2021-05-05, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD ”hade väl ett alibi” menade man väl. Åtminstone tills den ballongen punkterades. Han verkar ju i ärlighetens namn inte särskilt angelägen om att ha ett alibi och hjälpa utredningen. Förmodligen eftersom han inte vet vilket alibi som håller eftersom det i verkligheten inte kan finnas något korrekt sådant.

Man undrar vad den där utredningen hade kostat på NFC?

Om jag var oskyldig och utredningen nekade den utredningsåtgärdena och jag trodde att det ev skulle kunna hjälpa mig, då hade jag nog betalat själv.

Klart kanske inte om det handlade om miljonbelopp.

Men fr a hade man väl lämnat in sina skor och sitt lösen? Det hade väl hjälpt en del? Slutat med att ljuga. En bra början om man är oskyldig.
Citera
2021-05-05, 16:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Är du helt dum i huvudet?
Du har tjatat och tjatat om detta jag vet inte hur många gånger.
VEM SOM HELST KAN HA HAFT DATORN ELLER TRYCKT PÅ DEN!

INGET ALIBI.
Du känns desperat?
Förklara istället hur den geniale mördaren har lyckats vara totalt osynlig och plantera bevisen mot Sd.
Kommer du svara? Nej det tror jag inte...
"Är du helt dum i huvudet": Nej, åtminstone inte helt.
"Du känns desperat?": Nej inte alls. (du däremot verkar ha en desperat ton)
"Kommer du svara?": Ja.
Citera
2021-05-05, 16:21
Medlem
Om jag var Stefan, skulle jag iallafall vara otroligt rädd för att bli utsatt för den osynlige mördarskurken, som endast efterlämnar lite blod och sperma, från en "random" snubbe
Citera
2021-05-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man undrar vad den där utredningen hade kostat på NFC?

Om jag var oskyldig och utredningen nekade den utredningsåtgärdena och jag trodde att det ev skulle kunna hjälpa mig, då hade jag nog betalat själv.

Klart kanske inte om det handlade om miljonbelopp.

Men fr a hade man väl lämnat in sina skor och sitt lösen? Det hade väl hjälpt en del? Slutat med att ljuga. En bra början om man är oskyldig.
Att det inte skedde, beror på jäv, är min bestämda uppfattning. A Stran*li samt A Mo*in, bland annat, för att inte glömma grundbultarna, M Ber* och M Nyl*n
Citera
2021-05-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Någon bättre förklaring till 23.34-händelsen än den SD lämnade i TR-brevet har åtminstone inte jag sett. Åklagarens "vi vet att datorn lever ett eget liv" är rena parodin, jag trodde inte det var sant när jag läste det. Jag trodde verkligen att man utrett detta på riktigt, den bästa utredningen om 23.34 är nog den jag delgett tråden, tyvärr.

Jisses, ska vi stå upp och applådera och skicka palmlöv under fin åsna du rider på. Ännu en som har läst det och är missförstådd.
Citera
2021-05-05, 16:25
Medlem
När faller domen i Hovrätten?
Senast redigerad av Olidoli 2021-05-05 kl. 16:28.
Citera
2021-05-05, 16:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jisses, ska vi stå upp och applådera och skicka palmlöv under fin åsna du rider på. Ännu en som har läst det och är missförstådd.
Låt mig säga så här, om min 23.34-utredning är bättre än åklagarsidans så säger det mer om åklagarens än min, tyvärr.
Citera
2021-05-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Nerifrån och upp

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.
– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.
P
– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

I dag 13.17
46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

I dag 13.17
– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.
– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

Nu ska 46-åringen prata inför rätten.

Blir fan stum av SDs uttalande. Vilket kräk! Var det verkligen det enda han kunde förmedla när han nu fick chansen att säga något? Det säger det mesta om ynkedomen SD. Rent stötande skitsnack men en fördel för åklagarsidan och publiken.
Citera
2021-05-05, 16:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja, man poängen är ju att en oskyldig aldrig skulle tänka i de termerna.

Här visar han ju att han tänker så annorlunda att man inte annat än förstår att han absolut kan vara skyldig.

Ord från en psykopat och från en narcissist.

Han tror att han säger smarta saker, men det smarta det säger han inte.

Han säger inte att han är oskyldig.

Han säger istället (NA):
"– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.", vilket förstås är samma sak på ett sätt. Att han drar in Lena här känns som ett manipulativt grepp, precis som när han drar in sina barn och att han inte har kunnat sörja Lena.

"– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det."

Av det lilla har säger i HR, är det här en av de viktigaste sakerna att ta upp om han vill visa att han är oskyldig? Hur ska han visa det och även om åklagarna har som tes att han är kontrollerande, så är det på det här viset han tacklar frågan?

