2021-07-04, 14:00
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Du är fan komisk. Menar du på riktigt att rösträknare som ses för första gången en kall morgon klockan 8 helt plötsligt vet vilka partisympatier de har och huruvida de är öppna för valfusk? Menar du på allvar att alla icke-SD:are är förespråkare av valfusk och dessutom är beredda att gå till handling?

Varför skulle de under dagen inte kunna luska fram vart alla i en vallokal står politiskt? Varför måste detta ske överallt? Det räcker att det sker i förorterna runt våra tre-fem största städer. Vem har sagt att "alla icke-SD:are" är förespråkare för valfusk? Det räcker med väldigt få röstlokaler utanför de stora städerna jämfört med alla vallokaler som finns.

Citat:
Ditt exempel är trots allt relevant i det avseendet att 2,5 procent är det procental som behövs för att på riktigt påverka mandatfördelningen. Och 2,5 procent är över 100.000 röster. Du insåg själv det orimliga i att rösträknare runt om i landet går med på att byta ut 100.000 SD-röster för ett annat parti och valde att med svansen mellan benen kalla det för "det vara bara ett exempel". Det som hände på SVT, tv4 eller val.se var inte något dramatiskt. Vill du övervaka rösträkningen så är du välkommen att göra det. Alla har den rätten.

SD hade lätt kunnat få allt mellan 19-25% med tanke på vad OU:arna innan valet visade i flera veckor. Men bara 17,53%? ALDRIG! Det var därför jag skrev i underkant. Vad hade MP i samma mätningar innan valet? De låg i stort sett under spärren hela tiden. Hur kunde häxan Lööf locka till sig ytterligare 9 mandat sedan valet 2014? Hon var ju en psykopat redan då.
Citera
2021-07-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns förstås många olika sätt för det, det har t.o.m. förekommit att högar med röstsedlar har försvunnit.

Hört att du inte jobbat som projektledare… lycka till med att samordna en sådan operation till den grad att det ändrar resultatet på ett meningsfullt sätt utan att någon snackar. Det krävs ett rätt sammansvetsat gäng för det.
Citera
2021-07-04, 14:02
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Varför skulle de under dagen inte kunna luska fram vart alla i en vallokal står politiskt? Varför måste detta ske överallt? Det räcker att det sker i förorterna runt våra tre-fem största städer. Vem har sagt att "alla icke-SD:are" är förespråkare för valfusk? Det räcker med väldigt få röstlokaler utanför de stora städerna jämfört med alla vallokaler som finns.

SD hade lätt kunnat få allt mellan 19-25% med tanke på vad OU:arna innan valet visade i flera veckor. Men 17,53? ALDRIG! Det var därför jag skrev i underkant. Vad hade MP i samma mätningar innan valet? De låg i stort sett under spärren hela tiden. Hur kunde häxan Lööf locka till sig ytterligare 9 mandat sedan valet 2014? Hon var ju en psykopat redan då.

Sverigedemokraterna hade fått en bra bit över 20 procent om vi hade haft anonyma val. De svenska vallokalernas utformning är en demokratisk skandal. Varken mer eller mindre. Läs gärna länkarna nedan
Senast redigerad av S.Kandal 2021-07-04 kl. 14:04.
Citera
2021-07-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vet ej om de kan stämplas som valfusk men i min vallokal i Dalarna var röstsedlarna för SD inte tillsammans med de andra, man fick gå en bit bort från kön för att hämta dem. Och visst tittade röstmottagarna snett på en när kuvertet skulle lämnas. Man kände sig illa till mods liksom...

Det måste ha hänt i andra vallokaler också.

Jag har alltid känt mig snedstirrad av röstmottagnarna oavsett vilket parti jag röstar på, alla tre gånger jag fått göra det.

Med det här med valfusk är väl lite OT, eller?
Citera
2021-07-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det som krävs är följande:

En ny regering, 20 års totalstopp av mena-invandring, utvisning och återkallat medborgarskap vid brott.
Sverige blir självklart aldrig som förr men bättre blir det sannerligen om ovan inträffar. Det kan inte gärna bli värre.

