2021-05-18, 22:31
Medlem
BarryHeros avatar
Bara Robert Prytz, Andreas Ravelli, och Sven Dahlkvist har gjort fler landskamper än Pierre Bengtsson utan att deltaga i ett stort mästerskap. Teddybjörnen Pierre föll på målsnöret både 2016 och 2021. Trist!
Citera
2021-05-18, 22:37
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Precis, generellt brukar ju de flesta länder använda de sista platserna i truppen för att ta ut unga lirare som är med för att se och lära inför framtiden. Medan den konservativa svenska hållningen mer är att fylla ut de extra platserna med än mer rutin. Det visar litet på mentalitetsskillnaderna som råder mellan olika fotbollskulturer, vissa fotbollskulturer som den svenska ser rutin och erfarenhet som överlägset viktigare än talang och ungdomlig entusiasm, medan andra fotbollskulturer värderar talang och entusiasm mycket högre.

GRanen argumenten är så urbota korkade.

"Han är med för stämningen"
"Han är med för att lyfta koner"
"Han är med för pepp talk"
"Han är viktig för moralen"

Om han tickar alla dessa boxar och 40 till utanför planen!
TA MED HAN I STABEN
BRÄNN FÖR FAN INTE EN SPELARPLATS.
Peta den vänsterdrivna skäggiga pressnubben eller peta Stefan eller vem som helst i staben
Utöka Staben Janne tjänar tillräkligt för att betala Granens upphåll ur egen ficka.

Men fan peta inte en spelare till förmån för någon som bara kommer verka UTANFÖR PLAN
Senast redigerad av L-illuminato 2021-05-18 kl. 22:45.
Citera
2021-05-18, 22:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collegefuckfest
Håller helt med om att Granen ska med då han verkar viktig för stämning och lagmoral. Men varför inte ta med honom i någon form av ledarroll? Nån slags assisterande tränare, players manager, mental coach, materialare eller vad fan som helst så han inte tar upp en plats i spelartruppen? Jag bodde en weekend på samma hotell som damlandslaget en gång när de hade en samling. Helt sinnesjukt hur många trötta lirare som gick runt i landslagsoveraller på hotellet och var komiga utan att verka uppfylla någon typ av vettig funktion. Hela jävla stället kryllade av ”funktionärer” eller vad man ska kalla dem så visst borde man kunna klämma Granen som en till i ledarstaben? Verkar ju som man får glida in med i hur många gobbar som helst i ledningen liksom!

CASE AND POINT

Det är det alla missar som säger att han behöver komma med för lagmorallen.
Argentina tar med sig flera grillkockar på mästerskapen för deras stämning.
Granen är ju tillräckligt fet för att misstas för kock.
Citera
2021-05-18, 22:42
Medlem
Blir bara mer och mer sur över att Pierre Bengtsson inte tas ut. Förstår överhuvudtaget inte alls hur Janne tänker här. Han har ju varit given ersättare till Ludde och alltid gjort helstabila insatser, även mot svårt motstånd. Är det inte sådana ersättare man vill ha? Varför ska en halvskadad Martin Olsson som knappt spelat i landslaget på flera år komma in?? Finns absolut ingen logik bakom det här.
Citera
2021-05-18, 22:49
Medlem
L-illuminatos avatar
Nyheter i Nederländerna som roar sig över att Sverige tar ut en icke spelare i Granen
ist för Jesper Karlsson:

https://www.vi.nl/nieuws/granqvist-36-wel-azer-karlsson-niet-met-zweden-naar-ek
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=388534

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/daniel-kristoffersson/tjanstefel-av-janne-att-ta-ut-granen-i-truppen/

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/fanns-inte-pa-kartan-att-lamna-granqvist-hemma/

Granqvist alltså...
Helsingborgs egna fans tycker att Weberg även kallad Grillen (säkerhetsrisk och halvdassig i GAIS förra året) borde peta Granen då de känner att nivån är likvärdig. Men där Granen inte har någon framtid och dessutom sabbar 11an med sina konstanta utbyten i min 55-70 så kan Weberg spela 90 och förhoppningsvis spela ihop sig med någon.

Citat:
Jesse Ventura skrev följande:
Är Granen rent fotbollsmässigt den sämsta spelaren som någonsin tagits ut i en EM-trupp om så nu skulle bli fallet? Han är ju genuint sämre än Charlie Weberg i dagsläget.

Citat:
Granen håller för närvarande inte ens hög Superettan-klass och det är ju alldeles självklart att en spelare på den nivån aldrig tidigare ens varit i närheten av en EM-trupp.

Citat:
Fullt rimligt att ifrågasätta uttagningen av Granen som är helt orimlig.
Nu ska vårt spelschema dessutom plottras sönder,.
Vet att jag svär i kyrkan nu, men det absolut bästa för HIF hade varit att Granen tog millionerna och ett par år utomlands den dagen han bestämde sig för HIF.
Det näst bästa nu när så inte blev fallet, vore att han satt på bänken och beredde plats åt Weberg som OM vi mot alla odds går upp har möjlighet att representera oss nästa år.

Parodi är vad detta är

Citat:
Namn: Idoit
Sänt: 2021-05-18 19:05:53
Vi flyttar alltså en match för att Granen inte kan vara med tills imorgon och så vilar vi honom?!

