2021-07-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
WTF JokerMannen!😂 #sexistisktsomfan

Håller med er som anser att någonting skaver med JG:s agerande i anslutning till LW:s försvinnande samt vid fyndet av den ännu officiellt oidentifierade kroppen.

Vid försvinnandet ringer han till polisen och frågar om man tittat efter "kroppen" i HD:s hus. Det är det absolut mest suspekta uttalandet från JG och svårt att förklara med annat än att han har vetskap om att LW är död.

Att han vet att det är LW:s kropp man hittat innan den ens är officiellt identifierad kan visserligen bero på skvaller (de som hittat kroppen eller polisvänner kan ha snackat och djungeltrumman gått varm) men det är ändå sus att han så tvärsäkert skriver "vila i frid-dravlet" på facebook innan definitivsvar på att det verkligen är hon gått ut officiellt.

Min teori är att SD har mördat LW helt ensam utan annans kännedom och därefter anförtrott sig till JG av någon anledning (kanske för hjälp med undanröjning eller dylikt).

Det har varit min teori hela tiden, att SD var ensam om mordet. Sedan har han inte kunnat hålla helt tyst utan gjort antydningar till JG men troligen läckt mest till HD. HD är den intressantare när det gäller "vem-vet-mest" efter mordet, menar jag.
Citera
2021-07-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det har varit min teori hela tiden, att SD var ensam om mordet. Sedan har han inte kunnat hålla helt tyst utan gjort antydningar till JG men troligen läckt mest till HD. HD är den intressantare när det gäller "vem-vet-mest" efter mordet, menar jag.
Håller med dig. Verkligen. Det finns ingen annan förklaring: Hon visste redan tidigt på morgonen att LW var försvunnen och hon "hoppades att hon var död". Det enda sättet att veta detta är att SD besökt henne efter mordet och berättat vad han gjort, hur han gjort etc. N*oa berättade inte för Wilma varför han ville ha SDs nummer kl 07.00 på morgonen. Inga telefonsamtal visar att någon ringde till HD innan kl 07.00 för att informera henne. Det ligger inte en hund begraven här, utan en hel jävla kennel.

Edit: SD messade HD strax efter 11.00 att LW var försvunnen. Hon svarade något om "Oj då" (fritt ur minnet) och låtsades att hon inget visste. Troligen för att de visste att all korrespondens skulle bli offentlig. De hade redan pratat ihop sig. Det är den första officiella kontakten till HD från NÅGON om att LW var försvunnen. HUR kunde hon veta redan mellan 7.30 och 8.00 att LW var borta?
Senast redigerad av Picasso2 2021-07-29 kl. 13:52.
Citera
2021-07-29, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Enligt mig så visste JG redan före mordet att SD kunde mörda LW eftersom SD gav en rejäl antydning om att kunna mörda någon (FUP). I alla fall så bör han ha förstått direkt efter mordet att det var SD som var skyldig. Alltså blev JG orolig och ville att polisen skulle kolla efter "kroppen".
JG pratar skit om LW med HD och den hätska dialogen i april var garanterat inte den enda sen mars 2017.
På morgonen den 15 maj önskar hon att LW är död och försvunnen för alltid till JS och chefen.
Utan betänkligheter.

JG är hos HD på kvällen varav jag då undrar vad hon vräkt ur sig till honom som är riktigt nära paret. De pratar en hel del säger han.

Om nu detta par tar så lätt på döden - det gäller även HD som trivialiserar - och det står som en aura av avsky runt HD i ett pågående triangeldrama (där fortsatt kontakt är orsak till skilsmässan) - så är det i mitt tycke inte värst förvånande om han tycker de ska leta efter kroppen även hos HD.

Han säger även att HD sagt att LW hotat henne. Oklart när. HD nekar i förhör.

Som sagt - jag är inte förvånad att JG reagerar och jag tror reaktionen är både sund och korrekt just då.
Desto värre backar han tillbaka att vara deras lojala tjänare.
Han har säkert mer att berätta som är besvärande men håller käften.

