2021-05-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jaså? Då kanske du en gång för alla såsom "utomstående" som givetvis inte har ett dugg med Haveristerna att göra på individnivå kan förklara för oss vad det handlar om samt hur det som det nu handlar om väl började? Ditt "utifrånperspektiv" har ju utgjort en ovärderlig inblick hittills, så jag är övertygad om att du kommer komma med något fyndigt här också.

Jag kan ju låta dig själv svara på den frågan genom att byta ut ett par väl valda ord. Ni har ju varit pigga på att dra in andra än Henko i det här genom diverse hot m m.

Citat:
Det finns givetvis bara en lösning på det här. Allt CubicleKid behöver göra är att ställa upp i min nya podd "Fistfuck i Fjärås" där jag och mina vänner ämnar ha ett seriöst samtal om hans problem som verkar tynga honom.

Inspelningarna där han gråter inför snuten kommer ligga som Patreon-exklusivt material.

Vägrar han att ställa upp är det en tydlig indikation på att han inte är ute efter att lösa problem, och då tycker jag han får skylla sig själv faktiskt.

Jag visar god vilja här, men vad får man som tack? Ingenting!

Jävlarrrrrrs vilken Sverigeturné ni kommer att få göra om ni ska leva upp till era egna krav. Sån tur då att Haveristerna fortsätter producera avsnitt, så har ni nåt bra att lyssna på på resorna. I veckan kommer ett nytt avsnitt om en annan tuffing ryktas det, nämligen Paolo Roberto. Kan bli kul, hoppas dom tar upp hans match mot Lujan när han åkte ner efter en rond, gick i mattan flera gånger och blev liggande medvetslös i flera minuter och fick en ganska svår hjärnskakning konstaterad efter det. Han visste att sluta i tid, så det blev inte värre än så. För honom.
Citera
2021-05-24, 13:50
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Jag kan ju låta dig själv svara på den frågan genom att byta ut ett par väl valda ord. Ni har ju varit pigga på att dra in andra än Henko i det här genom diverse hot m m.

Jävlarrrrrrs vilken Sverigeturné ni kommer att få göra om ni ska leva upp till era egna krav. Sån tur då att Haveristerna fortsätter producera avsnitt, så har ni nåt bra att lyssna på på resorna. I veckan kommer ett nytt avsnitt om en annan tuffing ryktas det, nämligen Paolo Roberto. Kan bli kul, hoppas dom tar upp hans match mot Lujan när han åkte ner efter en rond, gick i mattan flera gånger och blev liggande medvetslös i flera minuter och fick en ganska svår hjärnskakning konstaterad efter det. Han visste att sluta i tid, så det blev inte värre än så. För honom.
Du glömde nämna antalet Patreons.
Citera
2021-05-24, 14:55
Medlem
Citat:
Du glömde nämna antalet Patreons.

Min egen podcast Fistfuck i Fjärås har inga Patreons än, är du sugen på att bli den första? Riktigt saftigt geronto-erotiskt content utlovas Vi har en programidé om en skinntorr gubbe som får sig en rejäl rundsmörjning av ett gäng latinobears bland annat, nåt som kan fresta?

Annars har Haveristerna ungefär 3500 vilket väl kanske är 1000 upp jämfört med ett år sen men allt det där kan ju alla se på Graphtreon så det är kanske inte så intressant. Det som är mer intressant är så klart hur det står sig gentemot din idiotiska kompis som hävdade att podden var på fallrepet, har du några tankar om det?

Jag vill förresten minnas att CubicleKid nämnde att han skulle starta en egen satirpodcast, hur gick det med det? Blev det inte av, precis som alla andra härliga överraskningar han dillar om? Tid verkar ni ju inte direkt sakna, så vad är det för hinder som föreligger?
Citera
2021-05-24, 18:33
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Min egen podcast Fistfuck i Fjärås har inga Patreons än, är du sugen på att bli den första? Riktigt saftigt geronto-erotiskt content utlovas Vi har en programidé om en skinntorr gubbe som får sig en rejäl rundsmörjning av ett gäng latinobears bland annat, nåt som kan fresta?

Annars har Haveristerna ungefär 3500 vilket väl kanske är 1000 upp jämfört med ett år sen men allt det där kan ju alla se på Graphtreon så det är kanske inte så intressant. Det som är mer intressant är så klart hur det står sig gentemot din idiotiska kompis som hävdade att podden var på fallrepet, har du några tankar om det?

Jag vill förresten minnas att CubicleKid nämnde att han skulle starta en egen satirpodcast, hur gick det med det? Blev det inte av, precis som alla andra härliga överraskningar han dillar om? Tid verkar ni ju inte direkt sakna, så vad är det för hinder som föreligger?

Ursäkta. Jag missade det? Hur många Patreons hade Haveristerna?

Vi ska köra en livesändning i slutet av juni eller början av juli. Stay tuned!
Citera
2021-05-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vi ska köra en livesändning i slutet av juni eller början av juli. Stay tuned!

