Ja, extremt överdrivet, annars är det case closed, typ som om det var mer legalt att skriva om henne innan domen föll.
HD har ingen koppling till aktuellt åtal och har därmed lika lite med domen att göra - men är i centrum, det är ett mångårigt triangeldrama.
Att SD har mördat Lena visar Hovrättsdomen.
Lena var inne i en nedåtgående spiral av destruktivitet. Hon hade absolut sina egna tillkortakommanden och en extrem rädsla för att lämnas gav en patologisk bindning.
Hennes enda strå av makt blev att hota med ett avslöjande. Hon var i underläge och är inte jämförbar med HD relaterat till SD, lika lite som hennes mer eldbefängda personlighet var.
Ihop med en, i andra lägen positiv egenskap, så vände det sig emot henne själv:
Hennes styrka som enveten och driftig blev en kamp för upprättelse bland alla tomma löften och svek.
.... Och samtidigt extremt farligt, vilket hon inte förstod vidden av sen HD tog ut skilsmässa. För SD blev det ordagrant blodigt allvar.
Hon verkar inte ha förstått att hon hamnade i en ännu farligare position; hur pressad SD blev vid kontrollförlust med fokus att återfå HD och en forna status quo.
Det är i just den delen jag inte ser HD som hjärntvättat offer och risk att hon vill ha en upprättelse som inte spelar i samma division.
Hon är inte längre en kvinna som är passiv som psykiskt sjuk anno 2017/18.
Hon övervakar, ställer krav, har insyn i hans konton och hon sätter riktlinjer mor LW.
Hon cirkulerar hela tiden kring SD, trots ny partner, skilsmässa och flytt. Hon vågar sig på att vara otrogen, lämna och ljuga. Roar sig på hotell och borde vara död för länge sen relaterat till riskfaktorer i sjuka relationer.
Att hon önskar Lena död och egocentrerat funderar på vad ett sånt scenario skulle innebära för henne - är bara för mycket.
Lena har knappt ens försvunnit.
Att sen omlogga hennes cacher påminner om triumferande, hur en katt slickar sig om munnen efter att ett byte är tillintetgjort.
Här är en låt som Lena lyssnade på.
La den med lyrics, vacker men vemodig i sammanhanget då hon hade börjat vända fötterna i rätt riktning.
Precis som du beskriver Lena här, just så har jag också uppfattat henne. Hennes stora rädsla för separationer och den 6 år långa relationen med ärkenötet SD knäckte henne som människa. Han tog dessutom ifrån henne (eller: hon dolde) de bästa bitarna av hennes personlighet mot slutet.
Hon ville ha upprättelse och rättvisa, men hennes väg dit var stängd. Tror att hon förstod det själv mot slutet. Då riktade hon i stället in sig på hämnd och avslöjande gällande paret Ds förehavanden. Men hon underskattade SDs farlighet och därmed skrev hon under sin egen dödsdom.
(Låten är jättefin, den fanns inbyggd i min mobil när den var ny)
Precis så ser även jag på LW vs HD, de har inte varit i samma utsatta position.
Av det man kan utläsa i fup och förhör så finns ingenting som tyder på att HD har varit gaslightad och i fara.
Att lyssna på YT-länken högg verkligen till i hjärtat, med tanke på L*enas önskan om något bättre i framtiden
De var verkligen inte i samma sits, HD visste vad Stefan gick för och lurade honom, så som han fört henne bakom ljuset.
Att hon ska ses som ett stackars offer i allt, är inte rimligt.
Hon är en copycat.
Varför bär hon ens en omlottring, nu? Efter Stefans död? Någonting som Lena alltid bar?
Hela människan lyser av triumf. Jag äcklas och till råga på allt, så omhuldas hon.
Hade hon öppnat munnen och berättat, hade det varit löst för länge sen, nu blurrar aftonbladet Stefan och omnämner honom som 47-åringen?! Han är dömd!
HD visste vad hon gjorde, tryggade sin inkomst med fkassan, SD och tourens fiffel.
Hon ville inte vara med Stefan, men hon insåg att utan honom vid sin sida skulle livet bli knepigare.
Vi vet inte vad han kan ha ställt till med.
Det kan finnas mycket som har gått under radarn.
HD har funnits där som ett skydd och hjälpt till att dölja och mörka hans misstag.
Som HD sa till Sill*n: "Vad har han nu gjort?" I mina öron låter den meningen som att han brukar ställa till med tokigheter.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-20 kl. 12:13.
