2021-06-02, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
[/b]

Mycket märkligt!
Eftersom systerhax kontot har inlogg idag, efter flera dagars uppehåll, kanske det är HD som kontaktar deras gemensamma HQ vän och säger att de ska arkivera hans cacher just idag?
Citera
2021-06-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är helt korrekt att han greps om det var oklarheter.

Det enda som är en passus (eller komplement) är följande:
Om polis är på plats och anser det är suspekt så bortser de fr jouräkarens bedömning och övertar ledningsansvar.
Men nu rekvirerades troligen läkare från RMV iom att mordutredning startar upp och tekniker sägs åka dit.

Fetade1: Det är väl självklart.
Fetade2: menar du "sågs åka dit"? Inte sägs?
Citera
2021-06-02, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Fetade1: Det är väl självklart.
Fetade2: menar du "sågs åka dit"? Inte sägs?
Sägs.
Eftersom Presstalesperson uppger att tekniker är på plats då gården avspärras.

Jag skrev och la till skillnad från jourläkare från vc versus rekvirering av jour på RMV.
Citera
2021-06-02, 22:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Exakt vad har detta med saken att göra versus om en privatperson upptäcker ett su-försök?

Eller är det nån ytterligare version du kommer med nu och vill delge?

Inte fan visste jag att du hade ensamrätt på versioner i den här tråden. Men nu vet vi det också.
Citera
2021-06-02, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Inte fan visste jag att du hade ensamrätt på versioner i den här tråden. Men nu vet vi det också.
Nej då, jag bara i undrade om du bytte område när det övergick till polislyft och att inte ramla i backen ang skador på kroppen och rättsmedicin. För det var ju nåt helt annat än en privatperson.
Citera
2021-06-02, 22:25
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag menar är att polisen kanske förstod att det inte fanns så mycket att göra, men gjorde sitt bästa enligt reglerna.
Exakt så!
Ser man inga möjligheter att återuppliva så avbryter man i det här fallet efter 8 min.
Vid hjärtstopp finns flera exempel på att återupplivning lyckats efter 20-30 min om man har rätt kunskap och utrustning.
Citera
2021-06-02, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag menar är att polisen kanske förstod att det inte fanns så mycket att göra, men gjorde sitt bästa enligt reglerna.
Vilka regler?
Citera
2021-06-02, 22:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
God kväll.
Har haft kontakt med Örebro Tingsrätt och fått tag i 2 Aktbilagor.
Det finns 4 Aktbilagor totalt just nu i Örebro, och 2 av dom kan man få ut.
Och det har jag fått.

Aktbilaga 1, handlar om själva överlåtelsen från Göteborg till Örebro. Det är ett mail som skickades kl 15.56 den 31:e. Man överlämnar ett förordnandemål från kvällsbredskapen i Göteborg.
Hög Prioritering och sekretess på allt.
https://docdro.id/j9RILoJ

Aktbilaga 4, Är beslut som kvällsberedskapen fattade den 28:e och som kom in till Göteborgs tingsrätt den 29:e, och det är samma som innan med sekretessen.
https://docdro.id/IDwSzxb

Jag tror inte det kommer hända så mycket mer i detta fallet.
Självmord är självmord och då håller polisen käft och ingen FUP kommer bli offentlig.
Visserligen så tror jag att polisen inom kort kommer gå ut och bekräfta självmord, men that´s it.
Men men, jag håller ett öga om det ramlar in nåt hos tingsrätten.
Tyvärr magert men tack för att du har koll. Risken finns ja, att det läggs ner. Antar de väntar in prel rättsmedicin och sen NFC.

Förvånades att de släppte klockslag idag, alltid nåt, men det blev snarare mer luddigt.
Senast redigerad av develi 2021-06-02 kl. 22:35.
Citera
2021-06-02, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Master? Det enda jag lägger värdering i här är att utredningen skötts delvis väldigt slarvigt.
Sen om de ansvariga faktiskt tar till sig av den input de fått talar väl det till deras fördel om något.

Pratade med en jurist idag om valet att inte låta häkta SD. Och om SOAs ev inblandning. Jag blev rätt förvånad att höra att det finns rätt insatta personer som tror att SOA kan ha hjälpt honom på traven till att plocka ner skylten.
Kanske, vem vet.

Blir verkligen förvånad.
Av flera skäl.

Men då vet de något som vi inte vet...

Gett honom nyckeln till vapenskåpet?
Jag har lite svårt att tro det, kanske mest pga av just det tillfället.
Det var väl bara några dagar innan han satt med på rättegången och sa de där orden "Rät ska vara rätt" till NAs reporer.
Citera
2021-06-02, 22:46
Medlem
Citat:
Sägs.
Eftersom Presstalesperson uppger att tekniker är på plats då gården avspärras.

Jag skrev och la till skillnad från jourläkare från vc versus rekvirering av jour på RMV.

Ah okej. Tekniker brukar iof jobba på platsen även efter att kroppen förts bort.

Angående jourläkare på OB-tid så finns både regionens jourläkare (huruvida de är knutna till en vårdcentral just när de har jour vet jag inte) och jourhavande rättsläkare/ pykiatriker (i min region är de sistnämnda en och samma och bistår polisen med att exempelvis se om en anhållen ska föras till häktet eller psyk).

Är det klarlagt att SD sköt sig? Vid suicid med skjutvapen kan skadebilden (som du men inte alla andra antagligen vet) variera mellan att stora delar av huvudet (exempelvis allt utom ansiktet) är helt bortskjutet till att huvudet liksom ser deformerat och förstorat ut.

Det beror ju mycket på vilket vapen som använts. Även vilken vinkel osv.

Det är ju ovanligt att en sån scen föranleder att en utomstående misstänks och grips på plats. Jag är nyfiken på vad på platsen/ kroppen som riktat deras misstankar mot SOA.
Citera
2021-06-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det förmodas eftersom som i media ses avspärrningar vid ett skogsparti intill en äng.

Tänk om han har gjort en "cache" med sig själv som "lösning", att hitta honom.....
Citera
2021-06-02, 22:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Mycket märkligt!

Vad är det som är mycket märkligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto