Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det har väl genomsyrat hela rättegången i TR att ”det är så SD är”, ”det är jargong” ”det låter kanske inte så trevligt men, ja det är SD” - han kommer liksom undan med det, för att han är SD.
SD:s försvarare verkar inte finna något alarmerande i ”jargongen” till exempel.
Inte heller hans kompisar, JG och FR har, åtminstone tidigare, reagerat. De har varit vana vid att läsa saker som ”välj eller dö”.
men den råa grabbjargongen är väl ändå inte helt ovanlig? Herregud så det kan låta..
Härmar filmrepliker och låter som rena maffioso.
Ihop m att SD tycks flina jämt och skämta så är det väl lätt att bortse från?
Det är väl lättare att se retroaktivt menar jag.
Dels via att LW börjar berätta, sen efter TR.
Det som är udda är väl hans sublima och obehagliga (läs gränslösa) beteende när han smyger runt som nåt sorts kontrollfreak med sin ficklampa. Sublima hot som stalker.
Där är det inte enbart jargong.
Citat:
Jag verkar inte kunna förklara riktigt vad jag menar, men jag såg för mitt inre bild av SD i TR, det läses upp hot och hemska sms mm.
Han sitter där och ser typ ofarlig ut. Lite småleende.
Hans flin och malplacerade skratt i TR tas upp i förhör och verkar mer härröra till tics.
Han är corky och det finns till och med kolleger som använder ord som typ menlös. Folk tycks ha stark tilltro till tingsrätten och SD frias.
Vilket väl också gör att han kan glida runt länge innan HovR domen.
Citat:
Och jag har helt enkelt undrat om tex försvaret skulle ha tagit så lättvindigt på alla förtäckta och öppna hot om SD sett ut som MJ.
Det var bara det jag har tänkt på.
Försvaret försöker väl ständigt trivialisera och tona ner det mesta, vissa försvarstal är som rena parodin i rätten, långsökt värre.
Det är väl deras jobb att vara nån sorts djävulens advokat.
De får väl iaf fett betalt för idiotin. 😂