Citat:
Minns att Ekdal fick frågan vem som är snällast och trevligast i landslaget, under något inslag med läsarfrågor på Sportbladets webb, och då svarade han "Pierre Bengtsson, en riktig nallebjörn". (Parafras på frågeställningen, minns inte hur den löd ordagrant, men jag minns att Albin kallade Bengtsson för "nallebjörn".)
Martin Olsson tog ju däremot ett strafföreläggande för inte så längesen, för våldsamt motstånd, efter att han varit ute och slagits med polis och ordningsvakter på fyllan utanför nån nattklubb i Helsingborg.
Tråd på Flashback: (FB) Landslagsstjärna misstänkt för våld mot polis vid nattklubb, Helsingborg maj -19
Artikel från Fotbollskanalen, angående strafföreläggandet.
Martin Olsson tog ju däremot ett strafföreläggande för inte så längesen, för våldsamt motstånd, efter att han varit ute och slagits med polis och ordningsvakter på fyllan utanför nån nattklubb i Helsingborg.
Tråd på Flashback: (FB) Landslagsstjärna misstänkt för våld mot polis vid nattklubb, Helsingborg maj -19
Artikel från Fotbollskanalen, angående strafföreläggandet.
Nu bekräftar Ekvall att hon har utfärdat ett strafföreläggande mot spelaren för våldsamt motstånd och att det handlar om böter.https://www.fotbollskanalen.se/sverige/avslojar-aklagare-straffar-landslagssvensk-efter-nattklubbsbrak-overtygande-b/
- Ett strafföreläggande är utfärdat och om han godkänner det blir det inget mer av det här, men om han inte godkänner det blir det ett åtal, säger hon till Fotbollskanalen.
[...]
Varför har du valt att utfärda ett strafföreläggande?
- För att jag anser att det är övertygande bevisning.
Hur ser bevisningen ut?
- Det är uppgifter, dels från honom själv och dels från olika poliser. Det finns övervakningsfilmer också.
Hur tror du att han ställer sig till strafföreläggandet?
- Jag tror att han kommer att godkänna det, men det får vi se. Han har sagt att han är villig att godkänna ett strafföreläggande.
Vad händer nu?
- Han får titta på det och se vad han tycker, säger Ekvall.
När Fotbollskanalen under fredagseftermiddagen fick ta del av förundersökningen och strafföreläggandet framgår det att påföljden är 40 dagsböter á 1000 kronor, det vill säga 40 000 kronor, samt en avgift till brottsofferfonden på 800 kronor.
Därav lite av ett as privat
vad jag var ute efter var om Janne ger Olsson plus-poäng för att han helt enkelt boostar andra spelare bara genom att vara med, och att Bengtsson inte gör det, vilket gör att han tippar över åt Olsson.