2020-07-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Är det då rimligt att vår godtrogna befolkning har rösträtt om de inte ens kan hantera propaganda, indoktrinering och repressalier från MSM? Kan det inte vara så att de flesta faktiskt inte håller med mig och många i tråden? Jag tror faktiskt det är så. Vi får leva med att vi är ett gäng killar med annorlunda uppfattningar.

Jag tror svenskarna under 90-talet fram till 2013-2017, och fortfarande, inte ens tänkt särskilt mycket om vart invandringen leder. Jag vet inte ens om flertalet kommer kunna ta till sig att svenskarna går mot minoritet inom 20-30 år. Men att de självmant vill göra sig till en minoritet har jag svårt att tro. Svenskarna förstår inte att de mer och mer blir rasistanklagade, mer religiösa/etniska spänningar och ghettoisering. Svenskarna håller nog inte med oss i punkt och pricka om frågor kring vilka etniciteter som lämpligast införlivas i nationen. Och att de aktivt skulle rösta för en sådan politik synes än mindre sannolikt. Jag vet faktiskt inte om svenskarna kommer kunna relatera till vilket samhälle som uppstår om man fortsätter med nuvarande kurs. Det är inte precis något MSM diskuterar eller torgför. Kan man få dem att komma till slutsatser om detta? Jag vet faktiskt inte. Jag är väldigt skeptisk. Vi ser den amerikanska skräpkulturen få inflytande i Sverige och över ungdomarna. Man blir inte direkt hoppfull. Å andra sidan börjar USA bli ett varnande exempel för övriga världen. Så där får jag mer hopp om att åtminstone svenskar över 25 år ska inse att detta är inget exempel att ta efter.

Edgerton skrev:

Citat:
Brasilien är ett bra exempel men även Colombia, Ecuador, Honduras, Mexiko osv. har en liten vit elit som styr och ställer. Brasilien är fruktansvärt våldsamt såklart men eliten bor bakom höga murar och i gated communities eller i säkra skyskrapor och områden. I Brasilien är det väl kanske 25% eller något som håller upp 75%. Jag vill hävda att Sverige inte kommer ha en ekonomi i framtiden som påminner om Brasilien. Vi kommer vara mycket rikare så det går säkert att upprätthålla någon form av hyfsad levnadsstandard så vi inte får kåkstäder som de har. Jag nämnde New York City eller Los Angeles som exempel på hur ett framtida Sverige kan se ut.

Det är kallt i NYC på vintern. Vi lär ha många nedgångna områden såklart. Det tror jag är framtiden för Sverige. Återigen - jag föreställer mig ett mycket långt tidsperspektiv då vi i tråden är döda och begravda. Om du skall ha ett datum: År 2100 kommer Sverige nog påminna mer om dagens USA än om Sverige. Jag gissar på att demografin kommer se ut så här; 10% etniska svenskar och 30 nordisk/europeisk kreol befolkning som tillsammans utgör en vit befolkning på 40%. En del definierar sig som svenskar och andra som vita. Resterande 60% är utomeuropeisk kreol och färgade minoriteter. Detta är alltså inget samhälle som faller sönder. Bara för människor kommer från ett annat land än Sverige är de inte oförmögna att bygga fungerande samhällen.

När du ger ett längre tidsperspektiv fram till år 2100, kan jag relatera till din beskrivning och instämma. 10 procent svenskar, 30 procent nordisk europeisk, säg 1/3 nordisk, 1/3 polack och 1/3 albansk/jugoslavisk samt 60 procent kreolsk afrikansk/arabisk/sydamerikansk. Det finns dock skillnader mellan USA och Sverige rent geografiskt. Så vitt jag förstår har vissa delar av USA god produktion och arbetsförhållanden medan andra städer, t.ex. Los Angeles har hög segregation samt förfallande innerstadskärna samt stor problematik med ghetto/slum/knarkkvarter. Stockholms innerstad är ett svenskt reservat. I så fall återstår landsbygden/mindre städer (typ Borås, Linköping, Falun, Ystad, Norrköping) i Sverige där det ska bli Los Angeles. Malmö kan liknas vid ett litet Los Angeles men där socialstaten håller dem under armarna.

Nergus skrev:

Citat:
Bra poänger, det viktiga att inse att vi är i fas att skapa en blandad befolkning. Visst vissa grupper av muslimska invandrare skaffar inte barn särskilt ofta med svenskar. Men stora grupper av invandrarna och adopterade skaffar mestadels eller ofta barn med svenska män och kvinnor. Jag tänker på många afrikaner, asiater, sydamerikaner och liknande. För att inte tala om att även många invandrare av europeisk bakgrund skaffar barn med svenskar, vilket även det leder till en naturlig minskning av svensk identitet, eftersom dessa barn kommer se sig som både svenskar och britter eller vad som helst.

