Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Du var inte långt ifrån det resultatet. Fy satan vilken motorväg Portugal hade oavsett om dem kom igenom mitten, högern eller vänstern. Nä detta var en otacksam början för JDT.
Tur att Gyökeres och Nilsson kunde göra resultatet lite mindre deppigt, Nilsson fick iallafall visa upp vilken nytta man har av honom där vid slutet och mittfältet blev betydligt tryggare med Gustafson och Olsson istället för Svanberg och Cajuste.
Bara vi gör det bra i NL och vinner gruppen så kan denna match fetglömmas, ibland måste man misslyckas för att till slut lyckas
PS. Om du vill se några soffexperter kan du gå in på själva matchtråden
(FB) Vänskapsmatch Portugal - Sverige 21/3
Synd Hugo gick sönder för Cajuste & Svanberg som duo var katastrof under Janne med.
Jag gillar de båda individuellt men ihop är de otroligt obalanserade, något som är prio 1 som double pivot haha. Svanberg specifikt går bort sig ganska ofta i en sådan dynamik. Hans höga press var riktigt fin men efter den är han lite för vilsen.
Sedan gillar jag inte Isak centralt. Syntes att han inte riktigt förstår uppgifterna en #10a har i link-upen riktigt. Hade gärna sett han till vänster, Elanga till höger och Dejan centralt istället. Samma gubbar men i lite mer vana positioner.
Men men, jag bryr mig inte om resultatet. Kul att skymta en mer fin återerövrings taktik vid boll tapp och mot boll samt lite mer vågar uppspel. Blev lite mycket kant-till-kant när Isak var centralt som sagt men annars så. Första matchen och mot ett ruggigt bra gäng.