Citat:
Är det då rimligt att vår godtrogna befolkning har rösträtt om de inte ens kan hantera propaganda, indoktrinering och repressalier från MSM? Kan det inte vara så att de flesta faktiskt inte håller med mig och många i tråden? Jag tror faktiskt det är så. Vi får leva med att vi är ett gäng killar med annorlunda uppfattningar.
Är det då rimligt att vår godtrogna befolkning har rösträtt om de inte ens kan hantera propaganda, indoktrinering och repressalier från MSM? Kan det inte vara så att de flesta faktiskt inte håller med mig och många i tråden? Jag tror faktiskt det är så. Vi får leva med att vi är ett gäng killar med annorlunda uppfattningar.
Jag tror svenskarna under 90-talet fram till 2013-2017, och fortfarande, inte ens tänkt särskilt mycket om vart invandringen leder. Jag vet inte ens om flertalet kommer kunna ta till sig att svenskarna går mot minoritet inom 20-30 år. Men att de självmant vill göra sig till en minoritet har jag svårt att tro. Svenskarna förstår inte att de mer och mer blir rasistanklagade, mer religiösa/etniska spänningar och ghettoisering. Svenskarna håller nog inte med oss i punkt och pricka om frågor kring vilka etniciteter som lämpligast införlivas i nationen. Och att de aktivt skulle rösta för en sådan politik synes än mindre sannolikt. Jag vet faktiskt inte om svenskarna kommer kunna relatera till vilket samhälle som uppstår om man fortsätter med nuvarande kurs. Det är inte precis något MSM diskuterar eller torgför. Kan man få dem att komma till slutsatser om detta? Jag vet faktiskt inte. Jag är väldigt skeptisk. Vi ser den amerikanska skräpkulturen få inflytande i Sverige och över ungdomarna. Man blir inte direkt hoppfull. Å andra sidan börjar USA bli ett varnande exempel för övriga världen. Så där får jag mer hopp om att åtminstone svenskar över 25 år ska inse att detta är inget exempel att ta efter.
Edgerton skrev:
Citat:
Brasilien är ett bra exempel men även Colombia, Ecuador, Honduras, Mexiko osv. har en liten vit elit som styr och ställer. Brasilien är fruktansvärt våldsamt såklart men eliten bor bakom höga murar och i gated communities eller i säkra skyskrapor och områden. I Brasilien är det väl kanske 25% eller något som håller upp 75%. Jag vill hävda att Sverige inte kommer ha en ekonomi i framtiden som påminner om Brasilien. Vi kommer vara mycket rikare så det går säkert att upprätthålla någon form av hyfsad levnadsstandard så vi inte får kåkstäder som de har. Jag nämnde New York City eller Los Angeles som exempel på hur ett framtida Sverige kan se ut.
Det är kallt i NYC på vintern. Vi lär ha många nedgångna områden såklart. Det tror jag är framtiden för Sverige. Återigen - jag föreställer mig ett mycket långt tidsperspektiv då vi i tråden är döda och begravda. Om du skall ha ett datum: År 2100 kommer Sverige nog påminna mer om dagens USA än om Sverige. Jag gissar på att demografin kommer se ut så här; 10% etniska svenskar och 30 nordisk/europeisk kreol befolkning som tillsammans utgör en vit befolkning på 40%. En del definierar sig som svenskar och andra som vita. Resterande 60% är utomeuropeisk kreol och färgade minoriteter. Detta är alltså inget samhälle som faller sönder. Bara för människor kommer från ett annat land än Sverige är de inte oförmögna att bygga fungerande samhällen.
Det är kallt i NYC på vintern. Vi lär ha många nedgångna områden såklart. Det tror jag är framtiden för Sverige. Återigen - jag föreställer mig ett mycket långt tidsperspektiv då vi i tråden är döda och begravda. Om du skall ha ett datum: År 2100 kommer Sverige nog påminna mer om dagens USA än om Sverige. Jag gissar på att demografin kommer se ut så här; 10% etniska svenskar och 30 nordisk/europeisk kreol befolkning som tillsammans utgör en vit befolkning på 40%. En del definierar sig som svenskar och andra som vita. Resterande 60% är utomeuropeisk kreol och färgade minoriteter. Detta är alltså inget samhälle som faller sönder. Bara för människor kommer från ett annat land än Sverige är de inte oförmögna att bygga fungerande samhällen.
När du ger ett längre tidsperspektiv fram till år 2100, kan jag relatera till din beskrivning och instämma. 10 procent svenskar, 30 procent nordisk europeisk, säg 1/3 nordisk, 1/3 polack och 1/3 albansk/jugoslavisk samt 60 procent kreolsk afrikansk/arabisk/sydamerikansk. Det finns dock skillnader mellan USA och Sverige rent geografiskt. Så vitt jag förstår har vissa delar av USA god produktion och arbetsförhållanden medan andra städer, t.ex. Los Angeles har hög segregation samt förfallande innerstadskärna samt stor problematik med ghetto/slum/knarkkvarter. Stockholms innerstad är ett svenskt reservat. I så fall återstår landsbygden/mindre städer (typ Borås, Linköping, Falun, Ystad, Norrköping) i Sverige där det ska bli Los Angeles. Malmö kan liknas vid ett litet Los Angeles men där socialstaten håller dem under armarna.
