Citat:
Ursprungligen postat av
Guld-Rolle
Martin Fredriksson hycklar ju uppenbart när han påstår att problemet var att slagningen på Henko i Acta Publica var ett missbruk av tjänsten just med tanke på att Martin, och de som han uppfattar som vänner, tillåts använda tjänsten hur som helst för att hänga ut, förtala och sänka folk i diskussioner. Det känsliga här var att det var en av Martins få vänner, Henko, som det berörde.
Vad för arbeten gjorde "Dörris" åt Acta Publica mer specifikt? Scannade domar ur arkiv?
Ja, självklart var det där skon klämde tillsammans med det faktum att man i sin iver också trodde lyckats hitta den bästa kopplingen som går för att kunna förskjuta någon av goda skäl -- nazism!
Gällande min uppgift så sålde jag redan färdigt material främst. Men jag sammanställde även en form av "relationsdatabas" genom att gå igenom förundersökningar i mål på de namn som var bekräftade medlemmar i olika nätverk, för att de skulle kunna ha nyhetsbevakning på folk som var kopplade på olika konkreta sätt (suttit med i bilen när polisen stoppat, stora överföringar, c/o-skrivningar). Man kan lägga in bevakningar i Acta på personnummer och inkommer ett åtal för exempelvis mord där de vet att den åtalade på något sätt är kopplad till ett nätverk, går det väl inte minst att kränga först av alla på grund av just den stenkoll de har på färska myndighetsdokument av alla dess slag.
Namnen på gängmedlemmarna kom från ett dokument de hintade om att de snuten läckt till dem.
Jag kartlade även anhöriga till Södertäljenätverkets bekräftade medlemmar där slutkunden, enligt vad jag senare fick höra muntligt på deras redaktion, var Södertälje kommun. Vad Södertälje kommun skulle med anhöriga till nätverkets medlemmar kan säkert Martin Fredriksson eller kommunen svara på.
Men om någon anhörig till någon medlem blivit nekad bostad på lustiga grunder eller så, ställer jag givetvis upp och kollar om det skulle vara så att den personen finns med i det material som jag senare alltså fick reda på överlämnades till Södertälje kommun. Annars finns de vid Björns Trädgårdsgränd 1.
Detta börjar bli off-topic så har du fler frågor bör de nog ställas i trådarna rörande Martin eller tjänsten, så vi slipper ge Carlbom huvudvärk.
(Innan kreativa tolkningar som "kolla hur illojal han är" sätter igång, jag har inte yppat ett ord om detta förrän på senaste tiden -- särskilt efter att Martin hade den goda smaken att diskutera mig personligen som före detta frilans åt honom på Discord.)