Citat:
Fantastisk förklaring till Granens bortavaro "Han är inte tillräckligt tränad för tre matcher på en vecka", han klarar ju inte ens 90 minuter.
Senast redigerad av L-illuminato 2021-05-18 kl. 23:10.
Citera
2021-05-18, 23:07
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etunda
Blir bara mer och mer sur över att Pierre Bengtsson inte tas ut. Förstår överhuvudtaget inte alls hur Janne tänker här. Han har ju varit given ersättare till Ludde och alltid gjort helstabila insatser, även mot svårt motstånd. Är det inte sådana ersättare man vill ha? Varför ska en halvskadad Martin Olsson som knappt spelat i landslaget på flera år komma in?? Finns absolut ingen logik bakom det här.

Ja jag förstår det inte heller. Det är ju en sak om det hade dykt upp nån ung talang som gjort succe på våren och kommit med. Men en svag Olsson med motiveringen att han spela på fler platser än Bengtsson som typ mittback, det kommer ju inte hända att Janne Andersson kommer flytta in Martin Olsson där om Sverige skulle få mittbacksproblem. Då kommer ju andra spelare gå före.

Jag tycker ochså att det är obegripligt.
Citera
2021-05-18, 23:13
Medlem
Blir verkligen inte klok på petningen av Pierre Bengtsson. Konstigt att inte fler journalister pressade Janne med hårdare frågor där. Efter nästan 5 år med Janne som förbundskapten trodde jag mig verkligen veta hur han resonerade kring uttagningar, men nu är jag inte säker längre. Var verkligen övertygad om att Pierre var "hans gubbe". 5 raka starter i EM-kvalet hösten 2019. Startade 4 av 6 matcher i Nations League i höstas. 90 min mot Estland senast. Har varit genomgående stabil och inte satt många fötter fel, även om motstånden hetat Spanien, Frankrike, Portugal och Kroatien. Känns verkligen som en petning som går emot alla Jannes principer.

Visst, Martin Olsson har kanske lite högre toppar, men när det handlar om en vänsterbacksreserv hade jag valt Pierres stabilitet alla dagar i veckan. Inte minst eftersom både Ludde och Martin är rätt skadedrabbade. Argumentet om att Olsson kan spela på fler positioner faller ju dessutom platt till marken eftersom det är en ännu större trupp nu. Inte så att vi saknar alternativ på mittbacken och yttermittfältet. Tungt för Pierre att bli brutalt slaktad av såväl Hamrén som Janne. Förhoppningsvis kan han kriga sig tillbaka igen.
Senast redigerad av HaconBacon 2021-05-18 kl. 23:15.
Citera
2021-05-18, 23:15
Medlem
L-illuminatos avatar
Jävlar vad man kokar när man ser denna bilden:
https://twitter.com/stfnjvnvc/status/1394689927686799363/photo/1

Driver de med en?
Citera
2021-05-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja jag förstår det inte heller. Det är ju en sak om det hade dykt upp nån ung talang som gjort succe på våren och kommit med. Men en svag Olsson med motiveringen att han spela på fler platser än Bengtsson som typ mittback, det kommer ju inte hända att Janne Andersson kommer flytta in Martin Olsson där om Sverige skulle få mittbacksproblem. Då kommer ju andra spelare gå före.

Jag tycker ochså att det är obegripligt.
Ja det är en väldigt konstigt motivering. Man börjar nästan undra om det finns andra anledningar. Men har inte direkt fått intrycket av att Bengtsson är en "problematisk" spelare.
Citera
2021-05-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Blir verkligen inte klok på petningen av Pierre Bengtsson. Konstigt att inte fler journalister pressade Janne med hårdare frågor där.
Nu såg jag inte presskonferensen, men brukar väl oftast vara så att det pratas om icke-saker i evigheter. Typ Zlatans comeback, Kulusevskis plats i startelvan eller något helt annat som inte har med fotboll att göra. Tråkigt, då frågor som oftast är värda att diskutera inte verkar intresserad journalisterna.
Citera
2021-05-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Stilarna skiljer sig åt mer än kvaliteten. Möjligen hade Jesper Karlsson inte sett lika stark ut i Championship men det är fortfarande whatifs på det stora hela. Jag tycker hursomhelst inte att han bör ha lämnats utanför p.g.a Sema det finns inget som kan övertyga mig om det.

Det är dock ingen ”katastrof” med Sema istället för Karlsson.

För att dra till med en gammal klassiker... well, you know, that's just like, your opinion, man.

Den sämsta skitklubben i Championship får ca 7,9 miljoner euro bara i "tv pengar", det är mer än vad bottengängen i Eredivisie drar in totalt sett, eller om man tittar på ligorna som helhet, 18/19 får bli jämförelseår då covid påverkat, de kollektiva intäkterna för Championship klubbarna det året var ca 910 miljoner euro, intäkterna för Eredivisie klubbarna samma säsong var ca 528 miljoner euro, där Ajax stod för ungefär 30% av intäkterna, PSV och Feyenoord stod för ca 13-14% vardera... och resten stod alltså för ungefär 44% av intäkterna.

Vad gör då de engelska klubbarna? Dom bränner det i mångt och mycket på spelartruppen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-05-18 kl. 23:33.
Citera
2021-05-18, 23:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jävlar vad man kokar när man ser denna bilden:
https://twitter.com/stfnjvnvc/status/1394689927686799363/photo/1

Driver de med en?
Fyndigt med hjulgranen

HIF är att gratulera
Citera