Citat:
Vad är det som händer? För att citera Hugh Prather
"No matter what we talk about, we are talking about ourselves"
Dan Korn kan mycket om svensk etnologi, men jag tror inte att han riktigt kan finliret bakom. I de hemtrakter som jag kommer ifrån finns bland annat en liten ica-butik. Kunderna där har ett språk, jargong och och en sorts subtil sociala gemenskap som bara finns där. Sånt kan man inte läsa sig till. Åker jag dit känner jag mig hemma. Martin Buber skrev att för ett jag krävs ett du. Och om vi inte kan spegla oss i andra så står vi inte ut. Kärnan i det är att då har vi heller ingen sympati för andra. Det är väl just det som Dan Korn och alla andra judar nu inser: ett söndrande av svensk identitet i Sverige kommer i förlängningen drabba svenska judar.
"No matter what we talk about, we are talking about ourselves"
Dan Korn kan mycket om svensk etnologi, men jag tror inte att han riktigt kan finliret bakom. I de hemtrakter som jag kommer ifrån finns bland annat en liten ica-butik. Kunderna där har ett språk, jargong och och en sorts subtil sociala gemenskap som bara finns där. Sånt kan man inte läsa sig till. Åker jag dit känner jag mig hemma. Martin Buber skrev att för ett jag krävs ett du. Och om vi inte kan spegla oss i andra så står vi inte ut. Kärnan i det är att då har vi heller ingen sympati för andra. Det är väl just det som Dan Korn och alla andra judar nu inser: ett söndrande av svensk identitet i Sverige kommer i förlängningen drabba svenska judar.
Försöker det snickras på falska trådsanningar?
Nåja, så länge det påstås någonting som ännu den blinda okunnige inte kan se eller förstå, kommer någon fortsätta efterfråga dessa svar.
Fram tills nu har alltså statsapparat inklusive en hel statsförvaltning med universitet, högskolor och andra institutioner jämte hela fucking MSM, inte bara varit offer för bristande insikter utan nu också saknat grundläggande kunskaper?
Som huvudsaklig förklaringsmodell tror jag inte ett dugg på detta - för att citera MSM själva, "konspirationsteorier".
Maktstrukturerna inklusive hela MSM och statsförvaltning har precis på pricken vetat, vilka resultat med vilka konsekvenser pågående folkutbyte skulle bli. Man har mycket medvetet valt slå sönder en hel nation och kontinent medelst alla till buds stående medel. Pågående utveckling är den önskade efterfrågade, punkt. Absolut ingenting färdriktningsmässigt har skett utav någon mystisk, ännu okänd ohejdbar naturlag.
"Det är väl just det som Dan Korn och alla andra judar nu inser"
Vart kan man hitta återfinna dessa uttryck och insikter?
Vem kan vara bättre lärare och mecenat på omhuldande identitetsbyggande och nationalism än juden själv?
Inte mig emot - sämre allianser har burit frukt genom historien.
Hur beklagansvärt det än är, noterar jag redan nu ett stort problem, denna allians finns inte, inte någonstans. Inte ännu iaf.
Du påstår alltså att svenska judar nu börjar inse vissa saker, men inte för sympatins skull då! Utan för "ett söndrande av svensk identitet i Sverige kommer i förlängningen drabba svenska judar."
Ständigt denna känslolöst kalla cynism, opportunism och egennytta. Ingen sympati här inte! Är någon förvånad?
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-05-21 kl. 17:49.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2021-05-21 kl. 17:49.