2021-07-30, 10:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Finns det möjligtvis en tanke hos folk om att HD kan, ha hjälpt "Nattens Vite Riddare" till att ha fått ut LW ifrån sin bostadsrätt någon gång under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Golvbrunns-skurerskan HD, är en mycket märklig och säregen individ tillika JG och Sotar-SOA som inte får glömmas bort.

Golvbrunns-H*nna var utöver "Nattens Vite Riddare" den personen som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta tillika sagt, så hatade HD L*na Wesstr*m som pesten.

Mvh/JM.

SD behövde ingen hjälp för att få ut LW.

Hatet var ömsesidigt. LW hatade HD.
Citera
2021-07-30, 10:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Citat St*fan Davidss*n: "Bara jag vet om jag dödat Soft, ni andra, kan bara gissa" ... slut citat /

Det var så, som St*fan Davidss*n uttryckte sig till sin kamrat JG.

Lägg noga märke till citat St*fan Davidss*n enligt ovan skrivet, nämligen ordet "Soft"

Beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Menar du att JG i själva verket, var så totalt och fullkomligt söndermanipulerad av sin kamrat St*fan Davidss*n att JG led av någon, sorts form, av psykisk tremor, det vill säga, att JG:s händer och fingrar darrade och skakade så kraftigt att JG av misstag råkade komma åt raderingsfunktionen i sin mobila enhet, och så var den dagen förstörd ?

St*fan Davidss*n var också rejält i raderartagen, han tog även som bekant hela ofattbara 936 bilder med sin mobila enhet samt därtill slutligen ett videoklipp och till råga på allt, utanför polishuset.

Citat St*fan Davidss*n: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat /

Även Yodinnan [ HD ] var i raderartagen.

Både SD och HD samt JG var riktiga raderare.

HD som tokskurade SD:s golvbrunn, men inte sin egen.

HD var riktigt i tokloggartagen efter mordet på L*na Wesstr*m, det var nog på snudden där, att hon hade drabbats av en burkpsykos ?

HD stöttade Nattens Vite Riddare genom att helt öppet prata om St*fan:s och L*na:s blodiga akrobatsex, frågan lyder: vem är denna golvbrunnsskurerskan, Yodinnan, tokloggarinnan, kan du, @Zilvereko verkligen svara på den frågan ? eller, förblir hon helgonförklarad av dig ?

Klockan 19:03 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 samt citat JG: "Vila i frid Softis"

Som avslutning på detta inlägget, ställer jag min tidigare fråga på nytt, frågan: Hur lockades L*na Wesstr*m ut ifrån sin bostadsrätt under den aktuella Måndagskvällen
den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.

Citat:
Som avslutning på detta inlägget, ställer jag min tidigare fråga på nytt, frågan: Hur lockades L*na Wesstr*m ut ifrån sin bostadsrätt under den aktuella Måndagskvällen
den 14 Maj 2018 ?

Med löfte om sex från SD.
Citera
2021-07-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Så du var alltså där och hörde det? Nu börjar det bli riktigt intressant.
Citera
2021-07-30, 12:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Var du med såg/hörde eller har fått det återberättat av SD? Det är annars en ganska rimlig spekulation att de tänkte ha lite "bus" innan båda skulle resa bort åt varsitt håll med andra partners.

Min spekulation är att HD hade gett SD muntliga ultimatum som inte framkommer i FUP och att den pressade SD planerade att läxa upp LW, men så tappade han helt besinningen och mördade.

Mordet är uppklarat, men de som bevisligen raderat i sina mobiler, valt att tiga om detaljer och uppenbarligen har skyddat SD går fria. Jag funderar ibland på hur deras nattsömn är och om de saknar samvete.

Vad tänker du om att HD ser ut att ha fått en ny livsgnista som inte synts på bilder innan SD tog självmord?
Citera
2021-07-30, 12:07
Medlem
develis avatar
Har inte fördjupat mig i ämnet men kollades det nån gång vad cementblandaren användes till på Folketorp?

Med tanke på att SOA säger sig aktivera paret med diverse sysslor på gården och det är där trion befinner sig efter mordet så vore väl nån gjutning på gården mer intressant?
Men det kanske är utrett redan. De far iaf runt en del med den där blandaren, oklart när men förhör är i okt -18.

Med tanke på att SD besiktar gjutning vore det väl nära till hands att en sån idé skulle poppa upp i den fyrkantiga mannen...

