2021-08-26, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jo men det ena utesluter ju inte det andra?!

Låt säga att hon har ljugit eller undanhållit, eller vad fan det nu är, under åren det pågick.
Och senare, när allt är över och hon har fått distans med tiden, så uttrycker hon att det hade kanske varit bäst i alla fall om allt kommit ut tidigare så att det inte behövde gå så långt.....

Det betyder ju inte att hon kanske kan (eller vill) sluta ljuga eller sluta undanhålla...
Eftersom det skulle sätta henne på nytt i klistret, möjligen.

Om inte ur brottsligt perspektiv så i alla fall moraliskt perspektiv ELLER socialt.
Hon kanske bedömde att TROTS hon fattar vidderna nu och trots att hon fattar kedjan i händelserna nu (2020) så vill hon inte riskera att bli ifrågasatt...

Därför måste hon fortsätta upprätthålla fasader och spel.

Likväl kan uttrycket/orden vara en genuin reflektion.
Likväl kan insikter ha fallit på plats.
(Hon valde ju trots allt att INTE gifta om sig med S tex.
Eller flytta ihop.
Och inte heller var det hon som stöttade honom sista tiden, vad vi vet.)

Men det får vi nog aldrig veta tyvärr.
Så egentligen kastar jag min tid är jag rädd....
Men det är svårt att inte engagera sig i detta.
Det kräver nog en metamorfos att hon ska hålla sig till sanningen.

Hon undanhåller för en av de närmsta väninnorna att hon ska till USA.
Hon undanhåller för JS att hon ska på giga.
Hon ljuger för SD att hon är otrogen.
Hon ljuger fortsatt och tar i alldeles extra strax innan mordet att de bara vänner.
Hon ljuger om orsak till skilsmässa för B*eppe som hon är så förtrolig med vs JG och chefen.
Hon uppvisar ett gravt suspekt beteende med sitt psykiska tillstånd, det vänder som ett aprilväder om det så gäller storstädning eller jaga burkar.
Speciellt underligt att ta LWs som hon rent mår illa av på BP, tar hennes wig 6 dagar innan mord, loggar om utan skrupler när hon nyss mördats.
Hon är i så dåligt psykiskt skick att hon måste hämtas av JS när SD anhålls men tycks livas upp av LWs burkar.

Hon tycker de ska väcka åtal mot honom så hon slipper honom men ler som en sol på semestern strax därefter.

Hon försöker rikta misstanke i tråden under falsk flagg. Hon förefaller planera falska spår och skurar hus frenetiskt.

Hon ljuger förhörsledaren full drygt 5 månader innan hon uttrycker dessa fina ord i eftertanke.

Det kan inte vara svårt att låta så oerhört klok när den hon hoppats är död är blott historia.
Faktum är att hon uppvisar en röd tråd av mörkläggande och lögner och slingrar sig som en mask på en krok i förhör.

'The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference between a mermaid and a seal.' Mark Twain
Senast redigerad av develi 2021-08-26 kl. 19:08.
Citera
2021-08-26, 18:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men otrohet, älskare och älskarinna och hur de har sårat frun kanske är viktigare än någon meningslös GC-skit? Att LW inte var inbjuden och önskvärd var en konsekvens av hennes eget beteende. Som hon vägrade ta ansvar för. Hon lade all skuld på SD för att han "lurat" henne istället för atr fatta hur blåst hon var som trott på hans lögner. Hur kunde hon inbilla sig att SD skulle vilja ha henne när han hade HD? Om hon inte varit så självgod så hade hon fattat det.

Hur vet du att paret Å inte ville att LW skulle vara med på middagen?

Vad HD tyckte vet vi ju, men det var inte hon som var värdinna.

+1 på den
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-26 kl. 18:59.
Citera
2021-08-26, 18:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon manipulerade HÅ för att bli inbjuden.