Det är en kreolisering bland invandrarna och specifikt invandrarungdomarna när de bildar par sinsemellan. Samma kreolisering sker inte bland svenska ungdomar eller förhållanden med svenskar och invandrare. (Invandrarungdomarna vill mycket gärna bilda par med svenska ungdomar. Det vet jag då jag pratat med en arab som ansåg sig som ha en arabisk-svensk kultur.) Det är inte något jag ser i min förort där jag bor till Stockholm. 20-25 åringar med svensk-afrikanska par, är inte något som utmärker sig. Jag borde ha märkt detta då jag bevistar de mer invandrartäta delarna och de mer svenska delarna. Där det är 30 procent invandrare och 70 procent svenskar, utmärker inte sig svensk-arabiska par. Inte heller bland ungdomarna. Men jag märker däremot arabisk-afrikanska, arabisk-sydamerikanska etc. par. Den svensk-arabiska/afrikanska kreoliseringen kanske tar fart om ett decennium eller två när invandrarna blir fler och svenskarna färre i framför allt de yngre åldrarna. Att det finns arabisk-svenska par, det är såklart man ser dem. Men att man ska lägga märke till dem specifikt och tänka att det finns många av dem, nej, det är inte något jag kan påstå.

Nergus skrev:
Citat:
Detta på sikt kommer leda till att vi har en stor grupp människor i Sverige som kommer ha blandad svensk och icke vitt ursprung, ungefär som dagens Sydamerika. Det kommer inte gå att stoppa direkt. På ett sätt så är det de integrerade invandrarna som kommer förändra svenskarna mest, eftersom araber och liknande kommer till större delen inte blandas med svenskarna, men alla andra grupper av invandrare som inte har ett kulturellt och religiöst motstånd mot att blandas med svenskar kommer göra detta under decennierna som kommer.
...
Så man kan säga att vår förvandling till Kreolsamhälle redan börjat, och enbart kommer accelerera över tid. Etniska svenskar har idag ingen stark identitet, utan tänker först och främst på andra faktorer än etnicitet när de väljer partner. Att blandningen inte är ännu större beror först och främst inte på svenskarna själva, utan att många invandrargrupper har haft en stark etnisk identitet som lett till att de ofta nobbat relationer med svenskar. Men ju längre invandrarna bor i Sverige desto fler kommer att lämna deras starka etniska identitet och blanda allt friskare med svenskarna, som till stor majoritet är helt öppna för blandade relationer så länge invandrarna är hyfsat integrerade.

Invandrare vill ha en svensk man eller kvinna. Sen att etniska araber integreras/assimileras mer och mer, det blir nog något åt det hållet. Och de blir då mer villiga att ta en svensk man/kvinna. Men redan idag har du en stor andel arabiska och afrikanska kvinnor som söker efter svenska män ungefär som de söker efter en med sin egen etnicitet. Övriga relationer mellan etniciteter som bildas, typ afrikansk-arabisk, irakisk-chilensk, vilket utgör den invandrade kreolbefolkningen, är ett resultat av att de bor i samma område och därmed umgås med varandra, de söker inte aktivt efter etniciteten.
Senast redigerad av hefti 2020-07-10 kl. 15:59.
Citera
2020-07-10, 16:39
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Svenska kvinnor har kämpat för kunskap, rösträtt, arbete och lika lön. Det är först när svenska kvinnor också kämpar för svenska folkets överlevnad som den kampen kan vinnas. Moder Svea har sin plats i historien som inte skrivits än.
Det är svenska män som måste ordna upp situationen själva, genom att vara aktiva och kreativa. Men man ska inte svälja något demoraliserande skräp.
Citera
2020-07-10, 16:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det är svenska män som måste ordna upp situationen själva, genom att vara aktiva och kreativa. Men man ska inte svälja något demoraliserande skräp.
Och det mest demoraliserande som finns, efter att sprida lögner om rasblandningens förträfflighet, är att beskriva svenska kvinnor som luder och blattemadrasser. De som gör så på bl.a. FB verkar ofta hysa någon sorts för dem själva pinsam beundran för de "våldsamma araber" de påstår sig hata.

Svenska män är absolut i stånd att få med sig svenska kvinnor genom att slå vakt om vanlig kvinnofrid — och att vara goda fäder.
Citera
2020-07-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och det mest demoraliserande som finns, efter att sprida lögner om rasblandningens förträfflighet, är att beskriva svenska kvinnor som luder och blattemadrasser. De som gör så på bl.a. FB verkar ofta hysa någon sorts för dem själva pinsam beundran för de "våldsamma araber" de påstår sig hata.

Svenska män är absolut i stånd att få med sig svenska kvinnor genom att slå vakt om vanlig kvinnofrid — och att vara goda fäder.
Jag har inte spridit den bilden, sanningen är att både svenska män och kvinnor rasblandar, enda skillnaden är gruppernas blandade skiljer sig i det faktum att svenska män oftare blandar sig med asiater, svenska kvinnor oftare med afrikaner osv. Men det finns också svenska män med afrikanska kvinnor och svenska kvinnor med araber och så vidare. Blandandet sker på alla sidor och könen i varierande grader. Vissa invandrargrupper blandar friskt med svenskar som thailändare, kineser, gambier, chilenare osv medan andra invandrare av religiösa och kulturella skäl inte blandar ofta med svenskar som assyrier till exempel.

