2021-05-28, 19:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och det håller vi nog alla med om.
Det bästa hade varit att häkta honom direkt efter hans patetiska slut-tal.
Men eftersom han gått fri så länge och var en fri man under Hovrättsförhandlingen så ansåg Åsa att det inte var nödvändigt att yrka på häktning i väntan på dom, och rätten gick på hennes linje.
Med facit i hand så kanske dom skulle fattat ett annat beslut.

Ja. Det borde bli standard i frågan om grova brott. Det är väl sällan man låter någon gå fri i väntan på dom från tingsrätten, om det lutar åt fällande. Borde vara samma direkt efter hovrätten oavsett om man varit fri eller ej. Gör det till rutin, begär häktning i väntan på dom från hovrätten så förhindrar man detta i framtiden. Samtidigt som man "skyddar" den misstänkte från att bli utsatt för brott.

Edit; som exempel, Chauvin, Floyds mördare. Åklagaren begärde honom häktad i väntan på dom/påföljd direkt inne i rättssalen. Och han fördes iväg iförd handfängsel.
Senast redigerad av Browndawg 2021-05-28 kl. 19:41.
Citera
2021-05-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Detta kommer att bli en TV-serie i 811 delar.

Nu förstår man mycket väl citat från advokaterna (och åklagarnas presspersonI) tidigare i dag samt den inställda presskonfen.

Faktiskt! Intriger inom/utom äktenskapet med lögner, idrott (GC), våldsamma utbrott, narcissism, privatspaning och en god portion polisarbete inklusive tabbar.
Citera
2021-05-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD är som sagt helt avskriven av åklagarna och hovrätten skriver i sin dom att SD utfört mordet ensam. Mot bakgrund av detta finner jag det osmakligt att just idag fortsätta misstänkliggöra HD och SOA.

Varför så känslig inför diskussioner om HD:s inblandning eller vetande om mordet?
Citera
2021-05-28, 19:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag undrar faktiskt om vi vet att det är ok med barnen. Det förutsätts liksom att iom att SD är död så är faran över, men vet man det? Det skulle annars vara ett bra motiv för SOA, om HD och/eller barnen är skadade. Eller ännu värre.

Vilket så klart borde ha framgått i media, men allt kanske inte sägs på en gång?

Tänker att det hade framkommit nu, att fler kroppar hade hittats. Men vem vet, dagen är inte slut.🥺
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JgrpC
Vilken soppa. Tänker på den styckmördade kvinnan från Universitetet där gm tog sitt liv i förvaret.

Precis!
OCH ÄVEN OM EJ HELLER DÄR fanns varken åtal, FUP eller såklart laga kraft vunnen dom….så kommer Stefan Börjeson, studierektor vid Örebro Universitet, för ALLTID att bli ihågkommen som Eva Magnussons mördare.

http://barajageller.blogspot.com/2011/01/studierektor-misstankt-for-styckmordet.html
https://parnassen.wordpress.com/2011/01/18/upphittat-huvud-blond-och-blaogd-styckare/
(FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden)
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-28 kl. 19:48.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Håller med om HD.

Men vi måste fan kunna diskutera kring SD:s död. Det är liksom jävligt topic här och nu!!! SOA kan mycket väl ha gått in i nödvärn och mördat honom. Och ingen lär tycka att SOA gjort fel isåfall.

Tror dock SD:s död är resultatet av ett självmord i slutändan. Den fega jäveln😡

Jag tänkte på att fortsätta misstänkliggöra SOA för inblandning i Lenas mord. Han har mig veterligen inte varit misstänkt i hennes mord.

Att SOA är misstänkt för SD's död är dock fakta och går inte att komma ifrån. Men jag tror också på självmord.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hans geocache inlägg kan misstolkas eller tolkas som ett erkännande och ett avslut.

Vilket?
Citera
2021-05-28, 19:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är mycket som är osmakligt. Att förtala LW i tre år som flera har gjort här ex.vis. Då protesterade du inte.

Söderut som i att i helvetet.

Det första meddelandet är än mer olycksbådande.

Han fattade nog att loppet var kört. Han tänkte på sig själv (kört) (barnen - kortare tid om han själv dog).
Citera
2021-05-28, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Tycker inte att det är det minsta konstigt att det gick så fort, han var redo. Han har säkerligen planerat sätt, skaffat självmordsattiraljer (om det nu inte var mord) med mer.

Dessutom så förstod han så klart att så fort domen lästs upp blir han efterlyst. När som helst kunde polisen komma för att hämta honom, det var nog bråttom att begå självmord innan han blev fast.

Ja i inlägg #138995 spekulerar jag på samma som du:

"Om det nu var självmord måste ändå SD samlat sig hastigt och avslutat sitt liv med väldig beslutsamhet. I så fall är det nog så han tänkt från början eller iallafall sen en lång tid tillbaka. Att vid fällande dom blir det självmord.

Han var kanske redan förberedd, metod färdig och eventuella redskap/läkemedel tillgängliga.

Det konstiga är att hans advokat inte var med honom när domen meddelades. Att bli dömd till 18 år hade varit chockartat för de flesta."
Citera
2021-05-28, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja. Det borde bli standard i frågan om grova brott. Det är väl sällan man låter någon gå fri i väntan på dom från tingsrätten, om det lutar åt fällande. Borde vara samma direkt efter hovrätten oavsett om man varit fri eller ej. Gör det till rutin, begär häktning i väntan på dom från hovrätten så förhindrar man detta i framtiden. Samtidigt som man "skyddar" den misstänkte från att bli utsatt för brott.

Jag håller absolut med dig.
Detta är nog väldigt ovanligt.
Jag har aldrig vart med om det förr vid mord.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte på att fortsätta misstänkliggöra SOA för inblandning i Lenas mord. Han har mig veterligen inte varit misstänkt i hennes mord.

Att SOA är misstänkt för SD's död är dock fakta och går inte att komma ifrån. Men jag tror också på självmord.

Då är vi helt på samma linje!👊
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tänker att det hade framkommit nu, att fler kroppar hade hittats. Men vem vet, dagen är inte slut.🥺

Ja, det känns som om det kan räcka med känslomässig berg-och-dalbana och chock i denna tråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in