Sedan skapade hon stort drama och ljög för SD när han anklagade henne för att hon hade förstört kvällen. Då spelade hon offer och blev kränkt för att han anklagade henne. Hon krävde att han bad om ursäkt och hon skulle kompenseras för att han anklagat henne.

Konstigt att han inte ville leva med henne.

Det konstigaste av allt är att LW eller någon ville leva med honom!
Citera
2021-08-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
- nu kommer inloggningen- kl 05:23. Lena är ju död, mobilen befinner sig inte inom brottplatsen så Lena kan inte ha gjort inloggningen. Det är bara mördaren som vet att Lena är död/försvunnen. Det är bara en fåtal människor som känner till hennes inloggningsuppgifter och det utesluter en okänd gm. Den enda anledning som finns till att logga in på One- mail kontot är att det finns uppgifter där som kan kopplas till mordet.
Spekulativt av åkl i högsta grad. En anledning till att logga in mejl kontot lkan vara att komma åt information av ekonomisk intresse. En okänd person som har tillgång till hennes mobil kan lika bra logga in på mejl kontot som någon annan bekant.
Åkl har inte kunnat redogöra varför SD skulle logga in på mejl kontot överhuvudtaget. Vad fanns det på kontot som var relaterat till kordet som skulle tagits bort. Allt är spekulationer och sagor rakt igenom. Det är anmärkningsvärt att rätten låter sig bli påverkad av de här grundlösa spekulationer !

Sedan undrar jag hur man skulle lyckas få tag på inloggningsupgifterna även om mobilen var öppen?
Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter
?
Det är många som har sina inloggningsuppgifter sparade exempelvis i google keep eller liknande.

Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Teknikerna hittade inte blod bara på tvättmaskinen utan i sängen oxå. Men det tyckte de att det hade naturliga förklaringar. Men om man hittar ett par blod spår i samma hus på tvättmaskinen råkar helt plötsligt vara onaturligt !
Skulle inte SD försökt åtminstone att torka bort dem från tvättmaskinen när han stoppade sina blodiga kläder i maskinen och tryckte på startknappen ?!!
Det är oxå en lucka bland hundratals andra luckor som finns i bevisningen.
Tillslut har jag en fråga till dig.
Enligt de tekniska unersökningarna det är fastställd att det har pågått en retativ kämpig kamp mellan GM och BO på brottsplatsen under attacken. Det framgår av 300 blodspår som har hittats utspridda i brotssplatsen plus trädgrenar som har gått sönder och andra spår som tyder på en kraftig kamp.
Skulle det inte vara väldigt anmärkningsvärt att den dömde gärningsmannen har inte fått ett enda skrubbsår, blåmärke eller repor på huden eller liknande som tyder på att han har arit med på den här kampen ?

Du verkar helt bortse ifrån SDs sjukliga
kontrollbehov som tog sig obehagliga uttryck, . Inte bara mot Lena och HD utan också mot andra personer. Grannar och vänner.

De har berättat. Att plötsligt få en ficklampsflash i ansiktet när man ligger i sin säng med öppet fönster, tyder på att personen med ficklampan vill ha total koll på dem och de visste att det var SD...
....en som utgav sig vara en slags sjalvupplevd hjälte som skyddade sitt kvarter. Men som i själva verket var den som grannar och andran borde akta sig för. (lyssna på vad den drabbade Fredrik säger om detta). Han är inte den enda.

SD var en sjuk och farlig person. Om du har läst förhören med honom - och reflekterat över dessa och sett igenom lögnerna - då borde du inse hur landet ligger.

Att sen Hovrätten fick mer på fötterna (inte enbart hur han var som person) blev givetvis en fällande dom till slut. Hzde SD varit oskyldig hade han inte tagit livet av sig.
Citera
2021-08-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det konstigaste av allt är att LW eller någon ville leva med honom!

Det undrar jag också. Helt obegripligt. Kvinnan. I polisens effektforvaring är nog den som bäst förklarar hur märklig SD var i sin flörtteknik.
"Han tittade under lugg och flinade. Ogonen spelade från sida till sida".