Man kan göra narr av öppen svenskhet men det är ett faktum att de flesta svenskar praktiserar öppen svenskhet. En typisk svensk man och kvinna har inga som helst problem att ingå relationer med adopterade från olika delar av världen, eller en invandrare som talar bra svenska och firar midsommar. Den stora spärren kommer mestadels från kulturella och religiösa skäl där många svenskar inte vill dejta eller umgås med icke integrerade invandrare. Men de invandrare som inte har en stark etnisk identitet och en kultur som motsätter sig blandade relationer blandar friskt med både svenska män och kvinnor redan idag.

Poängen är att ju längre invandrarna bott i Sverige desto vanligare kommer dessa blandningar bli, har du stor invandring till ett land där folket generellt inte har någon stark etnisk identitet som i Sverige blir resultatet i längden att det landet kommer bli blandat i stor grad. De flesta svenskar föredrar generellt andra svenskar, men få svenskar skulle nobba en partner de finner attraktiv och blir förälskad i bara för att de har en annan bakgrund eller hudfärg, vilket innebär att ju fler integrerade invandrare samt adopterade icke vita du får i Sverige desto fler blir de blandade relationerna.

Mattias Karlsson sticker knappast ut i detta avseende, han dejtar nu en mörk tjej som talar perfekt svenska och firar svenska högtider som midsommar och därför ses hon som en helt normal tjej att ingå relation med. En vanlig form av öppen svenskhet som svenskar praktiserar frekvent.

Blonda svenskar kommer fortsätta existera naturligtvis om 50 år, men det är ingen tvekan om att hög invandring kombinerat med att fler och fler svenskar kommer ingå blandade relationer kommer minska blonda svenskars andel av befolkningen rätt mycket kommande decennier. Och både svenska män och kvinnor kommer vara delaktiga i denna process.
Senast redigerad av Nergus 2020-07-10 kl. 19:08.
Citera
2020-07-10, 20:03
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Jag har inte spridit den bilden, sanningen är att både svenska män och kvinnor rasblandar, enda skillnaden är gruppernas blandade skiljer sig i det faktum att svenska män oftare blandar sig med asiater, svenska kvinnor oftare med afrikaner osv. Men det finns också svenska män med afrikanska kvinnor och svenska kvinnor med araber och så vidare. Blandandet sker på alla sidor och könen i varierande grader. Vissa invandrargrupper blandar friskt med svenskar som thailändare, kineser, gambier, chilenare osv medan andra invandrare av religiösa och kulturella skäl inte blandar ofta med svenskar som assyrier till exempel.

Man kan göra narr av öppen svenskhet men det är ett faktum att de flesta svenskar praktiserar öppen svenskhet. En typisk svensk man och kvinna har inga som helst problem att ingå relationer med adopterade från olika delar av världen, eller en invandrare som talar bra svenska och firar midsommar. Den stora spärren kommer mestadels från kulturella och religiösa skäl där många svenskar inte vill dejta eller umgås med icke integrerade invandrare. Men de invandrare som inte har en stark etnisk identitet och en kultur som motsätter sig blandade relationer blandar friskt med både svenska män och kvinnor redan idag.

Poängen är att ju längre invandrarna bott i Sverige desto vanligare kommer dessa blandningar bli, har du stor invandring till ett land där folket generellt inte har någon stark etnisk identitet som i Sverige blir resultatet i längden att det landet kommer bli blandat i stor grad. De flesta svenskar föredrar generellt andra svenskar, men få svenskar skulle nobba en partner de finner attraktiv och blir förälskad i bara för att de har en annan bakgrund eller hudfärg, vilket innebär att ju fler integrerade invandrare samt adopterade icke vita du får i Sverige desto fler blir de blandade relationerna.

Mattias Karlsson sticker knappast ut i detta avseende, han dejtar nu en mörk tjej som talar perfekt svenska och firar svenska högtider som midsommar och därför ses hon som en helt normal tjej att ingå relation med. En vanlig form av öppen svenskhet som svenskar praktiserar frekvent.

Blonda svenskar kommer fortsätta existera naturligtvis om 50 år, men det är ingen tvekan om att hög invandring kombinerat med att fler och fler svenskar kommer ingå blandade relationer kommer minska blonda svenskars andel av befolkningen rätt mycket kommande decennier. Och både svenska män och kvinnor kommer vara delaktiga i denna process.

Presentera någon undersökning av saken.

Inget av vad jag sett (och uppenbarligen ingen annan än du själv heller) varken från studier eller empiri stödjer detta.

Rasblandning är ytterst ovanligt. Du försöker få det att låta som något naturligt och ofta förekommande, då får du också presentera fakta om det.
Citera
2020-07-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Presentera någon undersökning av saken.

Inget av vad jag sett (och uppenbarligen ingen annan än du själv heller) varken från studier eller empiri stödjer detta.

