2021-05-15, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Hade SD haft en intelligens på minst normalnivå hade gemene man inte kunnat räkna ut att han var den skyldiga på en kvart.
Nu räknade ju gemene man och även personer med ej färigutvecklade hjärnor (barn/ungdomar) ut detta på just en kvart.

Jag menar att man kan räkna ut med arslet att SD mördat LW.
Har inte ett dugg med IQ att göra, han beskrivs vara smart av vittnen i andra hänseenden. Han kan vara störd oavsett.
Citera
2021-05-15, 17:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har inte ett dugg med IQ att göra, han beskrivs vara smart av vittnen i andra hänseenden. Han kan vara störd oavsett.

"...beskrivs vara smart..." HAHAHAHAHA!!!🤣

Det framgår med all önskvärd tydlighet att SD har avgörande brister gällande logik, analys och interaktion.
Citera
2021-05-15, 18:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om jag förstått PW:s redogörelse rätt så har SD inte varit med då PW återskapat bilderna. M a o så såg PW bilderna i SD:s frånvaro.

I det här fallet då, bara för att vara tydli, så var bilderna raderade vilket betydde då att SD inte hade några bilder alls att visa upp för någon förrän PW återskapat dem.

Sen kan man ju sia om hur kunnig han var med tanke på att han lyckades radera alla bilder men han kan ju ha klantat sig på nåt sätt såklart.
Tror du inte att SD visste att bland de bilder som skulle återskapas fanns bilder på LW?

Det är inte alltför svårt att råka markera alla bilder när man ska radera några stycken.
Men om man är lite uppmärksam så brukar det stå (i alla fall på min samsung) "Vill du radera (t ex) 6000 bilder?
Sedan brukar de finnas kvar i papperskorgen ett tag också.
Citera
2021-05-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror du inte att SD visste att bland de bilder som skulle återskapas fanns bilder på LW?

Det är inte alltför svårt att råka markera alla bilder när man ska radera några stycken.
Men om man är lite uppmärksam så brukar det stå (i alla fall på min samsung) "Vill du radera (t ex) 6000 bilder?
Sedan brukar de finnas kvar i papperskorgen ett tag också.

Vet inte hur han lyckades men han bör ha kalkylerat med att PW skulle kunna få syn på nån bild då man förutsätter att PW bör ha gjort nån liten koll att återskapandet funkat. Finns för lite info för att kunna dra några vettiga slutsatser kring det.

Intressantast i sammanhanget är ändå att SD gör ”överskrivningen” så pass sent som strax innan förhör 2 15/5.

Hade han planerat detta mord väl så hade han ju skrivit över minnet i ett tidigare skede för att undvika misstankar från polisen kan man tänka.
Citera
2021-05-15, 18:24
Medlem
Citat:
Vet inte hur han lyckades men han bör ha kalkylerat med att PW skulle kunna få syn på nån bild då man förutsätter att PW bör ha gjort nån liten koll att återskapandet funkat. Finns för lite info för att kunna dra några vettiga slutsatser kring det.

Intressantast i sammanhanget är ändå att SD gör ”överskrivningen” så pass sent som strax innan förhör 2 15/5.

Hade han planerat detta mord väl så hade han ju skrivit över minnet i ett tidigare skede för att undvika misstankar från polisen kan man tänka.

Varför då? Han var på väg till USA osv. Om inte hissen når hela vägen i övrigt varför skulle han lyckats med det.

Spekulation, finns många svar på varför.

En är att han inte trodde han skulle hakas då fort, att han charmat polisen på FM som han skulle krama.
Två han inser då vad som kan finnas i luren.
Tre han raderar i princip inget av vikt men drabbas av panik.
Fyra efter mordet rusade han omkring och alla planer blir ett gytter. Även en psykopat som SD påverkas av sjutton slag. Hög, berusad och kåt helt enkelt.
5 osv osv

Detaljer är viktiga.
Citera
2021-05-15, 18:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Jag tror inte att SD räknade med att bli misstänkt. Fram till mordet har han manipulerat sönder de få han interagerat med och dessa har antingen köpt hans skit (JG, SOA mfl) eller låtsats som de gjort det (HD). De som inte har köpt hans skit har fått utstå rena trakasserier av olika slag.
SD har alltså kört sitt race utan några betydande konsekvenser fram tills mordet på LW.

Efter första förhöret trodde han sig nog gå säker. Därför blev det panikradering inför förhör nummer två.
Citera
2021-05-15, 18:38
Medlem
Citat:

Hade han INTE planerat mordet så hade det funnit bevis både på plats och på andra ställen. Mordet är planerat. Anser åtminstone jag. Men det är ju jag.

