Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, man poängen är ju att en oskyldig aldrig skulle tänka i de termerna.
Här visar han ju att han tänker så annorlunda att man inte annat än förstår att han absolut kan vara skyldig.
Ord från en psykopat och från en narcissist.
Han tror att han säger smarta saker, men det smarta det säger han inte.
Han säger inte att han är oskyldig.
Han säger istället (NA):
"– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.", vilket förstås är samma sak på ett sätt. Att han drar in Lena här känns som ett manipulativt grepp, precis som när han drar in sina barn och att han inte har kunnat sörja Lena.
"– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det."
Av det lilla har säger i HR, är det här en av de viktigaste sakerna att ta upp om han vill visa att han är oskyldig? Hur ska han visa det och även om åklagarna har som tes att han är kontrollerande, så är det på det här viset han tacklar frågan?
Att prata om utredningen som att det liknar "viskleken" är också klumpigt. Han kommer inte med riktiga argument, varken i sitt brev eller här i sitt tal. Återigen kommer han till att han skulle ha hörts som vittne. Skulle det ha påverkat det han sagt?
Nä, det är något så udda med den här människans sätt att tänka, att det är svårt att förstå.
Han verkar ju absolut inte smart, utan snarast tvärtom.
Han har en störning som tar över han intellekt.
Klokt sammanfattat, bästa Nötis! (OBS! Du har mail!)
Spiken i kistan slog han ner helt själv idag! Bra att han fick tala ut. Det tackar vi för.
Ingen, absolut ingen, kan tro att han är oskyldig nu.
Dessutom har han heller aldrig sagt att han är oskyldig. Inte en enda gång, såvitt jag vet? Rätta mig om jag har fel...
Nu kan han sälja sin historia till NA, som han sa sist.

Frågan är om de vill ha den?
Helt klart är att han har bara äkta känslor för en enda människa i sitt liv. Sig själv.
Kommentarer som nedanstående kan inte upprepas många gånger nog:
Citat:
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.
TACK, HR, för att SD fick tala! Och åter igen visa att han inte bryr sig ett skit om LW eller heller hennes anhöriga. Utan bara om sig själv.
Stackars Backman och Co är väl helt matta nu. SD är nog ingen lätt klient.
"My Way or the Highway". Det visade sig stämma. Hela vägen.
Otroligt bra rapporterat av Stefan och Christina på NA.SE! En stor eloge är ni värda.
Det är också samtliga i:
#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack....
Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:
https://gofile.io/d/mG9dzO
Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH
https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Och så KUL att T34Panzer är tillbaka! Du har varit saknad!❤