Rasblandning är ytterst ovanligt. Du försöker få det att låta som något naturligt och ofta förekommande, då får du också presentera fakta om det.
Det spelar ingen roll om det är ovanligt. Om några procent av svenskarna idag har relationer med icke svenskar innebär det att de flesta av deras barn kommer ingå relationer med etniska svenskar och så vidare längs decennierna. Rasblandning är en lång process, men ingenting pekar på att Sverige inte kommer vara en till stor del blandad nation i framtiden. Några procents blandningar idag ökar under tid naturligt, eftersom frukten av de blandade relationerna kommer blanda sig med etniska svenskar.

Säg så här, en svensk kvinna får 4 barn med en gambier, flera av hennes halvafrikanska barn kommer sedan få barn med svenskar. En svensk man får 3 barn med en thailändare, dessa får barn med svenskar. När den bollen satts i rullning så innebär det att vi kommer få en heterogen befolkning i framtiden.

Det kommer med all sannolikhet vara relativt ovanligt att i framtiden inte ha någon icke vit i dit släktträd som svensk.

Varje integrerad invandrare har noll svårigheter att bilda familj med en svensk man eller kvinna kvinna, adopterade indier, sydamerikaner, koreaner har noll svårigheter att bilda relationer med svenskar sedan länge. Vilket visar tydligt att det finns en marknad för blandning i Sverige, bara att många invandrare idag bor i förorter med noll svenskar och därmed inte bildar familj med svenskar. Men icke vita som bor i områden där majoriteten är svenskar skaffar ofta barn med svenskar, vilket kommer fortsätta och accelerera i framtiden.

Talar indiern/iraniern/sydamerikanen osv god svenska så är han/hon snabbt en del av svensk dejtingmarknad.

Jag vet hur svenskar fungerar, en stor majoritet av etniska svenskar väljer inte partnern utifrån etnicitet i första hand. Beter sig en icke vit invandrare som en svensk är dessa personer heta på dejtingmarknaden för svenskar. Enbart kulturella och religiösa hinder spelar någon roll för svenskar, inte hudfärg till större delen.
Citera
2020-07-10, 20:52
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om det är ovanligt. Om några procent av svenskarna idag har relationer med icke svenskar innebär det att de flesta av deras barn kommer ingå relationer med etniska svenskar och så vidare längs decennierna. Rasblandning är en lång process, men ingenting pekar på att Sverige inte kommer vara en till stor del blandad nation i framtiden. Några procents blandningar idag ökar under tid naturligt, eftersom frukten av de blandade relationerna kommer blanda sig med etniska svenskar.

Säg så här, en svensk kvinna får 4 barn med en gambier, flera av hennes halvafrikanska barn kommer sedan få barn med svenskar. En svensk man får 3 barn med en thailändare, dessa får barn med svenskar. När den bollen satts i rullning så innebär det att vi kommer få en heterogen befolkning i framtiden.

Det kommer med all sannolikhet vara relativt ovanligt att i framtiden inte ha någon icke vit i dit släktträd som svensk.

Varje integrerad invandrare har noll svårigheter att bilda familj med en svensk man eller kvinna kvinna, adopterade indier, sydamerikaner, koreaner har noll svårigheter att bilda relationer med svenskar sedan länge. Vilket visar tydligt att det finns en marknad för blandning i Sverige, bara att många invandrare idag bor i förorter med noll svenskar och därmed inte bildar familj med svenskar. Men icke vita som bor i områden där majoriteten är svenskar skaffar ofta barn med svenskar, vilket kommer fortsätta och accelerera i framtiden.

Talar indiern/iraniern/sydamerikanen osv god svenska så är han/hon snabbt en del av svensk dejtingmarknad.

Jag vet hur svenskar fungerar, en stor majoritet av etniska svenskar väljer inte partnern utifrån etnicitet i första hand. Beter sig en icke vit invandrare som en svensk är dessa personer heta på dejtingmarknaden för svenskar. Enbart kulturella och religiösa hinder spelar någon roll för svenskar, inte hudfärg till större delen.

Du skriver långa texter, men säger ingenting. Jag (och de flesta andra) kan se att rasblandning inte är något som sker, varken empiriskt eller statistiskt.

Ditt svar är att helt undvika detta och fortsätta med dina hemsnickrade fantasier (sexuella möjligtvis?) att rasblandning pågår.

Jag frågar dig återigen, varifrån har du fått dessa fantasier? Tro inte för en sekund att du kan undvika mig genom långa texter som jag inte läser. Gambianer har inte barn med svenska kvinnor. Invandrare generellt har inte barn med svensk kvinnor. Olika invandrargrupper inom sig (iom att de är alla lågstatus) har barn med varandra. Men svenskar har barn med andra svenskar.

Fram med studierna nu.

