Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det är möjligt att det kommer en RÖK (Rödgrön Överenskommelse) efter JÖK:en, men tiden för detta börjar rinna ut.

Det var just tidsaspekten jag vägde in.
Att få till ett helt nytt avtal hinner dom knappast med. Men att göra en rev B på det befintliga är möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Kakabaveh har sagt att hon kommer att rösta rött både till en högerregering och en sosseregering som för högerpolitik (dvs. centerpolitik). Självfallet skulle hon aldrig släppa fram Lööf som statsminister. Därenot sa hon att hon inte är rädd för ett extraval.
I det mycket osannolika fallet att hennes nej-röstande leder fram till att Lööf blir statsminister så lär den omröstningen inte bero på henne. Då lär V vara synnerligen bortkopplade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det skulle som sagt förvåna mig om någon liberal röstar mot partilinjen i en ödesfråga för partiet. Om L inte kan visa att de (till skillnad från C) är ett trovärdigt borgerligt parti är de rökta.
Jag förklarade hur en del L-ledamöter kunde resonera. Du verkar inte ha tagit in det utan är helt fokuserad på att alla osjälviskt, likt ideala kommunistmänniskor, arbetar oförtröttligt och lojalt för att partiet skall överleva nästa val.
Men världen är inte likt din "kommunist-lika" dröm.
En del vill kanske inte genomlida en valkampanj där dom skall försvara en framtid med negativ tillväxt (eller liknande).
Då kan det vara bättre för dom att följa samvetet och tacka för den tid som varit i L.
Vid ATP-omröstningen var det väl en Fp som röstade med S&SKP. Det är ju inte så att det inte hänt förr.
Och som någon skrev FUP pratar om att vägra hjälpa till i valet. Kan det inte finns fler som tänker som dom?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Min poäng var att centern inte är ärlig i den här frågan. Det det skriver på sin hemsida om en reglerad invandring med "ordning och reda" är inte vad partiet verkat för i många år.
Jag gav en rad konkreta exempel på det, som du inte klarade av att bemöta:
Det kan inte jag göra i den här tråden heller. Borde du väl begripa. Gör jag det åker jag på en varning. Du kanske kan göra så utan att få varning, men inte jag.