Du menar nog liveshow va? Ja, den homoerotiska spänningen har ju varit stark här i tråden väldigt länge, nu faller pusselbitarna på plats. Kör ni på Onlyfans eller? Hard sell tror jag, marknaden för gerontofili såväl som S-BBW-bears och feeders är nog smal alltså. Inte min kopp te, men lycka till, en inkomst är alltid bra att ha, särskilt när man konstant skriver diverse checkar utan täckning. Det var alltså TRETUSENFEMHUNDRA patreons Haveristerna hade, lycka till att komma upp i tiondelen av det med gay-showen.
Citera
2021-05-24, 20:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du menar nog liveshow va? Ja, den homoerotiska spänningen har ju varit stark här i tråden väldigt länge, nu faller pusselbitarna på plats. Kör ni på Onlyfans eller? Hard sell tror jag, marknaden för gerontofili såväl som S-BBW-bears och feeders är nog smal alltså. Inte min kopp te, men lycka till, en inkomst är alltid bra att ha, särskilt när man konstant skriver diverse checkar utan täckning. Det var alltså TRETUSENFEMHUNDRA patreons Haveristerna hade, lycka till att komma upp i tiondelen av det med gay-showen.
Gud vad erat off-topic dränerar tråden. Vad har du för beef med Jonas och KomTillGullmars? Tillhör du podden på något vis eller grundar sig eran aversion visavi varandra i inlägg här i tråden?
Citera
2021-05-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gud vad erat off-topic dränerar tråden. Vad har du för beef med X och KomTillGullmars? Tillhör du podden på något vis eller grundar sig eran aversion visavi varandra i inlägg här i tråden?
Nej, jag tillhör inte podden på något sätt men de här herrarna är så taggade på att starta skit att de skvallrar och hotar folk ganska oförsiktigt till höger och vänster. Är det ett problem för dig får du ta det med de fega fjollorna som kan starta bråk men backar och stammar så fort man föreslår att sätta sig ner och lösa det.
Citera
2021-05-24, 21:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej, jag tillhör inte podden på något sätt men de här herrarna är så taggade på att starta skit att de skvallrar och hotar folk ganska oförsiktigt till höger och vänster. Är det ett problem för dig får du ta det med de fega fjollorna som kan starta bråk men backar och stammar så fort man föreslår att sätta sig ner och lösa det.
Jag tycker väl att du ger precis samma intryck i så fall. Och om de gör det med Axel och Henrik - why bother? Om du nu inte är kopplad till podden varför så mån om att försvara dem?
Citera
2021-05-24, 22:53
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tycker väl att du ger precis samma intryck i så fall. Och om de gör det med Axel och Henrik - why bother? Om du nu inte är kopplad till podden varför så mån om att försvara dem?
Jag vet inte varför du förutsätter att personen som har ett nick efter den stad jag bor i som ensam (i alla fall vad jag vet) före detta Haverist-lyssnare, och som i stort sett talar för både Henko och Axel, skulle ha något med podden att göra?

Jag kan för övrigt hålla med dig om att det är delvis off topic med poddarnas handel och vandel, fram tills att folk börjar lura sig själva att de faktiskt skulle besitta någon moral eller rättspatos. Då blir det rätt viktigt att dra fram skiten de ändå ställt till med.

Det är rätt talande när före detta följare av poddens största noja för att ha tyckt annorlunda än Axel och Henko är att få sina "pinsamma hemligheter", såsom psykiatriska diagnoser eller missbruk, exponerade inför lyssnare av podden. Eller varför inte brott som är gallrade och man sonat för? De är man aldrig främmande att ta upp när det gäller andra, men den som har någorlunda koll på denna soppa vet ju att enligt Henkos logik blev ju någon som bara grävde fram ett målnummer på honom automatisk nazist. Så jag antar att Henko är nazist, och Axel inte bara varit misstänkt för våldtäkt utan faktiskt på riktigt vill våldta Lambertz i tingsrättssalen -- mitt framför notarie och domare! Chockerande!

Att de dessutom är människor, i alla fall i Henkos fall, som i sitt yrke är tänkt att representera de som de hånar och visar förakt inför gör det hela rätt ... olustigt?

Ringde inte Henko Fabian Fjällings dotter på 12 år en gång? Tänk om han skulle hållit på och grinat som Henko gör över det, år in och år ut? Vartannat avsnitt hade förmodligen ägnats åt att hånskratta åt hur patetiskt fanskapet var i sådana fall.

Men Henkos fall kanske är speciellt på något sätt, jag vet inte ...
Citera
2021-05-25, 17:22
Moderator
Carlboms avatar
Håll diskussionerna till ämnet; alltså podden i fråga. Personliga beefs tar ni någon annanstans.

/Moderator
Citera
2021-05-28, 21:51
Medlem
Någon som lyssnat igenom deras Pablo avsnitt?
Tycker att de var bra. Pablo framstår som ett barn som skyller ifrån sig, skyller på ditten och datten. Som deras take, Han är en jävla idiot och ett förbannat skåp.
Citera
2021-05-28, 22:19
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Någon som lyssnat igenom deras Pablo avsnitt?
Tycker att de var bra. Pablo framstår som ett barn som skyller ifrån sig, skyller på ditten och datten. Som deras take, Han är en jävla idiot och ett förbannat skåp.

Pablo Escobars bolags VD kommer avhandlas i kommande avsnitt. Du har inte hört det avsnittet än. Sluta sup/knarka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in