Jag är särskilt intresserad av den invandrade indiern som en del av dejtingmarknaden för svenska kvinnor... Och självklart alla dessa exempel du har på afrikanska män och svenska kvinnor i sina bästa år...
Citera
2020-07-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
Jag tror svenskarna under 90-talet fram till 2013-2017, och fortfarande, inte ens tänkt särskilt mycket om vart invandringen leder. Jag vet inte ens om flertalet kommer kunna ta till sig att svenskarna går mot minoritet inom 20-30 år. Men att de självmant vill göra sig till en minoritet har jag svårt att tro. Svenskarna förstår inte att de mer och mer blir rasistanklagade, mer religiösa/etniska spänningar och ghettoisering. Svenskarna håller nog inte med oss i punkt och pricka om frågor kring vilka etniciteter som lämpligast införlivas i nationen. Och att de aktivt skulle rösta för en sådan politik synes än mindre sannolikt. Jag vet faktiskt inte om svenskarna kommer kunna relatera till vilket samhälle som uppstår om man fortsätter med nuvarande kurs. Det är inte precis något MSM diskuterar eller torgför. Kan man få dem att komma till slutsatser om detta? Jag vet faktiskt inte. Jag är väldigt skeptisk. Vi ser den amerikanska skräpkulturen få inflytande i Sverige och över ungdomarna. Man blir inte direkt hoppfull. Å andra sidan börjar USA bli ett varnande exempel för övriga världen. Så där får jag mer hopp om att åtminstone svenskar över 25 år ska inse att detta är inget exempel att ta efter.

När du ger ett längre tidsperspektiv fram till år 2100, kan jag relatera till din beskrivning och instämma. 10 procent svenskar, 30 procent nordisk europeisk, säg 1/3 nordisk, 1/3 polack och 1/3 albansk/jugoslavisk samt 60 procent kreolsk afrikansk/arabisk/sydamerikansk. Det finns dock skillnader mellan USA och Sverige rent geografiskt. Så vitt jag förstår har vissa delar av USA god produktion och arbetsförhållanden medan andra städer, t.ex. Los Angeles har hög segregation samt förfallande innerstadskärna samt stor problematik med ghetto/slum/knarkkvarter. Stockholms innerstad är ett svenskt reservat. I så fall återstår landsbygden/mindre städer (typ Borås, Linköping, Falun, Ystad, Norrköping) i Sverige där det ska bli Los Angeles. Malmö kan liknas vid ett litet Los Angeles men där socialstaten håller dem under armarna.
Nästan alla amerikanska städer har sina problem och de är större än våra. Los Angeles är inte den värsta staden i USA. Det är en relativt säker och rik stad men det är en typexempel på hur en mångkulturell stad kan se ut. New York är ett annat exempel. Varken NYC eller Los Angeles är dåliga städer men det är liksom inte så hur jag vill att mitt Sverige skall vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Fram med studierna nu.
Jag kan göra det åt honom. Dock inte om Sverige eftersom vi inte för sådan data vilket jag påpekat.

Först kan du botanisera här
https://www.pewresearch.org/topics/intermarriage/

Vi kan ju börja
https://www.pewsocialtrends.org/2017...intermarriage/

Största Pew studien om judisk exogami
https://www.pewresearch.org/fact-tan...ws-intermarry/

Andra studier utanför för Pew
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4183451/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12321971/

Svenskarna är en mycket skörare grupp än vita i USA. Vita i USA är ett kreolfolk av olika europeiska folk och vi svenskar är en etnisk grupp. Vi är inte många. Om du tittar på chilenarna som invandrargrupp. År 1900 fanns det cirka tio personer födda i Chile i Sverige. År 1970 finns det drygt 200 personer i Sverige födda i Chile. Efter statskuppen 1973 ökar den chilenska befolkningen markant för att sedan avstanna i mitten av 1990-talet. Idag finns det ungefär 30,000 personer födda i Chile. Det finns drygt 10,000 personer födda i Sverige med två chilenska föräldrar. Det finns också 5000 personer med en förälder född i Chile och i ett land utanför Sverige. Utöver detta finns det ungefär 15,000 personer födda i Sverige med en svenskfödd förälder. Jag skulle gissa på att de flesta av dessa 15,000 personer har en etniska svensk förälder. Detta är ett exempel på en halvchilensk kvinna;

