Citat:
Kanske därför alla andra är på ett annat ställe, SDs förtjänst?
Val av plats redan bestämd?
Vet att det kommer bli SOA som hittar honom, och inte något barn eller HD.
Koll på var vapenskåpsnyckeln fanns, alternativt redan öppnat skåpet, tagit ut/gömt vapen.
Plan på hur han ska kunna lämna huset utan att SOA följer med ut.
Det finns förstås många olika alternativ, men detta kan vara ett som jag ser som troligt.
Vad gäller de 18 minuterna, tror jag dock att SD var död innan det.
Det var väl då samtalet kom till 112?
Det rimmar illa. Varför skulle han inte vänta tills domen föll? Han har ju varit ledig och fri nu i lång tid. Att han tagit livet av sig nån timme, nån dag, innan domen meddelades känns inte alls som ett rimligt scenario. Tänk på att han är en narcissist - smartare än alla andra. Han skulle aldrig slösa bort sitt liv om det inte var nödvändigt. Och en fällande dom, med den sociala skam och det utanförskap han skulle tvingas leva med resten av sitt liv, skulle ödelägga hans liv.
Ja, sommarstället har blivit en plats för tragedi utan motsycke.
Min övertygelse är att SD inte hade en tanke på vilken effekt hans självmord och platsen han gjorde det på, kommer att ha för de efterlevande.
Dels tror jag att han är en sådan person, att han lätt ser sig själv som ett offer (för andras illvilja mot honom), och dels fick han tunnelseende när domen fälldes.
Jag tror att han lidit av sitt fall, från att ha varit en "ansedd" person i samhället, i sitt kvarter, i sin familj, på sitt jobb och iniom geocachingen. För de flesta viktiga bitar att tillhöra och känna att ma är omtyckt och respekterad som individ.
Men för SD tror jag att dessa bitar har varit mycket viktigare. Det har varit hans livsluft. Hans dröm om att bli hjälte speglar väl denna känsla han har. Om man inte får kickar av det som många andra får livslust av, såsom att sitta och njuta av samvaron mer sitt barn, leka med dom, känna det mysiga och glädjen i det vardagliga som man gör med andra man älskar, då blir den yttre statusen viktigare. Tänker jag.
Hans fall har pågått länge, och hoppet om att kunna återuppbygga sitt fort, det grusades totalt iom domen.
Att det har gått så fort från tillkännagivandet av domen till larmsamtalet, visar på att han förmodligen hade gjort någon förberedelse.
Min övertygelse är att SD inte hade en tanke på vilken effekt hans självmord och platsen han gjorde det på, kommer att ha för de efterlevande.
Dels tror jag att han är en sådan person, att han lätt ser sig själv som ett offer (för andras illvilja mot honom), och dels fick han tunnelseende när domen fälldes.
Jag tror att han lidit av sitt fall, från att ha varit en "ansedd" person i samhället, i sitt kvarter, i sin familj, på sitt jobb och iniom geocachingen. För de flesta viktiga bitar att tillhöra och känna att ma är omtyckt och respekterad som individ.
Men för SD tror jag att dessa bitar har varit mycket viktigare. Det har varit hans livsluft. Hans dröm om att bli hjälte speglar väl denna känsla han har. Om man inte får kickar av det som många andra får livslust av, såsom att sitta och njuta av samvaron mer sitt barn, leka med dom, känna det mysiga och glädjen i det vardagliga som man gör med andra man älskar, då blir den yttre statusen viktigare. Tänker jag.
Hans fall har pågått länge, och hoppet om att kunna återuppbygga sitt fort, det grusades totalt iom domen.
Att det har gått så fort från tillkännagivandet av domen till larmsamtalet, visar på att han förmodligen hade gjort någon förberedelse.
Kanske därför alla andra är på ett annat ställe, SDs förtjänst?
Val av plats redan bestämd?
Vet att det kommer bli SOA som hittar honom, och inte något barn eller HD.
Koll på var vapenskåpsnyckeln fanns, alternativt redan öppnat skåpet, tagit ut/gömt vapen.
Plan på hur han ska kunna lämna huset utan att SOA följer med ut.
Det finns förstås många olika alternativ, men detta kan vara ett som jag ser som troligt.
Vad gäller de 18 minuterna, tror jag dock att SD var död innan det.
Det var väl då samtalet kom till 112?
Jag tror att SOA hörde ett skott och sprang iväg och letade - vilket nog gick ganska fort. Men det är ju bara mina egna spekulationer så klart.
Edit: Jag kanske missförstod dig. Så klart han dog innan 11.18 eftersom larmsamtalet kom då och han då hittats död. Jag trodde du menade INNAN domen meddelades. Rätta mig gärna!
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-30 kl. 12:11. Anledning: Edit
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-30 kl. 12:11. Anledning: Edit