller väl Ebba eller de som uppger saker som hon har berättat för dem?
2021-08-04, 16:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Kommer expertvittnet berätta om hur händelsekedja upp till påskrivandet gick till? Alltså, var expertvittnet inblandad i affären? Annars är din fråga irrelevant som svar på mitt inlägg.

Nu lyckades du få mig att byta ämne. Den obesvarade ursprungsfrågan var:

Så du menar att Ebbas expertvittne är jävig? Att vittnet far med osanning eller är köpt av Ebba för att skademinimera?
Senast redigerad av fnirp 2021-08-04 kl. 17:03.
2021-08-04, 17:00
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Som jag nyss skrev till en annan - uppgiften jag nu lämnar ut har jag fått direkt från ombudet som var med eller skulle ha varit med på Teams. Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme. Ebbas advokat var stenhård och skulle absolut ha ut den 20-åriga flickan. Ingen spekulation utan direkta ord från Binninge till mig. Det är vad jag kan uppge som källa.

Jag talar sanning sen om Binninge ljuger vet jag ju inte men min magkänsla är nej. Han har inte ljugit i något annat avseende för mig så nej - detta är fakta.
Nej det är inte verifierad fakta även om det är det för dig men det gör det varken mer eller mindre trovärdigt utan är fortfarande en spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ptja, det är en spekulation från din sida. För du har väl ingen verifierad uppgift om att ledsagaren vägrade att identifiera sig?
Nej och det skrev jag med, det har jag inte. Spekulationer helt klart, även om Ebbas ombud verifierat det. Det är inte mer värt än vad Binninge säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detsamma gäller väl Ebba eller de som uppger saker som hon har berättat för dem?
Absolut.
2021-08-04, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så du menar att Ebbas expertvittne är jävig? Att vittnet far med osanning eller är köpt av Ebba för att skademinimera?
Jag menar att Ebba inte skulle kalla ett vittne som tryckte på att den största differentialdiagnosen till lindrig kognitiv nedsättning är demenssjukdom.
2021-08-04, 17:02
Bannlyst
Citat:
Nej det är inte verifierad fakta även om det är det för dig men det gör det varken mer eller mindre trovärdigt utan är fortfarande en spekulation.

Nej och det skrev jag med, det har jag inte. Spekulationer helt klart, även om Ebbas ombud verifierat det. Det är inte mer värt än vad Binninge säger.

Absolut.
Låter som att vi är helt överens - om detta i alla fall.. : )
Det vi dock kan konstatera som fakta, är att Esbjörn var ensam vi kontraktsskrivningen medan Ebba hade en vän med sig.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-04 kl. 17:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in