https://www.sydsvenskan.se/2009-06-1...a-ar-chilenare

Hon är gift/sambo med en svensk och har blonda och blåögda barn vilket påpekas i artikeln. Detta är vad jag menar med en naturlig assimilation. Pappan kommer till Sverige. Gifter sig med svenska och deras barn gifter sig med svenskar. De gifter sig med svenskar och chilenska suddas ut för att i senare generationer helt vara borta. Det vi får är en temporärt mångkulturell situation men som så många gånger sagts så får vi inte längre det här utfallet eftersom invandrarpopulationen nu är så pass stor. Det innebär just kreolisering. Den här halvchilenskan kanske idag skulle gifta sig med en assyrier eller polack. Vidare kommer vi svenskar på sikt bli så pass få i relation till den övriga invandrarpopulationen (vare sig de är afrikaner eller vita invandrare) - att vi måste adoptera någon form av övergripande vit identitet. Det jag ser är en krympande etnisk svensk och nordisk befolkning samt en växande befolkning som definierar sig som vit eller europeisk snarare än svensk. Men som sagt. Jag kan ha fel och jag vet inte statistiskt hur många etniska blandäktenskap som finns i Sverige eftersom SCB inte för sådan statistik.
Citera
2020-07-10, 22:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Detta ger mig verkliga rysningar av välbehag om jag föreställer mig en outtalad allians med dessa kvinnor — att man helt sonika rundar den sverigedemokratiska ideologin och fokuserar på etniskt hållbara relationer mellan svenska män och kvinnor.
Jag vänder mig ibland till svenska kvinnor med allmänna feministiska värderingar i delforumet för feminism, och påfallande ofta blir responsen positiv när man som svensk man ger dem rätt i sak och gör reklam för en positiv svensk manlighet. Jag tror att många av dem känner sig svikna både av sina radikalfeministiska "systrar" och av svenska män som kort och gott ser ned på kvinnor.

Som jag ser det finns det inget som hindrar att kvinnor är med i en konservativ rörelse. Konservatism som begrepp har kidnappats av bl.a. personer som anser att islamism och traditionella kinesiska värderingar är förenligt med västerländsk kontrarevolution för att man trycker ned kvinnor. Sann konservatism, som jag ser det, är alltid i främsta rummet kontrarevolutionär. Dess färg är vit, och inte blågul. Det illiberala draget i radikalkonservatismen är ett aber om svenska "nationalfeminister" bekänner sig till liberalismen i ytlig mening, men detta kan övervinnas om man sas. respekterar detta. Rent instrumentellt är etnisk gemenskap mellan könen viktigare än ideologiska skiljaktigheter. Synd att göra politik av detta om man kan bygga relationer tillsammans.

(Jag nämner inte "socialkonservatism" eftersom den helt enkelt är sossenostalgi.)
Jag kan passa på att utveckla min tanke så här några timmar senare.

Jag tänker mig närmast den nödvändiga reaktionen på "progressiv" subversivitet (ideologisk) — den som gör människor i ett land som Sverige obekväma — som en högst informell allians utanför partipolitiken. Se det som en affinitet. Man lägger slagorden åt sidan och förenas i en kanske t.o.m. outtalad aversion mot det man inte gillar — det som slår sönder kärnfamiljen och river ned vårt land. Att jag drog paralleller till den vita kontrarevolutionen beror på att reaktionen i historiska konflikter (Frankrike, Finland, Ryssland, etc.) samlat människor av olika slag i kampen mot det som hotar en bättre ordning.

Meningen är heller inte att förorda en borgerlig reaktion på någonting. Jag tänker mig snarast att radikalfeminism, globalism/ultrakapitalism, påtvingad mångkultur och verkligen inte minst intersektionell normkritik driver svenska män och kvinnor i armarna på varandra när mörkret faller.

PK och ultra-PK hugger kniven i ryggen på sina egna. Konkurrensen på identitetsfronten är mördande. En reaktion på detta skulle kunna vara rätt radikal enligt principen ett steg bakåt, två framåt — och komma undan med det med "normalitet" som täckmantel.

"Det är OK att gilla svenska män/kvinnor" är liksom bara steg ett, om ens det. Det är inte lätt att förklara hur jag tänker, men jag vill ta vara på den förkärlek för det egna som ändå finns i vårt land. Till en början kan man t.o.m. lajva att allt är OK. OK lär det bli, helt OK, men det tar tid, och jag personligen tror att både män och kvinnor måste med. Om man så måste ge fingret både till "öppen svenskhet" och vulgärrasism.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-10 kl. 22:24.
Citera
2020-07-10, 22:42
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Nästan alla amerikanska städer har sina problem och de är större än våra. Los Angeles är inte den värsta staden i USA. Det är en relativt säker och rik stad men det är en typexempel på hur en mångkulturell stad kan se ut. New York är ett annat exempel. Varken NYC eller Los Angeles är dåliga städer men det är liksom inte så hur jag vill att mitt Sverige skall vara.

Jag kan göra det åt honom. Dock inte om Sverige eftersom vi inte för sådan data vilket jag påpekat.

Vi kan ju börja

Svenskarna är en mycket skörare grupp än vita i USA. Vita i USA är ett kreolfolk av olika europeiska folk och vi svenskar är en etnisk grupp. Vi är inte många. Om du tittar på chilenarna som invandrargrupp. År 1900 fanns det cirka tio personer födda i Chile i Sverige. År 1970 finns det drygt 200 personer i Sverige födda i Chile. Efter statskuppen 1973 ökar den chilenska befolkningen markant för att sedan avstanna i mitten av 1990-talet. Idag finns det ungefär 30,000 personer födda i Chile. Det finns drygt 10,000 personer födda i Sverige med två chilenska föräldrar. Det finns också 5000 personer med en förälder född i Chile och i ett land utanför Sverige. Utöver detta finns det ungefär 15,000 personer födda i Sverige med en svenskfödd förälder. Jag skulle gissa på att de flesta av dessa 15,000 personer har en etniska svensk förälder. Detta är ett exempel på en halvchilensk kvinna;

