2021-06-16, 12:08
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Du länkar till ett eget inlägg med dravel?
Nej, länken går inte till ett inlägg av mig.
Citat:
Återigen, anonyma konton på Flashback är inte representativa.
Enligt dig alltså.

För, som sagt, dessa anonyma konton på Flashback brukar påstå att de offentliga högljudda feministerna är de som inte är representativa för feminister.

Men det är bra att jag har dig att hänvisa till nästa gång nån påstår det.
Citera
2021-06-16, 12:14
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, länken går inte till ett inlägg av mig.

Enligt dig alltså.

För, som sagt, dessa anonyma konton på Flashback brukar påstå att de offentliga högljudda feministerna är de som inte är representativa för feminister.

Men det är bra att jag har dig att hänvisa till nästa gång nån påstår det.
När jag klickar på länken hamnar jag på ett inlägg av dig.

Bra om du börjar fatta att anonyma konton inte är bra källor.
Citera
2021-06-16, 12:17
Avslutad
Citat:
Vem är vem?
TS tycker för lite, du för mycket.
Citera
2021-06-16, 12:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
När jag klickar på länken hamnar jag på ett inlägg av dig.
Jaså?

Det var mycket märkligt.

Länken går till det här inlägget: (FB) Feministers tystnad om de ökade sexbrotten och gruppvåldtäkterna i Sverige

Det är som synes inte skrivet av mig.

Här är länken igen, kopierat ur ditt citat så det inte ska bli missförstånd:

(FB) Feministers tystnad om de ökade sexbrotten och gruppvåldtäkterna i Sverige

Båda går till inlägg 62802391 och det inlägget är inte skrivet av mig, utan av Klauz.

Jag citerade också ur inlägget så att du skulle slippa klicka på länken du av någon outgrundlig anledning inte kommer rätt med, men jag ville inte ha med Klauz i citatet eftersom jag tycker det är onödigt att dra in hen i diskussionen. Därför länkade jag till inlägget separat.
Citat:
Bra om du börjar fatta att anonyma konton inte är bra källor.
Jag tror helt enkelt att du klickar fel eller inte begriper vad du läser.

Jag tror inte du vet vad "källa" är för något heller.

Jag har nu gett två exempel när Saudiarabien använts som argument för att feminism behövs i Sverige.

Här är ett tredje exempel:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar var är det vetenskapliga stödet för att kvinnor i världen aktivt förbjuds massa saker som ges till män? Ja UJ!!! satans vad jobbigt leta upp den typen av empirisk bevisning du…uj uj.
Att saudiarabsika kvinnor inte får ha körkort, eller resa utan en mans tillstånd ex. är ju självklart bara något dessa kvinnor "känner". Bara känslomässigt trams eller hur?

När ska du ge upp?
Citera
2021-06-16, 12:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
TS tycker för lite, du för mycket.
TS undrar varför inte feminister protesterar mot Saudiarabien.
Citera
2021-06-16, 13:07
Avslutad
Citat:
TS undrar varför inte feminister protesterar mot Saudiarabien.
Och du tycker att de tar upp Saudiarabien så ofta att de borde tröttna.
Citera
2021-06-16, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ooh touchy touchy.

Var jag elak?

Allt jag säger är att det finns större tänkare än Jordan Peterson.

Du får gärna reda bland hans påståenden och förklara för mig vad han menar. Jag skrev ett långt inlägg till "Slö" där jag bemötte vad Jordan Peterson säger i klippen.

Jag har fortfarande inte sett några bevis på en "galen allians mellan "feministerna och radikalislamisterna"

Eller menar han att de är allierade bara för att "feministerna" inte protesterar mot islam dygnet runt?

Sveriges regering säger sig vara feministisk, men den enda politiker jag någonsin hört kritisera Saudiarbien på allvar är Jonas Sjöström.

Det är nog det Jordan Peterson menar. Alla dessa vapenaffärer från svenskt och amerikanskt håll med Saudiarbien och att de släpps in i FN med mera.

Personligen hade jag gärna sett att Saudiarbien blev helt utfrusna, men det finns saudiska prinsar som äger och handlar med några av de största bolagen/märkena i världen.

Jag svarade på min egen fråga. Med "feministerna" menar Jordan Peterson såklart regeringarna i väst.

Isåfall förhastade jag mig när jag kallade honom "korkad".

Bra skrivet! Lite lagom ranssakan, något backande och en sidstepp eller två. Helt acceptabelt.

Kudos!
Citera
2021-06-16, 13:30
Avslutad
Citat:
Det vore väl inte så förvånande om det uppstått hjärnskador efter 12 dagar i koma. Svårt att tänka mig att hjärnan fungerar likadant efteråt.

Läs på.
Citera
2021-06-16, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Läs på.
Vad ska jag läsa på? Om 12 dagars koma kan ge hjärnskador?
Citera
2021-06-16, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag skulle nog egentligen, trots allt, inte kalla Jordan dum.

Men hans resonemang är ofta det.

För han säger en massa ogenomtänkta saker, han får för sig att olika saker, till synes valda helt på måfå, är väldigt signifikanta och djupa. Allt är så väldigt dramatiskt i hans värld, allt är så profound. Sen så tänker han inte så mycket på att de saker han idag säger är viktiga och djupa kanske inte riktigt går ihop med de saker han igår sa var viktiga och djupa sanningar om den mänskliga upplevelsen. Det är därför han så ofta säger saker som är hopplöst svåra att förena med varann, det som gör honom till en så obegriplig filur.

Hans lyxiga tillvaro där han aldrig har behövt kämpa för några rättigheter har gjort honom övertygad om att det i själva verket är så för alla andra också. Rättigheter, det är sånt som staten (eller ännu hellre, kungen, eller gud) tilldelar en av ren välvilja. För staten, kungen och eller gud vill alltid väl, ledare är alltid goda, hierarkier är alltid bra, att stora folkrörelser har kämpat för saker, ta t ex 8 timmars arbetsdag (vid början av industrialiseringen kunde det vara så mycket som 16 timmars arbetsdagar), Jordan skulle antagligen mena att faktumet att fackföreningar etc kämpat för att få ned det till 8 timmar inte har haft någon effekt. För i själva verket var det en serie mirakel som minskade arbetstiderna samtidigt som rörelserna verkade och flyttade fram sina krav.
Problemet med godhetsknarkare är att ni ska hjälpa 1 men förstör för flera andra.

Vilka saker är ogenomtänkta som Jp säger.
JP tycker jag säger väl genomtänkta saker hela jävla tiden.
Du din idiot kan inte ens specifiera vad för ogenomtänkta saker JP skulle ha sagt.

Så hur jävla genomtänkta är dina egna uttalanden din korkade jävla idiotjävel?

Intressant att du tar upp och hyllar fackföreningar. Hur många arbetares fackföreningsavgift krävs det för att försörja en fackpamp med lön på 100 tusen nånting?

När man jobbade i början av industrialiseringen så hade de flesta ett eget hus, idag så har de flesta inte sitt eget hus. Utan bor som slavar packade i betongblock.

Beräkningar och avvägningar har gjorts så att vi kan ha maximal profit till de rikaste, och i takt med att ekonomin blåses upp med inflation så har man också minskat arbetsmängden och fördelat ut den, till mer arbetare/skattebetalare.
I samband med automatiseringen så var man tvungen att hitta på utfyllandsjobb så folk håller sig sysselsatta och pengarna går runt.

Vad tror du händer om vi inte får en liten "löneökning" när kronan blir mindre värd? Mindre köpkraft=mindre skatteintäkter.
Och skatterna är över 50%, halva befolkningen parasiterar på andra halvan, medellönen ska va 38k men är i verkligheten runt 26k.
Var går pengarna då eller resurserna eller överskottet, jo de mjölkas ut ur systemet och omsätts till reella tillgångar. Av till exempelvis bankchefer.

Det här är för mycket grejer att hålla i huvudet för flashbacks vilseledda vänsterhoror och nyttiga idioter.

Känns det bra att jobba för de allra rikaste 1%arna?
Citera
2021-06-16, 14:41
Medlem
Citat:
Vad ska jag läsa på? Om 12 dagars koma kan ge hjärnskador?

Nä, om vad som hände, varför och hur han kände sig när det var över.

Du kan lyssna bara om du nu är intresserad.

(Reposted) - Peterson Family Update June 2020
https://www.youtube.com/watch?v=GzRbEMzr0k8

Sen kan du ju titta vad han åstadkommit sen sin sjukdom och tillfrisknande i samma kanal.
Citera
2021-06-16, 14:41
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Och du tycker att de tar upp Saudiarabien så ofta att de borde tröttna.
Ja? Det är ganska tröttsamt att det hänvisas till Saudiarabien när man argumenterar mot feminism.

Här gör du det, tex:

Citat:
Fast det där är ju bara trams. Termen patriarkat används för att beskriva ett visst sorts samhälle som många människor har levt eller lever i.

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/lång/patriarkat
familje- eller samhällssystem där den politiska och ekonomiska makten, både inom hushållet och i den offentliga sfären, innehas av äldre män (...)
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Patriarkat_(sociologi)
Patriarkat av grekiskans πατριάρχης (patriarkhēs, "fadersvälde")[1][2] är ett samhällssystem där män har den primära makten och de flesta ledande positioner inom politiska, ekonomiska, religiösa, sociala, och finansiella institutioner domineras av män.

Om ni inte tycker att ex Saudiarabien eller Afghanistan passar in på dessa definitioner, vad är det då som ni inte tycker stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in