Att prata om utredningen som att det liknar "viskleken" är också klumpigt. Han kommer inte med riktiga argument, varken i sitt brev eller här i sitt tal. Återigen kommer han till att han skulle ha hörts som vittne. Skulle det ha påverkat det han sagt?

Nä, det är något så udda med den här människans sätt att tänka, att det är svårt att förstå.

Han verkar ju absolut inte smart, utan snarast tvärtom.

Han har en störning som tar över han intellekt.

Klokt sammanfattat, bästa Nötis! (OBS! Du har mail!)

Spiken i kistan slog han ner helt själv idag! Bra att han fick tala ut. Det tackar vi för.

Ingen, absolut ingen, kan tro att han är oskyldig nu.

Dessutom har han heller aldrig sagt att han är oskyldig. Inte en enda gång, såvitt jag vet? Rätta mig om jag har fel...

Nu kan han sälja sin historia till NA, som han sa sist. Frågan är om de vill ha den?

Helt klart är att han har bara äkta känslor för en enda människa i sitt liv. Sig själv.

Kommentarer som nedanstående kan inte upprepas många gånger nog:

Citat:
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.

TACK, HR, för att SD fick tala! Och åter igen visa att han inte bryr sig ett skit om LW eller heller hennes anhöriga. Utan bara om sig själv.

Stackars Backman och Co är väl helt matta nu. SD är nog ingen lätt klient.

"My Way or the Highway". Det visade sig stämma. Hela vägen.

Otroligt bra rapporterat av Stefan och Christina på NA.SE! En stor eloge är ni värda.

Det är också samtliga i:

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

Och så KUL att T34Panzer är tillbaka! Du har varit saknad!❤
Citera
2021-05-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Låt mig säga så här, om min utredning är bättre än åklagarsidans så säger det mer om åklagarens än min, tyvärr.

Enligt dig själv ja, inte enligt andra. Vi har redan sett en narcistist i action idag så varför inte låta en andra person tro sig förmer.

Tyckte du blev rätt tyst när du blev motbevisa tidigare...
Citera
2021-05-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ja, man poängen är ju att en oskyldig aldrig skulle tänka i de termerna.

Här visar han ju att han tänker så annorlunda att man inte annat än förstår att han absolut kan vara skyldig.

Ord från en psykopat och från en narcissist.

Han tror att han säger smarta saker, men det smarta det säger han inte.

Han säger inte att han är oskyldig.

Han säger istället (NA):
"– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.", vilket förstås är samma sak på ett sätt. Att han drar in Lena här känns som ett manipulativt grepp, precis som när han drar in sina barn och att han inte har kunnat sörja Lena.

"– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det."

Av det lilla har säger i HR, är det här en av de viktigaste sakerna att ta upp om han vill visa att han är oskyldig? Hur ska han visa det och även om åklagarna har som tes att han är kontrollerande, så är det på det här viset han tacklar frågan?

Att prata om utredningen som att det liknar "viskleken" är också klumpigt. Han kommer inte med riktiga argument, varken i sitt brev eller här i sitt tal. Återigen kommer han till att han skulle ha hörts som vittne. Skulle det ha påverkat det han sagt?

Nä, det är något så udda med den här människans sätt att tänka, att det är svårt att förstå.

Han verkar ju absolut inte smart, utan snarast tvärtom.

Han har en störning som tar över han intellekt.

Säger inte emot dig, men hans typ är den som kvider mest under seriöst tryck och press.
Citera
2021-05-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han suttit häktad, och nu blivit fri, så har du rätt. Men eftersom åklagaren nu inte yrkade på häktning, och rättens ordförande sa att man tar upp häktningsfrågan när dom ska meddelas, så är det lite svårt att sia om utgången. Han har ju varit sprungit fri sen ett år. Och är det så att man ännu inte har bestämt sig vad domen skall utmynna i, så släpper man ju.

Det finns ju en liten möjlighet att SD faktiskt får besök av regionala insatsstyrkan innan dom meddelas offentligt.
Jag vill gärna tro att hovrätten sett igenom vad SD går för, att de inte är oroliga att han ska sticka iväg. Det har med hans kontrollbehov att göra. Han har uppvisat exakt hur vidrig han är idag, inför rätten.
Ynkrygg, patetisk. Tror någon att han vann några sympatier idag, över hur han har lidit? Fattades bara krokodiltårar likt Mats Alm "hur många tårar kan en människa gråta" när fästmön Linda Chen, var "försvunnen" sen blev han tillfångatagen och körd i en baklucka av kineser, som matade honom med gamla(!) friterade räkor... lika troligt som Stefans förbannade lögner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in