Hon är gift/sambo med en svensk och har blonda och blåögda barn vilket påpekas i artikeln. Detta är vad jag menar med en naturlig assimilation. Pappan kommer till Sverige. Gifter sig med svenska och deras barn gifter sig med svenskar. De gifter sig med svenskar och chilenska suddas ut för att i senare generationer helt vara borta. Det vi får är en temporärt mångkulturell situation men som så många gånger sagts så får vi inte längre det här utfallet eftersom invandrarpopulationen nu är så pass stor. Det innebär just kreolisering. Den här halvchilenskan kanske idag skulle gifta sig med en assyrier eller polack. Vidare kommer vi svenskar på sikt bli så pass få i relation till den övriga invandrarpopulationen (vare sig de är afrikaner eller vita invandrare) - att vi måste adoptera någon form av övergripande vit identitet. Det jag ser är en krympande etnisk svensk och nordisk befolkning samt en växande befolkning som definierar sig som vit eller europeisk snarare än svensk. Men som sagt. Jag kan ha fel och jag vet inte statistiskt hur många etniska blandäktenskap som finns i Sverige eftersom SCB inte för sådan statistik.
Du kan önskedrömma bäst du vill. Kreolisering skapar bara rotlöshet, som leder de drabbade i armarna på konsumism, som ju också från början är det som driver på kreolisering och jämlikhet - om alla är jämlika, raslösa, könlösa, gastkramande ensamma individer kommer de konsumera mer. Men det är en återvändsgränd, konsumism är en väldigt infertil livsstil.

Vad som är normalt måste alltid förstås över flera generationer - de som vinner i längden är de normala. Att hämta sina normer från TV och reklam (det enda sammanhang där rasblandning är normalt), att tro på jämlikhet mellan könen eller att skapa identitetsförvirrade barn kommer aldrig vara normalt.
Citera
2020-07-10, 23:07
Medlem
Citat:

Vi kan ju börja

Man lurar sig själv om man tror att vi har få blandade relationer i Sverige. Som Tobias Hubinette har nämnt så har Sverige i decennier varit per capita det land som adopterat flest människor från utanför Europa. I stort sett alla dessa adopterade som fått barn under dessa decennier har fått barn med svenskar. Bara det är tiotusentals olika relationer och tiotusentals barn. Alla de integrerade invandrare som får barn med svenskar är också ökande.

Av de afrikaner som bor i Sverige som inte är somalier så har en väldigt stor del av dem fått barn med svenska kvinnor, och en del afrikanska kvinnor har fått barn med svenskar. Gambier, ghananer, nigerianer, kenyaner och alla möjliga afrikanska länder bidrar starkt här.

Av alla de tiotusentals från länder som Thailand, Kina, Filippinerna osv som bor i Sverige har en majoritet av kvinnorna fått barn med svenska män.

Vi vet också att årligen importeras massvis med fruar och män från hela världen av svenska män och kvinnor enbart av relationsskäl. Feminismen i Sverige har lett till att både svenska män och kvinnor söker något nytt och en annan typ av relation, vilket lett att import av partner från utlandet är stor per capita i Sverige.

Man lurar sig mest dock om man inbillar sig att blonda, etniska svenskar på något sätt kommer vara en stor del av landets befolkning i framtiden. Enbart invandringen själv omöjliggör det. Invandrarnas egna barnafödande plus stigande antal svenskar som får barn med icke vita gör det än mer löjeväckande att tro något annat än att de ljusa drag svenskar är kända för kommer vara annat än en liten minoritet av utseendet i det framtida Sverige.
Citera
2020-07-10, 23:08
Medlem
Citat:
Jag kan passa på att utveckla min tanke så här några timmar senare.
Jag tänker mig närmast den nödvändiga reaktionen på "progressiv" subversivitet (ideologisk) — den som gör människor i ett land som Sverige obekväma — som en högst informell allians utanför partipolitiken. Se det som en affinitet. Man lägger slagorden åt sidan och förenas i en kanske t.o.m. outtalad aversion mot det man inte gillar — det som slår sönder kärnfamiljen och river ned vårt land. Att jag drog paralleller till den vita kontrarevolutionen beror på att reaktionen i historiska konflikter (Frankrike, Finland, Ryssland, etc.) samlat människor av olika slag i kampen mot det som hotar en bättre ordning. Meningen är heller inte att förorda en borgerlig reaktion på någonting.

