2021-05-10, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Är det inte hon som ska vara en del av della q-konstellationen av nya Haverista Media Group-satsningen?

Japp. Bra det, Karro verkar behöva lite vettigare fritidssysselsättning.

Citat:
Jökungen son enligt Henko skulle sätta vänstern på plats mediamässigt tror jag inte kommer lyfta. Inga intressanta takes än så länge och gruppen har inte kommit in i en jargong än så skämt och förolämpningar mot varann känns väldigt stelt och styltigt. Släpper förhoppningsvis snart.

För övrigt kul att Axel gnäller över Bulletins betalvägg medan de själva sätter sin relativt okända poddsatsning bakom Patreon. Sen gnälla på att Aron Flam är kvar på Patreon medan deras podd fortfarande finns på Spotify.

Jökungen kan väl säkert puttra på lite lagom, men lyfta nä.
Citera
2021-05-11, 07:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jökungen son enligt Henko skulle sätta vänstern på plats mediamässigt tror jag inte kommer lyfta. Inga intressanta takes än så länge och gruppen har inte kommit in i en jargong än så skämt och förolämpningar mot varann känns väldigt stelt och styltigt. Släpper förhoppningsvis snart.

Problemet är att majoriteten av människor inte följer Haveristerna på grund av deras "hot takes" på aktuella ämnen, utan på grund av den dokusåpaliknande tågkraschen som det är. Jag tror inte de själva förstår varför de har framgång; folk vill mest höra när de ballar ut och hugger varandra i ryggen.
Citera
2021-05-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet är att majoriteten av människor inte följer Haveristerna på grund av deras "hot takes" på aktuella ämnen, utan på grund av den dokusåpaliknande tågkraschen som det är. Jag tror inte de själva förstår varför de har framgång; folk vill mest höra när de ballar ut och hugger varandra i ryggen.

Jag uppskattar när de tar ner diverse influencers och kändisar från deras pedestal på ett verbalt aggressivt sätt. Att de hamnat där uppe från första börjar gör mig alltid så jävla provocerad så kanske är smått bias där.

Deras politiska analyser är lika ytliga som epidermis och är mest smågulligt när de försöker formulera en tanke som slutar i svordomar.

Deras personliga vendettor är bara tröttsamma. Hade det funnits en motpart son gav sin version så de kunde haft en poddbeef så hade det vart roligt men nu spolar jag bara förbi.

Det som är bäst med podden är ändå jargongen dem emellan. De har en viss "edge" mot varann som andra poddar saknar.
Citera
2021-05-11, 08:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag uppskattar när de tar ner diverse influencers och kändisar från deras pedestal på ett verbalt aggressivt sätt. Att de hamnat där uppe från första börjar gör mig alltid så jävla provocerad så kanske är smått bias där.

Jag håller med om att detta egentligen borde vara deras smör och bröd, men tyvärr finns det begränsat av människor att veva mot. Därför så har de en tendens att köra saker i marken, vilket Cissi Wallin är ett exempel på. Hon gör förvisso rätt många korkade saker på egen hand, men det betyder inte att varje Instagraminlägg som kan misstolkas är intressant och späder ut kritiken när hon väl gör någonting riktigt dumt (som de senaste med Unnis hundar, hänga ut handläggare osv).

Men ja, deras ytliga "takes" på aktuell politik är nog rätt få intresserade av, vilket antagligen är anledningen till att Jökungen kommer få svårt att lyfta även om de har ett "namn" med i form av Bilan Osman. Lägg sedan till deras tendens till inre konflikter så finns det en risk att det hela blir kortlivat av andra skäl.
Citera
2021-05-11, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag håller med om att detta egentligen borde vara deras smör och bröd, men tyvärr finns det begränsat av människor att veva mot. Därför så har de en tendens att köra saker i marken, vilket Cissi Wallin är ett exempel på. Hon gör förvisso rätt många korkade saker på egen hand, men det betyder inte att varje Instagraminlägg som kan misstolkas är intressant och späder ut kritiken när hon väl gör någonting riktigt dumt (som de senaste med Unnis hundar, hänga ut handläggare osv).