Han beskrivs i många förhör av andra personer som smart. En annan Stefan (Albinss*n)beskriver honom som smart och att HD levt i förnekelse. Han beskriver också att "Lenas relation med
Davidsson var en blandning av attraktion och rädsla". Och det kan jag mycket väl tänka mig är sant. Hon skrev själv i slutet att "du har ingen makt över mig längre".

Läser man aktbilaga 150 så märker man att han påverkat människor att tro att han är smart, vare sig han är det eller inte.

Han är väldigt manipulativ, anser sig överlägsen andra, ser ner på människor, tar sig rätten att leka polis och spela in tredje gradens förhör med sina barn. En riktigt otäck människa.
Citera
2021-05-15, 19:43
Medlem
Citat:
Jag tror inte att SD räknade med att bli misstänkt. Fram till mordet har han manipulerat sönder de få han interagerat med och dessa har antingen köpt hans skit (JG, SOA mfl) eller låtsats som de gjort det (HD). De som inte har köpt hans skit har fått utstå rena trakasserier av olika slag.
SD har alltså kört sitt race utan några betydande konsekvenser fram tills mordet på LW.

Efter första förhöret trodde han sig nog gå säker. Därför blev det panikradering inför förhör nummer två.

Hade han så här avancerade planer så borde han ha läst en fup eller två så hade han nog insett att det skulle bli lite rörigt redan från dag ett.

Annars hade det kanske räckt med lite sunt förnuft men det verkar han helt sakna.

Att han inte insåg allvaret i att begå ett mord och vilken skada det orsakar, om planerat, tyder på stor omognad, total brist på empati och att det är väldigt mycket som är skadat i hans huvud.

Jag tror HD och kanske andra har behövt guida honom rätt mycket i hur saker och ting funkar här i världen. Men på egen hand är han fortfarande en vandrande katastrof.
Citera
2021-05-15, 19:47
Medlem
Citat:
Hade han så här avancerade planer så borde han ha läst en fup eller två så hade han nog insett att det skulle bli lite rörigt redan från dag ett.

Annars hade det kanske räckt med lite sunt förnuft men det verkar han helt sakna.

Att han inte insåg allvaret i att begå ett mord och vilken skada det orsakar, om planerat, tyder på stor omognad, total brist på empati och att det är väldigt mycket som är skadat i hans huvud.

Jag tror HD och kanske andra har behövt guida honom rätt mycket i hur saker och ting funkar här i världen. Men på egen hand är han fortfarande en vandrande katastrof.

Vad är en plan? Det är där man börjar.
Jag ska mörda LW, plan börjar.
Hur, genom lura ut henne till en plats där jag kan genomföra det osv.

Finns så många sätt att planera, sedan genomföra.

Jag har aldrig tillskrivit SD någon större master mind. Han är en klåpare på så många plan.
Citera
2021-05-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han INTE planerat mordet så hade det funnit bevis både på plats och på andra ställen. Mordet är planerat. Anser åtminstone jag. Men det är ju jag.

Han beskrivs i många förhör av andra personer som smart. En annan Stefan (Albinss*n)beskriver honom som smart och att HD levt i förnekelse. Han beskriver också att "Lenas relation med
Davidsson var en blandning av attraktion och rädsla". Och det kan jag mycket väl tänka mig är sant. Hon skrev själv i slutet att "du har ingen makt över mig längre".

Läser man aktbilaga 150 så märker man att han påverkat människor att tro att han är smart, vare sig han är det eller inte.

Han är väldigt manipulativ, anser sig överlägsen andra, ser ner på människor, tar sig rätten att leka polis och spela in tredje gradens förhör med sina barn. En riktigt otäck människa.

Både det planerade eller oplanerade är rimliga scenarier då väldigt lite faktiska omständigheter kring vad som hände har kommit fram. Att ha olika tankar kring det är helt ok så länge ingen dummar sig så snart det ska diskuteras.

Ja det är nog EQ:n som spökar här mer än IQ:n.
Att han önskat henne död är vi nog helt överens om. Sen är det synd att utredningen inte gett mer detaljer kring vad som föranlett mordet.

Jag är ju rätt inne på att SD har varit rätt märklig hela livet vilket gör att alla hans dagar och ”beteenden” är märkliga jämfört med de flesta. Det är dock efter mordet som jag tycker mig se mest aktiviteter, undanflykter, lögner, ändrade utsagor och vad som kan tyckas vara efterhandskonstruktioner.

