Citat:
Ursprungligen postat av
Darkwind
Jag har följt tråden från första dagen. Min övertygelse är att Stefan inte ville ha med Lena att göra längre. Lena stalkade Stefan med familj skoningslöst. Folk här ger sken av att det var tvärtom. Stefan skydde Lena som pesten. Hon dök upp överallt där hon visste han var, o trakasserade honom med öppna spydigheter. Att Stefan o Hanna lessnade på Lena är fullt förståeligt. Men jag tror att Hanna var den drivande i mordet. "Inget är så farligt som en försmådd kvinna". Finns mycket mer att säga i detta. Lena var en djävul tyvärr. Hon kan skylla sej själv. Man behandlar inte folk på det viset. Jag har själv blivit stalkad. Någon kröp innanför min hud (inte skabb, men nåt ditåt). Inte konstigt att de dödade henne.
Det accepteras inte i tråden att en man inte är intresserad av en kvinna . "Kvinnor dödas alltid när de försöker lämna en man" så låter det alltid. Att Stefan inte längre var intresserad av Lena blir för tungt för alla dessa dissade människor i tråden att ta till sig.
Det tråkiga (och det menar jag) är att de hon var intresserad av inte ville ha henne, det står i FUP.
När hon precis hade skilt sig från UW träffade hon en man som hon blev kär i men som efter ett tag tröttnade på henne. Då brakade hon ihop fullständigt. Vännerna fick komma och hjälpa henne och städa osv..
SD var inte intresserad, han sa det men hon kunde inte ta det till sig. Hennes sk vänner lyssnade på hennes trams när hon själv sa att SD hade sagt att även om det tog slut med HD ville han inte bli ihop med henne. Det accepterade hon inte utan hade olika bortförklaringar.
Den senaste "stockholmaren" som hon föll för ville inte heller ha något förhållande med henne. Hon kunde inte släppa SD oavsett om hon hade andra förhållanden. Att hon var elak, utstuderat elak mot HD är inte förtal utan rena sanningen.
Det intressant är vad hon skrev i en chatt om alla som uppvaktade henne. En del visste inte ens om att de var intresserade av henne.... Sedan fanns där ju några intressanta figurer någon P*trik Jacobsson som hon totaldissade, annars kunde det ju blivit ett förhållande. Kul är ju att de som skrivit så negativt om SD:s utseende och personlighet måste ju fundera på om han var så dålig då måste de andra som hon totaldissade vara rena bottenskrapet.
Sanningen om deras förhållande och deras personligheter står i FUP och inte i denna tråden. Det är väldigt många (inklusive jag själv) som inte orkat gå in i denna tråden och sagt till. I tre år har vänner och familj till den nyss dömde SD blivit uthängda på det mest obarmhärtiga sätt. J*rry Gr*ay har blivit väldigt illa åtgången precis som HD och hennes föräldrar.
När det gäller det fetade håller jag inte med dig.
Mord är aldrig någonsin en lösning på problem. Det finna alltid möjlighet att flytta, blocka på telefon och sociala medier och till sist begära kontaktförbud.
Hade SD varit ärlig mot HD och avslutat sin förbindelse med LW när han sa det till HD hade aldrig denna situationen uppstått.
Något som är väldigt skrämmande är dessa människor som har skrivit dygnet runt och fyllt tråden med en massa skit. De har förföljt och stalkat en familj i tre år allt i anonymhetens trygga sfär.
Nu är SD död hoppas nu hans familj får lugn och ro och att dessa "privatspanare" som förföljer människor låter hans familj och vänner vara ifred.