2018-12-11, 20:48
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Så alla minoriteter är utsatta? För det måste vara ditt grundantagande om det ska vara ett logiskt sammanhängande argument.

Nej, men alla religiösa eller etniska minoriteter (m fl).
Citera
2018-12-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Aha så utsatt är alltså en omskrivning för religiös, etnisk etc minoritet enligt din definition? Det verkar vara en något mager definition där namnet antyder något helt annat
Citera
2018-12-11, 20:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Jordan Peterson skall alltid krångla till det så oerhört.

Kvinnor gnäller. Vem gnäller man i regel på? Jo, på den auktoritet man tror kan göra något åt ens problem. Kvinnor är liksom barn biologisk programmerade till att gnälla, gnata och gnyla. Dett faktum kan inte en endaste man som haft någon typ av nära förhållande till en kvinna förneka. Svenska kvinnor slåss mot vita heterosexuella män för att de är attraherade till dem och underkastar sig dem. Att gnälla frenetiskt som ett barn/feminist är att erkänna att ens eget öde vilar i en annans händer.

Jag är helt med dig hela vägen. Men du missar den viktiga fortsättningen.
Vad som hände var ju att mannen missade feministens shit test.
Istället för att vara den stadiga fallosen som kvinnan vill ha så blev det en mjuk och impotent betahanne.
Kvinnan började förakta mannen än mer.
Sen dyker den muslimske, oförstörde alfahannen in i bilden…

Detta mönster kan observeras i otaliga förhållanden också, men nu ser vi det på kollektiv nivå.
Citera
2018-12-11, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Kollade lite precis och såg att valdeltagandet var förhållandevis högt i vissa förorter. Såg att S dominerade, men att variationer fanns. Exempelvis landade SD näst flest röster i Lindängen Centrum, att de hamnade på tredje plats i Kastanjegården och tvåa i Norra. De kom på tredje plats i Angered Centrum och så vidare. Så du har rätt i att valdeltagandet börjar ta fart (i vart fall vad gäller det senaste valet). Jag tänker dock inte påstå att SD med denna utveckling riskerar att islamiseras inom loppet av något decennium eller så.

Med det sagt påstår jag inte att det är omöjligt, bara inte sannolikt.

Jag vet inte vad du menar med klanröstning. Är det någon specifik politiker som har kryssats med backning av en specifik klan?
Vet inte vad du vill säga med din analys, Är man insatt så vet man hur människor i Botkyrka, Rinkeby och Rosengård röstade, det var på S och V. SD kommer aldrig bli ett islamistiskt parti, du måste försöka skämta på nått sätt. Mycket lättare att infiltrera vänsterpartier eftersom de redan från början är positiva till invandring och islam. Företrädarna för dessa partier är också skiträdda för att bli anklagade för att va rasister och vågar inte säga ifrån om de skulle se uppenbar hederskultur eller sharia praktiserad bland sina medlemmar. Så Socialdemokraterna kommer att falla, det är bara en tidsfråga. Allt har med hur stor invandring vi har de kommande åren. Partierna till vänster är också de som gynnas mest av invandring och verkar därför för en fortsatt hög sådan. Det kommer bli deras egen undergång, och hela demokratins undergång.

Klanröstning:
https://www.youtube.com/watch?v=XO0KSzNzHS0&t=14s
Senast redigerad av Apollion 2018-12-11 kl. 21:14.
Citera
2018-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Sir Dwain i tråden är förövrigt den mest korkade kvinna jag skådat, tror jag.

Kan vara ett av de oslugare inläggen på senare tid och inte minst ofrivilligt självironiskt i.o.m att du kallar folk korkade.
Det är med stor säkerhet man kan antaga att du aldrig skådat denna kvinna.
Om vi låtsas att du ändå hade gjort det och även då hade kommit fram till att det är den mest korkade kvinnan, så kan det möjligen förklaras av att du förutsägbart inte träffar så värst många kvinnor, kanske inga alls.
Citera
2018-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Jag har skådat henne, det räcker så. Märker dock att du blev lite nödig i blöjan av min kommentar, sanningen svider antar jag

Sanningen kan svida absolut.
Du däremot är främst underhållande i all din dumhet.
Citera
2018-12-11, 22:33
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Vet inte vad du vill säga med din analys, Är man insatt så vet man hur människor i Botkyrka, Rinkeby och Rosengård röstade, det var på S och V. SD kommer aldrig bli ett islamistiskt parti, du måste försöka skämta på nått sätt. .

