2021-06-05, 16:55
Medlem
Lyssnade på rättegången på YT och när jag noterat att SD friades i första instans så tänkte jag....-"Trist, men så kan det ju se ut". MEN så läste jag att han dömdes i nästa instans och nu är han DÖD! Ibland stannar tiden och man sitter och gapar............................
Citera
2021-06-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men FATTA att HovR tar inte upp att han planerat mötet 11 maj.
De tycks tro att det är spontant likt många andra ggr. vid midnatt.
Vilket väl beror på hur ÅK lagt upp det hela relaterat till muntlighets- och omedelbarhetsprincipen.

Det nämns inte men det är ett faktum att SD initierade kontakt och lämnade mobilen hemma - den helgnatt som HovR tar upp - hur mycket du än låter som en bokstavstrogen papegoja.

HD har enligt FUP snokat i SDs konton och krävt full access.
HD har enligt FUP varit otrogen och ljuger som en häst travar till SD och beter sig likt honom när JS är tillsagd att hålla sig i skymundan som nån lattjo polare att roa sig med, ta cacher och åka på resor:

Likt SD framställde LW inför HD.

Dra av dig offerkoftan, du framstår som om du vore omogen och kränkt när ditt "develi har hånat" går på repeat.

Men om man kopplar bort 14/5 helt och hållet. Vad kvarstår som tyder på mord och planering 11/5 som du ältat?

Hovrätten hänvisar ju inte alls till 11/5 vad gäller planering eller annat.
Bara hur de träffas. Och det är på liknande sätt som de gjort alla dessa år.

Vad gör 11/5 så aktuellt för mordet som du varit inne på? Som du idiotförklarar mig att ifrågasätta ens. Jag fattar det inte.

I andra domar kan man läsa om hur GM planerat och fixat inför ett brott. Köpt saker. Gjort listor.
Rings samtal. Skickat sms. Smitt planer. Men inte ett ord om det i hovrättens dom. Men du menar att det är det. Och att det finns massa tecken på planering och att 11/5 kan ha varit plan A osv. Var?
Citera
2021-06-05, 17:09
Medlem
Har lyssnat på förhandlingen i Tingsrätten nu och det är ju en hel del som förbluffar, inte minst hur skyldig HD framstår.

Jag undrar om någon vet vad det är för fel på lagmannen Linden?! Han beter sig ju under all kritik! Han verkar blase, uttråkad och påfallande oproffsig.
Tyvärr är de båda åklagarna inte riktigt så skarpa som man kunde önska heller.
Utan konkurrens bäst är målsägarbiträdet som är lysande.
Citera
2021-06-05, 17:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men om man kopplar bort 14/5 helt och hållet. Vad kvarstår som tyder på mord och planering 11/5 som du ältat?

Hovrätten hänvisar ju inte alls till 11/5 vad gäller planering eller annat.
Bara hur de träffas. Och det är på liknande sätt som de gjort alla dessa år.

Vad gör 11/5 så aktuellt för mordet som du varit inne på? Som du idiotförklarar mig att ifrågasätta ens. Jag fattar det inte.

I andra domar kan man läsa om hur GM planerat och fixat inför ett brott. Köpt saker. Gjort listor.
Rings samtal. Skickat sms. Smitt planer. Men inte ett ord om det i hovrättens dom. Men du menar att det är det. Och att det finns massa tecken på planering och att 11/5 kan ha varit plan A osv. Var?
Problem med läsförståelse?

Faktum är att SD hade uppgjort med LW, vilket HovR tycks missa.

Att du vill sen vill älta det här och försöka erhålla några stilpoäng utifrån domen lönar inte. Big mistake och gravt genomskinligt likt allt annat du åbäkar dig med.

➡️Jag vet att du inte vill sammankoppla helgen med mordet.
➡️Jag vet att du vill tona ner all form av planering.
➡️ och framhålla att SD fick nåt spel i ett gräl som du korkat nog anspelat till dråp.

Jag vet att du inte vill att jag ska skriva om stackars HD med sin tröttsjuka.
Om polaren PW som du omhuldar.
Men jag kommer fortsätta, för det är inte din funktion här att styra upp mina diskussioner.

Håll fast vid detta så ägnar jag mig åt mitt.
Tack för sedvanligt ältande från ditt håll.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 17:32.
Citera
2021-06-05, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Har lyssnat på förhandlingen i Tingsrätten nu och det är ju en hel del som förbluffar, inte minst hur skyldig HD framstår.