Ni är inte ensamma om de funderingarna.
Jag har tagit upp det många gånger i tråden, men däremot har jag aldrig kontaktat kommunen eller någon annan inblandad.
Detta borde vara något för tidningarna eftersom kommunen och dess organisationer sekretessar uppgifter som ska vara offentliga. Tidningarna skulle kunna överklaga och gräva i detta när kommunen skyller på någon underorganisation eller på att inblandade har slutat. Någon slags koll borde de ändå ha på hur de fördelar sina bidrag.
Det finns inte redovisat, eftersom det var många olika bidragande turism och upplevelser inbakade i ett och samma projekt, med att få ökad tillströmning till Örebro.
Genom, hiking, cykling, geoburkar, båt/vatten, många olika bidrag och tjänster som kunde kopplas till "eventet"
Jag antar att det är så många som fått ta del av "kakan" att det inte är lönt att försöka leta, då det överallt sitter någon med kaksmulor, som stoppar eftersökandet.
Ni är inte ensamma om de funderingarna.
Jag har tagit upp det många gånger i tråden, men däremot har jag aldrig kontaktat kommunen eller någon annan inblandad.
Detta borde vara något för tidningarna eftersom kommunen och dess organisationer sekretessar uppgifter som ska vara offentliga. Tidningarna skulle kunna överklaga och gräva i detta när kommunen skyller på någon underorganisation eller på att inblandade har slutat. Någon slags koll borde de ändå ha på hur de fördelar sina bidrag.
Ja det stämmer ju, du har också drivit frågan. Kommunens ovilja att lägga korten på bordet i frågan, gör mig bara ännu mer nyfiken på vad de har dolt. Det med den av kommunen självrådande mörkningen rimmar otroligt illa med offentlighetsprincipen.
När jag ringde för drygt ett år sedan så uppstod en besvärande tystnad i andra änden och det enda jag fick mig till livs var att ingen av dem som jobbade på den tiden med bidragsfrågor till föreningsverksamheter jobbade kvar....
Ingen?
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-20 kl. 12:42.
Precis så ser även jag på LW vs HD, de har inte varit i samma utsatta position.
Av det man kan utläsa i fup och förhör så finns ingenting som tyder på att HD har varit gaslightad och i fara.
Att lyssna på YT-länken högg verkligen till i hjärtat, med tanke på L*enas önskan om något bättre i framtiden
När hon var psykiskt sjuk är det lätt att se hur hon kunde manipuleras.Att inte orka revoltera som deprimerad är begripligt.
Samtidigt finns väldigt skeva argument från henne att hon visste om otroheten länge och hade nån sorts acceptans, ihop med en vilja att lägga all skuld på LW och sen försöka tystna ner det hela i Geocachingvärlden.
Detta beteende ser jag som kompartmentalisering samt att hon bygger murar för att skydda sig själv; att hon inte vill vidröra känslan av skam och förödmjukelse.
De flesta försvarsmekanismer fyller en funktion - en begränsad tid.
Ihop med psykisk ohälsa kan det vara förödande på en viss nivå och obarbetat kan det skena iväg oavsett om en person kommit på fötterna.
Hon vill gärna betona att LW var en jättejätte nära vän. I förhör ses att det kommer som på automatik men hon ändrar sig under samtalets gång. Det är som om hon lever i det förflutna och bejakar bilden i nuet.
Självklart är det ett svek då det är otrohet i en nära krets men samtidigt ger det väl en förstärkt bild över hur hemsk LW varit mot henne. Det är lite drama queen över det hela.
HD i förhör 19 maj 2018:
"Ja men det här är ju .. asså .. ah ja kanske inte är rätt person o säga det men det här är en sjuk människa. Eh .. som har varit en jättejätte nära vän eh i många år. Vi fick barn samtidigt, vi bodde nästan grannar .. eh .. Vi umgicks ganska mycket eller ja .. jo vi umgicks mycket för vi hade två tjejer, min äldsta å hennes .. mellanbarn .. är bara födda med 3 veckors mellanrum.
Så vi umgicks asså .. ja .. i parken hemma, vi träffades .. barnen lekte ganska mycket.. eh .. o
sen har hon funnits där .. eh vi har inte haft nå jä .. asså nära .. ja vet inte .. jo .. nej det är inte den jag har ringt när det har varit jobbigt eller liksom såna saker men hon har funnits där. (..) "
LW säger tvärtom:
H har aldrig varit min vän. Men ytlig fb-vän byggt på att vi är grannar och ge-kretsen
8 jun 2017 11 :55
Att avsky en älskarinna är fullt begripligt likaså, likaväl som gränssättning om otrohet avslöjas.