Varför behöver han ändra sig kring cykel och blod m.m? Varför inte bara ha en ”idiotsäker” (nåja) linje att gå på. Nog att hans ”linje” isf skulle synas men ska man ge sig på företaget mord så bör man nig ha tänkt igenom det ett par gånger.

Sen under natten så har han ju tyvärr gott om tid att ”trolla bort” tillhygge och mobil. Planerat eller oplanerat ställe vet vi tyvärr inte.

I andra fall så brukar utredarna hitta nåt inköp de kan koppla till dådet eller något som kastats/destruerats som hittas i nån container men här har de inte ens hämtat in domkraftskaft, hammare, ficklampor, spärrskaft m.m. Finns säkert nån anledning men ibland undrar man...

Med en ensam gärningsman så minskar väl chansen dessutom att få inblick kan jag tänka. Ingen medgärningsman som kan ”göra bort sig” utan man kan ha en rätt minimalistisk approach vad gäller tillvägagångssättet. Viljan och en hammare typ.

Men sen finns det ju en anledning till att man i andra sammanhang lejer någon att begå mordet. Risken att utföra det är helt enkelt för stor om man har en nära koppling till offret. Med tanke på sonens telsamtal och UW:s samtal till polisen och de slagningar i register som det kickade igång så handlade det väl om en timme så var han på kornet.

Det är svårt att sätta sig in i hur han tänkte att detta skulle gå hyfsat obemärkt förbi men det säger väl samtidigt rätt mycket om hur det är ställt i huvudet på honom isf.

Hur det än är så är det bra att se både från det planerade resp oplanerade perspektivet sålänge man kan bete sig lite när man argumenterar. Det är lika illa att hon är död oavsett rubricering mord eller dråp.

Nånstans så tror jag att han lyckades göra henne väldigt illa den natten och istället för att larma ambulans så tog han ett väldigt olyckligt beslut istället. Överlagt mord alltså även om överläggningen sker väldigt kort inpå dådet.
Citera
2021-05-15, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
"...beskrivs vara smart..." HAHAHAHAHA!!!🤣

Det framgår med all önskvärd tydlighet att SD har avgörande brister gällande logik, analys och interaktion.
Skärp dig.
Han kan mycket väl ha normalt IQ, likt men brista både i helhetsbild och och annat.

Han lär ha nåt innanför pannbenet om han lyckats ta sig genom pilotutbildning.
Att han därmed inte är en excellent pilot per automatik må vara hänt.
Senast redigerad av develi 2021-05-15 kl. 20:28.
Citera
2021-05-15, 20:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om jag förstått PW:s redogörelse rätt så har SD inte varit med då PW återskapat bilderna. M a o så såg PW bilderna i SD:s frånvaro.

I det här fallet då, bara för att vara tydli, så var bilderna raderade vilket betydde då att SD inte hade några bilder alls att visa upp för någon förrän PW återskapat dem.

Sen kan man ju sia om hur kunnig han var med tanke på att han lyckades radera alla bilder men han kan ju ha klantat sig på nåt sätt såklart.

Jo, om man lyssnar på förhöret med PW i TR säger han att SD satt bredvid honom när han gjorde det:

Vid 15:43 min

"Å: Hjälpte du honom med att återskapa eller försökte ni återskapa?

PW: Ja

Å: Var det något ni gjorde tillsammans då eller?

PW: Ja, det är, vi gjorde ju det samtidigt, eller Stefan var med när jag gjorde det, men det var jag som gjorde det.
"

Däremot så sa han inget till SD i samband med att har "råkade" se bilderna:

A 151/135

"I samband med att Peter kopierade innehållet i mobilen upptäckte han bilder på Lena och
Stefan som gjorde att han misstänkte att de eventuellt hade ett förhållande. Det var intima
bilder som man inte annars tar om man inte har någon typ av relation. Peter frågade aldrig
Stefan om bilderna eller om det var så att de hade ett förhållande. Peter såg inga datum på
bilderna och gjorde heller ingen ytterligare koll. Peter tror inte att Stefan visste om att han sett
bilderna eller att Peter misstänkte att de hade ett förhållande.
"

SD har som jag minns det skrutit till någon arbetskollega någon gång om Lena? Opassande sexskämt som varit pinsamma om tjejer. Kan väl tänka mig att det har varit lite som när tonåringar skämtar eller liknade.

Det kan ju inte ha varit helt utanför SDs tankar att bilderna skulle dyka upp och inte tror jag att SD skämdes heller. Säkert tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in