2021-05-28, 19:48
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Han blev mördad 18 minuter efter domen föll, 10 minuter innan han skulle plockas in.

Borde man inte haft honom under uppsikt när domen om 18 års fängelse blev offentlig?

Det är ju stor risk att det blir knas i skallen när man får veta en sån sak.

Eller hade dom tänkt ringa "hallå ja din dom har kommit nu 18 år så du kan packa och komma in imorgon"
Ja, helt galet...
Citera
2021-05-28, 19:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det här fallet verkar vara en redig soppa.

Finns det någon lite kortare sammanfattning för oss som inte orkar läsa 130 000 inlägg?
Citera
2021-05-28, 19:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Oavsett om det är så eller inte, varför skulle dom häkta någon i väntan på dom om inte ett yrkande finns? Har det hänt någon gång utan yrkande? Makes no sense.

*Edit. Alltså i väntan på dom efter hovrättsförhandling. Efter friande i tingsrätten.

För att förhindra att den misstänkte skadar sig själv eller allmänheten.
Citera
2021-05-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
JAMEN VA FAN........!!!!

DÅ VAR DET BARA ATT BÖRJA OM IGEN.!!

Eftersom en person är gripen, så måste Åklagare begära personen häktad inom 3 dagar, vilket innebär att jag får börja om att plocka ut handlingar från Tingsrätten igen.

På måndag begär jag ut Häktningsframställan så vi får ett namn på misstänkt.
Och sen så får vi dra detta en gång till.

Detta var jag inte riktigt beredd på, måste jag erkänna.

Och på ett sätt tycker jag att det är tragiskt, faktisk.
Nu skall ännu fler lida ännu mer för att någon fattade ett otroligt dumt beslut.

Min rena gissning är Hannas pappa.
Han har försvarat Stefan bottenlöst och sett honom som sin egen son, och kunde helt enkelt inte hantera besvikelsen när Stefans dom kom.

Där är min gissning.

// Krmkr

Ja, du kan värma upp datorn och om ett tag kan du nog förbereda scannern för ny omgång FUP!
*skickar en digital flaska vodka som tack för ovärderlig insats*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det här fallet verkar vara en redig soppa.

Finns det någon lite kortare sammanfattning för oss som inte orkar läsa 130 000 inlägg?

Läs domen som lades upp några minuter eller 11.00 idag. Den är visserligen på 300 sidor, men läs innehållsförteckningen som följer med. Då får du en bra sammanfattning av målet.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För att förhindra att den misstänkte skadar sig själv eller allmänheten.

Så självklart! Varför gjordes det inte?!😡
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tänker på hans formulering "dra söderut". Om man använder uttrycket "Go south" på engelska så betyder det bl.a.:

https://en.m.wiktionary.org/wiki/go_south

Är det SD som skrivit följande?

Citat:
det blev en kort och intensiv stund ihop. Tack för sällskapet, och trevlig resa. Drar själv lite söderut nu. Vi ses kanske i en burk igen.

Låter som ett avskedsbrev? Ses i en burk = una/kista?
Citera
2021-05-28, 19:52
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tänker på hans formulering "dra söderut". Om man använder uttrycket "Go south" på engelska så betyder det bl.a.:

https://en.m.wiktionary.org/wiki/go_south
Nej Nej dumsnut:
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched glock-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time of Stefan Davidsson.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD är som sagt helt avskriven av åklagarna och hovrätten skriver i sin dom att SD utfört mordet ensam. Mot bakgrund av detta finner jag det osmakligt att just idag fortsätta misstänkliggöra HD och SOA.
Vem tror du är anhållen som misstänkt för mord om det inte är SOA?
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns tillräckligt med poänger för att utgöra rimligt tvivel. Utan tvekan. För den som lyckas göra en objektiv bedömning, förstås.
Du trodde också att han skulle bli frikänd.
Är det din objektiva bedömning som du tillämpar igen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Han skulle ju kunna komma undan i högsta domstol, men jag antar att det är en långsökt väg att gå.

Kriminalvården är ganska skyddande för fångar som har låg status. (Sexualbrott etc, särskilt mot minderåriga)

Kan Eklund komma undan med att bli misshandlad några gånger så kan nog S komma undan mildare i fängelse.

Nu är jag inte påläst nog om GM, men 11år i cell är ju inte direkt brutalt om man inte har psykiska problem.
Men förfan, hur kul tror du det är att vara inlåst på anstalt? Du kan inte ta en bira på krogen, du kan inte sola på stranden eller ta semester i utlandet. Du kan inte ta långa promenader i naturen.
Citera
2021-05-28, 19:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vem tror du är anhållen som misstänkt för mord om det inte är SOA?
Du trodde också att han skulle bli frikänd.
Är det din objektiva bedömning som du tillämpar igen?

Det var många som trodde SD skulle bli frikänd. Det är bara att fråga runt och läsa vad som skrevs. Sluta fokusera på mig.
Citera
2021-05-28, 19:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Är det SD som skrivit följande?

Låter som ett avskedsbrev? Ses i en burk = una/kista?

Ja, åtminstone skrivet från hans geocachealias.

Om jag inte har helt fel, så fanns inte det inlägget och den bilden i morse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in