Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Din sista mening: "SD tänkte inte sitta i fängelse och leva vidare med att ha förlorat allt - frihet, vänner, anseende, familj etc.", det är också vad jag tror.
Jag tänker att SD nog trodde att han kunde bli friad. Då skulle han kunna återförenas med HD, möjligen flytta, men förmodligen bo kvar. Börja bygga upp sit liv igen.
Nu såg han allt detta grusas. Huset sålt, HD gone(?), anseendet grusat och vännerna vänder honom ryggen.
Jo så var det nog som du skriver. SD tänkte inte acceptera det straff han dömdes till, han ville inte i fängelse och ville inte leva med att förlora allt i sitt liv.
Med tanke på SD något aparta personlighet som skymtat fram under dessa år är det ju väldigt svårt att förutsäga hur en individ som SD ska reagera. Svårt att förutsäga hur någon människa överhuvudtaget ska reagerar på en sådan dom. SD spelade högt och föll hårt.
Det vi kanske alla ska vara tacksamma för - och främst ansvariga inom rättsväsendet som lät SD vara i frihet när domen kom - är nog att SD faktiskt bara fokuserade på sig själv när han valde dödligt våld. Jag utgår från att detta trots allt är ett självmord.
SD kunde gjort en ”falling down”, löpt amok och tagit många med sig. På det sätt LW drabbades är det uppenbart att SD hade mycket ilska och hat i sig, sannolikt även mot ännu fler personer idag.
Det är väldigt skönt att inte fler personer strök med vid SDs död. Alldeles särskilt om han hade tillgång till ett laddat vapen och en bil.