Kolla och lyssna på B Lin*en, fy fan.
Är det nämndemännen som syns bredvid honom i rätten? Ser inte torra ut bakom öronen och lyssnar nog mycket på domare Diggilodiggiley-Herrey, han känns inte som Mr Nice
Ja, han såg riktigt obehaglig ut.
Vet inte varför men jag tycker att han hade en riktigt kletig framtoning.
Som du har skrivit så såg de andra ut att vara väldigt unga och oerfarna.
Dem pratade nog Linden omkull på nolltid.
Jo, HD är trött, fald, promiskiös, otrogen inom äktenskapet. Hon är rn kaninkokerskan. LW var en bättre människa trots sina fel kontra vad HD någonsin kan vara eller bli. HD tillför inget till omgivningen. Fuskar, skyddar en mördare, dålig mamma, vet ej vart barnen är ibland.
Nu bedömde jag HD på samma onyanserad och hatiska sätt som du gör med LW. Vem har rätt?
Alltså, jag kan inte se att HD är promiskiös?
Jag har en tanke om att HD är svårt hållen som en nickedocka i SDs marionettföreställning och att hennes egna tankar är väldigt "censurerade" genom "kompartmentalisering" (dissonans) som hon har.
Jag tänker att HD är pecis lika manipulerad och kanske värre manipulerad än Lena. Att hon beter sig som SD kanske beror på att hon "internaliserar" hans tankar om Lena.
??
Min tro är som det är nu (observera att jag tycker att det är jättesvårt att veta och förstå) att HD verkligen är på väg att vakna, ta sig från SD
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-15 kl. 22:33.
Jag vet tyvärr inte. Såg din kommentar och mindes en domare vid Örebro Tingsrätt (nu utlånad på annat håll) som fått strafföreläggande för hustrumisshandel. Tänkte att det kanske inte är så många med det i registret
Nä, det kan ju inte vara (alltså många domare som fått en sådan dom).
Jag har en tanke om att HD är svårt hållen som en nickedocka i SDs marionettföreställning och att hennes egna tankar är väldigt "censurerade" genom "kompartmentalisering" (dissonans) som hon har.
Jag tänker att HD är pecis lika manipulerad och kanske värre manipulerad än Lena. Att hon beter sig som SD kanske beror på att hon "internaliserar" hans tankar om Lena.
??
Min tro är som det är nu (observera att jag tycker att det är jättesvårt att veta och förstå) att HD verkligen är på väg att vakna, ta sig från SD
Internaliserar hon hans kontrollbehov när hon förfasas över att han glor i hennes konton när hon är otrogen - och kräver själv insyn?
Jo, jag har verkligen kollat nooooga.
Och visst, ojämnt är det.
(Fasiken, verkar som jag har fått in felstavningskorrektion för engelska här, vilket gör att jag får extremt mycket felstavningar/slarvfel i mina inlägg, då allt rödmarkeras. Är det bara min dator, eller är det fb? Suck)
Men som trädgårdsälskare så vet jag också att slagytor på träd osv kan bli, vad ska jag säga, ojämna och flisiga för att fibrer i trädet binder samman strukturer.
Men jag håller med, det skulle absolut kunna vara något utstickande, en pigg. Men det skulle också kunna vara en vass cirkulär del, liknade skaftet till domkraften (med piggen).
Lyssnade igenom rättsmedicinläkarens vittnesmål förresten på nytt i morse.
Hon beskrev i TR liksom vipersyle skrev att:
"Eh, att det här skada, eh, har orsakats av ett smalt tunt, hårt föremål, eh, med ganska utstickande vass detalj, två dessutom såna med avstånd på 0,1- 0,2 cm och att det har gått ett visst antal dagar efter att skadan tillfogats."
Av det som vi kan höra inför öppna dörrar av vittnesmålet i TR, säger Aleksandra Lasarevic inget om att skadorna på benet och någon koppling med ett tillhygge/vapen eller skador på trädstammen.
Hon gör alltså ingen sådan bedöming där, utan beömer enbart sårskadan, dess ålder och utseende.
Skaft liknande det som chefen skanade till sin domkraft:
Du säger en så bra sak om joggingen!
Naturligtvis är det jätteviktigt att alla måste ha sitt eget föhållningssätt till sitt liv och sin träning! Jag känner igen det i min partners sätt att jogga. Mycket viktigt! Allt är inte prestation, utan vila, avspänning och mycket viktigt, något som är ens helt egna grej.
Jag är helt utan krav här!
Jag tänker att man kan ju faktiskt var rullstolsbunden. Eller sjuk!
Så det är tanken som räknas!
En tanke till Lena!
Jag blir ytterst nyfiken på om de HAR jämfört skadorna.
Men det måste de verkligen ha gjort....
Varför nämns inget av det?
Har någon läst om en uttalad jämförelse av skador på ben/träd/BO ?
Så märkligt....
Logik är inte din grej, med det sagt slösar jag inte tid på att förklara de relativt invecklade mekanismerna i en relation där den ena är psykopat.
LW polisanmälde SD. Det kanske kan ge en hint om hur rädd hon var?
Om inte är du korkad bortom räddning och någon vidare diskussion kommer jag inte att ha något utbyte av.
Hon anmälde för att hämnas för att han vägrade lämna HD.
Hon tog tillbaka första anmälan för att hon var rädd för vad folk skulle tycka om det blev känt att hon, pastorn, hade en affär med den gifta grannen. Hon försökte ta tillbaka den andra anmälan men det gick inte.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-15 kl. 22:58.
Vill bli polis, kan inte flyga och har inte gjort värnplikt.
Jag är ledsen men jag förstår inte :=)
Att han kanske inte har klarat "psyk"testerna inför de tre ovanstående har jag redan räknat ut
är en möjlighet.
Men varför just autistiska drag?
Menar du enbart?
Hon anmälde för att hämnas för att han vägrade lämna HD.
Som man känner sig själv, känner man andra.
Hon anmälde för att hon var rädd. Han bevakade henne. Han smög in i hennes hus när hon inte var hemma. Han har t o m brukat våld mot henne i en bil. Ja, hur fan hade hon mage att anmäla för polisen? Hämndlysten satmara.
Att han kanske inte har klarat "psyk"testerna inför de tre ovanstående har jag redan räknat ut
är en möjlighet.
Men varför just autistiska drag?
Menar du enbart?
Ursäkta korta kryptiska svar men jag nattäter.
Funderade kring att det var så konkreta områden han suktar efter och beter sig som en militant överste men inte gjort värnplikt.
Samt har tillräckligt med läshuvud att beträda bla högskola.
Antar att vissa områden ges inte tillträde likt att en med EP inte lär köra bil vid grand mal anfall.