Citat:
De flesta kommer inte uppmärksamma detta i valet 2022 men konsekvenserna kommer bli som du skriver. Vad det handlar om är tvångsintegrering. Många friskolor gör redan detta - dvs. de tar emot barn med olika typer av problem. Som jag har skrivit tidigare så klarar en lärare av ungefär två elever med olika typer av problem på tjugofem elever. Det behöver inte handla om någon neuropsykiatrisk diagnos. Det kan handla om dyslexi, depression eller problem i hemmet. Blir de fler än så faller systemet sönder. Det är därför de har ghettoskolorna har så många problem. Vårt skolsystem (från pedagogik, innehåll till klassen storlek) är modellerat efter ett system där nordiska barn utgör kanske 95% av klassen. Så ser inte Sverige ut längre och där med måste vårt skolsystem göras om. En liten påminnelse om / bekräftelse på varför folkölspartiet (lättölsspartiet?) Inte kommer att klara 4% spärren. En förklaring bland många. Här Sabuni i Bulletin.
I klartext.
" Alla vita svenskar som tror ni kan smita undan mångkulturen, lyssna nu på mig! Jag kommer inte tvångsintegera invandrare i era vita skolor. Jag lovar! Jag ber er bara att välkomna de utagerande eleverna i era barns skolor ! Dessa utagerande elever kommer inte att utsätta dina barn för hot eller fara. Oh nej. Så snart dina barn exponeras för utagerande elever så kommer paradiset fullkomligas. Tror jag. Hoppas jag verkligen. Vad ska vi annars göra med "utagerande elever" om inte tvinga svenskarna på dem?"
Eller är jag paranoid ?
https://bulletin.nu/l-alla-skolor-sk...lyttade-elever
I klartext.
" Alla vita svenskar som tror ni kan smita undan mångkulturen, lyssna nu på mig! Jag kommer inte tvångsintegera invandrare i era vita skolor. Jag lovar! Jag ber er bara att välkomna de utagerande eleverna i era barns skolor ! Dessa utagerande elever kommer inte att utsätta dina barn för hot eller fara. Oh nej. Så snart dina barn exponeras för utagerande elever så kommer paradiset fullkomligas. Tror jag. Hoppas jag verkligen. Vad ska vi annars göra med "utagerande elever" om inte tvinga svenskarna på dem?"
Eller är jag paranoid ?
https://bulletin.nu/l-alla-skolor-sk...lyttade-elever
Vårt skolsystem bygger också på så kallad kompensering - dvs. att läraren hjälper elever med olika typer av problem. Detta är omöjligt givet den nya sociala, etniska, religiösa och kulturella demografin. Du kan helt enkelt inte hjälpa alla - uppgiften blir övermäktig. Om du går tillbaka till mitten av 1990-talet kunde du flytta över ett invandrarbarn från en invandrarskola till en svensk skola - genast höjdes betygen, svenskan förbättrades och barnet anpassade sig till klassen. Det var ett exempel på lyckad integration eftersom sådan var möjlig. Faktum är att det även fungerade för "värstingar" eller barn med olika typer av problematik. Idag är detta demografiskt omöjligt. Nyamko Sabunis utspel är typiskt för liberaler. De förstår inte problematiken med elevdemografi och i synnerhet inte att klockan slog 12 för många år sedan. Det behövs helt andra lösningar som är anpassade för det Sverige vi lever i idag och inte som är anpassade för hur Sverige såg ut för 30 år sedan.
Jag tror som sagt inte det här kommer påverka Liberalernas valresultat. Jag trodde de skulle åka ut ur riksdagen 2018 men vi får se om de hänger kvar med stödröster från Moderaterna. Sedan tror jag de flesta av oss i tråden har klart för oss att de här vänsterliberala politikerna inte riktigt vet vad de håller på med. En del av dem är fruktansvärt inkompetenta. Ibland är det omedvetet och ibland medvetet. Av alla de här borgerliga politikerna verkar det endast vara Annie Lööf som förstår politiken på ett djupare sätt - hon driver en fruktansvärt bedrövlig politik men hon vet vad hon gör. Det finns en genomtänkt agenda bakom det. Om de här borgerliga politikerna var intresserade av att bevara sitt system hade försökt komma med plausibla lösningar men det är kanske för mycket att hoppas på. Tyvärr.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-28 kl. 02:44.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-28 kl. 02:44.