Det är lite av deras charm tycker jag att de bara kör. Men som du säger finns det ju bara ett fåtal att veva mot (som tur är).

Men ja, deras ytliga "takes" på aktuell politik är nog rätt få intresserade av, vilket antagligen är anledningen till att Jökungen kommer få svårt att lyfta även om de har ett "namn" med i form av Bilan Osman. Lägg sedan till deras tendens till inre konflikter så finns det en risk att det hela blir kortlivat av andra skäl.

Tror inte Bilan räknas som namn. Av det jag hört av henne så har hon ingen analys över huvud taget. Lite som. sanna som tycker saker är dumt bara för det inte är vänster men kan inte förklara varför. Men vad jag hört från henne i olika sammanhang så har hon både humor och självdistans så hoppas det kommer fram i Jökungen snart då hon är mycket mer karismatisk och energisk än de andra två som låter oengagerade och trötta.
Citera
2021-05-11, 09:05
Medlem
Guld-Rolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det fanns inget uttalat i att någon beställare av dom var tvungen att vara "journalist", och i min värld spelar det ingen roll om det var så eller inte här heller. Det gör det vanligtvis inte för Martin heller som lägger upp skit på Twitter i syfte att sänka folk i diskussioner.
Martin Fredriksson hycklar ju uppenbart när han påstår att problemet var att slagningen på Henko i Acta Publica var ett missbruk av tjänsten just med tanke på att Martin, och de som han uppfattar som vänner, tillåts använda tjänsten hur som helst för att hänga ut, förtala och sänka folk i diskussioner. Det känsliga här var att det var en av Martins få vänner, Henko, som det berörde.

Vad för arbeten gjorde "Dörris" åt Acta Publica mer specifikt? Scannade domar ur arkiv?
Citera
2021-05-11, 09:23
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Rolle
Martin Fredriksson hycklar ju uppenbart när han påstår att problemet var att slagningen på Henko i Acta Publica var ett missbruk av tjänsten just med tanke på att Martin, och de som han uppfattar som vänner, tillåts använda tjänsten hur som helst för att hänga ut, förtala och sänka folk i diskussioner. Det känsliga här var att det var en av Martins få vänner, Henko, som det berörde.

Vad för arbeten gjorde "Dörris" åt Acta Publica mer specifikt? Scannade domar ur arkiv?
Ja, självklart var det där skon klämde tillsammans med det faktum att man i sin iver också trodde lyckats hitta den bästa kopplingen som går för att kunna förskjuta någon av goda skäl -- nazism!

Gällande min uppgift så sålde jag redan färdigt material främst. Men jag sammanställde även en form av "relationsdatabas" genom att gå igenom förundersökningar i mål på de namn som var bekräftade medlemmar i olika nätverk, för att de skulle kunna ha nyhetsbevakning på folk som var kopplade på olika konkreta sätt (suttit med i bilen när polisen stoppat, stora överföringar, c/o-skrivningar). Man kan lägga in bevakningar i Acta på personnummer och inkommer ett åtal för exempelvis mord där de vet att den åtalade på något sätt är kopplad till ett nätverk, går det väl inte minst att kränga först av alla på grund av just den stenkoll de har på färska myndighetsdokument av alla dess slag.

Namnen på gängmedlemmarna kom från ett dokument de hintade om att de snuten läckt till dem.

Jag kartlade även anhöriga till Södertäljenätverkets bekräftade medlemmar där slutkunden, enligt vad jag senare fick höra muntligt på deras redaktion, var Södertälje kommun. Vad Södertälje kommun skulle med anhöriga till nätverkets medlemmar kan säkert Martin Fredriksson eller kommunen svara på.

Men om någon anhörig till någon medlem blivit nekad bostad på lustiga grunder eller så, ställer jag givetvis upp och kollar om det skulle vara så att den personen finns med i det material som jag senare alltså fick reda på överlämnades till Södertälje kommun. Annars finns de vid Björns Trädgårdsgränd 1.

Detta börjar bli off-topic så har du fler frågor bör de nog ställas i trådarna rörande Martin eller tjänsten, så vi slipper ge Carlbom huvudvärk.

