2021-03-15, 20:32
Medlem
Man borde smuggla på samma sätt som dom gör i den här filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=6VZ3SuPkIVo
Smugglarkungen, 1985 (en komedi som handlar om alkoholsmuggling), där är hela filmen på youtube.
Lasten fast i ett rep och släpa den efter båten under vattenytan.
Citera
2021-03-15, 20:52
Medlem
Jag glömde att tillägga:
Spola den där youtube videon till att 38 minuter har gått så kommer den scenen var de smugglar med lasten i vattnet och fäst den med ett rep till båten.
Citera
2021-03-16, 01:13
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkivenen
Man borde smuggla på samma sätt som dom gör i den här filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=6VZ3SuPkIVo
Smugglarkungen, 1985 (en komedi som handlar om alkoholsmuggling), där är hela filmen på youtube.
Lasten fast i ett rep och släpa den efter båten under vattenytan.
Väldigt bra tips på smuggling. Fler borde ta efter det här sättet att smuggla, som är mer eller mindre riskfritt. Tullen skulle aldrig kolla under båten, om det finns något rep som mynnar ut i en last med hasch. Bara att låtsas vara ute på en nöjestur med båten, mellan Danmark och Sverige, och i själva verket så smugglar man åtskilliga kilo hasch på det här utmärkta sättet, som man får säga är helt "vattentätt".
Citera
2021-05-03, 22:12
Medlem
Ibland går det inte så bra med smuggling. Här tar tullen 1,2 ton hasch som smugglades inuti specialpreparerade marmorskivor från Marocko. Tullen genomskådade smugglingsförsöket. Det ser ut att vara gott hasch enligt vad man ser på filmen. Gott hasch som hade räckt till många trevliga holkar. Synd på så rara ärtor, som ordspråket säger.

https://www.facebook.com/tullverket/...8091706492589/
Citera
2021-07-07, 11:41
Medlem
Risker med att ta med mindre mängd cannabis till Norge

Hej!

Jag och några kompisar ska nästa sommar på mc-semester till Norge och jag funderar på att ta med en mindre mängd cannabis (under 5g).

Den största risken jag ser med detta är att passera tullen mellan landsgränserna och då framförallt om det finns droghundar.

Det jag funderar på är att paketera ordentligt med vakuumpåsar och kaffebönor etc. och ha en liten påse under motorcykelsadeln eller liknande.

Vad tror ni om detta? Kommer en droghund känna lukten trots att det rör sig om några enstaka gram som är väl paketerade i syfte att inte avge någon lukt?

Svar, funderingar och tips mottages tacksamt!

Mvh
Citera
2021-07-07, 12:02
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Är väl smartare att bara ha det i fickan eller väldigt lätt tillgängligt?

Jag menar, så du kan trycka in det i käften och svälja om ni skulle bli grovt kollade?

Men risken för det är ju ändå extremt liten.

Gör man ett så noga genomsök att man tar in hundar så kommer man antagligen hitta skiten, vakuum-packat eller ej.

Så om du är så nojig att torska med mindre än 5g cannabis på dig så rekommenderar jag att du ser till att ha det så pass lätt tillgängligt att du kan tugga i dig skiten om du får noja att bli upptäckt.
Citera
2021-07-07, 12:26
Medlem
2late2saves avatar
Håller med ovan, att ha det så välpaketerat spelar ändå ingen roll om de gör ett grovt sök för då kommer dem hitta det. Ha det lätttillgängligt för att stoppa in i munnen eller att dumpa det i farten.
Citera
2021-07-07, 12:51
Medlem
Kör över på en gränsövergång där det inte finn tull, finns massor av vägar över gränsen. Ett alternativ är att köpa i Norge, de har god tillgång.
Citera
2021-07-07, 13:14
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jag torskade med cirka 4g I norska tullen när jag kom ifrån Spanien.

Dom tog det och "skickade ärendet vidare till Sverige". Det var det sista jag hörde om det.

Stoppa det I fickan, som sagt börjar dom söka kommer dom hitta det iallafall.
Citera
2021-07-07, 13:26
Moderator
Morfar-52s avatar
"Risker med att ta med mindre mängd cannabis till Norge" infogad./mod
Citera
2021-07-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan123
Hej!

Jag och några kompisar ska nästa sommar på mc-semester till Norge och jag funderar på att ta med en mindre mängd cannabis (under 5g).

Den största risken jag ser med detta är att passera tullen mellan landsgränserna och då framförallt om det finns droghundar.

Det jag funderar på är att paketera ordentligt med vakuumpåsar och kaffebönor etc. och ha en liten påse under motorcykelsadeln eller liknande.

Vad tror ni om detta? Kommer en droghund känna lukten trots att det rör sig om några enstaka gram som är väl paketerade i syfte att inte avge någon lukt?

Svar, funderingar och tips mottages tacksamt!

Mvh

Ha det bara i mckläderna bara.
Större risk att de vill kolla i väskorna vid kontroll.
Citera
2021-07-07, 21:26
Medlem
För småsmugglare så finns det fina alternativ.

1. ta loss sadeln på cykeln. Stoppa in grejer inne i ramen. Går att trycka in saker i styret också.

2. skär ut skosulan, in med grejerna och sen limma på sulan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in