Klanröstning:
https://www.youtube.com/watch?v=XO0KSzNzHS0&t=14s

Jag är inte insatt specifikt i hur det röstades i dessa områden. Mest troligt dominerar S, V och SD. Mp är nog med på ett hörn där också.

Det är ju det jag säger. Det lär inte hända. Men din argumentation går att överföra också på övriga partier. Det vill säga om du ö h t anser att de skulle vara plastiska på det vis du hävdar att S är det. Hur det än ligger till med den saken är ett decennium en orealistisk prognos. Det förutsätter att S under denna tid skulle kunna lösgöra sig från sitt övriga valmannastöd, att svenska väljare med muslimsk bakgrund som röstar på S är islamister, samt att samförstånd bland dessa fraktioner (med muslimsk bakgrund d v s) råder.

Do tell.

För svensk demografi är det problematiskt med invandring visserligen, men din statistiskt grundade analys är uddlös. Det går nämligen att göra exponentiella projektionsberäkningar baserat på nativitet och intag med mer.

Berätta med egna ord om vad du menar med klanröstning.
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-12-11 kl. 22:36.
Citera
2018-12-11, 22:41
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Ja, islamist var kanske att ta i. Å andra sidan så är ju tillmälet så luddigt att det lika gärna kunde stämma in på personen i klippet.

Det är ju en flytande gräns mellan att vara muslim och islamist. Skillnaden är väl hur fundamentalistisk man är i sin tro på en skala, och relativt sett är ju alla muslimer islamister relativt en vanlig sekulär europé. Särskilt om personen i fråga vrålar Allahu Akbar på ett torg

Men PartyTintin var för övrigt rätt ute tycker jag. Det är synen på världen som har vissa likheter mellan islamism och feminism och som strider mot individualismen. Det är ju vad JBP hävdar också. Att blint grupptänk på individens bekostnad är lika illa oavsett vilken grupp som tillämpar synsättet, därför att det hämmar utvecklingen av för mänskligheten gynnsamma företeelser.

Edit:

Vet inte vad jag ska svara på det här inlägget.
Citera
2018-12-12, 00:55
Medlem
Citat:
Naaw gör det ont att bli krossad sötnos? Putten då

Jätteont, du är en sådan otrolig krossare....
Det är nästan så jag får lust att använda en smilie i brist på argument.
Citera
2018-12-12, 01:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Hur får du till att etniska minoriteter alltid är förtryckta? Enligt vilka mått?

Gäller det exempelvis kinesiska minoriteten i Sydostasien som äger i princip alla företag och hör till absoluta överklassen i de länderna?

Gäller det teuregminoriteten i Sahel-området som ofta äger svarta majoritetsbefolkningen som slavar?

Gäller det vita mexikanare som exempelvis är de enda som syns i mexikanska telenovelas?