Nåt som kan bottna i ett beskydd är att han bryr sig väldigt mycket om barnen. Han frågar HD väldigt ingående hur barnen tar det, nästan som om han inte fullt ut litar på att de registrerar att det kan komma efterreaktioner.
HD tycker ju att de tar det så bra och SD likaså.
Citera
2021-07-29, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Att HD bryter ihop vid fråga om SD varit hos henne under kvällen, tyder på att det var nära att brisera.
Men som vi alla vet, så mjäkades det med prinsessan på ärten, så det rann bort.
Kraftigt medicinerad och intog en gangsters svarsmetoder minns inte, ingen kommentar.
Uppenbart att hon visste.
Vad kan SD haft för ärende, föruton att berätta att han tagit bort problemet, att soft inte skulle sabba resan? Lämna ryggsäcken, slänga in blodiga kläder hos henne? Hon hade väl egen maskin? Sen hem och fortsätta tvättande hemmavid.
TB upplever det som att HD vet mer, att hon låter obekväm när hon säger vissa saker - men tycks tolka allt som om det går via SD.

När hon tex återger att han kommit åt nån knapp när han tar oändliga bilder strax innan förhör så förefaller hon inte helt bekväm tycker TB.

Lägger man ihop det med HD och SDs dialog innan hans förhör så kanske hon inte är helt bekväm. Hon vet ju redan att han frenetiskt raderar precis innan förhör...

TB säger även att HD är raljant ang förundersökningen. Återigen kopplar hon det att typ efterapa SD.

Hon kan dock vara väldigt raljant utan SD, det ses tydligt i dialogen på viber med JS.

Undrar om TB ändrat uppfattning efter FUP?
HD är allt betydligt mer bitsk än vad hon tycks tro så hätskt som hon pratar om LW och helt kallt tar LWs cacher efter mordet.
Hon är inte ens sanningsenlig om att hon ska till USA och till JS säger hon inte nåt om Giga.

För att vara ett manipulerat offer är hon rätt aktiv. Även Bortom otrohet, skilsmässa, flytt och att fortsatt ljuga om JS roll.
Undrar varför han finner sig i detta?

Det är allt från att försöka stänga fb-tråden, agera under falsk flagg och försöka peka ut andra. Hon planteraf blodsex och hon initierar storstädning efter en sväng på psyket.

... till att googla indiciemål hon diskuterat med pappsen - vilket hon inte vill prata om till att ta attityd som en yrkeskriminell.

FL 1: Och hur tänker du kring det med indicier?
HD: Nej det vill jag inte kommentera.
FL 2: Men du söker ju på det här Hanna.
HD:Mmh.
FL 2: Vad står det för?
HD: Det har jag sagt.
FL 2: Indicier. Varför kan du inte kommentera det?
HD: Jag vill inte.
Tystnad
FL I: Är det här nånting som du och Stefan har pratat om? Just det här med indicier?
HD: ... Eeh ... nej jag tror inte jag har pratat med Stefan bara om det så.
FL 1 : Har du pratat med andra om det?
HD: Aah med min pappa.
FL 1: Mmh. Och hur går dom tankarna då?
HD: Ja det vill jag inte säga någonting om.
Tystnad"

Sen överväger hon att vara gift lite längre med SD pga kommande rättegång:

" J har frågat Hanna som sagt att skilsmässan kommer att fullföljas. Han skulle bli väldigt förvånad om den inte gjorde det. Att de skjutit upp det beror på det som hänt som gjort att de inte orkat hantera även det.
Det kan också påverka om man är gift eller inte vid en eventuellt kommande rättegång, vilket Hanna sagt till J i samband med att de passerade 6-månaderstiden. Det var då en fördel att vara fortsatt gift."

Ab 150
Citera
2021-07-29, 15:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tvivlar mycket starkt på att HD skulle lyckats med att locka ut Lena mitt i natten. Lena skulle blivit ytterst misstänksam och inte följt med. Kanske inte ens ha öppnat dörren. Det är vad jag tror.

Sen detta med hatet: HD verkar inte (iaf inte utåt sett) ha hatat SD, som var den som bedrog henne och ljög som allra värst, utan det var Lena som fick hela skulden.