Jag undrar om någon vet vad det är för fel på lagmannen Linden?! Han beter sig ju under all kritik! Han verkar blase, uttråkad och påfallande oproffsig.
Tyvärr är de båda åklagarna inte riktigt så skarpa som man kunde önska heller.
Utan konkurrens bäst är målsägarbiträdet som är lysande.
Googla honom, ett ärkesvin, översittare.
Citera
2021-06-05, 17:31
Medlem
Citat:
Min poäng är att du blundar för att det är kopplat till mordet iom att de jämför 11-12 maj med 14 maj.

En slags generalrepetition? Eller hade han tänkt "slå till" redan då den 11e?
Citera
2021-06-05, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En slags generalrepetition? Eller hade han tänkt "slå till" redan då den 11e?
Tror mer han avbryter pga av att LW visar att de har kontakt den natten. Trots hans hemlighetsmakeri att få ut henne i skogen.
Hallå, hallå, hallå.

Vad nu buset ska representera, möjligen att det dokumenterat fanns huliganer i trakten som kan attackera en värnlös kvinna som sen hittas brutalt ihjälslagen.
Han tar iaf en annan plan i bruk, det är väl bråttom inför drömresan.
Citera
2021-06-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Förstår verkligen inte övergången till Telegram.
Vad hade de att dölja genom konversationerna ?
Man såg ju hur Stefan Davidsson höll förhörsteknik med dottern T för att hon skulle lära sig något.

Hur ett vardagssamtal med Stefan Davidsson var:
Stefan Davidsson: Framåt skulle du få betala kännbart att jag kommer inte att lista ut vad saker och ting
kostar.. och om du äter upp en påse marängen då kanske jag säger ah men den kostar fem
hundra kronor...tusen...två tusen den ska kosta kännbart. Men! Det var ju inget problem som
vi är överens om eftersom du inte kommer att smygäta..
T: Mmm så tolka inte jag det!
Fil: B2705-18 Aktbilaga 158 Inspelade samtal.pdf s.24

Vilket sjukt resonemang han för med dottern. Han låter som en sur tolvåring. Barnslig. Han gör verkligen en höna av en fjäder. Eller rent av en hel hönsgård.
Citera
2021-06-05, 17:39
Medlem
Citat:

Att du vill sen vill älta det här och försöka erhålla några stilpoäng utifrån domen lönar inte. Big mistake och gravt genomskinligt likt allt annat du åbäkar dig med.

➡️ och framhålla att SD fick nåt spel i ett gräl som du korkat nog anspelat till dråp.

Men jag kommer fortsätta, för det är inte din funktion här att styra upp mina diskussioner.

Jo men oavsett om de missat det eller ej så är väl ett uppgjort möte precis det som de alltid ägna tsig åt under ”otroheten”. Förstår inte skillnaden denna kväll jämfört med andra.

Men du får tolka domen som du vill men där finns inga kopplingar till det du varit inne på tidigare att det funnits planering med i bilden och han har varit Örebros mest busy man. En business som då ska kopplas till mord enligt dig.
Citera
2021-06-05, 17:40
Medlem
Citat:

Jo men oavsett om de missat det eller ej så är väl ett uppgjort möte precis det som de alltid ägna tsig åt under ”otroheten”. Förstår inte skillnaden denna kväll jämfört med andra.

Men du får tolka domen som du vill men där finns inga kopplingar till det du varit inne på tidigare att det funnits planering med i bilden och han har varit Örebros mest busy man. En busyness som då ska kopplas till mord enligt dig. Men som jag inte ser är några tecken på detsamma.
Citera
2021-06-05, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Men du får tolka domen som du vill men där finns inga kopplingar till det du varit inne på tidigare att det funnits planering med i bilden och han har varit Örebros mest busy man. En business som då ska kopplas till mord enligt dig.
Exakt. Bra. Jag fortsätter påstå att han organiserar, är Örebros mest busy man och strategiskt skickar meddelande efter att han slagit ihjäl henne om att han tyvärr inte hann komma bland alla göromål.
Citera
2021-06-05, 17:44
Medlem
Citat:
Exakt. Bra. Jag fortsätter påstå att han organiserar, är Örebros mest busy man och strategiskt skickar meddelande efter att han slagit ihjäl henne om att han tyvärr inte hann komma bland alla göromål.

Ja han skickar för att dölja mord ja. Men du menar ju att han var så busy med gym och övertid ochallt annat där innan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in