Gäller det asiatiska amerikaner som tjänar 50% mer än vita amerikaner?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-12-12 kl. 01:19.
Citera
2018-12-12, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
.. ett decennium en orealistisk prognos. Det förutsätter att S under denna tid skulle kunna lösgöra sig från sitt övriga valmannastöd, att svenska väljare med muslimsk bakgrund som röstar på S är islamister, samt att samförstånd bland dessa fraktioner (med muslimsk bakgrund d v s) råder... För svensk demografi är det problematiskt med invandring visserligen, men din statistiskt grundade analys är uddlös. Det går nämligen att göra exponentiella projektionsberäkningar baserat på nativitet och intag med mer.
Nej, idag hinner det hända mycket på 10 år, och utvecklingen går allt fortare. Hade du sagt samma sak för tio år sen hade jag hållit med, men inte nu längre. S kommer att bli ett renodlat invandrarparti inom kort. Hela deras väljarbas kommer att utgöras av invandrare och svenskar kommer bli minoritet inom partiet. Klanröstning eller etnisk röstning kommer medföra att toppnamnen inom partiet kommer utgöras av invandrare, och hela politiken inom partiet kommer bli mer muslimskt och så småningom islamistiskt. Det är ett fenomen som kan ses i hela samhället. Invandrare och muslimer ges särskilda förmåner så som att gå före i bostadskön, gratis tandvård, hemspråksundervisning. Speciella kulturella yttringar framhävs som spännande och uppfriskande, så som hijab, och även burka kommer att bli en exotisk kulturyttring. Domare inom rättsväsendet kommer att döma efter mer muslimska lagar, så som redan skett med nämndemän från centerpartiet. Sakta smyger sig sharialagar och islamism på, det kommer ses som något bra av vänstern och sossarna. Svenska sossar kommer inte våga säga ifrån av rädsla av att ses som rasister, och sedan är det bara helt plötsligt så att sossarna börjar kämpa för muslimska värderingar och tillslut islamism. Det är inte alls en orealistisk prognos. Det går att göra projektionsberäkningar på nativitet och intag med mera ja, och de visar att etniska svenskar i Sverige minskar och islam ständigt ökar.

Detta med att ge invandrare och islam särskilda förmåner är början på renodlade sharialagar, där muslimer ses som "mer värda" än andra folkgrupper. Detta är den fundamentala skillnaden mellan sharialagar och andra t.ex. västerländska lagar. Sharia strävar inte efter att alla skall behandlas lika under lagen.
Senast redigerad av Apollion 2018-12-12 kl. 08:58.
Citera
2018-12-12, 09:09
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Nej, idag hinner det hända mycket på 10 år, och utvecklingen går allt fortare. Hade du sagt samma sak för tio år sen hade jag hållit med, men inte nu längre. S kommer att bli ett renodlat invandrarparti inom kort. Hela deras väljarbas kommer att utgöras av invandrare och svenskar kommer bli minoritet inom partiet. Klanröstning eller etnisk röstning kommer medföra att toppnamnen inom partiet kommer utgöras av invandrare, och hela politiken inom partiet kommer bli mer muslimskt och så småningom islamistiskt. Det är ett fenomen som kan ses i hela samhället. Invandrare och muslimer ges särskilda förmåner så som att gå före i bostadskön, gratis tandvård, hemspråksundervisning. Speciella kulturella yttringar framhävs som spännande och uppfriskande, så som hijab, och även burka kommer att bli en exotisk kulturyttring. Domare inom rättsväsendet kommer att döma efter mer muslimska lagar, så som redan skett med nämndemän från centerpartiet. Sakta smyger sig sharialagar och islamism på, det kommer ses som något bra av vänstern och sossarna. Svenska sossar kommer inte våga säga ifrån av rädsla av att ses som rasister, och sedan är det bara helt plötsligt så att sossarna börjar kämpa för muslimska värderingar och tillslut islamism. Det är inte alls en orealistisk prognos. Det går att göra projektionsberäkningar på nativitet och intag med mera ja, och de visar att etniska svenskar i Sverige minskar och islam ständigt ökar.

Detta med att ge invandrare och islam särskilda förmåner är början på renodlade sharialagar, där muslimer ses som "mer värda" än andra folkgrupper. Detta är den fundamentala skillnaden mellan sharialagar och andra t.ex. västerländska lagar. Sharia strävar inte efter att alla skall behandlas lika under lagen.

Det är rätt intressant att du besvarar en del av min text utan att bemöta vad den faktiskt säger. Det är variabler som din kalkyl måste räkna med nämligen. Det och det rimliga antagandet att det troligtvis finns islamister som motsätter sig valdeltagande (ex hizb ut tahrir, dawla al islamiska med mer).

Kan du för övrigt presentera den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in