Jag tänker mig snarast att radikalfeminism, globalism/ultrakapitalism, påtvingad mångkultur och verkligen inte minst intersektionell normkritik driver svenska män och kvinnor i armarna på varandra när mörkret faller. PK och ultra-PK hugger kniven i ryggen på sina egna. Konkurrensen på identitetsfronten är mördande. En reaktion på detta skulle kunna vara rätt radikal enligt principen ett steg bakåt, två framåt — och komma undan med det med "normalitet" som täckmantel."Det är OK att gilla svenska män/kvinnor" är liksom bara steg ett, om ens det. Det är inte lätt att förklara hur jag tänker, men jag vill ta vara på den förkärlek för det egna som ändå finns i vårt land. Till en början kan man t.o.m. lajva att allt är OK. OK lär det bli, helt OK, men det tar tid, och jag personligen tror att både män och kvinnor måste med. Om man så måste ge fingret både till "öppen svenskhet" och vulgärrasism.
Revolutionen äter sina egna och vita kvinnor skall nu ätas upp. Jag tror också en del vita kvinnor kommer drivas till vita män. Samtidigt är så sjukt likgiltig till "Karens". Fram tills nyligen har de tjänat på samhällets förfall. Om vi nu alla räddas från västvärldens fall ser jag gärna en helt ny kvinnopolitik som ser till så att detta aldrig händer igen - men det får man ju inte säga i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du kan önskedrömma bäst du vill. Kreolisering skapar bara rotlöshet, som leder de drabbade i armarna på konsumism, som ju också från början är det som driver på kreolisering och jämlikhet - om alla är jämlika, raslösa, könlösa, gastkramande ensamma individer kommer de konsumera mer. Men det är en återvändsgränd, konsumism är en väldigt infertil livsstil.
Vad som är normalt måste alltid förstås över flera generationer - de som vinner i längden är de normala. Att hämta sina normer från TV och reklam (det enda sammanhang där rasblandning är normalt), att tro på jämlikhet mellan könen eller att skapa identitetsförvirrade barn kommer aldrig vara normalt.
Önskedrömma? Jag har inte önskat mig att svenskarna skall försvinna och jag ha påvisat vad jag säger med data. Vad har du påvisat? Annars håller jag med dig men jag är inte positiv om framtiden.

Citat:
Man lurar sig själv om man tror att vi har få blandade relationer i Sverige. Som Tobias Hubinette har nämnt så har Sverige i decennier varit per capita det land som adopterat flest människor från utanför Europa. I stort sett alla dessa adopterade som fått barn under dessa decennier har fått barn med svenskar. Bara det är tiotusentals olika relationer och tiotusentals barn. Alla de integrerade invandrare som får barn med svenskar är också ökande. Av de afrikaner som bor i Sverige som inte är somalier så har en väldigt stor del av dem fått barn med svenska kvinnor, och en del afrikanska kvinnor har fått barn med svenskar. Gambier, ghananer, nigerianer, kenyaner och alla möjliga afrikanska länder bidrar starkt här.

Av alla de tiotusentals från länder som Thailand, Kina, Filippinerna osv som bor i Sverige har en majoritet av kvinnorna fått barn med svenska män. Vi vet också att årligen importeras massvis med fruar och män från hela världen av svenska män och kvinnor enbart av relationsskäl. Feminismen i Sverige har lett till att både svenska män och kvinnor söker något nytt och en annan typ av relation, vilket lett att import av partner från utlandet är stor per capita i Sverige.

Man lurar sig mest dock om man inbillar sig att blonda, etniska svenskar på något sätt kommer vara en stor del av landets befolkning i framtiden. Enbart invandringen själv omöjliggör det. Invandrarnas egna barnafödande plus stigande antal svenskar som får barn med icke vita gör det än mer löjeväckande att tro något annat än att de ljusa drag svenskar är kända för kommer vara annat än en liten minoritet av utseendet i det framtida Sverige.
De fattar inte så jag tror vi får släppa det här med demografi. De tror att någon magisk hand skall komma och rädda svenskar.

Ett roligt exempel på logiken själv i lärarkåren på tal om annat.

Citat:
– Jag önskar ett annat lönesys*tem för lärare, där fokus ligger på att läraren undervisar och utvecklas. Som lärare i dag behöver du ofta ta på dig extra uppdrag för att kunna påverka din löneutveckling. Önskvärt hade varit ett lönesystem där läraren kan bredda och fördjupa sin kompetens och utföra mer kvalificera*de uppgifter utan att det bidrar till fler uppdrag

https://skolvarlden.se/artiklar/anni...-ar-jag-larare
Notera hur vansinnigt detta är: Mer pengar och mer kvalificerade uppgifter men inte fler uppdrag. Vad fan avses med fler kvalificerade uppgifter? Lärare gör fan inget annat än att undervisa efter ett schema och sätta betyg. Sedan är det utvecklingssamtal med barn/föräldrar och en del kontakt med föräldrar, BUP, socialen osv. samt såklart fokus på sociala relationer från helvetet genom meningslösa kurser och möten. Mer spännande än så blir inte yrket. Lärarrollen är just att lära ut. Vill man forska får man skaffa sig en doktorsexamen och söka jobb på universitetet eller annan institution. Sedan finns det inget som hindrar henne att arbeta inom byråkratin men vad vet jag. Ett tvärsnitt för svensk "jag vill ha mentalitet". Egentligen undrar jag om det inte var bättre om mammorna i Sverige var hemma med sina barn istället för att passa andras barn. Det ger mer mervärde än att passa andras.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-10 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in