Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det hela blev ju så jäkla fel när "någon" ringer direkt till polisen istället för 112 - dvs den "riktiga" vägen. Möjligen är det så att den som ringde fått ett visitkort av en polisman under utredningens gång, och inringaren använt sig av det numret. Det är ju ibland ett direktnummer. "Om du kommer att tänka på något mer så ring mig. Här är mitt kort".
Det är så konstigt så jag började tom undra om de vill släppa uppgifter för att det är nåt skumt i polishuset, nån tystnadskultur.
För de bryter i sig mot förundersökningssekretess iom att det är i ÅKs regi.
HD är den som först rapporterar att LW hittats död. Enligt JS är det rakt inte när de passerar BP som hon vill ha det till.
Oavsett om det kommer från SD så är det en polis som han säger förmedlat till HD (vilket i sig likaväl kan vara via SOA).
Sen är det (troligen) SOA igen eftersom det berör en man och landsbygden, troligen Folketorp (utifrån foton) .
Ja, då går det ett samtal direkt till polishuset.
Om de nu påbörjar HLR så hade det väl varit på sin plats att få dit en ambulans direkt och inte sinka tiden. Han lär ha haft huvudet kvar, inte sett totalt rutten ut (i.e stendöd länge), riktigt så pantade är inte polis på dödstecken.
Jag har aldrig hört talas om att larm går sådana vägar oavsett sjukdom, olycka, mord, misstänkt eller bekräftat självmord.