Här ser man klart och tydligt hur SDs lögner och gaslightning av HD hade förvridit huvudet på henne
Ja, initialt var det nog så. Mars 2017 var LW den ultimata syndabocken allena.

Du tror inte att HD är kapabel att själv hata LW?

Att det enbart el i huvudsak beror på SD tror jag inte ett dugg på, hur populär än gaslighting är som tema kring det manipulerade offret HD.
Att han får henne att hata blaha blaha.

Jag tror snarare skam och kränkt är centrala begrepp. Dvs som sviken kvinna och inte psykiskt stabil; att hon överhuvudtaget inte bearbetat varken egen sjukdom och mångårig otrohet.
Det märks mycket väl att hon kompartmentaliserar, sticker huvudet i sanden och tar genvägar via dåliga försvarsmekanismer.

Det finns sen (tyvärr) en röd tråd mellan kränkt, hat och i värsta fall hämnd, som inte är helt ovanligt när det kommer till motiv.

Redan 2017 ses att HD har en egen vilja och är kraftfull. Hon är inte nåt mesigt offer.

1. Hon vet om otroheten men för att SD ska erkänna så krävs bevis vid konfrontation.
Därför får hon sin väninna att ringa hotellet i Stockholm.

2. Sen kräver hon full insyn, livslångt kontaktförbud och sätter officiella regler.

3. Hon allierar sig med JG om en sorts tystnadspakt:

Det ska nämligen tystas ner offentligt vilket högst troligt berör skam.
HD vill inte att det ska komma ut i Geocachingvärlden enligt väninnan CH och den kvinna som hon tydligen är förtrolig med på touren får inte ens nämna LWs namn.

SD ligger brunt till och har fullt sjå med sitt RT, att byta kanaler, nick och adresser.
Han är troligen så van att gaslighta tidigare när HD var psykiskt sjuk och inaktiv, att han tror att han enbart kan höja ribban ett snäpp och fortsätta i samma hjulspår.

Han misstar sig grovt ang en kränkt kvinna som inte längre är som en övergiven fågelholk.

Sen händer det grejer på senhösten, HD är otrogen och så jiddrar det vidare där hon håller i taktpinnen. Skilsmässa, flytt och kör med två män parallellt.

Det är SD som får stå med håven ända sen hon tar ut skilsmässa.
Det är han som upptäckt båset är tomt och han är satt på undantagstillstånd.
Han väntar på att hon ska återfå förtroende.

LW nämner att han lovade dyrt och heligt med förnyade löften:

Han fick en chans mars 2017.

Först förlåter HD en mångårig otrohet och köper att hon var ett asexuellt skal som psykiskt sjuk.

Vilket i sig låter som självbedrägeri ihop med projicering av all skuld; att det enbart beror på att LW trakasserar och är efterhängsen är säkert förmildrande för den sårade, kränkta själen.

Sen förnyas löftena om att vara trogen. SD erhåller hennes nåd och fjäskar för drömkvinnan.

Vid upprepad otrohet lär det handla om ännu större känsla av svek, värre grad av kränkning.

Nu är HD inte ens en asexuell varelse, nåt passivt, tråkigt och psykiskt sjukt. Det är full rulle på henne både i bingen och i burkskogen.

Ändå attraheras SD sexuellt av LW.

Nu är han nog ända in i hjärteroten och vrider om, det går föga att ta till gamla försvarsmekanismer och bortförklaringar.

Skulle tippa att bitterheten över tid även inkluderar SD. Ända sen hon kom på att hon inte är drottningen på tronen. Trots "de nya, heliga löftena."

HD verkar passivt aggressiv IMO och har all tid i världen att hämnas. En sorts hämnd är JS och hennes väldigt utdragna brist på tillit.
Hon roar sig på identiskt samma sätt som SD plågat henne med.

