Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Heter en cache "död ved lever"?
Om man vill analysera dess innebörd så kan småhåren resa sig lite:
Från holmen.com
Kryptiskt...?
Hela raddan av cacher runt gården verkar ha en aura av mystik över sig och har ett underliggande budskap till de som lockas dit.
Men till vem?
Edit: Hette nån nånting med "hängning" eller "hängande" också (kan minnas jättefel och hittar inte listan nu) ? Då blir det ännu kusligare om man är benägen att läsa in eller övertolka.
Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Tanken har snuddat mig att cacherna runt gården är tänkt som nåt slags minne till döttrarna. "Död ved lever" kan om man vill tolkas på ett obehagligt sätt, men också det omvända: Trots att trädet är dött, så lever det vidare och är ett hem för liv av annan sort.
Men det faller ju lite på om det nu är en cache med på listan som heter nåt med "hängning" eller var det "hängande" (obs! Vill inte starta en trådsanning med detta om det nu är helt fel)? Och inte så lite heller, OM det nu var hans självvalda öde.
Övriga skulle kunna vara platser där de haft fina minnen i hop?
Äh... Jag blir inte klok på det här. Men det verkar inte vara meningen heller.
Rättar mig själv här gällande cachen.
Cachen heter
"Småfolket" och dess
ledtråd är "hängande". Kändes viktigt med nån form av damage control.
Lutar åt att detta är en serie av burkar av det sentimentala slaget. Åtminstone VILL jag tro det. För flickornas skull.
Detta var ändå en plats där de var väldigt ofta genom åren.
Men såklart... budskapen kan vara dubbelbottnade.
Finns det nån chans att få se hur dom ser ut efter att någon har loggat dom? (Om det nu är såna av samma stuk som LW's "Katt åt glasögon". Kan ingenting om geo, så inlägget är nog fullt av fel som får den insatta att himla med ögonen. Sorry)