En regering som inte är rädd för EU, FN, Rädda Skäggbarnen, Röda Korset och andra aktivister som redan nu tycker att Sverige har en för stram migrations politik. Vi kommer att likställas med Ungern och de andra som ej vill ha några migranter alls då måste regeringen stå på sig, undrar om Uffe är kapabelt till det med det där flinet han har.
Citera
2021-07-04, 14:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Hört att du inte jobbat som projektledare… lycka till med att samordna en sådan operation till den grad att det ändrar resultatet på ett meningsfullt sätt utan att någon snackar. Det krävs ett rätt sammansvetsat gäng för det.

Då har du hört fel för det har jag gjort. Du har däremot inte hört eller inte förstått att detta kan göras utan samordning eller en stor konspiration som jag skrivit. Det visar på bristande förståelse att tro att detta måste centralstyras. Det krävs lika lite för valfusk som när MSM kör ut samma budskap till folket.
Citera
2021-07-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Jag har alltid känt mig snedstirrad av röstmottagnarna oavsett vilket parti jag röstar på, alla tre gånger jag fått göra det.

Med det här med valfusk är väl lite OT, eller?

Ja det är det men det var inte jag som startade det så MOD kan gärna ta bort det
Citera
2021-07-04, 14:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sverigedemokraterna hade fått en bra bit över 20 procent om vi hade haft anonyma val. De svenska vallokalernas utformning är en demokratisk skandal. Varken mer eller mindre. Läs gärna länkarna nedan

Detta är givetvis också faktorer. Men om folk var rädda eller kände sig utpekade i de senaste valen så är det ju bara för att MSM driver det drevet mot SD mot gjort från första början. Tyvärr lyssnar ju majoriteten på MSM.
Citera
2021-07-04, 14:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Vet ej om de kan stämplas som valfusk men i min vallokal i Dalarna var röstsedlarna för SD inte tillsammans med de andra, man fick gå en bit bort från kön för att hämta dem. Och visst tittade röstmottagarna snett på en när kuvertet skulle lämnas. Man kände sig illa till mods liksom...

Det måste ha hänt i andra vallokaler också.

Ja det är helt klart ett valfusk och det har förekommit på andra platser också. Liknande som att SDs valsedlar helt har försvunnit har förekommit också och det påverkar även om det är möjligt att ta en blank röstsedel och skriva partinamnet på.
Citera
2021-07-04, 14:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok. Då bör hon rimligen vara ett cementerat nej i din uppfattning, eftersom S och C inte ens kommer använda hennes lista som dasspapper. Jag tror mycket väl hon kan rösta nej, så länge antalet nej blir mindre än 175.

Hennes krav hade knappt ens varit realistiska i en V+S-regering som samlat majoritet.

Vilka punkter anser du skulle ha varit omöjliga för en V+S-regering?
Citera
2021-07-04, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Precis, och det är just därför även enskilda ledamöter inom L också har utslagsröst.
Naturligtvis. Men just de får nog räkna med att de slår ut även sitt eget parti om de skulle gå emot Sabunis linje.
Citera
2021-07-04, 14:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det där är ett problem för Löfven och S. Inte egentligen för C.
C lär bara förhandla med S. Om C får igenom sina reformer kan dom kanske vara nöjda så.

Och om det blir en M+KD+SD budget så kanske inte C ser det som ett stort bekymmer. Däremot är det frustrerande för S. Och för V naturligtvis. Men då har V bett om det.

Att V röstat på S i decennier är ju för att det är det minst dåliga för V.
Ska V plötsligt komma på att det är bättre att rösta på M?
Jag tvivlar ju.

Hur som helst lär Vs förändrade attityd påverka C. De kan inte längre föra fram samma paket. Att göra det kommer att medföra ett extraval.

Vad som är så konstigt är att C anser att det inte är möjligt att också ge ett bud till borgarna. Det måste vara så att de har interna undersökningar om att deras väljare verkligen hatar SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in