Cementblandaren har S*ven-Olof varit och hämtat hos J för att använda vid sin sommarstuga.
J lånade tillbaks den och har sedan använt den när han gjorde de arbeten som han tidigare planerat. De har lånat cementblandaren fram och tillbaks och Jerry tror att det är tredje gången han har den.
S*ven-Olof var vid något tillfälle och hämtade den hos J då han inte var hemma."
(Ab 150, JG 2018-10-18)

SOA och SD är till JG på torpet i juli, då nämns bara fika och att SD bara varit där en gång:

"Stefan har varit i torpet. Senaste tillfället han var där var kanske i juli. Stefan kom då tillsammans med Hannas pappa, de tittade på huset samt åt och fika med J och L innan de åkte. Vid det tillfället övernattade inte Stefan och J och L var där under tiden han var på besök. Som L minns det är de enda tillfället han var varit där under sommaren."
(JGs sambo LI, Ab 150)
Senast redigerad av develi 2021-07-30 kl. 12:10.
Citera
2021-07-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Var du med såg/hörde eller har fått det återberättat av SD? Det är annars en ganska rimlig spekulation att de tänkte ha lite "bus" innan båda skulle resa bort åt varsitt håll med andra partners.

Min spekulation är att HD hade gett SD muntliga ultimatum som inte framkommer i FUP och att den pressade SD planerade att läxa upp LW, men så tappade han helt besinningen och mördade.

Mordet är uppklarat, men de som bevisligen raderat i sina mobiler, valt att tiga om detaljer och uppenbarligen har skyddat SD går fria. Jag funderar ibland på hur deras nattsömn är och om de saknar samvete.

Vad tänker du om att HD ser ut att ha fått en ny livsgnista som inte synts på bilder innan SD tog självmord?

Jag har funderat mycket över HDs band till sina barn.
Nu finns ett barn hemma, eller hos mormor o morfar, den äldre är i USA för ett år.
SD, den man som HD skulle fira halva livet med, dömdes tillslut och avlutade med att begå självmord, mot sin vilja. (kanske rent av uttryckte att han ville återförenas med LW?)
Inte ett spår av sorg hos HD, trots att familjen är upplöst.
Hon fladdrar runt i full fart och loggar burkar som om hon inte hade en morgondag.

Varför utesluts inte HD från geocachingen?
Hon och JG har i skrift bevisligen fuskat, vuxna människor som går över lik
Citera
2021-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har inte fördjupat mig i ämnet men kollades det nån gång vad cementblandaren användes till på Folketorp?

Med tanke på att SOA säger sig aktivera paret med diverse sysslor på gården och det är där trion befinner sig efter mordet så vore väl nån gjutning på gården mer intressant?
Men det kanske är utrett redan. De far iaf runt en del med den där blandaren, oklart när men förhör är i okt -18.

Med tanke på att SD besiktar gjutning vore det väl nära till hands att en sån idé skulle poppa upp i den fyrkantiga mannen...

Cementblandaren har S*ven-Olof varit och hämtat hos J för att använda vid sin sommarstuga.
J lånade tillbaks den och har sedan använt den när han gjorde de arbeten som han tidigare planerat. De har lånat cementblandaren fram och tillbaks och Jerry tror att det är tredje gången han har den.
S*ven-Olof var vid något tillfälle och hämtade den hos J då han inte var hemma."
(Ab 150, JG 2018-10-18)

SOA och SD är till JG på torpet i juli, då nämns bara fika och att SD bara varit där en gång:

"Stefan har varit i torpet. Senaste tillfället han var där var kanske i juli. Stefan kom då tillsammans med Hannas pappa, de tittade på huset samt åt och fika med J och L innan de åkte. Vid det tillfället övernattade inte Stefan och J och L var där under tiden han var på besök. Som L minns det är de enda tillfället han var varit där under sommaren."
(JGs sambo LI, Ab 150)
Ja den där cementblandaren som JG skulle hämta i mörkret, men glömde mutterknackaren, visste inte vart han hade däcken till släpet, hos SD eller i sin stuga, riktigt snurrigt
Citera
2021-07-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och jag utgår från ett grundläggande element:
Att det är föränderligt över tid.
A. Jag anser att den person hon var som svårt sjuk är inte applicerbart som status 2017/18.
B. Han blev förlåten, de förnyade löftena, han fick en ny chans - men det blev ingen förbättring. Det tillkom ännu ett svek.
C. Hatet mot LW består förvisso men hennes syn på SD förändras.