LW till HÅ
5 mar 2018:
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop.
Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena. " Ab 168
Senast redigerad av develi 2021-07-29 kl. 16:12.
Citera
2021-07-29, 20:09
Medlem
Ett axplock av inlägg som jag inte håller med om…

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det som har fått mig att ändra uppfattningen är dels att jag först nu begripit vilket tunnelseende polisen och åklagarna har haft i detta mordfallet och hur dom sålunda förpestat livet för en stackars oskyldig människa.

Sedan har jag först nu börjat insett hur hemsk BO egentligen var i sitt tidigare leverne och hur BO ständigt och jämt försummat sina B. på grund av burkjakter och mobiltelefons-mani så som dator-mini.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:

Jag tror att det allra mesta som kommit fram och sagts om MGM inte överensstämmer med verkligheten, det handlar mycket troligt om en blandning av hörsägen och byskvaller från folk som har agg mot MGM och vill denne illa.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:

Ja, BO:et levde ett liv som nu har förvånat många när allt kommit upp till ytan, @gloriouslife har ju med sina tidigare inlägg visat hur BO:et:s leverne verkligen var och det är verkligen chockerande att ha fått läst hur vidrigt BO:et bar sig åt, stackars MGM som inte kan ha haft det så speciellt lätt när BO:et tryckte på som allra värst och ständigt och jämt vilket ha sex med MGM.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-07-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
WTF JokerMannen!😂 #sexistisktsomfan

Håller med er som anser att någonting skaver med JG:s agerande i anslutning till LW:s försvinnande samt vid fyndet av den ännu officiellt oidentifierade kroppen.

Vid försvinnandet ringer han till polisen och frågar om man tittat efter "kroppen" i HD:s hus. Det är det absolut mest suspekta uttalandet från JG och svårt att förklara med annat än att han har vetskap om att LW är död.

Att han vet att det är LW:s kropp man hittat innan den ens är officiellt identifierad kan visserligen bero på skvaller (de som hittat kroppen eller polisvänner kan ha snackat och djungeltrumman gått varm) men det är ändå sus att han så tvärsäkert skriver "vila i frid-dravlet" på facebook innan definitivsvar på att det verkligen är hon gått ut officiellt.

Min teori är att SD har mördat LW helt ensam utan annans kännedom och därefter anförtrott sig till JG av någon anledning (kanske för hjälp med undanröjning eller dylikt).

Citat @JokerMannen: "Om jag får den minsta lilla chans till att kunna daska HD på stjärten eller knäppa JG på nosen, så kommer jag inte att tveka en enda liten sekund" ... slut citat /

Detta ovan skrivna, har absolut ingenting med det sexuella att göra, däremot sagt, så är det ett finare och lite försiktigare uttryck för att vilja sätta fast någon, för någonting, om man bjuds på chansen eller tillfället.

Tillägg: En vacker, eller en regnig dag, kanske det nappar, en riktigt ful fisk hugger sig plötsligt fast på kroken vilken fisk kommer att serveras till polisen snarast möjligast efter fångsten.

Kanske blir det en skorstenssotar-fisk som hugger på kroken (SOA), eller kanske en marulks-H*nna med spröt och vassa huggtänder (HD), man kan ju också tänka sig en skägg-frallad ost-gädda (JG)

Riktigt fula och säregna fiskar all tre, både HD och SOA samt JG.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte han var direkt involverad i mordet, men av SDs kryptiska uttalanden till JG att döma,

●"bara jag vet om jag dödade Lena ellerinte",

så begrep JG tidigt sammanhangen men valde att skydda SD. Det var hans stora misstag.

Som den skvallerbytta han verkar vara och med nerverna dallrandes utanpå kroppen, så var det inte svårt för honom att i ett mycket tidigt skede inse att den döda kroppen tillhörde Lena. Och då var han lite för snabb med att uttrycka sin sorg, eller vafan det nu var han kände. Skam och skuld? Eller rent av en slags vriden sensationslystnad "first to find out" ?

I detta läge insåg han, alltför sent för sitt eget bästa, att han nu kunde åka dit för skyddande av brottsling och få fängelsestraff för detta.

Så tror jag och har hela tiden trott att det ligger till med JGs del i det hela. Han hade tagit fan i båten och nu var han "tvungen" att ro honom iland.