Hur charmigt är det?

Varför HD och Lena slogs om hans gunst är ju obegripligt.
Citera
2021-08-26, 20:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Tvåfaktorsautentisering behövs bara från en ny enhet. Om det är en enhet som tidigare varit inloggad då behövs ingen tvåfaktorsautentisering.
Så är det oxå om enheten fått förtroende av användaren.
En lyckad inloggning på BOs mejl konto kan faktiskt genomföras av en okänd GM som har tillgång till BOs mobil.
Det räcker bara om en GM har fingret på skärmen och leker för att mobilen inte ska låsa sig.
Mobilen stängdes av/förstördes flera timmar innan inloggningen på LW:s konto om jag minns rätt.
Hur skulle den ha kunnat användas för att logga in när det inte finns någon som helst kommunikation från den vid aktuell tidpunkt?
Citera
2021-08-26, 20:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
- nu kommer inloggningen- kl 05:23. Lena är ju död, mobilen befinner sig inte inom brottplatsen så Lena kan inte ha gjort inloggningen. Det är bara mördaren som vet att Lena är död/försvunnen. Det är bara en fåtal människor som känner till hennes inloggningsuppgifter och det utesluter en okänd gm. Den enda anledning som finns till att logga in på One- mail kontot är att det finns uppgifter där som kan kopplas till mordet.
Spekulativt av åkl i högsta grad. En anledning till att logga in mejl kontot lkan vara att komma åt information av ekonomisk intresse. En okänd person som har tillgång till hennes mobil kan lika bra logga in på mejl kontot som någon annan bekant.
Åkl har inte kunnat redogöra varför SD skulle logga in på mejl kontot överhuvudtaget. Vad fanns det på kontot som var relaterat till kordet som skulle tagits bort. Allt är spekulationer och sagor rakt igenom. Det är anmärkningsvärt att rätten låter sig bli påverkad av de här grundlösa spekulationer !

Sedan undrar jag hur man skulle lyckas få tag på inloggningsupgifterna även om mobilen var öppen?
Lena var omvittnat försiktig med att låsa alla enheter och inte lämna ut inloggningsuppgifter. Menar du att hon skulle skriva in tydligt och klart: Inloggningsuppgifter
?
Det är många som har sina inloggningsuppgifter sparade exempelvis i google keep eller liknande.

Då samtidigt som det faktiskt finns Lenas blod på tvättmaskinens hasdtag och hennes blod/DNA djup inne i hans plös.
Teknikerna hittade inte blod bara på tvättmaskinen utan i sängen oxå. Men det tyckte de att det hade naturliga förklaringar. Men om man hittar ett par blod spår i samma hus på tvättmaskinen råkar helt plötsligt vara onaturligt !
Skulle inte SD försökt åtminstone att torka bort dem från tvättmaskinen när han stoppade sina blodiga kläder i maskinen och tryckte på startknappen ?!!
Enligt de tekniska unersökningarna det är fastställd att det har pågått en retativ kämpig kamp mellan GM och BO på brottsplatsen under attacken. Det framgår av 300 blodspår som har hittats utspridda i brotssplatsen plus trädgrenar som har gått sönder och andra spår som tyder på en kraftig kamp.
Skulle det inte vara väldigt anmärkningsvärt att den dömde gärningsmannen har inte fått ett enda skrubbsår, blåmärke eller repor på huden eller liknande som tyder på att han har arit med på den här kampen ?
Kämpig kamp minns jag ingenting av.
Allvarlig misshandel som även skadade omgivningen tror jag att det handlade om.
Ibland undrar jag om du verkligen har läst något ur FUP:et?
Citera
2021-08-26, 20:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det undrar jag också. Helt obegripligt. Kvinnan. I polisens effektforvaring är nog den som bäst förklarar hur märklig SD var i sin flörtteknik.