Han underskattar henne. LW tror inte att skilsmässan har nåt med henne att göra och SD har noll koll på att han avslöjad för länge sen (både mars 2017 och feb 2018).

Den som sen får stå med mössan i handen och invänta hennes tillit är SD. Han suktar efter henne när hon är ute och roar sig.
Skulle tippa att det är väldigt likt hur hon själv kände sig en gång i tiden och hon säger i förhör att hon var avundsjuk att de ägnade sig åt GC och hade så roligt (troligen femfemman).

Det är snudd på identiskt vad SD säger i förhör sept 2019. Han är avundsjuk när HD är med c_c och K*rjir 2019 och sen ligger hon på hotell med JS och tar cacher.

.. och han roade sig sexuellt med LW i det fördolda, likt hon gör med JS.

Det är en slags bitter sweet payback över det hela, det är för lika i mitt tycke.
Sen är det då frågan om vad HD spelar för spel. Hur hon är inblandad.
Om nån vet mer och öppnar käften så kan det möjligen leda till nåt, annars tog han det väl med sig i graven och det tror jag beror på att han är lojal mot barnen. Oavsett om han inte vann VM i föräldraskap.

Det var säkert en viss lättnad för familjen att SD tog sig själv av daga. Risken att han skulle röja någon annan som kan ha haft ett finger med i spelet, blir då lika med noll. Såvida han inte garderade sig med någon typ av avskedsbrev utifallatt...men det verkar inte troligt att han gjorde det.

Tror han var helt säker på att frias i HR.

Förstår inte vad du menar med att han var lojal mot barnen. Som jag ser det var han inte lojal mot någon annan än sig själv. Om ens det.
Citera
2021-07-30, 13:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så du var alltså där och hörde det? Nu börjar det bli riktigt intressant.

Nej men jag har läst deras konversationer i FUP. Så fort SD gick med på att träffas så släppte hon allt annat för hans skull. Hon var besatt av honom så det kan inte ha varit svårt för honom att få med henne ut.
Citera
2021-07-30, 14:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jag tror att LW, med sin separationsångest, fick psykbryt när SD och HD skulle resa till USA nästa dag. Jag tror att hon hotade med allt hon kunde komma på för att stoppa deras resa. Hon visste att det var stor chans att de skulle återförenas under USA-resan medan hon räknade dagarna tills deras skiljsmässa skulle gå igenom.

Citat:

Det känns skönt att se. De två personer som förstört hennes liv under så lång tid är borta. Äntligen har hon en chans att läka.
Citera
2021-07-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var säkert en viss lättnad för familjen att SD tog sig själv av daga. Risken att han skulle röja någon annan som kan ha haft ett finger med i spelet, blir då lika med noll. Såvida han inte garderade sig med någon typ av avskedsbrev utifallatt...men det verkar inte troligt att han gjorde det.

Tror han var helt säker på att frias i HR.

Förstår inte vad du menar med att han var lojal mot barnen. Som jag ser det var han inte lojal mot någon annan än sig själv. Om ens det.

Jag tror SD visste att SOAs stöd skulle vara totalt utplånat om han dömdes av HR och därmed även HDs. Han skulle lämnas helt ensam i fängelset - helt körd. Därför såg han ingen annan utväg än att ta sig själv av daga, som en hederlig sista gest mot familjen Axelsson. Något SOA skulle uppskatta och därmed även HD och barnen.
Citera
2021-07-30, 14:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag tror att LW, med sin separationsångest, fick psykbryt när SD och HD skulle resa till USA nästa dag. Jag tror att hon hotade med allt hon kunde komma på för att stoppa deras resa. Hon visste att det var stor chans att de skulle återförenas under USA-resan medan hon räknade dagarna tills deras skiljsmässa skulle gå igenom.

Det känns skönt att se. De två personer som förstört hennes liv under så lång tid är borta. Äntligen har hon en chans att läka.

Tack för svar. Det är inte omöjligt att du har rätt till viss del om "psykbryt" och "hot" från LW, men om det får vi aldrig veta eftersom huvudpersonerna är döda.

HD ser ut att ha läkt väldigt snabbt efter att SD:s strålkastare släcktes. Innan dess har hon nog inte kunnat göra det fullt ut eftersom hon umgicks så tajt med sin Ikaros.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in