● Citat St*fan Davidss*n: "Bara jag vet om jag dödat Soft, ni andra, kan bara gissa" ... slut citat /

Det var så, som St*fan Davidss*n uttryckte sig till sin kamrat JG.

Lägg noga märke till citat St*fan Davidss*n enligt ovan skrivet, nämligen ordet "Soft"

Beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Menar du att JG i själva verket, var så totalt och fullkomligt söndermanipulerad av sin kamrat St*fan Davidss*n att JG led av någon, sorts form, av psykisk tremor, det vill säga, att JG:s händer och fingrar darrade och skakade så kraftigt att JG av misstag råkade komma åt raderingsfunktionen i sin mobila enhet, och så var den dagen förstörd ?

St*fan Davidss*n var också rejält i raderartagen, han tog även som bekant hela ofattbara 936 bilder med sin mobila enhet samt därtill slutligen ett videoklipp och till råga på allt, utanför polishuset.

Citat St*fan Davidss*n: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat /

Även Yodinnan [ HD ] var i raderartagen.

Både SD och HD samt JG var riktiga raderare.

HD som tokskurade SD:s golvbrunn, men inte sin egen.

HD var riktigt i tokloggartagen efter mordet på L*na Wesstr*m, det var nog på snudden där, att hon hade drabbats av en burkpsykos ?

HD stöttade Nattens Vite Riddare genom att helt öppet prata om St*fan:s och L*na:s blodiga akrobatsex, frågan lyder: vem är denna golvbrunnsskurerskan, Yodinnan, tokloggarinnan, kan du, @Zilvereko verkligen svara på den frågan ? eller, förblir hon helgonförklarad av dig ?

Klockan 19:03 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 samt citat JG: "Vila i frid Softis"

Som avslutning på detta inlägget, ställer jag min tidigare fråga på nytt, frågan: Hur lockades L*na Wesstr*m ut ifrån sin bostadsrätt under den aktuella Måndagskvällen
den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-29, 22:04
Medlem
Citat:
● Citat St*fan Davidss*n: "Bara jag vet om jag dödat Soft, ni andra, kan bara gissa" ... slut citat /

Det var så, som St*fan Davidss*n uttryckte sig till sin kamrat JG.

Lägg noga märke till citat St*fan Davidss*n enligt ovan skrivet, nämligen ordet "Soft"

Beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Menar du att JG i själva verket, var så totalt och fullkomligt söndermanipulerad av sin kamrat St*fan Davidss*n att JG led av någon, sorts form, av psykisk tremor, det vill säga, att JG:s händer och fingrar darrade och skakade så kraftigt att JG av misstag råkade komma åt raderingsfunktionen i sin mobila enhet, och så var den dagen förstörd ?

St*fan Davidss*n var också rejält i raderartagen, han tog även som bekant hela ofattbara 936 bilder med sin mobila enhet samt därtill slutligen ett videoklipp och till råga på allt, utanför polishuset.

Citat St*fan Davidss*n: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat /

Även Yodinnan [ HD ] var i raderartagen.

Både SD och HD samt JG var riktiga raderare.

HD som tokskurade SD:s golvbrunn, men inte sin egen.

HD var riktigt i tokloggartagen efter mordet på L*na Wesstr*m, det var nog på snudden där, att hon hade drabbats av en burkpsykos ?

HD stöttade Nattens Vite Riddare genom att helt öppet prata om St*fan:s och L*na:s blodiga akrobatsex, frågan lyder: vem är denna golvbrunnsskurerskan, Yodinnan, tokloggarinnan, kan du, @Zilvereko verkligen svara på den frågan ? eller, förblir hon helgonförklarad av dig ?

Klockan 19:03 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 samt citat JG: "Vila i frid Softis"

Som avslutning på detta inlägget, ställer jag min tidigare fråga på nytt, frågan: Hur lockades L*na Wesstr*m ut ifrån sin bostadsrätt under den aktuella Måndagskvällen
den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Gällande raderande, så förhöll det sig så oturligt att sillens mobil gick sönder, mycket märkligt att den gjorde det vid just tidpunkten för LWs försvinnande. Undrar varför?
Citera
2021-07-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, initialt var det nog så. Mars 2017 var LW den ultimata syndabocken allena.