Hennes hat och avsky är bortom det sundas gräns. Det är något i en helhetsbild som inte stämmer, det hovrar nåt över henne som inte är friskt alls IMO, oavsett stabiliserad via behandling, terapi och att hon är åter på banan.
Hon ältar och ältar och ältar. Förefaller fixerad.
Trots skilsmässa där hon inte längre har ett dugg med varken SD och LW att göra så fortsätter hon. Trots ny partner som hon håller dold och ljuger om.
Hennes familj curlar (vilket jag tror är bra för barnen då de har dem mycket) men förhören med hennes familj ger ett osunt intryck, som om de är livrädda att hon ska bli sjuk igen, ihop med motsättningar som finns i historiken (syster och mor). Ett beskyddande som i sig kan bli absurt, även empati kan vara skadligt.
HD kan nämligen indirekt styra i värsta fall, om de anpassar sig efter henne (sjukdomsvinst).
Ja det stämmer, du har också drivit frågan. Kommunens ovilja att lägga korten på bordet i frågan, gör mig bara ännu mer nyfiken på vad de har dolt. Det med den av kommunen självrådande mörkningen rimmar otroligt illa med offentlighetsprincipen.
När jag ringde för drygt ett år sedan så uppstod en besvärande tystnad i andra änden och det enda jag fick mig till livs var att ingen av dem som jobbade på den tiden med bidragsfrågor till föreningsverksamheter jobbade kvar....
Ingen?
Det måste väl ändå finnas dokumentation från den tiden? Ekonomin måste ju finnas redovisad någonstans.
Det måste väl ändå finnas dokumentation från den tiden? Ekonomin måste ju finnas redovisad någonstans.
Det kan man ju tycka. Men vad gör man när man möts med kompakt tystnad och/eller bortförklaringar när man vill ha upplysningar (som inte alls får sekretessas)?
Precis som du beskriver Lena här, just så har jag också uppfattat henne. Hennes stora rädsla för separationer och den 6 år långa relationen med ärkenötet SD knäckte henne som människa. Han tog dessutom ifrån henne (eller: hon dolde) de bästa bitarna av hennes personlighet mot slutet.
Hon ville ha upprättelse och rättvisa, men hennes väg dit var stängd. Tror att hon förstod det själv mot slutet. Då riktade hon i stället in sig på hämnd och avslöjande gällande paret Ds förehavanden. Men hon underskattade SDs farlighet och därmed skrev hon under sin egen dödsdom.
(Låten är jättefin, den fanns inbyggd i min mobil när den var ny)
Hur mycket mer det blev av den saken är jag tveksam kring, det har pågått länge med att hota SD att avslöja inför HD, men har inte skett.
De verkar ha en deal att inte offentliggöra relationen förrän i augusti, han köper sig tid.
LW har ett datum noterat i sin kalender vilket berör 6 månaders betänketid
Samtidigt så tröttnar LW i takt med att hon blir mer och mer förtjust i beholder och just USA resan är i sig intressant - om det har med provokation att göra. HD är väldigt ivrig att komma iväg, och jag tror inte det enbart berör GC.
HD anser hon attraherar män och triumferar (med koppling till LW) via att Bx haft en kontakt med henne mitt i kriget hon startar upp.
Det händer mycket på våren och hon kärleksbombar SD i april/maj.
Jag är också intresserad av varför JG säger att HD påstår att LW hotat henne, nåt som skett i närtid men som HD inte står för i förhör.
Jag tror att HD eldar i brasan, likt då hon tar hennes cacher.
Har SD sagt till HD i mars, vilket LW säger till honom att göra i deras chatt (att inte ta vissa loggar HD inte deltagit i) - så vet hon redan att det stör LW då hon i april börjar ta just de hon inte varit med på, dvs dagen efter hon fått med SD på resan.
De räknas nämligen upp av LW redan då.
Till JS säger hon att hon förväntade sig reaktioner så det sammanfaller.
Senast redigerad av develi 2021-06-20 kl. 13:08.
Var kan man läsa detta uttalande från Lena? Kan vara av intresse. Kanske kan man börja nysta i den änden?
Ja, jag tänkte det, om det fanns kringliggande fakta. Tror det är till SD, testa det stora aktbilagan på över 4000 sidor (Ab 168?).Sitter inte så jag kan kolla just nu.