Nergus skrev:
Citat:
Bra poänger, det viktiga att inse att vi är i fas att skapa en blandad befolkning. Visst vissa grupper av muslimska invandrare skaffar inte barn särskilt ofta med svenskar. Men stora grupper av invandrarna och adopterade skaffar mestadels eller ofta barn med svenska män och kvinnor. Jag tänker på många afrikaner, asiater, sydamerikaner och liknande. För att inte tala om att även många invandrare av europeisk bakgrund skaffar barn med svenskar, vilket även det leder till en naturlig minskning av svensk identitet, eftersom dessa barn kommer se sig som både svenskar och britter eller vad som helst.
Det är en kreolisering bland invandrarna och specifikt invandrarungdomarna när de bildar par sinsemellan. Samma kreolisering sker inte bland svenska ungdomar eller förhållanden med svenskar och invandrare. (Invandrarungdomarna vill mycket gärna bilda par med svenska ungdomar. Det vet jag då jag pratat med en arab som ansåg sig som ha en arabisk-svensk kultur.) Det är inte något jag ser i min förort där jag bor till Stockholm. 20-25 åringar med svensk-afrikanska par, är inte något som utmärker sig. Jag borde ha märkt detta då jag bevistar de mer invandrartäta delarna och de mer svenska delarna. Där det är 30 procent invandrare och 70 procent svenskar, utmärker inte sig svensk-arabiska par. Inte heller bland ungdomarna. Men jag märker däremot arabisk-afrikanska, arabisk-sydamerikanska etc. par. Den svensk-arabiska/afrikanska kreoliseringen kanske tar fart om ett decennium eller två när invandrarna blir fler och svenskarna färre i framför allt de yngre åldrarna. Att det finns arabisk-svenska par, det är såklart man ser dem. Men att man ska lägga märke till dem specifikt och tänka att det finns många av dem, nej, det är inte något jag kan påstå.
Nergus skrev:
Citat:
Detta på sikt kommer leda till att vi har en stor grupp människor i Sverige som kommer ha blandad svensk och icke vitt ursprung, ungefär som dagens Sydamerika. Det kommer inte gå att stoppa direkt. På ett sätt så är det de integrerade invandrarna som kommer förändra svenskarna mest, eftersom araber och liknande kommer till större delen inte blandas med svenskarna, men alla andra grupper av invandrare som inte har ett kulturellt och religiöst motstånd mot att blandas med svenskar kommer göra detta under decennierna som kommer.
...
Så man kan säga att vår förvandling till Kreolsamhälle redan börjat, och enbart kommer accelerera över tid. Etniska svenskar har idag ingen stark identitet, utan tänker först och främst på andra faktorer än etnicitet när de väljer partner. Att blandningen inte är ännu större beror först och främst inte på svenskarna själva, utan att många invandrargrupper har haft en stark etnisk identitet som lett till att de ofta nobbat relationer med svenskar. Men ju längre invandrarna bor i Sverige desto fler kommer att lämna deras starka etniska identitet och blanda allt friskare med svenskarna, som till stor majoritet är helt öppna för blandade relationer så länge invandrarna är hyfsat integrerade.
...
Så man kan säga att vår förvandling till Kreolsamhälle redan börjat, och enbart kommer accelerera över tid. Etniska svenskar har idag ingen stark identitet, utan tänker först och främst på andra faktorer än etnicitet när de väljer partner. Att blandningen inte är ännu större beror först och främst inte på svenskarna själva, utan att många invandrargrupper har haft en stark etnisk identitet som lett till att de ofta nobbat relationer med svenskar. Men ju längre invandrarna bor i Sverige desto fler kommer att lämna deras starka etniska identitet och blanda allt friskare med svenskarna, som till stor majoritet är helt öppna för blandade relationer så länge invandrarna är hyfsat integrerade.
Invandrare vill ha en svensk man eller kvinna. Sen att etniska araber integreras/assimileras mer och mer, det blir nog något åt det hållet. Och de blir då mer villiga att ta en svensk man/kvinna. Men redan idag har du en stor andel arabiska och afrikanska kvinnor som söker efter svenska män ungefär som de söker efter en med sin egen etnicitet. Övriga relationer mellan etniciteter som bildas, typ afrikansk-arabisk, irakisk-chilensk, vilket utgör den invandrade kreolbefolkningen, är ett resultat av att de bor i samma område och därmed umgås med varandra, de söker inte aktivt efter etniciteten.
Senast redigerad av hefti 2020-07-10 kl. 15:59.
Senast redigerad av hefti 2020-07-10 kl. 15:59.