Du tror inte att HD är kapabel att själv hata LW?

Att det enbart el i huvudsak beror på SD tror jag inte ett dugg på, hur populär än gaslighting är som tema kring det manipulerade offret HD.
Att han får henne att hata blaha blaha.

Jag tror snarare skam och kränkt är centrala begrepp. Dvs som sviken kvinna och inte psykiskt stabil; att hon överhuvudtaget inte bearbetat varken egen sjukdom och mångårig otrohet.
Det märks mycket väl att hon kompartmentaliserar, sticker huvudet i sanden och tar genvägar via dåliga försvarsmekanismer.

Det finns sen (tyvärr) en röd tråd mellan kränkt, hat och i värsta fall hämnd, som inte är helt ovanligt när det kommer till motiv.

Redan 2017 ses att HD har en egen vilja och är kraftfull. Hon är inte nåt mesigt offer.

1. Hon vet om otroheten men för att SD ska erkänna så krävs bevis vid konfrontation.
Därför får hon sin väninna att ringa hotellet i Stockholm.

2. Sen kräver hon full insyn, livslångt kontaktförbud och sätter officiella regler.

3. Hon allierar sig med JG om en sorts tystnadspakt:

Det ska nämligen tystas ner offentligt vilket högst troligt berör skam.
HD vill inte att det ska komma ut i Geocachingvärlden enligt väninnan CH och den kvinna som hon tydligen är förtrolig med på touren får inte ens nämna LWs namn.

SD ligger brunt till och har fullt sjå med sitt RT, att byta kanaler, nick och adresser.
Han är troligen så van att gaslighta tidigare när HD var psykiskt sjuk och inaktiv, att han tror att han enbart kan höja ribban ett snäpp och fortsätta i samma hjulspår.

Han misstar sig grovt ang en kränkt kvinna som inte längre är som en övergiven fågelholk.

Sen händer det grejer på senhösten, HD är otrogen och så jiddrar det vidare där hon håller i taktpinnen. Skilsmässa, flytt och kör med två män parallellt.

Det är SD som får stå med håven ända sen hon tar ut skilsmässa.
Det är han som upptäckt båset är tomt och han är satt på undantagstillstånd.
Han väntar på att hon ska återfå förtroende.

LW nämner att han lovade dyrt och heligt med förnyade löften:

Han fick en chans mars 2017.

Först förlåter HD en mångårig otrohet och köper att hon var ett asexuellt skal som psykiskt sjuk.

Vilket i sig låter som självbedrägeri ihop med projicering av all skuld; att det enbart beror på att LW trakasserar och är efterhängsen är säkert förmildrande för den sårade, kränkta själen.

Sen förnyas löftena om att vara trogen. SD erhåller hennes nåd och fjäskar för drömkvinnan.

Vid upprepad otrohet lär det handla om ännu större känsla av svek, värre grad av kränkning.

Nu är HD inte ens en asexuell varelse, nåt passivt, tråkigt och psykiskt sjukt. Det är full rulle på henne både i bingen och i burkskogen.

Ändå attraheras SD sexuellt av LW.

Nu är han nog ända in i hjärteroten och vrider om, det går föga att ta till gamla försvarsmekanismer och bortförklaringar.

Skulle tippa att bitterheten över tid även inkluderar SD. Ända sen hon kom på att hon inte är drottningen på tronen. Trots "de nya, heliga löftena."

HD verkar passivt aggressiv IMO och har all tid i världen att hämnas. En sorts hämnd är JS och hennes väldigt utdragna brist på tillit.
Hon roar sig på identiskt samma sätt som SD plågat henne med.

