Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Mycket önsketänkande i det inlägget.
1. Kakabaveh har principer av järn. Hon är en riktig kommunist, inte någon postmodernistisk rödvinsvänster.
2. Hennes krav är inte alls orimliga, och V stöder säkert de flesta av dem även om de inte vill ta fajten nu.
3. Emma Carlsson Löfdahl har sagt att hon kommer att stödja partilinjen i den här frågan.
Ok. Då bör hon rimligen vara ett cementerat nej i din uppfattning, eftersom S och C inte ens kommer använda hennes lista som dasspapper. Jag tror mycket väl hon kan rösta nej, så länge antalet nej blir mindre än 175.
Hennes krav hade knappt ens varit realistiska i en V+S-regering som samlat majoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Hon bryr sig om principer mer om pengar. Det vet vi eftersom hon riskerat sitt liv och krigat för sin ideologi uppe på bergen medan du lärde dig runka i Sverige.
Jag förstår att du är riktigt pengakåt, men vissa människor bryr sig inte om några extra tusenlappar före principer.
Hon har varit riksdagsledamot i flera år för ett parti där 1/3 av arvodet går till partiskatt. Hade hon varit pengakåt och brytt sig om arvodet hade hon varit i socialdemokraterna istället.
Löfdahl kommer följa partilinjen eftersom hon deklarerat att hon ska göra det. Det var också därför hon röstade gult i senaste omröstningen dumma fanskap.
L kommer rösta emot Löfven. Även Centerpartiet kommer rösta rött till Löfven nästa vecka eftersom de inte vill budgetförhandla med Vänsterpartiet.
Du är en rolig foliehatt.
Ni är alltså två som beundrar Kakabavehs principfasthet och du tar personligen illa upp av tanken att hon skulle prioritera sig själv före dessa principer. Utöver det verkar du inte ha så mycket att tillföra än invektiv.
Men vi ser vem som får rätt - ni tror Löfven kommer få 175 nejröster mot sig. Enda möjligheten jag ser det hända är via att C vägrar vara dörrmatta. Kakabaveh, Carlsson-Löfdahl och L kommer släppa fram honom. Sparar dina inlägg till senare så får vi se vem som är ett dumt fanskap.