2021-05-18, 23:42
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jävlar vad man kokar när man ser denna bilden:
https://twitter.com/stfnjvnvc/status/1394689927686799363/photo/1

Driver de med en?

Haha, helt underbart med denna typ av humor. Haters gonna hate.
Citera
2021-05-18, 23:46
Medlem
Nästan like "chockad" över att Pierre blev petad som Dejan blev i höstas Nåja, vad tror vi om elvan i premiären mot Spanien? Hoppas på:

1 Olsen
2 Lustig, 3 Lindelöf, 24 Danielson, 6 Augustinsson
17 Claesson, 7 S Larsson, 8 Ekdal, 10 Forsberg
9 Berg, 11 Isak

Finns väl tre öppna platser: Mittback bredvid Lindelöf (Danielson/Jansson/Helander, Granen lär inte spela), mittfältare bredvid Ekdal (S Larsson/K Olsson) och högerytter (Claesson/S Larsson/Kulusevski). Danielson var stabil i höstas och känns som den som kompletterar Lindelöf bäst. Olssons svaga samling senast och generellt svaga säsong öppnar för en pålitlig Seb centralt. Kvar återstår då Claesson eller Kulusevski till höger och där är valet enkelt, åtminstone i en match mot Spanien.
Senast redigerad av HaconBacon 2021-05-19 kl. 00:20.
Citera
2021-05-19, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Angående det där att Jesper Karlsson inte skulle ha spelat ändå har noll betydelse sett till helhetsbilden, förstår du inte det? Killen är 22 år ung, gjort 11 mål och 9 assist i sin debutsäsong för ett topplag i Eredivisie, varit tongivande i matcherna även då han inte stått med i poängprotokollet. En uttagning till ett mästerskap måste vara som ett gigantiskt kvitto för en ung kille som imponerat stort i en stor liga, att det han gjort är bra. Att han skulle fått lära känna gruppen mer samt få erfarenheten och rutinen med sig efter ett mästerskapsdeltagande, om inte på så utanför planen. Jag förstår helt ärligt inte att han inte fick plats. Han är en av de mest intressanta svenska spelarna jag sett i modern tid och det säger jag utan att hypa. En enorm talang och otroligt mycket fotboll i sig. Sett nästan varenda match med AZ denna säsong och allt han gör är nästintill perfekt, fotbollsunderhållning på hög nivå. Han har en sinnessjuk bollbehandling. Ta en titt på denna videon, bör tilläggas att det bara är ett axplock av det han gör på fotbollsplanen. Hans mål i EL och dominans mot Ajax finns t.ex. inte med:

https://www.youtube.com/watch?v=Sct92PhXZ_U

Skulle säga att man kan jämföra Jesper Karlsson's spelstil med Chippen när han var aktuell, men är ändå på en helt annan nivå, det är sällan man ser svenskar med sån teknik. Idag är Emil Forsberg en av våra stora stjärnor, När Emil var 22 år: Hade han varit i Malmö FF i mindre än 1 år och skulle stanna där tills han blir ca 24 år gammal tills han senare lämnade för Zweite. Kass jämförelse kanske då alla utvecklas olika på olika sätt men jag vill bara lyfta fram min poäng. Jesper Karlsson presterar på en helt annan nivå än vad Emil Forsberg gjorde vid samma ålder. Vad krävs för att en sån intressant spelare i den kalibern dissas till förmån för Gustav Svensson eller Martin Olsson, där den ena huserar i kinesiska ligan och den andra senast igår utgick skadad i en Allsvensk match? Jag kanske en dag får äta upp mina ord kring Jesper efter att ha hypat honom tidigare i både denna tråd och i andra trådar, men jag tror starkt på honom, han är en sällan skådad oslipad diamant. För mig är det helt oförståeligt. Att han kanske inte skulle fått speltid skiter jag i, men det är nästan som att hans prestationer inte betyder något. Jag förstår inte. Jag tror det skulle haft en betydelse för hans fortsatta utveckling i karriären, att få vara med i ett mästerskap. Zlatan togs ju med när han var 20 till VM 2002 även om han fick nöta bänk.

I övrigt: Jag köper Jannes tankar kring Granqvist, han säger att om det vore 23 man som togs ut skulle inte Granen kommit med. Jag förstår rollen som Granqvist spelar utanför planen och jag köper den förklaringen som sagt. Kul att Jordan fick följa med. I det stora hela en bra balanserad trupp, men jag tycker synd om Jesper.

Det är dåraktigt av Jan att inte ta med Jesper. Utöver alla kvaliteter som du nämner så har han visat att han kan prestera i viktiga matcher mot starkt motstånd och inte bara i den vanliga ligalunken. Han hade varit perfekt att ha som ess i rockärmen och slänga in i slutskedet av matcherna.
Citera
2021-05-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nästan like "chockad" över att Pierre blev petad som Dejan blev i höstas

Bisarrt att P inte kom med. Undrar hur JA tänkte här....

P har ju varit en stabil (o ibland överträffat) backup till Ludde.

Vi har ju ett VM-kval oxå att tänka på...och P har 1-2 år kvar att krama ur.

Känns mer som nåt utanför planen fällt avgörande (är P en surgubbe?? eller har JA svårt för honom på annat sätt?)
Citera
2021-05-19, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För att dra till med en gammal klassiker... well, you know, that's just like, your opinion, man.