LW till HÅ
5 mar 2018:
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop.
Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena. " Ab 168

Jag tycker det är mycket intressant, det du beskriver och det låter helt rimligt i mina öron. Det påminner dessutom ganska mycket om Sturebymordet där heliga löften om återförening låg till grund för mordet på en flicka som gärningsmannen hade varit otrogen med. Eftersom gärningsmannen såg sin flickvän som drömkvinnan i sitt liv var han beredd att göra allt hon bad om för att gottgöra sitt ”snedsteg” och flickvännen var inte sen med att ”hetsa” till mord. Även i den tragiska soppan hade gärningsmannen nära vänner som (likt JG) aldrig kunde tro detta om sin vän och därför stod vid hans sida tills motsatsen bevisades.

Jag tror dock att den fullständiga sanningen kommer följa alla inblandade i graven, trots att tråden nu verkar ha sin egen privatspanare med avgörande och bevisande uppgifter utanför förundersökningsprotokollet.
Citera
2021-07-30, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Jag tycker det är mycket intressant, det du beskriver och det låter helt rimligt i mina öron. Det påminner dessutom ganska mycket om Sturebymordet där heliga löften om återförening låg till grund för mordet på en flicka som gärningsmannen hade varit otrogen med. Eftersom gärningsmannen såg sin flickvän som drömkvinnan i sitt liv var han beredd att göra allt hon bad om för att gottgöra sitt ”snedsteg” och flickvännen var inte sen med att ”hetsa” till mord. Även i den tragiska soppan hade gärningsmannen nära vänner som (likt JG) aldrig kunde tro detta om sin vän och därför stod vid hans sida tills motsatsen bevisades.

Jag tror dock att den fullständiga sanningen kommer följa alla inblandade i graven, trots att tråden nu verkar ha sin egen privatspanare med avgörande och bevisande uppgifter utanför förundersökningsprotokollet.
Ja, och jag utgår från ett grundläggande element:
Att det är föränderligt över tid.
A. Jag anser att den person hon var som svårt sjuk är inte applicerbart som status 2017/18.
B. Han blev förlåten, de förnyade löftena, han fick en ny chans - men det blev ingen förbättring. Det tillkom ännu ett svek.
C. Hatet mot LW består förvisso men hennes syn på SD förändras.

Han underskattar henne. LW tror inte att skilsmässan har nåt med henne att göra och SD har noll koll på att han avslöjad för länge sen (både mars 2017 och feb 2018).

Den som sen får stå med mössan i handen och invänta hennes tillit är SD. Han suktar efter henne när hon är ute och roar sig.
Skulle tippa att det är väldigt likt hur hon själv kände sig en gång i tiden och hon säger i förhör att hon var avundsjuk att de ägnade sig åt GC och hade så roligt (troligen femfemman).

Det är snudd på identiskt vad SD säger i förhör sept 2019. Han är avundsjuk när HD är med c_c och K*rjir 2019 och sen ligger hon på hotell med JS och tar cacher.

.. och han roade sig sexuellt med LW i det fördolda, likt hon gör med JS.

Det är en slags bitter sweet payback över det hela, det är för lika i mitt tycke.
Sen är det då frågan om vad HD spelar för spel. Hur hon är inblandad.
Om nån vet mer och öppnar käften så kan det möjligen leda till nåt, annars tog han det väl med sig i graven och det tror jag beror på att han är lojal mot barnen. Oavsett om han inte vann VM i föräldraskap.
Citera
2021-07-30, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Det du nämner är fascinerande för det är så paradoxalt.
▪️Kvinnorna behandlas respektlöst.
Männen är inledningsvis nonchalanta och otroheten upprepas/fortgår.
▪️Det är brist på tillit som centralt tema, upprepat svek trots nya heliga löften.

Sen, vid en viss nivå när relationen fallerar, är det plötsligt tvärtom.
Den ultimata kvinnan som de inte kan leva utan och redo att till och med mörda.
Efteråt, med facit i hand, verkar inte nån av de här drömkvinnorna haft så värst djupa tankar på återförening.

Om nu brist på tillit pga just LW vore det primära borde hon väl ha kunnat ta tillbaka SD när LW väl var död (som hon hoppades på).
Den centrala hotbilden för kärnfamiljen är ju destruerad. Det enda som skedde var att hon snodde tillbaka hennes cacher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in