Hur charmigt är det?

Något jag har grunnat på är hur det hade varit om SD sett ut som, ja, till exempel Martin J, Lotta Rud*holms mördare.

Jag undrar om han hade kommit undan med sina uttalade (”bäst om du dör i natt”, ”jag vet inte vem jag ska ta först, dej eller Ar*on”, typ). Jag undrar om TR lika lätt svalt hans förklaringar om hur han använder ordet ”döda”.

Det har diskuterats i tråden huruvida SD ser ut som en psykopat, mördare, galning, mytoman eller ej. Jag tror att hans uppenbara pojkvasker-look gjort det svårt för många att tro att han kan vara GM.

För många, inkl hon du hänvisar till, går uppenbarligen weirdo-radarn igång direkt. Andra upplever honom som trevlig och charmig.

Det han visar upp på videos som Bergslag delat är noll charmigt, enligt mej.
Citera
2021-08-26, 20:03
Avslutad
Citat:

?

Har du missat att Steffe hade sår på benen, även rivsår på armarna.
Tyvärr gjordes ingen fullständig fotografering av hans kropp den 15/5, hade det gjorts, hade han suttit nu.
Citera
2021-08-26, 20:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Efter hovrättens dom, vem var det som blev gripen?

Det är inte bekräftat (vad jag vet) men det råder nog ingen tvekan om att det var SOA, HD:s pappa.
Citera
2021-08-26, 20:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Apropå att GM inte lämnat spår på BP så undrar jag om det verkligen stämmer.

Jag lyssnade åter på förhör med teknikern GS i TR, del 5.
Han säger, bland mycket annat, att det var väldigt många blodstänk men att man bara samlade in och undersökte en del av dem (jag minns inte exakta ordet, men det var i alla fall inte ”massvis”, ”hundratals” eller ”minst hälften”).

Det kanske fanns massor med spår, men de hittades inte, eftersom ”fel” stänk analyserades. Kan det vara så, hemska tanke!
Citera
2021-08-26, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Hur charmigt är det?

Han är väl allmänt fladdrig med noll social kompetens, flinar och är lika konstig som hans arbetskamrater nämner.

" Lo*uise upplevde Stefan som obehaglig, att han skrattar på fel ställen och flackar med blicken. Hon säger att Stefan log under hela samtalet och tittade på henne under lugg när han pratade."

Det intressanta är att HD tycks hålla honom kort. Då stramar han till sig och törs inte säga ett dugg:

" Lo*uise säger att hon har träffat Stefan på hittegods tidigare och då var Hanna med. Stefan betedde sig då väldigt annorlunda mot den här gången. När Hanna varmed sa varken han eller hon någonting och han log inte heller, hon beskriver det som att detvar en tväromvändning när han var här själv."

Enligt HD själv är det hon som bestämmer hemma och SD säger att hon är" chefig" i vissa frågor - såsom att driva frågan om USA-resan.
Så det intrycket kan överensstämma.

Hon verkar inte lite bitsk mot grannen när barnen bråkat:
"Ls uppfattning var att Hanna inte var mottaglig utan ville vända det till att det var Ls dotter som bar ansvar. Hanna svartmålade på så sätt Ls dotter och Hanna visade ingen empati eller förståelse." (LD, Ab 151)

och HDs mors chef beskriver en psykiskt sjuk och rätt vass kvinna som verkar kunna domdera. Tjafsar om sin gammelmormor och är tydligt inte så vän som hon vill ge sken av:

"S berättar att Stefans exfru bor i området och att hon inte mår så bra. Ibalnd undrar S hur Stefan har stått ut. Ex frun är sur mot alla och Stefan är omtyckt"

"S beskriver Exfrun som dålig i käften och att hon mår dåligt psykiskt." Ab 343

Den här sidan kan absolut vara det som kommer fram när HD vräker ur sig och beter sig känslokall och suktar efter LWs cacher för statistiken skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in