(Innan kreativa tolkningar som "kolla hur illojal han är" sätter igång, jag har inte yppat ett ord om detta förrän på senaste tiden -- särskilt efter att Martin hade den goda smaken att diskutera mig personligen som före detta frilans åt honom på Discord.)
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-11 kl. 09:27.
Citera
2021-05-11, 09:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Tror inte Bilan räknas som namn. Av det jag hört av henne så har hon ingen analys över huvud taget. Lite som. sanna som tycker saker är dumt bara för det inte är vänster men kan inte förklara varför. Men vad jag hört från henne i olika sammanhang så har hon både humor och självdistans så hoppas det kommer fram i Jökungen snart då hon är mycket mer karismatisk och energisk än de andra två som låter oengagerade och trötta.

Förvisso inte konstigt då Bilan är väl den enda som har riktig medievana. Dom andra två, Christopher Gummesson och Magnus Esser Bengtsson, är ju ombudsman respektive f. d. IRM-medarbetare. Gissar på att dom inte togs med för deras karismatiska förmåga utan för att de helt enkelt känner Henrik.
Citera
2021-05-11, 10:01
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Ja, självklart var det där skon klämde tillsammans med det faktum att man i sin iver också trodde lyckats hitta den bästa kopplingen som går för att kunna förskjuta någon av goda skäl -- nazism!

(Innan kreativa tolkningar som "kolla hur illojal han är" sätter igång, jag har inte yppat ett ord om detta förrän på senaste tiden -- särskilt efter att Martin hade den goda smaken att diskutera mig personligen som före detta frilans åt honom på Discord.)

Vad menar du? Du har suttit och vässat mot honom och din tidigare arbetsplats i månader. Din arbetsgivare har hållit tyst under den tiden. Först på senare tid har vi fått se en respons från dem, på det här Discord, och ni verkar ju vara överens om sakförhållandena? Ska vi förstå dig rätt i att du har full rätt att sitta och skriva inlägg efter inlägg, ringa människors föräldrar, skicka bluffakturor, ringa nattetid, hota folk till höger och vänster men helst ska de du tjaffsar med hålla tyst så att du kan stå oemotsagd?

Din konflikthanteringsförmåga lämnar lite att önska, tycker jag. Sök vård.
Citera
2021-05-11, 10:05
Medlem
Ograsts avatar
Femtielva inlägg per dag om en någon dörrvakt och en gammal dom, en skallig man som heter Jonas lägger sig i och allt eskalerar. Släpp det där och gå vidare med era liv.
Citera
2021-05-11, 10:08
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Vad menar du? Du har suttit och vässat mot honom och din tidigare arbetsplats i månader. Din arbetsgivare har hållit tyst under den tiden. Först på senare tid har vi fått se en respons från dem, på det här Discord, och ni verkar ju vara överens om sakförhållandena? Ska vi förstå dig rätt i att du har full rätt att sitta och skriva inlägg efter inlägg, ringa människors föräldrar, skicka bluffakturor, ringa nattetid, hota folk till höger och vänster men helst ska de du tjaffsar med hålla tyst så att du kan stå oemotsagd?

Din konflikthanteringsförmåga lämnar lite att önska, tycker jag. Sök vård.
Du menar samma sakförhållanden man hävdat varit lögn i vissa fall i olika skeenden av detta?

Men du har rätt, skulle inte ha "vässat". Skulle gått till facket. Deras utmärkt val av representanter gör att jag känner förtroende för dem.

"På det här Discord", det övertygade mig att du måste vara en helt oskyldig åskådare som bara snubblat in här.

Om jag är i behov av vård, gör det allt ni och min f d arbetsgivare gör bättre eller sämre?
Citera
2021-05-11, 10:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Femtielva inlägg per dag om en någon dörrvakt och en gammal dom, en skallig man som heter Jonas lägger sig i och allt eskalerar. Släpp det där och gå vidare med era liv.
Känns mer som ett utmärkt bevis på vilken stadig grund Henko främst står på, trots sina snitsiga titlar, att han låter så simpla saker rubba hans tillvaro till den milda grad att han börjar anmäla, söka kontaktförbud och ringa andfådd och hota mellan varven.

Bra content!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in