Den sämsta skitklubben i Championship får ca 7,9 miljoner euro bara i "tv pengar", det är mer än vad bottengängen i Eredivisie drar in totalt sett, eller om man tittar på ligorna som helhet, 18/19 får bli jämförelseår då covid påverkat, de kollektiva intäkterna för Championship klubbarna det året var ca 910 miljoner euro, intäkterna för Eredivisie klubbarna samma säsong var ca 528 miljoner euro, där Ajax stod för ungefär 30% av intäkterna, PSV och Feyenoord stod för ca 13-14% vardera... och resten stod alltså för ungefär 44% av intäkterna.

Vad gör då de engelska klubbarna? Dom bränner det i mångt och mycket på spelartruppen.
Holland är dock en talangliga, det går liksom inte att jämföra de spelare som holländska ligan producerat mot vad Championship prioriterat. Holland är en fotbollsskola av höga mått, det är inte direkt Championship. Så av den anledningen skulle jag säga att Jeppe Karlsson gör helt rätt som utvecklas i den ligan.
Citera
2021-05-19, 10:26
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nästan like "chockad" över att Pierre blev petad som Dejan blev i höstas Nåja, vad tror vi om elvan i premiären mot Spanien? Hoppas på:

1 Olsen
2 Lustig, 3 Lindelöf, 24 Danielson, 6 Augustinsson
17 Claesson, 7 S Larsson, 8 Ekdal, 10 Forsberg
9 Berg, 11 Isak

Finns väl tre öppna platser: Mittback bredvid Lindelöf (Danielson/Jansson/Helander, Granen lär inte spela), mittfältare bredvid Ekdal (S Larsson/K Olsson) och högerytter (Claesson/S Larsson/Kulusevski). Danielson var stabil i höstas och känns som den som kompletterar Lindelöf bäst. Olssons svaga samling senast och generellt svaga säsong öppnar för en pålitlig Seb centralt. Kvar återstår då Claesson eller Kulusevski till höger och där är valet enkelt, åtminstone i en match mot Spanien.

Skulle jävligt gärna se att du har rätt angående Olsson, men jag känner mig rätt säker på att han startar, tyvärr. Vad gäller mittbackarna tror jag att Helander ligger bäst till för att starta i dagsläget, men vi får väl se.
Citera
2021-05-19, 10:28
Medlem
Il.Malizias avatar
Vet någon när fotbollströjorna släpps så man kan köpa till barnen?
Det är fortfarande Adidas som är sponsor, inte sant?
Citera
2021-05-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Apropå mittbackar, hur långt ifrån en landslagsplats befinner sig en sån som Emil Bergström?

Skulla nog ranka MB så här:

VNL
F.Helander
M.Danielsson
J.Nilsson
R.Gagliolo
P.Jansson
C.Starfel
S.Holmen
S.Papagiannopoulos
J.Une Larsson
T.Pettersson
E.Bergström

Men det är jämnt om plats 3 och neråt.
Citera
2021-05-19, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
GRanen argumenten är så urbota korkade.

"Han är med för stämningen"
"Han är med för att lyfta koner"
"Han är med för pepp talk"
"Han är viktig för moralen"

Om han tickar alla dessa boxar och 40 till utanför planen!
TA MED HAN I STABEN
BRÄNN FÖR FAN INTE EN SPELARPLATS.
Peta den vänsterdrivna skäggiga pressnubben eller peta Stefan eller vem som helst i staben
Utöka Staben Janne tjänar tillräkligt för att betala Granens upphåll ur egen ficka.

Men fan peta inte en spelare till förmån för någon som bara kommer verka UTANFÖR PLAN

Janne Andersson borde fått sparken direkt efter uttagningen av Granen, fullständigt oseriöst att han är med i truppen !!!

Om Janne vill mysa på två med Granen kan de väl boka en Spa-Weekend på något tuttenuttigt hotell istället !

Sinnessjuk uttagning !!!
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-05-19 kl. 11:36.
Citera
2021-05-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Janne Andersson borde fått sparken direkt efter uttagningen av Granen, fullständigt oseriöst att han är med i truppen !!!

Om Janne vill mysa på två med Granen kan de väl boka en Spa-Weekend på något tuttenuttigt hotell istället !

Sinnessjuk uttagning !!!
Det blir ju löjeväckande när Janne själv bekräftar att Granen inte är uttagen för att spela utan är uttagen som en maskot. Då känns det som en amatörverksamhet i division 7 snarare än som ett seriöst landslag i EM. Skämskudden är enorm åt både Janne och Granens vägnar.
Citera
2021-05-19, 12:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Vet någon när fotbollströjorna släpps så man kan köpa till barnen?
Det är fortfarande Adidas som är sponsor, inte sant?
Intersport har.
Citera
2021-05-19, 12:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Det blir ju löjeväckande när Janne själv bekräftar att Granen inte är uttagen för att spela utan är uttagen som en maskot. Då känns det som en amatörverksamhet i division 7 snarare än som ett seriöst landslag i EM. Skämskudden är enorm åt både Janne och Granens vägnar.
Ja det är de som är de sjukaste av allt. Om han nu är med som maskot så hitta på en låtsas ledarroll så han inte tar upp en plats Förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in